تعویض فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

اگر ماشین ظرفشویی شما به طور ناگهانی روشن نشده و کار نمی‌کند ممکن است مشکل از فیوز حرارتی باشد. احتمالاً فیوز ماشین ظرفشویی شما قطع شده است. برای اینکه فیوز حرارتی را تست کنید به یک مولتی متر نیاز دارید. مولتی متر میزان جریان الکتریسیته یک هادی را اندازه‌گیری می‌کند. اگر مولتی متر عدد 1 را نشان دهد، یعنی هیچ جریان برقی در دستگاه وجود ندارد و فیوز از کار افتاده است. اگر عدد نشان داده شده، نزدیک به صفر باشد یعنی فیوز به‌درستی کار می‌کند. در این مقاله از مجله آچاره می‌خواهیم نحوه تعویض فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی را برای شما شرح دهیم.

فیوز حرارتی ماشین ظر‌شویی

فیوز حرارتی ماشین ظر‌فشویی یک وسیله ایمنی است که در صورت وجود اتصال کوتاه در دسته سیم، برق کنترل‌ها را قطع می‌کند و باعث می‌شود صفحه کنترل به دستورها پاسخ ندهد. فیوز حرارتی می‌تواند به دلیل خرابی یک جزء اصلی مانند المنت گرمایش یا پمپ، منفجر یا قطع شود. شما می‌توانید فیوز حرارتی ظرفشویی را در کمتر از 30 دقیقه با یک فیوز حرارتی جدید تعویض کنید.

قبل از اینکه نحوه تعویض فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی را برایتان توضیح دهیم، باید بر این نکته تأکید کنیم که اگر در انجام کار فنی مهارت و تجربه ندارید، خودتان این کار را انجام ندهید. نکته بعدی این است که قبل از هر گونه اقدامی، ابتدا ماشین ظرفشویی را از برق بکشید.

فیوز حرارتی ماشین ظر‌شویی

نحوه تعویض فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی

1. برق را قطع کنید

فیوز مربوط به قسمت ماشین ظرفشویی را در موقعیت خاموش قرار دهید تا برق ماشین ظرفشویی کاملاً قطع شود. برای اطمینان از قطع شدن برق، مطمئن شوید که نمایشگر روی صفحه کنترل فعال نمی‌شود.

2. کنترل پنل را باز کنید

پیچ‌ها را از پنل درب داخلی که کنترل پنل را در قسمت جلوی درب ماشین ظرفشویی محکم می‌کند، باز کنید. برای دسترسی به فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی، پانل کنترل را به سمت جلو و پایین تا کنید. لازم نیست پنل را به‌طور کامل خارج کنید. پیچ‌ها را از پنل درب داخلی باز کنید.

باز کردن پیچ ها

صفحه کنترل را از درب ماشین ظرفشویی رها کنید.

تعمیر فیوز ماشین ظرفشویی

3. فیوز حرارتی را از روی برد مدار کنترل خارج کنید

فیوز حرارتی روی محفظه برد کنترل نصب شده است. زبانه اصلی را فشار دهید تا فیوز حرارتی از زبانه‌های قفل آزاد شود. فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی را به سمت جلو بکشید و از زیر زبانه‌های دیگر خارج کنید. زبانه‌های قفل فیوز حرارتی را آزاد کنید.

آزاد کردن زبانه‌های قفل

فیوز حرارتی را از برد بیرون بکشید.

فیوز حرارتی را از برد بیرون بکشید

سیم‌ها را از فیوز حرارتی خارج کنید.

خارج کردن سیم‌ها از فیوز

4. نصب فیوز حرارتی جدید ماشین ظرفشویی

سیم‌ها را به فیوز حرارتی جدید وصل کنید. فیوز حرارتی را زیر زبانه‌های قفل قرار دهید و آن را در جای خود فشار دهید.

5. پنل درب داخلی را دوباره وصل کنید

پیچ‌ها را در پنل درب داخلی نصب کنید. پیچ‌ها را محکم ببندید اما بیش از حد سفت نکنید چون این کار می‌تواند رزوه‌ها را از بین ببرد.

6. فیوز را در موقعیت روشن قرار دهید

برای بازگرداندن برق به ماشین ظرفشویی، فیوز برق را در وضعیت روشن قرار دهید. صفحه نمایش ماشین ظرفشویی باید پس از بازیابی برق، روشن شود. تست کنید که دکمه‌های کنترل ماشین ظرفشویی کار می‌کنند.

با انجام مراحل بالا به راحتی می‌توانید تعویض فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی را انجام دهید.

نتیجه گیری

انجام تعمیرات لوازم خانگی می‌تواند خطرناک باشد. حتماً از ابزار مناسب و یادداشت‌های مربوط به تجهیزات ایمنی موجود در دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید و تمام دستورالعمل‌ها را با دقت دنبال کنید. تا زمانی که مطمئن نشده‌اید که تمام مراحل را به درستی درک کرده‌اید و قادر به تکمیل تعمیر هستید، تعویض فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی را شروع نکنید. برخی از تعمیرات فقط باید توسط یک تکنسین ماهر انجام شود و شما برای انجام این تعمیرات می‌توانید همیشه از متخصصان مجرب‌ آچاره کمک بگیرید.

منبع

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا