آیا دوربین مدار بسته بدون برق کار میکند؟

برقکاریدوربین مدار بسته

دوربین‌های مداربسته به عنوان یکی از ابزارهای مهم در حفظ امنیت و نظارت در محیط‌های مختلف نصب می‌شوند. اما یکی از سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید، این است که ایا دوربین مدار بسته بدون برق کار میکند یا خیر؟

در این مقاله، توضیح خواهیم داد که آیا کار کردن دوربین مدار بسته بعد از قطع برق امکان‌پذیر است یا خیر؟ همچنین، راهکارهایی برای استفاده از دوربین مداربسته در محل‌هایی که به برق الکتریکی دسترسی ندارند، معرفی خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از نصاب دوربین مدار بسته آچاره مشاوره رایگان دریافت کنید.

نکات کلیدی 

  • دوربین‌های مداربسته برای کارکرد به برق الکتریکی نیاز دارند و برای انتقال تصویر ویدئویی به دستگاه ضبط و پخش ویدئویی و یا انواع دستگاه‌های مرتبط، حتماً باید به برق متصل شوند.
  • برای اطمینان از کارکرد صحیح دوربین مداربسته، باید از منبع تغذیه قابل اعتماد و مطمئن استفاده کرد.
  • برای مکان‌های فاقد برق، از دوربین‌هایی با باتری داخلی استفاده کنید. توجه داشته باشید که این دوربین‌ها نیاز به شارژ دوره‌ای دارند و ممکن است برای مدت زمان کوتاهی کار کنند.

ایا دوربین مدار بسته بدون برق کار میکند؟

همانطورکه می‌دانید دوربین مداربسته برای کارکرد و عملکرد مطلوب و مناسب، به برق الکتریکی نیاز دارد. اغلب این دوربین‌ها برای انتقال تصویر ویدئویی به دستگاه ضبط و پخش ویدئویی باید به برق متصل باشند.

کار کردن دوربین مدار بسته بعد از قطع برق

بنابراین در پاسخ به سوال ایا دوربین مدار بسته بدون برق کار میکند؟ باید گفت بله! چنانچه قصد دارید دوربین مدار بسته را در محل فاقد برق نصب کنید، می‌توانید از نمونه دوربین‌هایی با باتری داخلی استفاده کنید.

اما باید در نظر داشته باشید که این دوربین‌ها نیازمند شارژ به صورت منظم و دوره‌ای هستند و ممکن است برای مدت زمان کوتاهی کارایی داشته باشند.

البته ناگفته نماند که امروزه انواع مختلفی از این نوع تکنولوژی وجود دارند که برای مدت زمان بیشتری نسبت به نمونه‌های معمولی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
همچنین، برای استفاده از دوربین مداربسته در این قبیل محل‌ها می‌توانید از انواع پنل خورشیدی یا باتری خورشیدی استفاده نمایید.

با استفاده از این روش‌ها، می‌توانید دوربین مداربسته را به صورت مستقل و بدون نیاز به برق الکتریکی، در محل مورد نظر نصب کنید تا در صورت قطعی جریان برق به ضبط تصاویر و ویدئوهای مکان مدنظر بپردازد.

در نهایت، کاربران باید دقت لازم را در انتخاب نوع دوربین و منبع تغذیه مناسب داشته باشند تا بتوانند از تمامی امکانات این نوع دوربین بهره کافی را ببرند.

در نظر داشته باشید که در بیشتر مواقع دلیل سیاه شدن تصویر دوربین مداربسته مربوط به نوسانات برق است و اگر مشکلات تغذیه دوربین برطرف نشوند، این ابزار نظارتی کارکرد مناسبی نخواهد داشت.

مشاهده قیمت نصب دوربین مداربسته

راهکارهای کار کردن دوربین مدار بسته بدون برق

همانطور که گفته شد امروزه دغدغه اکثر کاربران انواع دوربین‌های مدار بسته این است که ایا دوربین مدار بسته بدون برق کار میکند یا خیر؟ در این بخش چند راهکار مناسب و موثر را در جهت رفع مشکلات احتمالی ارائه می‌کنیم.

 1. استفاده از دوربین‌هایی با باتری داخلی

دوربین‌های مداربسته با باتری داخلی، می‌توانند بدون نیاز به برق الکتریکی کار کنند. این دوربین‌ها با استفاده از باتری داخلی خود، تصویر ویدئویی را ضبط و به دستگاه ضبط و پخش ویدئویی و یا دستگاه نمایش تصویر ارسال می‌کنند.

با این حال، باید توجه داشت که این دوربین‌ها همانطور که گفته شد نیاز دارند به طور مرتب شارژ شوند و در صورت سهل انگاری در شارژ آن قطعا تصاویر حساس و مهم ضبط نخواهند شد.

راهکارهای کار کردن دوربین مدار بسته بدون برق

2. استفاده از پنل خورشیدی

استفاده از پنل خورشیدی، به عنوان یک منبع تغذیه قابل اعتماد و مطمئن گزینه مناسبی است. شما می‌توانید به کمک آن بدون دغدغه تصاویر مکان‌های مد نظر خود را با کیفیت بالا در اختیار داشته باشید. با استفاده از پنل خورشیدی، می‌توانید باتری دوربین مداربسته را شارژ کنید و از آن به عنوان منبع تغذیه استفاده کنید.

3. استفاده از باتری خورشیدی

دقیقا کاربرد و عملکرد این منبع تغذیه نیز همانند پنل خورشیدی است که علاوه بر استانداردهای لازم با محیط زیست نیز سازگاری دارد و کمترین میزان هدر رفت بودجه و انرژی مربوط به این منبع تغذیه است.

کار کردن دوربین مدار بسته بعد از قطع برق

4. استفاده از تجهیزات کم‌مصرف

برای استفاده از امکانات دوربین مدار بسته در محل‌های بدون برق، می‌توانید از دوربین‌هایی کم‌مصرف استفاده کنید. این دوربین‌ها با مصرف کمتر، می‌توانند برای مدت زمان بیشتری کار کنند و از باتری داخلی خود استفاده کنند.

5. استفاده از ژنراتور یا همان دستگاه برق

این گزینه نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه به محض قطع شدن جریان برق اقدام به تولید آن به صورت خودکار کرده و این جریان را در بخش‌های مختلف توزیع می کند و باعث تصحیح عملکرد این دستگاه می‌شود.

کدام راهکار برای کاربران بهترین گزینه است؟

راهکارهای مختلفی برای استفاده از دوربین مداربسته در محل‌هایی که به برق الکتریکی دسترسی ندارند، وجود دارد. اما هر یک از این راهکارها مزایا و معایب خود را دارند و به نوع پروژه و نیازهای شما بستگی دارد و نمی‌توان گفت که کدام گزینه بهترین است.

برای مثال، دوربین مداربسته با باتری داخلی می‌تواند به مدت محدودی کار کند و نیاز به شارژ مجدد دارد از آن طرف هم دوربین مداربسته با پنل خورشیدی و باتری خورشیدی نیز می‌توانند به مدت طولانی‌تری کار کنند، اما نیاز به نور خورشید دارند.

ایا دوربين مدار بسته بدون برق کار ميکند

همچنین دوربین مداربسته دارای باتری نیز اگر چه می‌تواند به مدت طولانی‌ کار کند، اما نیاز به تعویض باتری دارد.

البته دوربین‌های بی‌سیم و تحت شبکه نیز راهکار دیگری برای استفاده از دوربین مدار بسته بدون برق هستند؛ اما کاربرد آن‌ها هم با محدودیت مواجه است و نیاز به تنظیمات و نصب پیچیده‌تری دارند.
بنابراین انتخاب هر نوع از این دوربین ها مستلزم فراهم نمودن شرایط استفاده از آن را دارد پس همانطور که گفتیم انتخاب این گزینه‌ها بسته به محل مدنظرتان و وجود پیش زمینه‌ها متفاوت خواهد بود.

نصب دوربین مداربسته با آچاره

سخن پایانی

سوال پرتکرار کاربرانی که کارکرد صحیح دوربین‌های نظارتی برایشان بسیار اهمیت دارد این است که ایا دوربین مدار بسته بدون برق کار میکند؟ راهکارهای ارائه شده در این مقاله مطابق آخرین پیشرفت‌ها و تجهیزات روز دنیا است که مطمئنا برای کاربران کارساز خواهد بود. به این ترتیب نگرانی بابت قطعی برق و مسدود شدن مسیر منبع تغذیه تا تجهیزات امنیتی وجود ندارد.

سوالات متداول

آیا می‌توان از دوربین مدار بسته بدون جریان برق استفاده نمود؟

بله با استفاده از دوربین‌های مداربسته دارای باتری شارژی، نصب پنل خورشیدی و چند راهکار دیگر، می‌توان از دوربین مدار بسته بدون برق استفاده کرد؛ اما در نظر داشته باشید که این راهکارها با محدودیت‌هایی همراه است.

استفاده از ژنراتور در به‌کارگیری دوربین‌های مدار بسته بدون برق چگونه است؟

این دستگاه قابلیت آن را دارد که به محض قطع برق، باعث ایجاد جریان مجدد برق شده و این دستگاه به صورت مستمر به ضبط ویدئو و تصاویر می‌پردازد.

مناسب‌ترین راهکار محیط زیستی برای استفاده دوربین مدار بسته بدون برق کدام است؟

دو روش پنل‌های خورشیدی و باتری خورشیدی می‌تواند جز روش‌های طبیعی و بدون آسیب به محیط زیست مورد استفاده قرار گیرد.

برای اطمینان از کارکرد صحیح دوربین مداربسته چه کاری باید انجام داد؟

باید از منبع تغذیه قابل اعتماد و مطمئن استفاده کرد تا تاثیر خوبی بر عملکرد این دستگاه‌ها بگذارد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا