علت قطع شدن دانلود در ps4 چیست؟ [+راهکار سریع]

لوازم دیجیتالکنسول بازی

گیمرها دوست دارند بدون هیچ مشکلی بازی موردنظرشان را دانلود و اجرا کنند؛ حالا تصور کنید که شما گیمری هستید که هنگام دانلود بازی‌ای که منتظرش بوده، ناگهان دانلود قطع شده و اخطاری روی صفحه پدیدار می‌شود که نشان می‌دهد کاربر نمی‌تواند بازی را دانلود کند! این وضع برای یک گیمر خیلی ناراحت‌کننده است! با ما باشید تا در این مقاله، مشکل قطع شدن دانلود در ps4 را بررسی کنیم و تعدادی از ارورهای رایجی که برای این دستگاه ایجاد می‌شود و کاربران را به دردسر میندازد را با هم مرور کنیم. ممنون که همراه ما هستید.

رفع مشکل قطع شدن دانلود در ps4

این مشکل برای کاربران مشکلی رایج تلقی می‌شود و زیاد پیش می‌آید که با آن مواجه شوند. در این شرایط اولین چیزی که به ذهن کاربر می‌رسد، این است که لابد یا اکانت مشکل داشته یا که مشکل با تعمیر کنسول حل می‌شود، اما مسئله چنین چیزی نیست!

مشکل قطع دانلود در ps4 دلایلی ساده دارد و در زمانی کوتاه می‌توانید آن را رفع و رجوع کنید. یکی از دلایلی که دانلود ناگهان متوقف می‌شود، می‌تواند نشان بدهد که حافظه دستگاه پر است! ممکن است بازی موردنظر شما نیاز به ۵۰ گیگ حافظه داشته باشد اما فضای خالی در سیستم شما تنها ۴۰ گیگ است. 

دلیل دیگری که ارور cannot download روی صفحه نمایش داده می‌شود، این است که سرعت اینترنت خوب نیست. شاید هم اختلالات شبکه‌ای پیش آمده باشد. در چنین وضعی باید سری به تنظیمات یا setting بزنید و پس از انتخاب گزینه‌ی network، گزینه‌ی test connection را بزنید تا ببینید وضع اینترنتتان در چه حال است.

مشکل قطع شدن دانلود در ps4

علت ارور cannot download و قطع شدن دانلود در ps4

دو دلیل اصلی این مشکل را مرور کردیم؛ یک دلیل دیگر هم می‌تواند منجر به بروز این مشکل شود. محدودیت‌هایی که خود شرکت سونی ایجاد کرده است؛ بنابراین هر زمان که با این مشکل مواجه شدید و ربطی به اتصال پلی استیشن به اینترنت یا حافظه دستگاه نداشت، برای دور زدن این محدودیت کافی است که IP خود را تغییر دهید. سایت‌هایی وجود دارند که راه‌حلی برای این مشکل پیدا کرده‌اند و  به کاربران ps4 می‌توانند IP جعلی بدهند تا بازی خود را بی هیچ مشکلی دانلود کنند.

هنگام تغییر IP این نکات را باید در نظر بگیرید!

گفتیم که IP جعلی می‌تواند مشکل شما را حل کند؛ اما لازم است که حواستان جمع باشد.

آی‌پی‌هایی که انتخاب می‌کنید، بهتر است آی‌پی‌های آسیایی یا اروپایی باشند. قدرت آی‌پی‌ها با هم فرق می‌کند، پس فقط یک آی‌پی تهیه نکنید چون این امکان وجود دارد که آن آی‌پی قدرت کمی داشته باشد و شما را مجبور کند کمی بعد یکی دیگر تهیه کنید. 

حواستان باشد که هر یک از این IPها فقط ۱۲ ساعت اعتبار دارند و پس از آن منقضی می‌شوند پس بعد از دریافت آن‌ها، کار خود را شروع کنید. 

آی‌پی را باید در قسمت proxy کنسل خود بزنید. برای وارد کردن آی‌پی‌ها، ابتدا به بخش تنظیمات بروید و گزینه setting network را انتخاب کنید. پس از آن، گزینه wifi را انتخاب کنید. تنظیمات را هم روی حالت custom بگذارید.

برای تعمیر کنسول بازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

حل مشکل قطع شدن دانلود در ps4 [افزایش سرعت دانلود در ps4]

شاید دانلود قطع نشده است و کانکشن هیچ مشکلی ندارد، اما سرعت کند است و شما ساعت‌هاست منتظر نشسته‌اید که بازی موردنظرتان دانلود شود اما انگار قرار نیست این انتظار به پایان برسد!

یکی از دلایل شایع کند بودن سرعت دانلود که تقریبا همه‌مان آن را می‌دانیم، این است که به‌جز کنسول، چند دستگاه دیگر هم در خانه در حال دانلود یا استفاده از اینترنت هستند. بهتر است دانلود را در ساعاتی انجام دهید که جز خودتان، کسی از اینترنت استفاده نمی‌کند. به‌جز آن، ممکن است برنامه‌های دیگری که در کنسول در حال اجرا هستند روند دانلود را مختل کنند.

مثلا ممکن است در همان حال که سیستم مشغول دانلود است، شما بازی دیگری را هم روی دستگاه باز کرده باشید. شاید هم در یک بازی آنلاین هستید. اگر می‌خواهید سرعت دانلودتان بالا برود، بازی‌های دیگر را ببندید. با این کار، متوجه افزایش ناگهانی سرعت خواهید شد.

قطع شدن دانلود در ps4

نحوه بستن برنامه‌های پس زمینه در ps4

  1. دکمه ps را نگه دارید. با این کار quick menu باز می‌شود.
  2. گزینه close application را انتخاب کنید.
  3. تمام برنامه‌های پس زمینه که لازم است بسته شوند را تیک بزنید.

آیا حالت rest mode باعث افزایش سرعت می‌شود؟

اگر با بستن برنامه‌های پس زمینه و قطع دیگر دستگاه‌های متصل سرعت دانلود بهبود پیدا نکرد، یک راه دیگر هم هست که شاید چاره‌ساز باشد.

دستگاه را روی حالت rest mode قرار دهید. این کار باعث بالا رفتن سرعت دانلود می‌شود. برای دسترسی به این حالت، مسیر زیر را دنبال کنید.

  1. به تنظیمات بروید.
  2. گزینه power saving setting را انتخاب کنید.
  3. روی گزینه‌ی set features available in rest mode بزنید.
  4. حواستان باشد گزینه‌ی stay connected to the internet فعال باشد.

قطع شدن دانلود پلی استیشن

آشنایی با ۱۰ مورد از ارورهای رایج ps4

مشکل قطع شدن دانلود در ps4، تنها یکی از ده‌ها اروری بود که کاربران با آن مواجه می‌شوند. در ادامه‌ی این مقاله، شما با ارورهایی آشنا می‌شوید که ساختاری مشابه با ارورهای ps5 دارند و کاربران مدام در نمایشگر خود با آن‌ها مواجه می‌شوند و نمی‌دانند مشکل از کجا آب می‌خورد.

۱. ارور NW-31201-7

این ایراد نشان می‌دهد که دستگاه به اینترنت وصل نیست. 

باید بررسی کنید و ببینید که به سرور وصل هستید یا نه. شاید PSN موقتا دچار مشکل شده است. در صورت اطمینان از صحت و سلامت سرور، تست اتصال اینترنت را اجرا کنید. بعد هم دیگر دستگاه‌هایی که به اینترنت وصل هستند را قطع کنید.

۲. ارور WV-33899-2 در PS4؛ یک علت قطع شدن دانلود در ps4

اتصال به شبکه PS4 امکان‌پذیر نیست. گاهی وقت‌ها سرویس شبکه برای مدتی از دسترس خارج می‌شود. در این صورت باید کمی صبر کنید تا مشکل رفع شود.

۳. کد خطای WC-40349-0

این ارور نشانگر نامعتبر بودن کارت اعتباری است. 

ممکن است اطلاعات خود را در حساب SEN به غلط وارد کرده باشید؛ پس سری به آن قسمت بزنید و مجددا اطلاعات را وارد کنید. آدرس وارد شده نیز، باید حتما با آدرس کارت اعتباری همخوانی داشته باشد.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

۴. کد خطای CE-33987-0

تست اتصال به اینترنت با خطا مواجه شده است که می‌تواند علت قطع شدن دانلود در ps4 باشد.

احتمالا اتصال شما موقع وارد شدن به PSN تایم اوت شده باشد. کافیست برای رفع این ارور، مراحلی که می‌گوییم را دنبال کنید.

از بخش تنظیمات کنسول، به NETWORK بروید و TEST INTERNET CONNECTION را اجرا کنید. این کار به شما کمک می‌کنید که ببینید اتصال به اینترنت دارید یا نه. اگر اتصال وجود نداشت، مودم را برای دقایقی خاموش کنید. اگر پس از آن باز هم موفق به وصل شدن نشدید، با شرکت ارائه دهنده ‌سرویس تماس بگیرید تا مشکل را پیگیری کنند.

۵. ارور NP-37667-9

به دلیل پایدار نبود اتصال به شبکه، SHARE PLAY قطع شده است.

فیچر SHARE PLAY یکی از آن امکاناتی است که خیلی‌ از گیمرها از آن استفاده می‌کنند. لازمه‌ی استفاده از این قابلیت این است که شما و شخص دیگر هر دو اینترنت پرسرعتی داشته باشید. حداقل سرعت اینترنتی که برای این کار مورد نیاز است، سرعت ۲ مگ است.

جهت بهبود بخشیدن به اتصال شبکه، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • با کمک کابل LAN پلی استیشن را به شبکه وصل کنید.
  • روتر و PS4 را کنار هم قرار دهید. مانعی نباید میان این دو باشد.
  • اگر دستگاه‌های دیگری هم دارند از اینترنت استفاده می‌کنند، سرعتتان پایین می‌آید. پس اتصال دیگر دستگاه‌ها را قطع کنید. 
  • وضعیت اتصال خود به اینترنت را بررسی کنید. برای این کار، از بخش تنظیمات به منوی NETWORK رفته و TEST INTERNET CONNECTION را انتخاب کنید.

توقف دانلود ps4

۶. ارور CE-32481-0 در PS4

عدم تشخیص هارد دیسک توسط کنسول

متاسفانه کمپانی سونی راه‌حلی برای این ارور ارائه نداده است. شاید با خاموش و روشن کردن کنسول مشکل رفع شود.

۷. ارور CE-30774-1؛ عامل قطع شدن دانلود در ps4

این ایراد نشان می‌دهد که شما نمی‌توانید آپدیتی اجرا کنید.

کنسول قادر نیست نرم‌افزار را با USB ارتقا دهد. به بخش SYSTEM SOFTWARE UPDATE در بخش تنظیمات بروید یا این که روش زیر را امتحان کنید.

  • اگر فلش شما FAT یا EXFAT است، آن را به کامپیوتر وصل کنید و بعد از کلیک راست، فلش را فرمت کنید. 
  • مطمئن شوید که فایل فرمت هیچ ایرادی نداشته باشد.
  • یک پوشه به اسم PS4 در کامپیوتر بسازید و داخل آن نیز، یک پوشه‌ی دیگر به اسم UPDATE. فایل آپدیت باید در این پوشه جا گرفته باشد. در صورت عدم رفع مشکل، باید مجددا دانلود کنید چون فایل آپدیت مخدوش بوده است.

۸. ارور E-82000113

کد تخفیفی که می‌خواهید از آن استفاده کنید هیچ اعتباری ندارد.

احتمالا کد را درست وارد نمی‌کنید. آن را مجدد وارد کنید و اگر نشد، با پشتیبانی تماس بگیرید.

۹. ارور E-82000171

این کد خطا به شما می‌گوید که کارت اعتباری‌تان که در حساب SEN ذخیره شده نامعتبر است. 

باید بررسی کنید و ببینید که کد را به درستی وارد کرده‌اید یا نه. سپس آدرس اکانت و آدرس کارت اعتباری را با هم تطابق دهید و مطمئن شوید که یکسان هستند. اگر هر دو آدرس مطابقت داشتند، مشکل را باید از طریق پشتیبانی سونی پیگیری کنید.

۱۰. کد خطای CE-34544-0؛ از دلایل قطع شدن دانلود در ps4

اگر این ارور را دریافت کرده‌اید، یعنی دیتابیس مخدوش شده و اپلیکیشن هیچ دیتایی دریافت نمی‌کند.

اول از هر چیزی، مطمئن شوید آخرین آپدیت کنسول را دریافت و نصب کرده‌اید. اپلیکیشن موردنظرتان هم باید آخرین آپدیت را داشته باشد. اگر با آپدیت مشکل حل نشد، همانطور که قبل‌تر گفتیم سیستم را روی وضعیت SAFE MODE قرار دهید و REBUILD DATABASE را انتخاب کنید. اگر مشکل رفع نشد، یک راه دیگر دارید و آن هم نصب و راه‌اندازی مجدد اپلیکیشن است. آن را ابتدا پاک، و سپس مجددا دانلود و نصب کنید.

ارورهای ps4

جمع‌بندی

در این مقاله دلیل قطع شدن دانلود در ps4 را با هم بررسی کردیم. ارورهایی هم که گیمرها به‌طور مداوم با آن‌ها مواجه می‌شوند را معرفی کردیم و راه‌حلی ارائه دادیم که از دست آن‌ها خلاص شوید. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و پاسخ سوالات خود را گرفته باشید. اگر همچنان پرسشی بر جا مانده که به آن پرداخته نشده، حتما در قسمت نظرات مطرح کنید. کارشناسان آچاره به تمام سوالات شما پاسخ خواهند داد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا