چطور ستون‌ها را تبدیل به المانی جذاب در دکوراسیون داخلی کنیم؟

ساختمانبازسازی و دکوراسیوندکوراسیون داخلی

یکی از عناصر ضروری و مهم در ساختار هر ساختمان ستون‌های آن می‌باشند که به عنوان پایه نگهدارنده برای سقف‌ و دیوارها عمل می‌کنند، بنابراین استحکام و ثبات ساختمان را نمی‌توان بدون آن‌ها تصور کرد. اما گاها ممکن است ستون‌ها در بخش‌هایی از خانه جاسازی و تعبیه شوند که فضای پرت ایجاد کنند؛ در این مقاله می‌خواهیم با به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و ترفندهای جالب و خاص برای تزیین ستون خانه، این فضای پرت تبدیل به بخش زیبای دکوراسیون منزل شما کنیم.

ایده‌های متنوع و جذاب برای تزیین ستون

  1. چوب
  2. گیاهان
  3.  نورپردازی
  4.  آیینه
  5.  کناف
  6.  کاغذ دیواری
  7.  سنگ مرمر

تزیین-ستون-وسط-خانه

1. تزیین ستون خانه با چوب

استفاده از چوب برای پوشاندن سطح ستون علاوه بر جذابیت، فضای خانه را گرم، صمیمانه و هنرمندانه نشان می‌دهد. چوب‌های براق و یا رنگ‌شده نه تنها تضادی در دکوراسیون ایجاد نمی‌کند بلکه طراوت و تازگی به آن می‌بخشد. تنها نکته مهم این است که برای تزیین ستون خانه با چوب فقط حفظ تعادل بین رنگ چوب‌های ستون و کف خانه است.

مطلب پیشنهادی : آموزش نصب کابینت

تزیین ستون چوب

2. تزیین با گیاهان

وجود یک گلدان و یک گیاه کافی‌ست تا یک فضا پر از انرژی مثبت و تغییری جذاب در ظاهر آن ایجاد شود. حال برای تزیین ستون خانه با گیاهان می‌توانید در گلدان گیاهان رونده و پیچکی را کنار ستون قرار دهید و با مراقبت و رسیدگی به آن، ستون را تزیین کنید و یا گلدان را از سقف اطراف ستون آویزان در گلدان‌های مناسب آویزان کنید.

تزیین ستون خانه با گیاهان

3. نورپردازی

نورپردازی یک ایده جالب و لوکس در طراحی داخلی محسوب می‌شود. شما می‌توانید با الگوهایی منظم لامپ‌هایی کوچکی را دور ستوم بر روی زمین یا سقف نصب کنید. روشنایی لامپ‌ها در اطراف ستون ظاهری زیبا به خانه شما هدیه می‌دهد.

مطلب پیشنهادی : آموزش نصب سقف کاذب رابیتس

نورپردازی

4. تزیین ستون خانه با آیینه

پوشاندن تمام سطوح ستون با آیینه علاوه بر زیبایی، مزایای دیگری نیز دارد. وجود آیینه در خانه نور خورشید را در روز منعکس می‌کند و خانه‌ای پرنورتر خواهید داشت. علاوه بر این، خطای چشمی آیینه باعث می‌شود فضا بزرگتر به نظر برسد. فراموش نکنید که قبل از بیرون رفتن، با کمک این آیینه می‌توانید آماده شوید.

تزیین ستون خانه با آیینه

5. تزیین با کناف

پیچیدن کناف دور ستون خانه یک روش سنتی از آسیای مرکزی‌ست که ظاهر منحصر به فردی را به فضای خانه شما می‌دهد و همچنین، مقرون به صرفه است.

6. تزیین ستون با کاغذ دیواری

روش آسان و سریع بعدی که به طرز هوشمندانه‌ای تغییر چشم‌گیری در فضای خانه ایجاد می‌کند، پوشاندن ستون با کاغذ دیواری است. شما می‌توانید با تهیه کاغذ دیواری‌هایی که رنگ‌بندی آن‌ها هارمونی خوبی با دکوراسیون خانه ایجاد می‌کند یا کاغذدیواری سه‌بعدی این ایده را به عالی‌ترین شکل ممکن عملی کنید.کاغذدیواری

7. تزیین با سنگ مرمر

در آخرین ایده، باید بگوییم که اگر بودجه قابل توجهی برای تزیین ستون خانه دارید و می‌خواهید یک ایده لوکس‌تر را عملی کنید، می‌توانید ستون را با سنگ مرمرهای زیبا و براق بپوشانید. طرح‌ها و نقش‌های متنوع سنگ مرمر می‌توانند ترکیب خوبی با طراحی داخلی خانه شما ایجاد کنند.

تعمیرات و بازسازی ساختمان با تیم آچاره

مطلب پیشنهادی : با اصول و روش‌های نصب سنگ روی دیوار

سنگ مرمر

نتیجه‌گیری

به طور کلی، وجود ستون وسط خانه را می‌توان به عنوان یک مشکل بزرگ شناخته شود و زیبایی خانه را کم کند. اما می‌توان با خلاقیت و تزیین ستون وسط خانه کاری کنیم که تبدیل به قسمتی خاص از دکوراسیون خانه شود. شما از چه روشی برای تزیین ستون وسط خانه  خود استقاده کرده‌اید؟ ایده‌های خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا