تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی بکو را فعال کنیم؟

ماشین لباسشوییلوازم خانگی

در این مقاله می‌خواهیم پاسخ این سؤال که چرا بهتر است نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی بکو را یاد بگیریم و همچنین چگونه باید قفل کودک ماشین لباسشویی بکو را فعال کنیم؟ را بیاموزیم.

قفل کودک ماشین لباسشویی یکی از ویژگی‌هایی است که به درخواست مصرف‌کنندگان، اکثر تولید کنندگان ماشین‌های لباسشویی جدید و برخی از تولید کنندگان ماشین‌های لباسشویی قدیم بر روی برندهای خود نصب می‌کنند.

قفل کودک ماشین لباسشویی، دستگاه شما را از فشرده شدن کلیدهای آن‌ها توسط کودکان شما حفظ کرده و همچنین به شما این تضمین را می‌دهد که اگر کودک شما حین کار ماشین لباسشویی، دکمه و کلیدهای دستگاه را دست‌کاری کند هیچ آسیب و خللی به فعالیت و سلامت ماشین لباسشویی و در سلامت کودک شما وارد نشود.

چرا بهتر است نحوه فعال‌کردن قفل کودک در ماشین‌های لباسشویی را یاد بگیریم؟

با پیشرفت علم و صنعت و اختراع ماشین و ابزارآلاتی همچون ماشین لباسشویی و ماشین ظرف‌شویی و جاروبرقی و… که برای آسان و سریع‌تر انجام شدن کارها به کمک انسان‌ها به‌ویژه بانوان آمده‌اند، اما ممکن است استفاده از این ماشین‌آلات به‌ویژه در منازلی که کودکان خردسال در آن‌ها زندگی می‌کنند گاهی با کمی خطر همراه باشد، پس بهتر است اگر راهی برای کاستن این خطر وجود داشته باشد از آن باخبر شویم. برای مثال ماشین لباسشویی یکی از دستگاه‌هایی است که امروزه کمک بسیاری به خانم‌های خانه‌دار و شاغل در انجام امور منزل می‌کنند اما این دستگاه ممکن است با خطر همراه باشد.

فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی بکو می‌تواند به کاهش این آسیب و خطرها کمک کند. از آنجا که چرخش پارچه و لباس‌های رنگارنگ در مخزن ماشین لباسشویی ممکن است برای کودکان جذاب باشد و موجب برانگیخته شده احساس کنجکاوی آن‌ها شود و این حس کنجکاوی صدماتی را به‌سلامت کودک شما وارد کند و از طرف دیگر تغییر ناگهانی برنامه ماشین لباسشویی و یا قطع ناگهانی فعالیت به سلامت ماشین لباسشویی نیز آسیب می‌زند.

بیشتر بخوانید : ارور ماشین لباسشویی بکو 

قفل کودک ماشین لباسشویی بکو

قفل کودک ماشین لباسشویی بکو چگونه عمل می‌کند؟

با فعال شدن قفل کودک ماشین لباس شویی بکو تمامی دکمه و کلیدهایی که روی پنل دستگاه شما هستند به جز کلید پاور یا همان دکمه خاموش و روشن از کار می‌افتاد، یعنی کودک شما هرچقدر این دکمه‌ها را فشار دهد هیچ تغییری در روند فعالیت و برنامه ماشین لباسشویی شما ایجاد نمی‌شود، مگر اینکه شما قفل کودک ماشین لباسشویی بکو خود را غیر فعال کنید.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

همچنین با فعال شدن این قابلیت درب مخزن و دیگ ماشین لباسشویی نیز قفل شده و تا غیر فعال نشدن قفل کودک باز نمی‌شود. قفل کودک ماشین لباسشویی بکو حتی بعد از اینکه ماشین لباسشویی فعالیت خود را تمام کرده و خاموش شود هم فعال مانده و درب مخزن آن باز نمی‌شود. در کل این ویژگی ماشین‌های لباسشویی امروزی باعث بالاتر رفتن سطح ایمنی دستگاه حین کار و در امان ماندن کودک شما از هرگونه خطر احتمالی از طرف ماشین لباسشویی از قبیل برق گرفتگی و غیره خواهد شد.

بیشتر بخوانید : آموزش تعمیر ماشین لباسشویی بکو

ماشین لباسشویی بکو یک برند ترکی و جزو بزرگ‌ترین برند‌های اروپا است که لوازم برقی و خانگی تولید می‌کند. یکی از محصولاتی که برند بکو تولید می‌کند، ماشین لباسشویی است که جزو جدا نشدنی خانه‌ها در همه جای دنیا است. ماشین لباسشویی بکو نسبت به سایر رقبای موجود در بازار و استحکام و کیفیتی که دارد از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر و ارزان‌تر می‌باشد‌.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

فعال کردن و غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی بکو

قبل از اینکه بخواهیم به فرایند فعال و غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی بکو بپردازیم، ابتدا باید از این موضوع اطمینان حاصل کنیم که آیا ماشین لباسشویی شما دارای قابلیت قفل کودک می باشد یا خیر؟ برای فهمیدن این موضوع می‌توانید به دفترچه راهنمای دستگاهتان مراجعه کرده و از آن کمک بگیرید. در دفترچه راهنمای هر دستگاه نحوه راه‌اندازی و استفاده از ماشین آلات به دقت ذکر شده است. اگر به دفترچه راهنما دسترسی نداشتید می‌توانید از سایت بکو یا نمایندگی‌های فعال در شهرتان استعلام کنید.

حال اگر از اینکه دستگاه شما قابلیت قفل کودک را دارد اطمینان حاصل کردید، در ادامه به می‌توان به نحوه فعال کردن و غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی بکو پرداخت.

  • برای فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی بکو اگر که دستگاه شما دارای گزینه یا دکمه child lock یعنی همان قفل کودک در پنل یا صفحه نمایش دیجیتالی خود بود با فشردن این دکمه و نگه داشتن آن تا ۳ ثانیه این قابلیت در دستگاه شما فعال خواهد شود، در این روش برای غیر فعال کردن قفل کودک هم دقیقا باید همین کار را تکرار کنید.
  • در بعضی از مدل‌های ماشین لباسشویی بکو به جای دکمه child lock عکس و شکلکی شبیه به کودک در صفحه نمایش دیجیتالی دستگاه وجود دارد،که در این صورت نیز مانند روش قبل باید این گزینه را تا ۳ ثانیه بفشارید تا قفل کودک ماشین لباسشویی بکو برای شما فعال شود. همچنین برای غیر فعال کردن آن همین عملیات را تکرار می‌کنیم. اغلب ماشین لباسشویی‌های جدید یکی از این دو گزینه را دارند و قفل کودک آن‌ها با یکی از این دو روش فعال و غیر فعال می‌شود.
  • در بیشتر مدل‌های قدیمی وگاهی برخی از مدلهای جدید ماشین لباسشویی بکو دو گزینه بالا را ندارند در این صورت برای فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی بکو باید ۲ دکمه speed و delay یا temp را به طور همزمان به مدت ۳تا ۶ ثانیه فشار داده و نگه دارید در این صورت این قابلیت برای دستگاه شما نیز فعال می‌شود و برای غیر فعال کردن آن، باید همین اعمال را عینا تکرار کنید.

لازم به ذکر است در بعضی دستگاه ها دکمه child lock به طور اختصار با CL نمایش داده می شود که همانند همان دکمه عمل می‌کند. به طور کلی اگر قفل کودک این ماشین لباسشویی بر روی دستگاه شما فعال شود با صدای بوق همراه است و اگر در این حین شما دکمه‌های دستگاه را بفشارید و یا سعی کنید درب مخزن را باز کنید عبارت child lock on و یا کد CL و یا علامت کلید بر روی صفحه نمایش دیجیتالی دستگاه نمایش داده می‌شود.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

در ضمن همانطور که گفتیم فعال شدن این قابلیت با صدای بوق و نمایش علامت کلید و یا کد CL  ویا عبارت child lock بر روی صفحه دیجیتال همراه است در غیر این صورت اگر درب دستگاه شما قفل شده و باز نمی‌شود سعی نکنید که آن را با فشار بازکنید چرا که موجب خراب شدن قفل و سوئیچ درب مخزن می‌شوید، چون در این حالت احتمالا دستگاه شما دچار مشکل نقص شده است؛ بنابراین حتما با یک تعمیرکار ماشین لباسشویی مشورت کرده و از آن کمک بخواهید. همچنین اگر کدی به غیر از کد و عبارات بالا بر روی صفحه نمایشگر دیجیتال نمایش داده شد، برای مثال کد F32 احتمالا دستگاه شما دچار خطا شده است که در این صورت نیز باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

کلام آخر

با توجه به آنچه در این مقاله گفته شد، دانستیم که برای حفظ ایمنی و سلامت ماشین لباسشویی و کودک خود بهتر است از قابلیت قفل کودک ماشین لباسشویی بکو استفاده کنیم. سعی کردیم در این متن پرطرفدارترین و اصلی‌ترین روش‌های فعال کردن این ویژگی را بیان کنیم.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید