بررسی کامل مشخصات و قیمت مایکروسافت سرفیس پرو 7+

لوازم دیجیتالکامپیوتر و لپ تاپ

دلایل زیادی برای انتخاب سری لپ تاپ‌های تبلتی سرفیس وجود دارد. از طراحی زیبا و خوش دست بودن گرفته تا صفحه نمایش شفاف، وب‌کم باکیفیت و به‌طور کلی عملکرد قوی. این ویژگی‌ها لپ تاپ‌های مایکروسافت را به یکی از انتخاب‌های اول اغلب خریداران خصوصا برنامه‌نویسان و طراحان تبدیل کرده است.

بررسی مشخصات مایکروسافت سرفیس پرو 7+

سرفیس پرو 7+ با وجود اینکه از منظر عملکرد و طراحی در مقایسه با مدل‌های قبل از خود میزان ارتقایی که انتظار می‌رفت را نداشته اما همچنان یکی از مدل‌های برتر سرفیس مایکروسافت به شمار می‌آید. در این مقاله از مجله آچاره به بررسی کامل لپ تاپ سرفیس پرو 7+ پرداختیم تا اگر قصد خرید دارید بتوانید انتخابی آگاهانه داشته باشید.

مزایا معایب
صفحه نمایش روشن و شفاف عمر کم باتری
گرافیک و CPU سریعتر حاشیه ضخیم صفحه نمایش
بهبود عملکرد فروش جداگانه تجهیزات
SSD قابل تعویض عدم وجود پورت Thunderbolt یا 5G
شاسی بدون فن
وب‌کم با کیفیت

قیمت سرفیس پرو 7+

سرفیس پرو 7+ در سه مدل با CPU، رم و SSD متفاوت عرضه شده است. CPU‌های سه مدل این سری لپ تاپ‌های سرفیس Core i3، Core i5 و Core i7، رم آن‌ها 8 ، 16 و SSD این مدل‌ها 128، 256 و 512 گیگ است.

قیمت این لپ تاپ در بازار ایران بسته به نوع و امکانات آن متغیر بوده و به طور میانگین از 31 میلیون تا 65 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. قیمت دلاری این لپ تاپ نیز از 912 دلار (با رم 8 گیگ، SSD 128 گیگ و CPU Intel Core i3-1115G4) شروع شده و گرانترین مدل آن (تنها مدل فن دار) با CPU Core i7 و رم 16 گیگ به قیمت 1936 دلار به فروش می‌رسد.

بررسی مشخصات مایکروسافت سرفیس پرو 7+

طراحی

تنها تغییر مهم در طراحی سرفیس پرو 7+ نسبت به مدل‌های قبلی وجود یک دریچه مستطیل شکل کوچک زیر پایه لپ تاپ است. در این قسمت می‌توانید تعویض SSD را در صورت کم بودن فضای ذخیره یا تعمیر و یا جایگزینی با مدل دیگر انجام بدهید. به طور کلی طراحی مدل 7+ نسبت به سرفیس پرو 7 چندان تفاوتی ندارد و این دو مدل از نظر ظاهری مشابه هستند.

مقاله پیشنهادی معرفی و بررسی بهترین CPUهای گیمینگ

این لپ تاپ مشابه سری‌های قبلی شکلی جعبه مانند داشته و فاصله باریکی بین بدنه و پنل پشتی آن جهت گردش هوا و خنک‌کنندگی وجود دارد. دکمه‌های صدا و پاور بالای صفحه نمایش قرار داشته و در قسمت پایینی نمایشگر نقطه اتصال کیبورد (6 مگنتی) جهت متصل کردن صفحه کلید قرار گرفته است. لازم به ذکر است که کیبورد این مدل به صورت جداگانه از تبلت عرضه می‌شود.

بررسی مشخصات مایکروسافت سرفیس پرو 7+

در قسمت پایین پنل پشتی لپ تاپ، پایه آن با امکان تنظیم تا 165 درجه صفحه نمایش قرار گرفته است. به کمک این پایه می‌توانید لپ تاپ را به صورت عمودی یا مایل قرار داده و زاویه مناسب خودتان را تنظیم کنید. این پایه توان تحمل وزن مناسبی دارد که ویژگی بسیار خوبی برای طراحان است تا فشار دستشان باعث تغییر زاویه لپ تاپ نشود.

سرویس پیشنهادی خدمات تعمیر کامپیوتر در محل

 نقطه ضعف این پایه زمانی که قصد دارید لپ تاپ را روی هر سطحی غیر از یک سطح صاف و مسطح قرار بدهید خودش را نشان می‌دهد. از آنجایی که نقطه اتصال پایه با سطح بسیار کوچک است، لپ تاپ سرفیس پرو 7+ هنگام قرارگیری روی سطوح غیرصاف دچار لغزش و ناراحتی در هنگام استفاده می‌شود. قرار دادن لپ تاپ روی پا هنگام نشستن راحت است، اما اگر بخواهید هنگام دراز کشیدن آن را روی شکم قرار دهید قطعا پشیمان می‌شوید!

مشکل دیگر در طراحی لپ تاپ سرفیس پرو 7+ حاشیه ضخیم صفحه نمایش آن است. این حاشیه سیاه رنگ ظاهر زمختی دارد و از نقاط ضعف طراحی این مدل سرفیس به شمار می‌آید. این لپ تاپ با وزن 800 گرم و اندازه 29 در 20 سانت به همراه شاسی 7 میلی متری سایزی نزدیک به مدل اورجینال و لپ تاپ لنوو ThinkPad X12 دارد. سرفیس پرو 7+ در مقایسه با MacBook Air کوچک‌تر و کمی نازک‌تر است.

بررسی مشخصات مایکروسافت سرفیس پرو 7+

امنیت و دوام

باتوجه به مناسب بودن لپ تاپ سرفیس پرو 7+ برای کاربردهای بیزینسی این لپ تاپ باید از سطح امنیت و دوام مناسبی برخوردار باشد. با وجود اینکه این مدل لپ تاپ سرفیس موارد پایه‌ای امنیتی را رعایت کرده همچنان کمبودهایی در این خصوص دارد. در قسمت بالایی صفحه نمایش یک وب‌کم IR جهت لاگین به وسیله تشخیص چهره وجود دارد. این لاگین بیومتریک ورود به سیستم را آسان و امن‌تر کرده است. در این مدل حسگر اثر انگشت وجود ندارد، اما مایکروسافت کیبوردهای دارای حسگر اثر انگشت مخصوص لپ تاپ‌های سرفیس پرو را به بازار عرضه کرده است که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را جداگانه خریداری کنید.

داخل لپ تاپ سرفیس پرو 7+ یک چیپ امنیتی TPM 2.0 قرار دارد که وظیفه آن اطمینان از تبادل دیتا به صورت رمزگذاری شده است. متاسفانه این مدل سرفیس، چیپ‌های سازگار اینتل Vpro را برای افزایش امنیت و کنترل از راه دور به کار نگرفته است. از لحاظ دوام و کیفیت ساخت، سرفیس پرو امتحان خود را پس داده و در برابر فشار و ضربه مقاوم است.

بررسی مشخصات مایکروسافت سرفیس پرو 7+

پورت‌های سرفیس پرو 7+

باتوجه به ماهیت تبلتی این سری لپ‌تاپ‌ها، این مدل سرفیس مجموعه بسیار خوبی از پورت‌ها را در خود دارد. در سمت راست لپ تاپ پورت‌های USB Type-C، USB 3.0 Type-A و یک پورت اتصال مغناطیسی جهت شارژ قرار دارد. در سمت چپ یک جک هدفون 5.3 میلی متری قرار دارد و یک جایگاه مخصوص سیم کارت برای اتصال 4G LTE درست بالای دریچه مخصوص کارت حافظه SD در زیر پایه لپ تاپ تعبیه شده است.

بررسی مشخصات مایکروسافت سرفیس پرو 7+

صفحه نمایش

نمایشگر 31 سانتی، 2736 در 1824 پیکسلی سرفیس پرو 7+ یکی از نقاط قوت این لپ تاپ است. تصویر این نمایشگر واضح، شفاف و روشن است و نسبت 3:2 آن برای کار فوق العاده است. به دلیل وجود صفحه نمایشگر بی‌نقص، این مدل لپ تاپ سرفیس برای کارهای طراحی، عکاسی، ادیت فیلم و مدل‌سازی سه بعدی یک انتخاب عالی است.

بیشتر بخوانید معرفی و بررسی برترین لپ تاپ‌های زیر 1000 دلار

شفافیت و وضوح نمایشگر به شما امکان دیدن ظریف‌ترین جزئیات تصویر و نمایش دقیقی از رنگ‌ها را می‌دهد. لپ تاپ سرفیس پرو 7+ با نمایش 75.5% از طیف رنگ DCI-P3 در مقایسه با سرفیس پرو 7 (68.7%) نمایش رنگی شفاف‌تری را برایتان به ارمغان می‌آورد. با این وجود در مقایسه با MacBook Air با 80.9% عملکرد ضعیف‌تری دارد.

نمایشگر سرفیس پرو 7+ با میزان روشنایی حداکثر 358 نیت (واحد روشنایی صفحه نمایش) برای استفاده در فضای باز و نور زیاد انتخاب خوبی است. با این وجود، این میزان روشنایی در مقایسه با لپ تاپ‌های MacBook Air (366 نیت)، SurfacePro X (420 نیت) و ThinkPad X12 (376 نیت) از نظر روشنایی صفحه نمایش در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد.

بررسی مشخصات مایکروسافت سرفیس پرو 7+

صفحه کلید و صفحه لمسی

استفاده از کیبود سرفیس پرو 7+ بسیار راحت و یک تجربه فوق‌العاده خوشایند است. راحتی کیبورد این سری لپ تاپ امکان تایپ سریع‌تر و دقیق‌تری را در مقایسه با دیگر لپ تاپ‌ها فراهم می‌کند. از دلایلی که منجر به جذابیت و افزایش راحتی کیبورد این مدل می‌شود فاصله مناسب و نرمی کلیدها و نیاز به فشار بسیار کم روی هر کلید است.

مقاله پیشنهادی معرفی 12 مادربرد برتر 2021 Intel و AMD

از نقاط ضعف این کیبورد می‌توان به کوچک بودن دکمه‌ها برای افرادی با دست بزرگ و تضعیف عملکردش روی سطوح غیر صاف اشاره کرد. با این وجود با انجام تست نوشتاری روی اسن کیبورد مشخص شده هر فرد می‌تواند به طور متوسط 124 کلمه را در مدت زمان یک دقیقه با میزان دقت 98% تایپ کند که در مقایسه با دیگر لپ تاپ‌ها نکته بسیار قابل توجهی است. تاچ پد 10 در 5 این لپ تاپ همچنین برای افرادی که دستانی بزرگ دارند چندان راحت به نظر نمی‌رسد.

بررسی مشخصات مایکروسافت سرفیس پرو 7+

صدا

اسپیکرهای جلویی در گوشه صفحه نمایش کیفیت صدای خوب و مناسبی داشته و برای استفاده در یک اتاق با اندازه متوسط جوابگو هستند. قدرت و کیفیت این بلندگوها با توجه اندازه کوچکشان یکی از نقاط قوت این لپ تاپ است که صدا را (حتی در بلندترین حالت) با جزئیات و کیفیت زیادی به گوش شما می‌رساند. تنها ضعف اسپیکرهای این مدل باس ضعیف آن است.

بررسی مشخصات مایکروسافت سرفیس پرو 7+

عملکرد سرفیس پرو 7+

مجهز بودن لپ تاپ سرفیس پرو 7+ به نسل یازدهم CPU اینتل، در مقایسه با مدل‌های پیش از خود یک مزیت مهم به شمار می‌آید. در مدل Core i5 CPU و رم 16 گیگ می‌توانید تا 20 تب گوگل کروم را باز کرده، چندین ویدیو یوتوب با کیفیت 1080 و یک فیلم به صورت آنلاین را بدون ذره‌ای تاخیر در عملکرد مشاهده کنید.

با بررسی عملکرد کلی لپ تاپ سرفیس پرو 7+ مشخص شد این مدل در مقایسه با سرفیس پرو X، سرفیس پرو 7 و ThinkPad X12 از رتبه بالاتری برخوردار است. این مدل حتی در مقایسه با میانگین عملکرد قابل قبول سایر لپ تاپ‌ها نیز جایگاه بهتری دارد. تبدیل یک ویدیو 4K به 1080 در لپ تاپ سرفیس پرو 7 پلاس 23 دقیقه و 41 ثانیه زمان می‌برد. این زمان 10 دقیقه سریع‌تر از سرفیس پرو سون (33 دقیقه) و اندکی طولانی‌تر از زمان مورد نیاز در لپ تاپ لنوو X12 (22 دقیقه) است.

SSD 256 گیگ در این مدل لپ تاپ در مقایسه با لپ تاپ‌های دیگر در این رده قیمت، کمی کند به نظر می‌رسد. زمان کانورت یک فایل 25 گیگ در درایو ذخیره 1 دقیقه و 17 ثانیه، برابر با 348.3 مگابیت بر ثانیه است. این زمان در مقایسه با سرفیس پرو X (267.2 مگابیت) سریع‌تر و در مقایسه با لنوو X12 (408.39 بیت) کندتر است.

بررسی مشخصات مایکروسافت سرفیس پرو 7+

گرافیک

لپ تاپ سرفیس پرو 7+ با داشتن گرافیک یکپارچه Iris Xe گزینه خوبی برای مدلسازی‌های سه بعدی ساده و یا انجام بازی‌های قدیمی‌تر است. اما این لپ تاپ مناسب نرم افزارهای گرافیکی نیست. در مقایسه با لپ تاپ ThinkPad X12 سرفیس پرو 7+ عملکرد بهتری در اجرای بازی با رزولوشن 1080 دارد؛ اما در مقایسه با میانگین لپ تاپ‌ها این مدل عملکردی ضعیف‌تر و شامل لگ دارد.

برای تعمیر کامپیوتر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

عمر باتری

عمر باتری سرفیس پرو 7+ در مقایسه با مدل قبلی بهبود چندانی نداشته است. عمر باتری این لپ تاپ با وای فای روشن و وب گردی با تنظیم نور 150 نیت در حدود 8 ساعت و 49 دقیقه است. از آنجایی که عمر باتری این لپ تاپ از میانگین استاندارد 10 ساعته کمتر است این زمان 8 ساعته از نقاط ضعف لپ تاپ سرفیس پرو 7+ محسوب می‌شود.

وب‌کم سرفیس پرو 7+

وب‌کم جلویی 7 مگاپیکسلی سرفیس پرو 7+ یکی از بهترین دوربین‌های موجود در مقایسه با دیگر لپ تاپ و تبلت‌ها است. این وب کم وضوح و دقت رنگ بسیار بالایی دارد. وب‌کم پشتی 8 مگاپیکسلی لپ تاپ نیز کیفیت قابل قبولی دارد.

بررسی مشخصات مایکروسافت سرفیس پرو 7+

نرم افزار و گارانتی

لپ تاپ سرفیس پرو 7+ با ویندوز 10 پرو به همراه یک سری نرم افزارهای اختصاصی که در دیگر لپ تاپ‌ها وجود ندارند عرضه شده است. یکی از این نرم افزارها برنامه‌ای به نام “Surface” است که جزئیات تبلت شما را نمایش می‌دهد. همچنین قسمتی مخصوص تنظیمات تجهیزات و قلم لپ تاپ و گزینه‌های سیم کارت و دیتا دارد. علاوه بر آن برنامهSurface Diagnostic Toolkit ابزاری است که به شما در بررسی وجود مشکلات و اختلالات احتمالی لپ تاپ کمک می‌کند. Skype for Business، Xbox Game Bar، Office suite و Microsoft Teams تعدادی دیگر از برنامه‌های از قبل نصب شده روی ویندوز سرفیس پرو 7+ هستند.

بیشتر بخوانید بهترین محل قرارگیری بلندگو و مانیتور استودیو – معماری استودیو

سخن پایانی

سرفیس پرو 7+ در مجموع یک لپ تاپ خوب و قابل قبول است. وجود نسل یازدهم چیپ‌های اینتل به افزایش سرعت و عملکرد گرافیکی بهتر لپ تاپ کمک کرده است. ارتقاء این مدل در مقایسه با مدل قبلی شامل صفحه نمایش واضح و شفاف، کیبورد فوق‌العاده و وب‌کم خوب است.

از مواردی که در مدل 7+ اضافه شده می‌توان به SSD با قابلیت تعویض، ساپورت 4G LTE و ویندوز 10 پرو اشاره کرد. با این وجود، مشکلات موجود در مدل‌های قبلی از جمله حاشیه ضخیم صفحه نمایش، SSD کند، و عدم وجود پورت Thunderbolt در مدل 7+ نیز رفع نشده است. با وجود اینکه عمر باتری در مقایسه با مدل قبلی بهبود یافته همچنان در مقایسه با رقبا از این نظر در رتبه پایین‌تری قرار دارد. اگر فاکتور قیمت را در نظر نگیریم (مدل + در مقایسه با 7) سرفیس پرو 7+ در مجموع عملکرد بسیار خوبی دارد و خرید آن توصیه می‌شود. اینکه مدل پلاس ارزش پرداخت مبلغ بالاتری را در مقایسه با مدل‌های قبلی دارد یا خیر به شما بستگی دارد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا