آموزش استفاده از حلقه هولاهوپ

سبک زندگی و تندرستیزیبایی و سلامت

اگر به دنبال آموزش استفاده از حلقه هولاهوپ هستید لازم نیست برای یادگیری نحوه صحیح حلقه زدن هزینه زیادی بپردازید. اگر درباره مزایای حلقه زدن برای لاغری شکم و پهلو مطالبی را شنیده‌اید و دوست دارید آن را امتحان کنید با ما همراه باشید. آموزش استفاده از حلقه هولاهوپ پروسه آسانی است که ارزش وقت گذاشتن را دارد. امروزه حلقه ورزشی هولاهوپ به یکی از تمرینات تناسب اندام تبدیل شده است. کافی است صدای موسیقی را بلند کنید و برای سوزاندن کالری آماده شوید. چیزی لذت بخش‌تر از این روش جدید تناسب اندام وجود ندارد.

فواید تمرین با هولاهوپ

قبل از این که به آموزش استفاده از حلقه هولاهوپ بپردازیم بهتر است با مزایای این ورزش آشنا شویم. هولاهوپ محبوب‌ترین وسیله برای تناسب اندام است. اما آیا واقعاً می‌توان با حرکت کمر کالری سوزاند و فواید دیگر حلقه زدن چیست؟

  1. پوست و شکم خود را تقویت کنید: مزایای حلقه زدن برای لاغری شکم و پهلو بر کسی پوشیده نیست. اگر به طور منظم با حلقه ورزش کنید عضلات شکم شما به شدت درگیر خواهند شد. در نتیجه می‌توانید شکمی سفت و صاف داشته باشید.
  2. کالری بسوزانید: با تمرین مناسب و آموزش حلقه زدن می‌توانید تا 900 کالری در ساعت از بسوزانید. اگر نمی‌توانید آن را برای مدت طولانی ادامه دهید نگران نباشید. آثار آن به مرور زمان و به طور طبیعی ظاهر خواهد شد. با این حال باید اجازه دهید باسن شما حداقل 15 دقیقه در روز تاب بخورد.
  3. استقامت خود را افزایش دهید: با وجود آموزش استفاده از حلقه هولاهوپ و با چرخاندن حلقه نه تنها کالری می‌سوزانید بلکه استقامت بدنی خود را نیز بهبود می‌بخشید. موسیقی مناسبی بگذارید چون باعث می‌شود تمرین شما سرگرم‌کننده شود.
  4. عضلات خود را تقویت کنید: حرکات دایره‌ای موزون ماهیچه‌های اصلی ما را تقویت می‌کند. این ماهیچه‌ها مسئول تعادل عمومی بدن ما هستند.
  5. از آن لذت ببرید: حلقه ورزشی هولاهوپ ورزش کردن و تفریح بطور ​​همزمان است. ابتدا فقط تمرین را با حلقه امتحان کنید. متوجه خواهید شد تمرین کردن همیشه نباید باعث عرق کردن و آزاردهنده باشد.
  6. در هزینه‌ها صرفه جویی کنید: دمبل، تردمیل یا دوچرخه ورزشی می‌توانند بسیار گران باشند. این اتفاق باعث می‌شود میل به ورزش را از دست بدهید. بعد از آموزش حلقه هولاهوپ می‌توانید در هر زمان و هر مکان با کمترین هزینه ورزش کنید.

حلقه هولاهوپ

نحوه ورزش با هولاهوپ و ترفندهایی برای مبتدیان

آیا برای تمرین با حلقه ورزشی هولاهوپ تازه‌کار هستید و نمی‌دانید چگونه شروع کنید یا چه کاری انجام دهید؟ در ادامه چند ترفند درباره آموزش استفاده از حلقه هولاهوپ برای مبتدیان را ارائه می‌دهیم.

قبل از اینکه شروع کنید:

  • قبل از شروع آموزش حلقه هولاهوپ ابتدا باید در مورد هولاهوپ مناسب فکر کنید. برای تمرین‌های دسته جمعی حلقه‌های سبک با قطر 90 سانتی‌متر بهترین گزینه هستند. اگر می‌خواهید ضریب تناسب اندام را افزایش دهید بهتر است حلقه‌های سنگین تر را با قطر 1 متر انتخاب کنید.
  • شرایط کلی نیز مهم است. یکی از نکات مهم در آموزش هولاهوپ برای کودکان ایمن بودن محیط است. انتخاب مکانی بدون مانع از خطر پرتاب اجسام روی زمین جلوگیری می‌کند. اگر کودک شما دوست دارد بیرون از خانه باشد هولاهوپ زدن را در پارک یا باغ امتحان کنید.
  • یکی از نکات مهم در آموزش استفاده از حلقه هولاهوپ انتخاب لباس مناسب است. لباسی را انتخاب کنید که دور باسن آن تنگ باشد. لباس‌های خیلی گشاد چرخش حلقه را کند می‌کنند و احتمالاً ممکن است باعث کبودی شوند.
  • تمرین با حلقه ورزشی هولاهوپ با موسیقی سرگرم کننده‌تر می‌شود!

مطلب پیشنهادی : افتادگی پوست شکم و درمان فیبروز پوست

ترفندهای آموزش حلقه زدن برای مبتدیان

برای یادگیری هولاهوپ به تمرین و صبر نیاز دارید. اما زمانی که آن را یاد گرفتید هولاهوپ یک تمرین سرگرم‌کننده و هیجان انگیز برایتان خواهد شد. در ادامه با آموزش استفاده از حلقه هولاهوپ با شما هستیم.

  • ابتدا در موقعیت شروع قرار بگیرید جایی که یک پا را جلوتر قرار دهید. افراد راست دست معمولاً از پای راست برای این کار استفاده می‌کنند و افراد چپ دست از پای چپ.
  • حلقه را دور باسن و در قسمت پایین کمر خود قرار دهید. مطمئن شوید که حلقه را موازی با زمین نگه داشته‌اید.
  • بالاتنه خود را در یک جهت بچرخانید و سپس حلقه را با هر دو دست در جهت مخالف فشار دهید. برای بالا نگه داشتن حلقه، باسن خود را به جلو و عقب حرکت دهید. سعی نکنید با باسن خود یک حرکت دایره‌ای ایجاد کنید.
  • سعی کنید یک ریتم پیدا کنید و وزن خود را به جلو و عقب ببرید.

حلقه هولاهوپ

با تمرینات پیشرفته‌تر به یک متخصص هولاهوپ تبدیل شوید

زمانی که احساس اعتماد به نفس کردید و موقعیت اصلی را به دست آوردید می‌توانید سراغ ترفندهای دشوارتر هولاهوپ بروید.

  1. بیشتر مردم در یک جهت مشخص در چرخاندن حلقه ورزشی هولاهوپ موفق‌تر عمل می‌کنند. بنابراین چالش بعدی این است که آن را به همان خوبی در جهت دیگر انجام دهید.
  2. رقابت با دوستان نیز سرگرم‌کننده است. چه کسی می‌تواند حلقه را سریع‌تر بچرخاند یا آن را به مدت بیشتری در هوا نگه دارد؟
  3. همچنین سعی کنید در حالی که هولاهوپ می‌زنید چند قدم به جلو و عقب بردارید.
  4. در نهایت هولاهوپ را با چند حلقه امتحان کنید.

مطلب پیشنهادی : فواید، کاربردها و عوارض جانبی نمک اپسوم

استفاده از حلقه هولاهوپ برای کاهش وزن و سوزاندن کالری

ورزشکاران ماهر می‌توانند هولاهوپ را نه تنها به دور باسن، بلکه گردن، پاها، رنان‌ها یا حتی بازوهای خود بچرخانند. بعد از آموزش استفاده از حلقه هولاهوپ و فرآیند تمرین صحیح، بسته به نوع حرکت، مقداری کالری می‌سوزانید.

چگونه با حلقه هولاهوپ وزن کم کنیم؟

اگر هر روز 30 دقیقه را به تمرینات هولاهوپ اختصاص دهید می‌توانید به سرعت کمر و باسن خود را کوچک کنید. بسته به شدت تمرین هولاهوپ می‌توانید بین 500 تا 900 کالری در ساعت بسوزانید.

  • زمانی که ورزش را شروع می‌کنید 15 دقیقه اول را به گرم کردن بدن و پیدا کردن سرعت خود اختصاص دهید. به این ترتیب می‌توانید از 15 دقیقه بعدی برای ورزش شدیدتر برای افزایش کالری سوزی استفاده کنید.
  • همانطور که وارد این ورزش می‌شوید با آموزش حلقه زدن می‌توانید تمرینات اضافی برای سایر قسمت‌های بدن خود اضافه کنید.
  • نگه داشتن دست‌ها در هوا یا دور از بدن برای 15 تا 20 حرکت هولاهوپ یک راه عالی برای گرم کردن ماهیچه‌های بازو است.
  • اگر کمی زانوهای خود را خم کنید می‌توانید شدت تمرین را برای باسن خود افزایش دهید.
  • یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای استفاده حداکثری از تمرین هولاهوپ اضافه کردن موسیقی و رقص به ضرب آهنگ است.

بیشتر بخوانید : عسل مانوکا چیست و چه خواصی دارد

حلقه هولاهوپ

دلیل کبودی بعد از استفاده از  حلقه هولاهوپ

با وجود گذراندن دوره آموزش استفاده از حلقه هولاهوپ مطمئنا روز بعد از ورزش با هولاهوپ کبودی‌هایی را اطراف باسن خود مشاهده خواهید کرد. هر بار که این کبودی‌ها را لمس می‌کنید احساس درد دارید و می‌خواهید حلقه را در سطل زباله بیندازید. اما این کاملا طبیعی است به خصوص در ابتدای کار.

  1. درد و کبودی دور باسن بعد از اولین جلسات تمرینی با هولاهوپ کاملا طبیعی است. به خصوص در حلقه‌های سنگین‌تر، که دارای برآمدگی‌هایی نیز هستند آسیب‌های جزئی رخ می‌دهد.
  2. با این حال درد در این مورد تنها در چند روز اول رخ می‌دهد. بدن شما نه به خود حلقه عادت دارد و نه به حرکت دایره‌ای. بنابراین هم کبودی و هم درد عضلات امری طبیعی است. اگر بیشتر از حلقه ورزشی هولاهوپ استفاده کنید درد به مرور زمان کاهش می‌یابد.
  3. به همین دلیل مهم است که در اولین جلسات تمرینی با هولاهوپ جدید خود بیش از حد به خودتان فشار نیاورید. سعی کنید حلقه را به آرامی دور باسن خود بچرخانید. به محض اینکه درد در نواحی آسیب دیده قوی‌تر شد حرکت را متوقف کنید.
  4. زمانی که بدن شما به اثر حلقه هولاهوپ عادت کند دیگر آن را احساس نخواهید کرد. تمرین شما می‌تواند برای چندین دقیقه تا حتی ساعت‌ها در هر زمان ادامه یابد بدون اینکه بعداً از درد عضلات رنج ببرید.
  5. اگر در استفاده از هولاهوپ مبتدی هستید و به دلایل تناسب اندام می‌خواهید از آن استفاده کنید قبل از خرید محصول بهتر است از فردی با تجربه مشاوره بگیرید. بهترین راه برای انجام این کار مراجعه به یک فروشگاه ورزشی است.

قیمت حلقه هولاهوپ به اندازه و کارایی آن بستگی دارد. محدوده قیمت این حلقه ورزشی بین 20 هزار تومان تا 250 هزار تومان متغیر است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا