تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت روشن نشدن فریزر سامسونگ

لوازم خانگییخچال و فریزر

روشن نشدن فریزر سامسونگ از نگران‌ کننده‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند مصرف کنندگان این دستگاه را به دردسر بیندازد.  اگرچه دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است در فریزر شما مشکل ایجاد کند، راه‌‌حل‌های ساده وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان فریزر خود را تعمیر و دوباره راه‌اندازی کرد. در این مقاله از مجله آچاره به بررسی علت روشن نشدن فریزر سامسونگ می‌پردازیم و هر دلیل را به‌طور مختصر شرح می‌دهیم.

نرسیدن برق به یخچال علت روشن نشدن فریزر سامسونگ

ساده‌ترین علت روشن نشدن فریزر سامسونگ می‌تواند نرسیدن برق به یخچال باشد. در این شرایط مواردی از قبیل خرابی پریز، دوشاخه یا محافظ برق باید بررسی شوند و مورد بازبینی قرار گیرند. ابتدا پریز و برق ساختمان را چک کنید. از سالم بودن آنها و وجود جریان برق در آن اطمینان حاصل کنید.

به این منظور می‌توانید با استفاده از یک وسیله برقی دیگر مانند فازمتر پریز مربوطه را تست کنید. سپس به سراغ سیم یا کابل برق یخچال بروید. سالم بودن آن را بررسی کنید و از عدم پوسیدگی و یا پارگی قسمت‌های مختلف آن اطمینان حاصل کنید.

گاهی به علت کشیده شدن یا گذشت زمان ممکن است چنین مشکلاتی در برخی از قسمت‌های سیم ایجاد شوند. در صورتی که از سیستم برق رسانی خارجی مطمئن شدید و همچنان یخچال خاموش بوده، باید سیستم داخلی از جمله برد کنترل یا سیم کشی داخلی یخچال بازدید و بررسی شود. این کار نیازمند تخصص و تجربه کافی در این زمینه می‌باشد که باید توسط یک تعمیرکار یخچال متخصص و باتجربه انجام گیرد.

علت روشن نشدن فریزر سامسونگ

سیم کشی داخلی

یک دلیل دور از تصور در بررسی علت روشن نشدن فزیزر سامسونگ، ممکن است سیم کشی داخلی یخچال باشد. اگر چه احتمال خرابی در این موارد بسیار پایین است، اما به هر حال ممکن است سیم کشی هر یک از قطعات داخلی دچار شل شدگی یا خرابی شده باشند.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

به عنوان مثال ممکن است سیم‌های موتور شل شده و در نتیجه کمپرسور روشن نشود. البته باید توجه شود که بررسی و تعمیر خرابی در این قسمت‌ها نیازمند مراجعه به تکنسین متخصص و باتجربه می‌باشد و با اطلاعات اولیه و ابتدائی نمی‌توان اقدام به تعمیر در این بخش نمود.

علت روشن نشدن فریزر سامسونگ

آسیب رله یا کنترلر رایج‌ترین علت روشن نشدن فریزر سامسونگ

در بررسی علت روشن نشدن فریزر سامسونگ، یکی از رایج‌ترین قطعاتی که خراب می‌شود رله استارت کمپرسور است. این دستگاه که کنترلر نیز نامیده می‌شود، برای روشن کردن سیم‌پیچ‌های راه اندازی کمپرسور تا زمانی که دستگاه کار می‌کند، استفاده می‌شود و معمولاً شامل مولفه حفاظت از اضافه بار نیز می‌شود. اگر رله یا کنترلر معیوب باشد، کمپرسور روشن نمی‌شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

کنترلر در کنار کمپرسور قرار دارد و با مولتی متر می‌توان تداوم آن را بررسی کرد. باید به دنبال علائم داغ شدن بیش از حد یا قوس شدن روی دستگاه باشید و فقط قطعه پیشنهادی سازنده را جایگزین کنید. یاد توجه داشته باشید که قبل از اقدام به تعمیر، دستگاه را باید از برق جدا کنید.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

آسیب دیدن برد کنترل الکترونیکی

در  ادامه بررسی علت روشن نشدن فریزر سامسونگ، اگر فریزر مدل نمایشگر الکترونیکی شما روشن نمی‌شود، ممکن است مشکل از برد کنترل باشد. برد کنترل الکترونیک یخچال، مغز و فرمانروای یخچال است. تمامی قطعات اصلی دستور را از برد الکترونیک دریافت می‌کنند. در یخچال‌های قدیمی این وظیفه برعهده تایمر بود.

در پاسخ به این پرسش که برد الکترونیک چگونه آسیب می‌بیند؟ این گونه می‌توان توضیح داد که برد فرمان یا الکترونیک یکی از مهم‌ترین و گران‌ترین قطعات دستگاه می‌باشد و از حساست بالایی برخوردار است که در اثر ضربه، نفوذ رطوبت، نوسانات الکتریکی و دمای بالا دچار خرابی می شود و این خرابی می‌تواند در سطوح مختلفی ایجاد شود. به طوری که امکان بازگرداندن کارایی با تعمیر فراهم باشد یا اینکه قابل تعمیر نبوده و به طور کلی باید تعویض شود.

در برخی از مدل‌ها از این کنترل الکترونیکی برای نمایش، نظارت و تنظیم دمای داخلی فریزر و همچنین برای کنترل عملکرد کمپرسور، موتور فن اواپراتور یخچال و مدارهای یخ زدایی بخاری استفاده می‌شود. در برخی از مدلها ممکن است یک برد کنترل جداگانه نیز در قسمت عقب وجود داشته باشد که این مدارها را کنترل می‌کند.

اگر یکی از کنترل‌های الکترونیکی از کار افتاده باشد، ممکن است کمپرسور روشن نشود. برد کنترل را از نظر وجود هرگونه علامت قوس یا خوردگی بررسی کنید و در صورت مشاهده آن را تعویض کنید. آزمایشات بیشتر نیاز به استفاده از مولتی متر برای بررسی ولتاژ در مدار برق دارد و فقط باید توسط تکنسین‌های آموزش دیده انجام شود.

ترموستات کنترل دما

دیگر علت روشن نشدن فریزر سامسونگ، ممکن است مربوط به ترموستات کنترل دما باشد.  وظیفه ترموستات خاموش و روشن کردن کمپرسور یخچال است. این قطعه بسیار حساس بوده و معمولا زود خراب می شود. اگر ترموستات مشکل داشته باشد، مشکلات متعددی را برای یخچال به وجود می‌آورد.

برای مثال هنگامی که یخچال خاموش است یا به عبارتی کمپرسور در حال کار نیست، اگر ترموستات معیوب باشد؛ یخچال خاموش می‌ماند و دیگر روشن نمی‌شود، زیرا توانایی ارسال فرمان برای روشن شدن کمپرسور را ندارد.

اما در چه صورتی خراب شدن ترموستات دلیل روشن نشدن یخچال است؟ اگر یخچال خاموش است، اما چراغ پاور آن روشن است؛ باید یک بار دستگاه را به مدت ۵ دقیقه از برق کشیده و مجددا به برق وصل کنید. در صورتی که از نظر برق رسانی مشکلی نباشد اما همچنان یخچال روشن نشود؛ علت را می‌تواند با احتمال بالا به خرابی ترموستات ارتباط داد که با تعویض آن مشکل برطرف خواهد شد.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

ترموستات چرخشی یا کنترل دما از یک سنسور لوله مویین استفاده می‌کند که برای نظارت بر دما به لایه داخلی فریزر متصل می‌شود و همچنین دارای مجموعه ای از کنتاکت‌های الکتریکی داخلی است که برق مدار کمپرسور را تأمین می‌کند. هنگامی که دما در سنسور افزایش می‌یابد، تغییر فشار در کنترل رخ می‌دهد و کنتاکت‌های سوئیچ بسته شده و کمپرسور روشن می‌شود.

اگر کنتاکت‌ها خورده شوند، یا اگر لامپ سنسور آسیب دیده باشد، ممکن است کمپرسور روشن نشود و کنترل باید تعویض شود. همچنین می‌توانید با استفاده از مولتی متر، کنترل را از نظر تداوم بررسی کنید. قبل از اقدام به تعمیر، حتما فریزر را از برق بکشید.

بیشتر بخوانید : تنظیم ترموستات یخچال سامسونگ

علت روشن نشدن فریزر سامسونگ

خازن استارت

در بررسی علت روشن نشدن فریزر سامسونگ، این بار به سراغ خازن استارت می‌رویم. ممکن است خازن استارت معیوب علت روشن نشدن فریزر سامسونگ باشد. حفظ عملکرد صحیح یخچال فریزر بر عهده خازن است که با شروع به کار کمپرسور یک بار الکتریکی را ذخیره و سپس آن را آزاد می‌کند.  اگر خازن معیوب باشد، ممکن است کمپرسور زمزمه کند اما روشن نشود و این امر موجب می‌شود یخچال شما مواد غذایی را خنک نکند.

خازن در کنار کمپرسور قرار دارد و معمولاً به دستگاه یا کنترلر رله استارت و اضافه بار متصل می‌شود. به دنبال هرگونه علائم داغ شدن بیش از حد یا قوس در خازن باشید و فقط قسمت پیشنهادی سازنده را جایگزین کنید.

آزمایش بیشتر خازن به نوع خاصی از مولتی متر نیاز دارد و فقط باید توسط یک تکنسین آموزش دیده انجام شود. به یاد داشته باشید که قبل از اقدام به تعمیر، برق را جدا کنید.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

تایمر یخ زدایی

در بررسی دیگر علت روشن نشدن یخچال سامسونگ می‌توانیم بگوییم که اگر فریزر شما روشن نمی‌شود و یک مدل بدون برفک است، ممکن است تایمر یخ زدایی مشکل داشته باشد. این مدل‌ها یک چرخه یخ زدایی دوره‌ای را انجام می‌دهند تا هر یخ زدگی که روی سیم پیچ اواپراتور جمع می‌شود ذوب شود و تایمر بخشی از این مدار است. تایمر یخ زدایی دارای کنتاکت‌های داخلی است که به طور متناوب برق مدار گرمکن یخ زدایی و مدار کمپرسور را تأمین می‌کند.

اگر تایمر در حالت یخ زدایی متوقف شود یا اگر کنتاکت‌ها دچار خوردگی شوند، کمپرسور روشن نمی‌شود. تایمر معمولاً در پشت فریزر قرار دارد و باید دارای یک محور شکاف باشد تا به شما امکان پیشبرد تایمر را به صورت دستی بدهد. اگر به صورت دستی تایمر یخ زدایی را به جلو بردید و کمپرسور شروع به کار کرد، باید تایمر را تعویض کنید. اگر کمپرسور روشن نمی‌شود، باید بررسی شود که آیا برق از کنتاکت‌های تایمر تامین می‌شود یا خیر.

 سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مواردی که ممکن است باعث علت روشن نشدن فریزر سامسونگ باشد پرداختیم. شما می‌توانید سوالات خود را در رابطه با روشن نشدن فریزر سامسونگ در بخش نظرات مطرح نمایید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از متخصصین آچاره دریافت کنید.

 

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به تعمیر یخچال مشهد نیاز دارید روی لینک کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید