تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

7 علت صدای یخچال جنرال الکتریک

یخچال و فریزرلوازم خانگی

یکی از چالش‌هایی که ممکن است، هنگام استفاده از وسایل برقی مختلف از جمله یخچال جنرال‌الکتریک با آن مواجه شوید، صدای آزاردهنده آن است. سر و صدای یخچال دلایل مختلفی دارد که بوق زدن، تق تق کردن، صدای فن و … از جمله آنها است.

البته پس از گذشت سال‌های متمادی طبیعی است که چنین مشکلاتی به وجود بیاید. با توجه به این مقدمه، اگر علت صدای یخچال جنرال الکتریک ذهن شما را به خود درگیر کرده است در ادامه با ما همراه باشید تا با دلایل صدای یخچال جنرال بیشتر آشنا شوید.

1. صدای یخچال جنرال الکتریک به علت تراز نبودن یخچال

اولین گام بعد از خرید یخچال، تراز کردن آن است. اگر این کار به‌درستی صورت نگیرد در کوتاه مدت به مشکل بر می‌خورید که یکی از این مشکلات شنیدن سر و صدای نا به‌هنجار است زیرا عملکرد کمپرسور دستگاهتان را مختل می‌کند. هنگامی که یخچال تراز نباشد کمپرسور، مجبور می‌شود بیش از حد کار کند و فشار زیادی را متحمل شده و ایجاد صدا می‌کند. قسمت‌های مختلف یخچال نیز امکان دارد در اثر همین امر دچار آسیب شوند. برای یادگیری روش درست تراز کردن یخچال کلیک کنید.

2. اختلال در عملکرد سیستم برفک زدایی

یخچال‌های امروزی به سیستم برفک زدایی مجهز هستند. که این سیستم ممکن است گاهی با مشکلات جدی مواجه شود و در نهایت صدای گوش خراشی را ایجاد کند. از طرفی، ممکن است، به‌علت گرم شدن المنت در میان حجمی از برفک‌ها، کمی صدا ایجاد کند. ولی چون همیشگی است و صدایی آزاردهنده محسوب نمی‌شود و ممکن است برای برخی افراد مشکلی ایجاد نکند. اما وقتی صدا یخچال بیش از اندازه و یا غیرطبیعی باشد قطعاً باید از تکنسین تعمیر یخچال کمک بگیرید.

 علت صدای یخچال جنرال الکتریک

3. ایجاد مشکل در لوله‌های داخلی یخچال

سازندگان یخچال جنرال‌الکتریک، هنگام طراحی قسمت‌های داخلی آن، لوله‌های درون بدنه یخچال را توسط تزریق یک فوم می‌پوشانند. کیفیت بد لوله‌ها یا کیفیت بد فوم باعث می‌شود که لوله‌ها مقداری از فوم فاصله بگیرد و با گرم و سرد شدن و انقباض و انبساط لوله‌ها صدایی مانند قولنج شکاندن از لوله‌های داخل فوم به گوش می‌رسد که متاسفانه چون لوله‌ها داخل بدنه هستند در اکثر موارد نمی‌توان این مشکل را برطرف کرد و همین موضوع باعث می‌شود که صدای گوش خراش و آزاردهنده‌ای از یخچال خارج شود و اختلال زیادی در آرامش، توجه و تمرکز افراد ایجاد کند.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

4. صدای گاز یخچال

گاز (مبرد)، یکی از اجرای اصلی برای عملکرد مطلوب یخچال‌ها است. این ماده، با استفاده از تبخیر و میعان سبب خنک شدن محفظه داخلی یخچال‌فریزر می‌شود. طریقه کار یخچال به جریان مبرد بستگی دارد. بخار مبرد در کمپرسور فشرده می‌شود و به‌صورت بخار داغ به لوله‌های کندانسور منتقل می‌شود، بخار داغ در کندانسور گرمای خود را از دست می‌دهد، سپس با افزایش حجم در شیر انبساط، بخار مبرد تبدیل به مایع خنک می‌شود و در لوله‌های اواپراتور (اواپراتور یخچال چیست؟) جریان می‌یابد.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر
گاز درون یخچال، به هر دلیلی ممکن است، رسوبات یا خوردگی‌های درون یخچال را همراه خود به قسمت‌های داخلی یخچال، منتقل کند و همین موضوع باعث ایجاد سروصداهای آزاردهنده شود. هنگامی که با این مشکل مواجه شدید در گام اول باید، گاز تخلیه شود و در ادامه با شستن لوله گاز و شارژ مجدد این مشکل را برطرف کنید.

5. عملکرد ضعیف پروانه‌های فن یخچال

وظیفه فن، انتقال هوای خنک به درون یخچال است. اگر اوپراتور قسمت داخلی یخچال برفک زیادی ایجاد کند و توده یخ نیز به فن نزدیک شود، ممکن است، پروانه حین چرخش به این برفک برخورد کند. و باعث صدای عجیب و ناهنجاری شود. در این شرایط، بهتر است در ابتدا عملکرد فن را بررسی کنید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید و در نهایت، مشکل را بررسی و آن را از بین ببرید.

بیشتر بخوانید: نگهداری یخچال خاموش به مدت طولانی

 علت صدای یخچال جنرال الکتریک

6. صدای اجزای متصل به موتور یخچال

موتور یخچال، بر روی بدنه و پایه‌ی یخچال سوار می‌شود و معمولاً یک محافظ که آن را در مقابل هر گونه ضربه محافظت کند. کمپرسور بر روی لرزه گیرهایی لاستیکی سوار می‌شوند که لرزش‌های موتور را بگیرند و اجازه تولید صدا ندهند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

ولی در هر صورت موتور یخچال در هنگام کار کمی لرزش دارد اما وقتی این اتصالات در جای خود محکم باشند نباید صدای اضافی از یخچال شنیده شود. در صورت شل شدن پیچ‌ها و یا خراب شدن لرزه‌گیرها، صدای‌های اضافه از موتور شنیده می‌شود. اتصالات و لرزگیره‌ها را بررسی کنید در صورت خشک شدن لرزگیرهای لاستیکی آن‌ها را تعویض کنید.

 علت صدای یخچال جنرال الکتریک

7. صدای جوشیدن از درون یخچال

قل قل و جوشیدن یکی از صداهایی است که در بازه‌های مختلف زمانی ممکن است از درون یخچال جنرال‌الکتریک، بشنوید. این صدا به‌دلیل ذوب یخ‌هایی که طی چرخه دیفراست یا یخ‌زدگی ایجاد شده‌اند، ایجاد می‌شود. یخ‌های ذوب شده درون سینی تخلیه ریخته می‌شود و صدایی شبیه چکه کردن به گوش می‌رسد. توجه داشته باشید، شنیدن این صدا بسیار طبیعی است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. هنگامی که با این صدا مواجه شدید، عملکرد اصلی یخچال، مختل نشده و بعد از مدتی دوباره به حالت اولیه خود بازمیگردد.

بیشتر بخوانید: اواپراتور یخچال چیست؟

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی علت صدای یخچال جنرال الکتریک مانند، تراز نبودن یخچال، اختلال در سیستم برفک زدایی، مشکل در سیستم برفک زدایی و اختلال در عملکرد لوله داخلی پرداختیم. حال در انتها می‌خواهیم،‌ بهترین راهکارهای جلوگیری از این مشکل را به شما ارائه می‌دهیم. تکنسین‌ها معمولاً هنگامی که با صدای گوش خراش یخچال مواجه می‌شوند، در گام اول، به سنسورهای ترموستات یخچال، شک می‌کنند. با تشخیص متخصصان این رشته اگر نیاز بود، می‌توانید این قطعه را تعویض کنید و صدای گوش خراش یخچال را براحتی از بین ببرید.

امید است، این مقاله برای شما مفید بوده باشد و اگر پرسشی دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان آچاره در کوتاه‌ترین زمان ممکن شما را راهنمایی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید