آموزش نصب سقف کاذب رابیتس + فرق راویز و رابیتس

ساختمانتعمیرات ساختمانگچ‌ کاری و رابیتس کاری

یکی از مسائلی که همیشه در بحث ساختمان‌سازی از گذشته تا به‌حال مهم بود، بحث زیبایی داخلی و خارجی خانه است. اگر شما یک خانه با طراحی زیبا داشته باشید، قطعا از آن حس بهتری خواهید گرفت. معمولا افراد این زیبایی را در رنگ و شکل دیوار، کابینت، پرده و… می‌بینند، اما زیبایی سقف زیاد به چشم نمی‌آید. اگر این بخش از خانه را هم درنظر بگیرید، زیبایی آن دوچندان خواهد شد. استفاده از سقف کاذب رابیتس، می‌تواند این زیبایی خانه شما را دوچندان کند.

سقف کاذب با میلگرد و رابیتس

انجام سقف کاذب باید توسط افرادی انجام شود که در این کار تخصص دارند وگرنه ممکن است شما را با مخاطراتی مواجه کند. برای این‌که این افراد به اجرای سقف کاذب با میلگرد و رابیتس بپردازند نیاز به وسایل مخصوصی دارند. پیش از آن‌که این کار انجام شود، باید بستر سقف و یا مکان موردنظر آماده باشد تا انجام آن به درستی پیش رود. در ادامه برخی از این وسایل موردنیاز را به ترتیب نام می‌بریم.سقف کاذب با میلگرد و رابیتس

1. میلگرد برای ایجاد پایه

برای این‌که سقف کاذب رابیتس اجرا شود، نیاز به میلگردهایی است که برروی سقف اصلی ساختمان نصب شوند. این میلگردها به‌صورت آویز به سقف جوش‌داده شده و یا این‌که به‌صورت دفنی کارگذاشته می‌شوند. معمولا جنس میلگردهایی که برای ساختمان‌سازی استفاده می‌شوند با این نوع از میلگردها تفاوت دارند. این میلگردها باید از جنس فولاد نرمه درست شده‌ باشند که در برابر خم‌شدگی مقاومت کمتری از خود نشان دهند.

بیشتر بخوانید : انواع سقف کاذب سرویس بهداشتی

میلگرد برای سقف کاذب رابیتس

2. نبشی باربر

معمولا میلگردهایی که برروی سقف نصب می‌شوند تا کار سقف کاذب رابیتس برروی آن‌ها انجام شود، وزن زیادی دارند. نصب نبشی‌‌های باربر کمک می‌کند که این سنگینی در یک نقطه متمرکز نشود و در همه‌جای سقف پخش شود. اگر از این وسیله استفاده نشود، ممکن است پس از کار، سقف سنگینی کرده و بریزد. نبشی‌های باربر به میلگردها وصل می‌شوند.

استفاده از نبشی باربر

3. توری

توری رابیتس نوعی توری است که همانند توری‌های دیگر ساخته شده و جنس آن از ورق‌های گالوانیزه است. این ورق‌ها نازک بوده و برای ساختن توری رابیتس راحت هستند. اندازه مشبک‌های توری متفاوت است و نوع قابل استفاده از آن برای سقف کاذب رابیتس اندازه 80*200 آن است. این توری‌ها با سیم‌های گالوانیزه به میلگرد و نبشی باربر متصل می‌شوند.

بیشتر بخوانید : انواع مدل‌های سقف کاذب آشپزخانه و مزایای استفاده از آن

توری‌های رابیتس

4. گچ و سیمان

برای درست‌کردن سقف کاذب رابیتس، باید این دو ماده را مخلوط کنید. این مخلوط علاوه‌بر این دو مواد، دارای خاک سنگ و آب هم هست. پس از این‌که این مخلوط را درست کردید، لازم است که آن را برروی توری‌ها قرار دهید. این کار به این منظور است که حفره‌های بین توری پر شود و درنهایت یک سقف کاذب نیمه‌آماده داشته باشید که در مراحل بعد آن باید درست شود.

استفاده از گچ و سیمان برای گچ‌کاری

سقف رابیتس

سقف کاذب در انواع گوناگونی وجود دارد که یکی از آن‌ها سقف کاذب رابیتس است. سقف کاذب بیشتر برای زیباسازی خانه به‌کار می‌رود اما کاربردهای دیگری هم دارد. علاوه‌بر مسئله زیبایی در سقف‌های کاذب، دلیل دیگر استفاده از آن‌ها این است که سیم‌کشی‌های بالای سقف در دید رس عموم قرار نگیرد. همان‌طور که مشخص است، این سقف، کاذب بوده و تنها برروی سقف اصلی ساختمان نصب می‌شود. برای‌ این‌که یک سقف کاذب رابیتس با کیفیت خوب داشته باشید، نیاز است که زیرسازی آن را درست انجام دهید.

برای زیرسازی به وسایلی نیاز است که در بخش قبلی به آن‌ها پرداختیم. اگر این زیرسازی درست انجام نشود، ممکن است پس از مدتی کاملا از سقف اصلی جدا شود. این سقف کاذب‌ها در انواع مختلفی وجود دارند که پیش از زیرسازی ساخته شده و پس از انجام کامل مراحل زیرسازی پس از گذشت زمان از طریق آویزهایی به آن متصل می‌شود. معمولا بیشتر سقف کاذب‌های رابیتس دارای چراغ‌هایی هستند که باعث زیبایی بیشتر خانه می‌شوند.

این نوع از سقف کاذب‌هایی که در آن لامپ‌های ال ای دی قرار داده شده است، معمولا رنگی بوده و کاربرد زیادی دارد. از این لامپ‌ها در سقف کاذب برای مهمانی‌ها و تولدها می‌توان استفاده کرد. تفاوت سقف کاذب معمولی با سقف کاذب رابیتس در این است که برای سقف رابیتس از رابیتس و میلگرد استفاده می‌شود. برای سقف رابیتس لازم است که افراد ماهر این کار را انجام دهند و کار آن‌ها باید تراز باشد. برای اجرای سقف کاذب رابیتس دو چیز بسیار مهم است، یکی رابیتس و دیگری میلگرد.

بیشتر بخوانید : سقف کاذب کناف

آموزش نصب رابیتس سقف

برای این‌که رابیتس را در سقف نصب کنید لازم است که از تمامی وسایل مورد نیاز آن بهره ببرید. یکی از چبزهایی که برای انجام این کار در سقف لازم است، چوب‌بست بوده که برای ایستادن روی آن و انجام کار سقف نیاز دارید. معمولا کارگران چند بشکه قرار داده و روی آن از تخته‌های چوبی استفاده می‌کنند. برروی این تخته‌های چوبی ایستاده و کار زیرسازی سقف برای ایجاد سقف کاذب را انجام می‌دهند. برای این‌که میلگردها را به سقف جوش دهید، لازم است که برروی پایه‌ای بایستید.

علاوه‌بر جوش‌دادن میلگردها، در تمامی مراحل انجام کار باید به سقف، دسترسی کامل داشته باشید. برای این‌که کار تمیز و مرتبی را ارائه دهید لازم است که پیش از انجام زیرسازی، شاسی‌کشی کنید. برای این کار لازم است که میلگردهایی که دارید را برای این‌که طرح را برروی سقف پیاده کنید، به همدیگر کلاف کنید. پس از این‌که این مراحل را برای اجرای زیرسازی کار سقف کاذب رابیتس انجام دادید، لازم است که ورق‌های رابیتس را به هم متصل کنید.نصب رابیتس برای سقف کاذب

برای متصل‌کردن ورق‌های رابیتس به همدیگر باید این کار را با سیم‌های گالوانیزه انجام دهید. مقصود از ور‌های رابیتس همان توری‌هایی است که در بخش اول به آن پرداختیم. پس از این‌که این توری‌ها را به همدیگر متصل کردید، لازم است که آن‌ها را برروی میلگردها آویز کنید. پس از آویزکردن این ورق‌های توری رابیتس، لازم اس که گچ‌کاری‌ها را انجام دهید. لازم است که این مرحله با دقت زیادی اجرا شود.

علت دقت در اجرای کار گچ‌بری به این دلیل است که میزان گچی که برای پرکردن حفره‌های بین رابیتس‌ها استفاده می‌شود، زیاد نباشد. تمامی حفره‌ها باید به دقت پر شده و جای خالی‌ای در آن باقی نماند. میزان گچی که برای گچ‌کاری ورق‌های رابیتس استفاده می‌شود، باید به اندازه بوده و درصورت عدم این مورد، سقف سنگین می‌شود. طولانی‌ترین مرحله در انجام کار سقف کاذب رابیتس همین مرحله گچ‌کاری آن است که علاوه‌بر دقت زیاد، باید زمان زیادی هم صرف خشک‌شدن این گچ‌ها شود.

فرق راویز و رابیتس

رابیتسی که در سقف کاذب استفاده می‌شود نام توری‌های مشبکی است که از ورق گالوانیزه ساخته می‌شود. معمولا از این توری‌ها کارهای ساختمانی زیادی استفاده می‌شود که معمولا برای کارهای ترمیمی و ساخت بافت زیبایی خانه، بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. این استفاده زیاد از این نوع توری به این دلیل است که قیمت آن نسبت به چیزهای دیگر ارزان بوده و استفاده از آن معمولا به‌صرفه است. یکی دیگر از مواردی که از رابیتس استفاده می‌شود، در تاسیسات ساختمانی در قسمت برق است.

بیشتر بخوانید : مراحل تمیز کردن 6 نوع سقف کاذب

راویز و رابیتس یکی است

پی از آن‌که تفاوت رابیتس و راویز را بگوییم، با یک تعریف کلی از رابیتس پرداختیم. شاید برایتان این سؤال پیش آمده باشد که تفاوت اصلی این دو چیز در چیست. برای پاسخ به این سؤال شما باید گفت که هر دو مورد اشاره به یک وسیله دارند. برخی از افراد گمان می‌کنند که این دو با یکدیگر متفاوت بوده و دو چیز مختلف هستند که این دیدگاه اشتباه است. تنها تفاوتی که در این مسئله وجود دارد، نوع گفتن آن است که بسیاری از مردم، آن را راویز خطاب می‌کنند.

سقف کاذب رابیتس، همان سقف کاذب رابیتس است. اغلب افراد برای این‌که این کلمه را بهتر بیان کنند، از کلمه راویز استفاده می‌کنند. هر دو چیز، همان توری‌های گالوانیزه‌ای است که در ابتدای بخش درمورد آن توضیح دادیم.

برای از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

سوالات متداول

در این حیطه پرسش‌هایی وجود دارد که در ادامه این بخش به چند مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • آیا رابیتس انواع مختلفی دارد؟

رابیتس بر اساس چند عامل مختلف اعم از وزن، چشم و ستون در سه دسته قرار می‌گیرد. رابیتس بر اساس اندازه ستون‌ها در اندازه‌های مختلفی قرار دارد که هرکدام کاربرد زیادی دارند. چشم‌های مختلف رابیتس به شکل‌های مربع، لوزی و متوازی‌الاضلاع هستند که مورد آخر کاربرد بیشتری دارد. رابیتس در اوزان مختلف قابل خریداری است. میزان وزن رابیتس بستگی به ضخامت آن دارد که هرچه بیشتر باشد، قیمت آن هم بالاتر خواهد رفت.

  • از رابیتس در سقف کاذب رابیتس استفاده دیگری هم می‌شود؟

از رابیتس علاوه‌بر سقف‌های کاذب در مکان‌های دیگر هم استفاده می‌شود. کاربرد دیگر رابیتس در فضاهای بیرونی هم هست که برای نمای بیرونی ساختمان منزل و یا رستوران و کافه استفاده می‌شود. اگر دیوار اتاق و یا هر بخشی از ساختمان دچار ترک شد، می‌توانید از رابیتس در بین درز ترک، برای پرکردن آن استفاده کنید.

  • استفاده از رابیتس در سقف کاذب چه مزایا و معایبی دارد؟

از مزایای رابیتس در سقف کاذب می‌توان، اجرای راحت، دسترسی فوری به وسایل سقف کاذب، افزون‌بودن کارگر برای انجام کار و اجرای آسان طراحی‌های ظریف را نام برد. این نوع از سقف‌های کاذب علاوه‌بر مزایا دارای معایبی هم هستند. وزن بالا، استفاده از گچ زیاد برای گچ‌کاری، صرف هزینه زیاد برای گچ‌بر ، عدم عایق صدا و زمان زیاد برای اجرای کار، از معایب اجرای این نوع سقف کاذب است.

بیشتر بخوانید : نصب لوستر در سقف کاذب به صورت ایمن و اصولی

رابیتس لوزی

جمع‌بندی

دربین انواع سقف‌های کاذبی که در بازار موجود است، یکی از بهترین‌ها سقف کاذب رابیتس است. در این مقاله کاملا در مورد این نوع سقف کاذب و وسایل مورد استفاده آن توضیح دادیم. برای اجرای کار بهتر است از فردی که در این کار خبره بوده و تجربه کافی دارد استفاده کنید. تیم حرفه‌ای بازسازی ساختمان آچاره آماده ارائه خدمات تخصصی به شما در شهرتان است.

4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا