بهترین دوربین مداربسته برای منزل [بررسی 4 مدل]

دوربین مدار بسته

استفاده از دوربین مداربسته برای حفظ امنیت ساکنین ساختمان یک امر ضروریست. اما پیش از خرید آن لازم است با برخی نکات آشنا باشید تا متحمل ضرر نشوید. پس اگر برای محافظت از منزل خود قصد تهیه این وسیله را دارید، در ادامه این مقاله از مجله آچاره با ما همراه باشید تا به شما در انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای منزل کمک کنیم.

3 ویژگی مهم بهترین دوربین مداربسته برای منزل

بهرین دوربین مداربسته برای منزل، دوربینی است که با قابلیت‌های خود، به بهترین شکل ممکن امنیت منزل شما را تامین کند. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک دوربین مداربسته خانگی باید داشته باشد تا شما در فواصل زمانی کوتاه به تعمیر دوربین مداربسته نیاز پیدا نکنید، عبارتند از:

1. رزولوشن مناسب

هرچه رزولوشن دوربین مداربسته بالاتر باشد، کیفیت تصویر آن نیز بهتر خواهد بود. رزولوشن HD رایج‌ترین رزولوشن موجود در بازار است اما نوع FULL HD آن نیز موجود است که کیفیت بالاتری دارد. توجه داشته باشید که کیفیت تصویر بالاتر به این معنی است که برای ذخیره تصاویر باید هاردی با ظرفیت بالا داشته باشید؛ بنابراین توصیه می‌شود دوربینی فراتر از حد نیاز خود خریداری نکنید.

بهترین دوربین مداربسته برای منزل

2. مقاومت بالا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک دوربین مداربسته مناسب، مقاومت بالا در برابر شرایط آب وهوایی مانند گرد و غبار، رطوبت، سرما، گرما، برف و باران است. زیرا اگر دوربین از مقاومت لازم برخوردار نباشد کارایی خود را از دست خواهد داد و مجبور به تعویض زود‌هنگام آن خواهید بود.

بهترین دوربین مداربسته برای خانه

3. دید در شب

یکی دیگر از نکات مهمی که برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای منزل خود باید به آن توجه داشته باشید برخوردار بودن دوربین از قابلیت دید در شب است. از آنجایی که دوربین یک ابزار امنیتی برای ساختمان است، باید این امکان را داشته باشد تا تصویر را با کیفیت و وضوح مناسب در تاریکی ثبت نماید. البته شما قبل از هر چیزی باید با مراجعه به تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته، از فعال بودن قابلیت‌های آن اطمینان حاصل کنید.

دوربین مداربسته دید در شب

انواع دوربین مداربسته

به طور کلی از 2 نوع دوربین مداربسته برای منزل استفاده می‌شود:

  • دور بین مداربسته دام
  • دوربین مداربسته بولت

1. دوربین مداربسته دام (Dome)

دوربین دام، دوربین‌های گنبدی شکل هستند که برای فضا‌های داخلی کاربرد بسیاری دارند. این دوربین‌ها در دو مدل آنالوگ و تحت شبکه  (IP)به بازارعرضه می‌شوند. دوربین‌های تحت شبکه دوربین‌هایی هستند که از طریق اینترنت می‌توان به تصاویر ضبط شده دسترسی پیدا کرد، اما دوربین‌های آنالوگ، قابلیت اتصال به اینترنت را ندارند و دسترسی به تصاویر ضبط شده از طریق بستر کواکسیال صورت می‌گیرد.

این دوربین‌ها به دلیل طراحی گنبدی شکل خود زاویه دید بالایی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. همچنین به دلیل دارا بودن اشعه مادون قرمز، در تاریکی نیز از رزولوشن بالایی برخوردار هستند.

دوربین مداربسته دام

برای نصب و تعمیر دوربین مداربسته از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

2. دوربین مدار بسته بولت (Bullet)

اگر به دنبال خرید دوربین مداربسته برای فصای بیرون از منزل خود هستید، دوربین‌های مداربسته نوع بولت بهترین گزینه هستند؛ زیرا این دوربین‌های استوانه‌ای شکل، به شدت در برابر نفوذ آب و گرد وغبار مقاوم‌اند. دوربین‌های بولت نیز مانند دوربین‌های دام در 2 نوع آنالوگ و تحت شبکه عرضه می‌شوند. کیفیت تصویر این دوربین‌ها به تعداد ال‌ای‌دی‌های موجود در داخل لنز بستگی دارد.

دوربین مدار بسته بولت

بهترین دوربین مداربسته برای منزل متعلق به کدام برند است؟

وجود برند‌های متنوع دوربین‌های مداربسته در بازار، فرایند انتخاب و خرید دوربین را با چالش مواجه می‌کند. در ادامه به معرفی بهترین برند‌های دوربین مداربسته خانگی می‌پردازیم:

1. دوربین‌های مداربسته هایک ویژن

این برند چینی عرضه کننده بهترین دوربین‌های مداربسته آنالوگ و تحت شبکه در بازار است. دوربین‌های مداربسته تحت شبکه هایک ویژن در مدل‌های 1 ، 2 ، 4 ،6 و 8 مگاپیکسل و دوربین‌های آنالوگ این برند در مدل‌های 5 و 8 مگاپیکسلی عرضه می‌شوند. همچنین دوربین‌های آنالوگ برای ضبط تصاویر نیازمند دستگاه‌های دی وی آر هستند.

نقاط قوت

نقاط ضعف

نصب آسان

 

عدم سازگاری دوربین با برند‌های متفاوت
رزولوشن بالا عدم پشتیبانی از ضبط صدا در تمام مدل‌ها
قابلیت ارتقاء دوربین با تعویض لنز عدم پشتیبانی از دوربین‌های HDCVI
دارای تکنولوژی تحلیل تصاویر با استفاده هوش مصنوعی
طول عمر بالا
دارای فناوری EXIR برای دید در شب

 دوربین مداربسته باکیفیت

2. دوربین‌های مداربسته داهوا (dahua)

این برند چینی از سال 2006 اقدام به تولید و عرضه دوربین‌های مداربسته آنالوگ و تحت شبکه در بازار جهانی نمود.

نقاط قوت

نقاط ضعف

کیفیت بالای تصاویر محدودیت پهنای باند
امکان دسترسی به تصاویر از راه دور موجود نبودن همه مدل‌ها در بازار ایران
قدرت ضبط تصاویر تا k4 قیمت بالای محصولات

دوربین مداربسته خوب

3. دوربین‌های مداربسته سونی؛ بهترین دوربین مداربسته برای منزل

شرکت ژاپنی سونی، یکی از شرکت‌های خوش‌نام و سرآمد در زمینه تولید و عرضه لوازم الکتریکی است. این برند با تمرکز بر روی دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه، دوربین‌های مداربسته نوع آنالوگ را از چرخه تولید خود حذف کرده است.

نقاط قوت نقاط ضعف
قابلیت نصب آسان قیمت بالا
 پیچیدگی کمتر درمقایسه با دوربین‌های IP دیگر برندها کیفیت پایین تصاویر نسبت به رقیب‌ها
قابلیت دید در شب بسیار قوی

بهترین دوربین مداربسته برای خانه

4. دوربین‌های مداربسته اکسیس (Axis)

اگر به‌ دنبال خرید بهترین دوربین مداربسته برای منزل خود از یک تولید‌کننده معتبر هستید، شرکت اکسیس یکی از برند‌های مشهور و خوش‌نام در زمینه تولید و عرضه دوربین مداربسته است.

نقاط قوت

نقاط ضعف

 طول عمر بالا  کارکردن با این دوربین نسبت به دوربین‌های مداربسته دیگر دشوار‌تر است.
اندازه مناسب این دوربین‌ها باعث می‌شود تا کمتر در معرض دید قرار بگیرند.  عدم پشتیانی از قابلیت ضبط صدای تصاویر
امکان رمزگذاری پهنای باند محدود

بهترین دوربین مداربسته برای منزل

بهترین دوربین مداربسته برای دید در شب

قابلیت دید در شب در اکثر دوربین‌های مداربسته موجود در بازار وجود دارد، اما اگر به دنبال دوربینی با وضوح تصویر بالایی هستید، هنگام خرید باید به برخی ویژگی‌های دوربین مانند برند، نوع لنز و  تعداد پیکسل‌های تعبیه‌شده در دوربین توجه کافی داشته باشید.

همان‌طور که در جدول بالا اشاره کردیم، دوربین‌های هایک ویژن از فناوری EXIR برخوردار هستند. پس اگر به‌ دنبال خرید بهترین دوربین مداربسته برای دید در شب هستید، انتخاب دوربین‌های این برند می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

سخن پایانی

دوربین‌های مداربسته یکی از بازار‌های کلیدی برای حفظ امنیت ساختمان هستند. در این مقاله از مجله آچاره ضمن بررسی ویژگی‌های یک دوربین مداربسته مناسب، به معرفی چندین برند معتبر نیز پرداختیم تا بتوانیم به شما در انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای منزل یاری دهیم. شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را در ارتباط با دوربین‌های مداربسته در بخش دیدگاه‌ها با ما درمیان بگذارید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از متخصصین آچاره دریافت نمایید. از این‌که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید، سپاس‌گزاریم.

به این پست امتیاز دهید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا