آموزش روش تست سلامت باتری هوآوی + کد تست باتری

لوازم دیجیتالموبایل

تست سلامت باتری هوآوی پروسه‌ای آسان برای بررسی عملکرد بهینه تلفن همراه شما است. با گذشت زمان باتری انواع گوشی‌های اندرویدی فرسوده می‌شوند و این فرسودگی مشکلاتی را ایجاد می‌کند. گرم شدن بیش‌ازحد، خاموش شدن ناگهانی گوشی و زود خالی شدن باتری گوشی هواوی در بیشتر مواقع ناشی از خرابی و فرسودگی باتری است.

اگر شک دارید که باتری گوشی شما قدرت خود را از دست داده آشنایی با روش و کد تست سلامت باتری گوشی هواوی می‌تواند برای شما مفید باشد. در این مقاله از مجله آچاره به این موضوع می‌پردازیم که چگونه سلامت باتری هواوی را بفهمیم؟

در صورتی که گوشی شما دچار مشکلات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری است می‌توانید برای رفع مشکلات نرم‌افزاری گوشی و به‌هم‌ریختگی تنظیمات موبایل خود از طریق ثبت درخواست در بخش مربوطه و بخش تعمیر موبایل از کارشناسان و متخصصان آچاره به‌طور رایگان مشاوره دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری ۱۴۷۱ تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • برای تست سلامت باتری هوآوی کد *#*#4636#*#* را در برنامه گوشی وارد کرده و اینتر را فشار دهید. با این کار منوی “تست” با بخشی برای “اطلاعات باتری” نمایش داده می‌شود.
  • گوشی‌های اندرویدی دارای منوهای تشخیصی مخفی هستند که می‌توانید با وارد کردن دنباله‌ای از اعداد، هشتگ و ستاره‌ در صفحه شماره‌گیری در برنامه تلفن خود به آنها دسترسی داشته باشید.
  • باتری‌ها حتی در بهترین گوشی‌های اندرویدی به‌طور طبیعی با گذشت زمان و با شارژ و تخلیه باتری، تحلیل می‌روند.
  • اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از روش‌های ممکن برای افزایش عمر باتری گوشی داشته باشید به برنامه اختصاصی برای آن نیاز دارید. توصیه ما برنامه AccuBattery است.

نحوه تست سلامت باتری هوآوی

اگر متوجه شدید باتری گوشی اندرویدی شما نسبت به قبل کارایی کمتری دارد یا سریع تخلیه می‌شود احتمالا زمان آن رسیده که سلامت باتری آن را بررسی کنید. با انجام این کار متوجه می‌شوید باتری گوشی چه زمانی باید تعویض شود.

در ابتدا نگاهی گذرا به نحوه بررسی سلامت باتری گوشی اندروید خواهیم داشت و در ادامه به‌طورکلی چند روش برای بررسی و تست سلامت باتری هوآوی و سایر گوشی‌های اندروید بسته به مدل گوشی و نسخه سیستم‌عامل را معرفی می‌کنیم.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات موبایل!

روش 1: سلامت باتری گوشی اندروید را در تنظیمات بررسی کنید

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای تست سلامت باتری هوآوی و سایر گوشی‌های اندروید، ورود به تنظیمات دستگاه است. برندهایی مانند سامسونگ و هواوی دارای گزینه‌ای در تنظیمات هستند تا کاربران بتوانند اطلاعاتی درباره وضعیت باتری گوشی خود دریافت کنند.

برای اینکه بدانیم چگونه سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را بررسی کنیم مراحل زیر را دنبال کنید؛

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید.
  2. به پایین اسکرول کنید و روی گزینه Battery ضربه بزنید.
  3. پس از ورود به صفحه مربوط به باتری، تنظیمات بیشتر باتری را انتخاب کنید.

حالا با این روش تست سلامت باتری هوآوی می‌توانید وضعیت باتری گوشی خود را بررسی کنید. برای سایر گوشی‌های اندرویدی، ممکن است جمله‌بندی بعضی از گزینه‌ها در تنظیمات متفاوت باشد؛ اما مراحل کلی برای مشاهده وضعیت باتری تقریباً یکسان است.

روش و کد تست سلامت باتری گوشی هواوی

روش 2: از کد تست سلامت باتری هوآوی استفاده کنید

گزینه دوم برای بررسی سلامت باتری دستگاه اندرویدی استفاده از کد تست سالم بودن باتری گوشی هواوی است. چندین کد مخفی وجود دارد که می‌توان از آنها برای دسترسی به ویژگی‌های مخفی دستگاه اندرویدی استفاده کرد. رایج‌ترین کد تست سلامت باتری هوآوی کد *#*#4636#*#* است.

برای تست سلامت باتری هوآوی مراحل زیر را انجام دهید؛

  1. برنامه Phone را در گوشی اندروید خود باز کنید.
  2. کد *#*#4636#*#* را در صفحه شماره‌گیری تایپ کنید تا به منوی مخفی “Service Mode” دسترسی پیدا کنید. در این منو اطلاعاتی درباره وضعیت باتری دستگاه، اطلاعات شبکه و آمار استفاده به شما داده می‌شود.
  3. پس از آن، روی گزینه “اطلاعات باتری” ضربه بزنید و وضعیت باتری دستگاه خود را بررسی کنید.

کد تست سلامت باتری هوآوی

این کد مخفی روی اکثر گوشی‌های اندرویدی از جمله شیائومی و هوآوی کار می‌کند؛ اما برای دستگاه‌های سامسونگ در دسترس نخواهد بود، چون سامسونگ کد بررسی سلامت باتری سامسونگ خود را دارد که عبارت است از: *0228 #.

روش 3: سلامت باتری را از طریق برنامه تشخیصی OnePlus بررسی کنید

برای کاربران OnePlus، بی دردسرترین راه برای بررسی سلامت باتری OnePlus استفاده از برنامه OnePlus Diagnostic است. این برنامه به کاربرانش امکان می‌دهد سلامت باتری گوشی را تجزیه و تحلیل کنند.

در ادامه نحوه بررسی سلامت باتری در OnePlus با استفاده از OnePlus Diagnostic را توضیح می‌دهیم.

  1. برنامه OnePlus Diagnostic را دانلود و در گوشی خود راه اندازی کنید.
  2. روی View Battery Status ضربه بزنید.
  3. به گزینه Battery State بروید. تجزیه و تحلیل دقیقی از سلامت باتری گوشی به شما داده خواهد شد.

چگونه سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را بررسی کنیم؟

در ادامه توضیح می‌دهیم علاوه‌بر روش‌های بالا چگونه سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را بررسی کنیم؟

روش 4: سلامت باتری گوشی اندروید را از طریق AccuBattery بررسی کنید

اگر روش‌هایی که در بالا توضیح دادیم اطلاعات مورد نیاز شما را ارائه نمی‌کنند از نسخه پشتیبان در قالب برنامه‌های شخص ثالث استفاده کنید. موارد خوب برای این کار عبارتند از AccuBattery و CPU-Z.

برای بیشتر باتری‌های مبتنی بر اندروید بهترین راه در مورد نحوه مشاهده سلامت باتری در اندروید، دانلود و استفاده از برنامه AccuBattery است. این برنامه اختصاصی برای نظارت و بهینه‌سازی سلامت باتری گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌شود.

در ادامه با نحوه بررسی سلامت باتری دستگاه Android با استفاده از AccuBattery آشنا خواهیم شد.

  1. برنامه AccuBattery را در گوشی خود دانلود و اجرا کنید.
  2. از گزینه‌های (Charging، Discharging، Health & History)، روی تب Health ضربه بزنید.
  3. با بررسی دقیق می‌توانید سلامت باتری گوشی خود را ببینید.

چگونه سلامت باتری هواوی را بفهمیم؟

علاوه‌بر این با این روش‌های می‌توانید بفهمید باتری گوشی شما در طول زمان چقدر ظرفیت از دست داده و تا چه حد آسیب دیده است.

نکاتی برای افزایش سلامت باتری اندروید

بعد از تست سلامت باتري هوآوي و گوشی اندرویدی در ادامه چند نکته برای افزایش سلامت باتری گوشی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

عیب‌یابی و تعمیر موبایل با تیم آچاره

1. حالت ذخیره باتری یا باتری سیور را فعال کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش سلامت باتری، فعال کردن حالت ذخیره باتری است. برای این کار به قسمت Settings > Battery بروید و هر زمان باتری در طول روز کافی نبود ذخیره باتری را فعال کنید.

2. روشنایی صفحه نمایش را تنظیم کنید

وقتی روشنایی گوشی را به حداکثر می‌رسانید تلفن برای حفظ آن از باتری بیشتری استفاده می‌کند. بنابراین روشنایی صفحه نمایش گوشی خود را به اندازه‌ای تنظیم کنید تا گوشی شما مجبور نباشد از باتری برای استفاده از روشنایی صفحه خود استفاده کند.

تست سلامت باتري هوآوي

3. سرویس موقعیت مکانی را خاموش کنید

سرویس‌های مکان‌یابی باتری گوشی را مصرف می‌کنند و اگر همیشه آن را روشن بگذارید باتری گوشی شما سریع‌تر تخلیه می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم خدمات مکان‌یابی را برای برنامه‌های ضروری، غیرفعال کنید تا از تخلیه سریع باتری جلوگیری شود.

با این روش عمر باتری گوشی خود را افزایش خواهید داد. برای انجام این پروسه به بخش Settings > Location > App permission بروید. یکی از گزینه‌های زیر را فعال کنید؛

  • فقط هنگام استفاده از برنامه مجاز باشد.
  • برای برنامه‌های خاص مجاز نباشد.

4. بستن اجباری برنامه‌های در حال اجرا در پس زمینه

وقتی برنامه‌ای را روی گوشی خود می‌بندید تا زمانی که آن را از گزینه refresh برنامه پس زمینه ببندید آن برنامه همچنان در پس زمینه اجرا می‌شود. برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند باتری و داده‌های گوشی را خالی می‌کنند.

بنابراین بهتر است به Settings > Apps بروید و سپس برنامه‌های خاص را به اجبار ببندید تا از مصرف باتری برنامه‌های استفاده نشده جلوگیری کنید.

سخن پایانی

آشنایی با نحوه تست سلامت باتری هوآوی و گوشی اندرویدی به ما کمک می‌کند تا مراقب تحلیل رفتن باتری گوشی خود باشیم. به‌غیر از روش‌های ذکر شده در این مقاله می‌توانید در تنظیمات گوشی خود هم اطلاعاتی در مورد باتری آن پیدا کنید.

اگر حین تست سلامت باتری هوآوی متوجه شدید باتری گوشی شما در وضعیت بدی قرار دارد روش‌های بالا را برای افزایش عمر باتری امتحان کنید.

منبع: www.tenorshare.com

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا