تاثیر بخور سرد روی شعله بخاری چیست؟

زیبایی و سلامتپوست

گفته می‌شود که کشور ما یک اقلیم همیشه چهار فصل است؛ به همین دلیل در هر فصل از سال در جای‌جای آن، انواع مختلف آب و هوا یافت می‌شود. استان‌های شمالی و جنوبی به دلیل مجاورت با دریا شرجی هستند. معمولاً استان‌هایی که در بخش‌های دیگر کشور قرار دارند، از این میزان رطوبت برخوردار نیستند. به همین دلیل دیده می‌شود که امروزه دستگاه‌هایی تحت عنوان دستگاه‌های بخور سرد یا بخور گرم تولید شده‌اند که رطوبت کافی را برای افرادی که از آن بهره‌مند نیستند، ایجاد می‌کنند. دستگاه‌های بخور سرد صنعتی یا بخور سرد خانگی دارای مزایا و همچنین معایبی هستند که ممکن است افراد با آن‌ها مواجه شوند. یکی از مشکلات متداول در این زمینه تغییر رنگ شعله بخاری یا اجاق گاز با روشن شدن بخور سرد است که برای بسیاری از افراد باعث تعجب شده است. ما در این مقاله از مجله آچاره قصد داریم به بررسی این مسئله بپردازیم. با ما همراه باشید.

عملکرد بخور سرد

دستگاه بخور سرد برای ایجاد رطوبت در مناطق خشک که از سطح رطوبت پایینی برخوردارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه استفاده از دستگاه بخور سرد به این شکل است که پس از تهیه دستگاه باید آن را به‌خوبی بشویید؛ چراکه در صورت شروع استفاده از آن ممکن است آلودگی‌های موجود در دستگاه روی سلامتی شما تاثیر مستقیم داشته باشد و باعث ایجاد بیماری در شما شود.عملکرد بخور سرد در مناطق خشک

پس از شست‌وشوی اولیه، باید درون این وسیله به اندازه کافی آب بریزید. نکته مهمی که باید در اینجا به آن اشاره کنیم این است که آب معمولی که هرروزه از آن می‌نوشیم یا برای کارهای دیگر استفاده می‌کنیم، دارای املاحی است که اگر درون دستگاه ریخته شوند، باعث ایجاد رسوب در آن می‌گردند. مکانیزم این وسیله به‌صورتی است که با تبدیل آب به بخار سرد، می‌تواند رطوبت لازم در یک محیط را تولید کند. همین بخار تولیدشده، با تاثیری که روی اجسام و مخصوصاً انسان دارد، می‌تواند کاربرد مفید یا حتی مضری هم داشته باشد.

برای تعمیر بخاری از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مطلب پیشنهادی: علت روشن نماندن شعله اجاق گاز چیست؟

بخور سرد روی سوختن شعله بخاری و اجاق گاز چه تاثیری دارد و علت آن چیست؟

این سوال یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی است که افراد زیادی به دنبال یافتن جواب برای آن هستند. بخور سرد روی شعله بخاری باعث تغییر رنگ شعله می‌شود.

این اتفاق برای شعله اجاق گاز هم رخ می‌دهد و فرقی نمی‌کند که چه وسیله‌ای در حال سوزاندن سوخت  است. بخاری و هر ابزار گازسوز دیگری که در حالت روشن قرار داشته باشد، با برخورد بخور سرد به شعله در حال سوخت آن، این شعله به رنگ زرد، نارنجی و حتی در مواردی قرمز تغییر رنگ می‌دهد.

علت اصلی به وجود آمدن این موضوع این است که دستگاه بخور سرد، با روشن شدن و ایجاد رطوبت، شروع به اکسیژن‌سازی می‌کند تا تنفس را برای شما راحت‌تر کند و همین اکسیژن موجود در محیط است که سبب تغییر رنگ در شعله وسایل گازسوز می‌گردد.تاثیر بخور سرد روی شعله بخاری

یکی دیگر از اتفاقاتی که ممکن است با روشن شدن دستگاه بخور سرد برای شعله گاز در بخاری یا اجاق گاز رخ دهد، این است که آتش شعله، بیشتر و بلندتر ‌شود. دلیل این موضوع هم همان وجود اکسیژن زیاد در محیط است.

برای تعمیر بخاری از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

 

4.5/5 - (40 امتیاز)

3 دیدگاه

  1. ربطی به کم و زیاد شدن اکسیژن محیط نداره علت واقعی این پدیده یک قانون علمی به نام نشر نور توسط مولکول هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا