تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

بررسی کامل علت کار نکردن فن یخچال ال جی

لوازم خانگییخچال و فریزر

آیا متوجه شده‌اید که یخچال ال جی شما به اندازه قبل خنک نمی‌کند؟ آیا فکر می‌کنید مشکل از فن داخل آن است؟ به‌طور کلی عوامل مختلفی بر کارکرد یخچال اثر می‌گذارند که یکی از آنها عملکرد صحیح فن داخل یخچال است. اگر می‌خواهید بدانید علت کار نکردن فن یخچال ال جی شما چیست، این مقاله دقیقاً برای شما نوشته شده است.

کار نکردن فن یخچال ال جی مانند اکثر یخچال‌های دیگر علل مشخصی دارد. مهم‌ترین علتی که باعث کار نکردن فن یخچال می‌شود، خرابی فن است. عواملی مانند نوسانات برق شهری یا نشستن گرد و غبار روی فن از عوامل مؤثر ایجاد اختلال در کارکرد فن هستند. در این صورت باید به دنبال حل مشکل و تعمیر فن یخچال ال جی باشید. برای بررسی بیشتر این موارد ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید تا در صورت نیاز اقدام به تعمیر یخچال کنید.

علت کار نکردن فن یخچال ال جی چیست؟

یخچال فریزر بزرگترین و مهم‌ترین وسیله موجود در آشپزخانه شماست و بسیار مهم است که عملکرد درستی داشته باشد، در غیر این صورت مواد غذایی شما به زودی خراب خواهند شد. متأسفانه گاهی اوقات برخی اجزای یخچال دچار مشکل شده و از کارکرد صحیح آن جلوگیری می‌کنند. در این صورت باید مشکل را تشخیص دهید و به رفع آن بپردازید.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

اگر یخچال یا فریزر ال جی شما بیش از حد گرم است، این نشانه‌ای است از این که مشکلی در سیستم خنک‌کننده وجود دارد. یکی از رایج‌ترین مقصرهای این امر خرابی فن است! کار نکردن فن یخچال همیشه به عنوان متهم شماره 1 خنک نکردن یخچال شناخته شده است.

برای اینکه بدانید علت کار نکردن فن یخچال ال جی چیست، باید ابتدا انواع فن و معرفی انواع فن + آموزش تعمیر فن یخچال تعمیر فن یخچال را بشناسیم. انواع فن یخچال عبارتند از:

  • فن کندانسور
  • فن اواپراتور
  • فن کمپرسور
  • فن داخلی

در ادامه علت کار نکردن فن یخچال ال جی که در اثر کارکرد نامناسب هر یک از فن‌ها ایجاد شده را بررسی خواهیم کرد.علت کار نکردن فن یخچال ال جی

علل مختلف کار نکردن فن یخچال ال جی به همراه راه حل

همان طور که گفتیم، وجود مشکل در فن کندانسور، فن کمپرسور، فن اواپراتور یخچال و فن داخلی یخچال می‌تواند موجب بروز اختلال درخنک‌کنندگی یخچال شود.

1. کار نکردن فن کندانسور یخچال ال جی

اگر فن کندانسور یخچال به درستی کار نکند، دمای یخچال افزایش یافته و کمپرسور بیش از حد داغ می‌شود. یخچال فریزرهای جدید ال جی از یک فن در ساختار خود بهره می‌برند که برای خنک کردن کندانسور طراحی شده است. این فن معمولاً در قسمت زیرین یخچال و نزدیک کمپرسور قرار دارد. فن کندانسور هوا را از بین کویل‌های خود عبور می‌دهد تا از گرم شدن آنها جلوگیری کند. با این کار فضای اطراف کندانسور خنک نگه داشته می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

فن کندانسور معمولاً همزمان با فن کمپرسور و فن اواپراتور شروع به فعالیت می‌کند. علائمی که نشان می‌دهند فن کندانسور یخچال ال جی مشکل دارد عبارتند از:

  • در زمان کار کردن یخچال صدای زیادی از آن شنیده شود (در حالت عادی یخچال هنگام کار کردن کمی صدا تولید می‌کند ولی صدای طبیعی یخچال به‌اندازه‌ای است که باید گوش خود را نزدیک آن ببرید تا بشنوید!)
  • خنک نبودن هوای درون یخچال
  • روشن و خاموش شدن زود به زود یخچال
  • شنیده شدن صدای تق تق از کندانسور (صدای زیاد یخچال و راهکارهای تعمیر و رفع آن)
  • فن‌های خنک‌کننده روشن نمی‌شوند.
  • بوی سوختگی به مشام می‌رسد.یخچال ال جی

برای بررسی فن کندانسور مراحل زیر را طی کنید:

  • یخچال را از برق بیرون بکشید.
  • پنل پشت یخچال فریزر ال جی را باز کنید. به دنبال فن کندانسور بگردید.
  • گرد و غبار موجود بر فن کندانسور را تمیز کنید (قطعاً شما نمی‌خواهید تمام بدنتان را خاکی کنید! پس این کار را انجام دهید).
  • شکل ظاهری موتور و تیغه‌های آن را بررسی کنید.
  • برای بررسی سالم بودن قسمت الکتریکی فن باید از مکانیسم مدارهای الکتریکی یخچال آگاهی داشته باشید. اگر در این خصوص اطلاعاتی ندارید، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

اگر موتور فن کندانسور تغییر شکل ظاهری نداده و تیغه‌های آن نیز سالم باشند، احتمالاً در مدارهای الکتریکی موتور یا فن مشکلی به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید : علائم کم شدن گاز یخچال

2. کار نکردن فن کمپرسور یخچال ال جی

برای تست کمپرسور یخچال و فن آن باید یخچال را از برق جدا کنید. سپس پنل پشتی آن را باز کنید و کمپرسور را پیدا کنید. فن کمپرسور در نزدیکی کمپرسور قرار گرفته و وظیفه خنک‌کنندگی آن را بر عهده دارد. توجه کنید که کمپرسور و فن آن با نوسانات برق یا ضربه دیدن کارایی خود را از دست می‌دهند. در صورت نیاز از یک تعمیرکار ماهر بخواهید تا کمپرسور و فن آن را بررسی کند.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

3. کار نکردن فن اواپراتور و فن داخلی

فن اواپراتور با عبور هوا از اواپراتور هوای داخل یخچال را سرد می‌کند. اگر کارکرد فن صحیح باشد، یخچال صدای بسیار آرامی دارد، اما در صورت عدم کارکرد صحیح صداهای ناهنجار و آزاردهنده‌ای را از یخچال می‌شنوید. اگر فریزر شما خنک نمی‌کند اما صدای کارکرد موتور کندانسور را در یخچال خود می‌شنوید، احتمالاً فن اواپراتور مشکل دارد. فن اواپراتور در پنل پشتی فریزر واقع شده است. برای چک کردن فن اواپراتور مراحل زیر را طی کنید:

  • درب فریزر را باز کنید و به دنبال نور بگردید. اگر فریزر شما مجهز به لامپ داخلی است، هنگام باز کردن در باید روشن شود. اگر روشن نشد، مشکل ممکن است از عدم دریافت برق توسط فریزر باشد و نه از فن اواپراتور. اگر چراغ یخچال شما خراب باشد راهنمای آموزش تعویض لامپ یخچال برای شما مفید خواهد بود.
  • در این صورت مطمئن شوید که فریزر به برق وصل شده است (اگر فکر می‌کنید برق به فریزر نمی‌رسد، فیوز تغذیه‌کننده را بررسی کنید).

یک راه دیگر برای تست فن اواپراتور وجود دارد. با استفاده از دمای فریزر می‌توانید به معیوب بودن یا نبودن فن اواپراتور پی ببرید. اگر موتور فن اواپراتور از کار افتاده باشد، فریزر شما شروع به یخ‌زدایی می‌کند. در فریزر را باز کنید و با دستتان هوای خنک را احساس کنید. اگر هوای سرد در آن وجود نداشته باشد، فوراً متوجه خواهید شد. اگر فریزر سرد است، موتور فن اواپراتور مشکلی ندارد.

توصیه می‌کنیم برای تعمیر فن یخچال ال جی از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید و خودتان به تنهایی اقدام نکنید.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

فن اواپراتور و فن داخلی

سوالات متداول در مورد علت کار نکردن فن یخچال ال جی

در ادامه سوالات رایج در مورد کار نکردن فن یخچال فریزر ال جی را با هم مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید : علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال

1. آیا تعویض فن یخچال ال جی مقرون به صرفه است؟

اگر فن یخچال شما آسیب دیده باشد، چاره‌ای به جز تعمیر یا تعویض آن ندارید. هزینه تعویض فن یخچال ال جی در اغلب موارد مناسب است. معمولاً تعویض فن موتور نسبت به تعویض فن داخلی هزینه کمتری دارد. قبل از تعویض فن یخچال ال جی با یک متخصص مشورت کنید.

ممکن است فن یخچال شما ایراد کوچکی داشته باشد و به راحتی با تعمیر فن مشکلتان حل شود. در این صورت نیازی به تعویض فن یخچال ال جی نخواهید داشت.

2. آیا تعمیر فن یخچال ال جی توسط خودم امکان‌پذیر است؟

با وجودی که امکان تعمیر فن یخچال ال جی در خانه و توسط خود شما وجود دارد، توصیه می‌کنیم از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید. به دلیل حساسیت یخچال و قطعات آن اگر نتوانید به خوبی عیب‌یابی یخچال را انجام دهید، ممکن است به خود یا دستگاه آسیب برسانید. استفاده از تکنسین ماهر خیال شما را در این خصوص راحت می‌کند.

3. علائم درست کار نکردن فن یخچال ال جی چیست؟

مهم‌ترین علامتی که نشان می‌دهد فن به درستی کار نمی‌کند، سر و صدای زیاد هنگام کار کردن آن است. همچنین وقتی درب یخچال را باز می‌کنید، متوجه می‌شوید که هوای درون آن گرم است. داغ شدن مداوم موتور یخچال را نیز می‌توان از علائم کار نکردن فن یخچال دانست.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید