6 دلیل رایج خرابی کتری برقی و چای ساز

لوازم خانگیچای و قهوه ساز

اگر از طرفداران نوشیدن چای باشید، ممکن است برایتان پیش آمده باشد که عملکرد کتری برقی یا چای‌سازتان بعد از مدتی استفاده، دچار نقص فنی یا خرابی شده باشد. در این شرایط افراد به دنبال بهترین راهکار برای رفع این مشکل می‌گردند. به همین دلیل در این مقاله از مجله آچاره با دلایل رایج خرابی کتری برقی و چای ساز آشنا خواهیم شد تا بتوانید ریشه مشکلات را شناسایی و در صورت امکان حل کنید.

6 دلیل خرابی کتری برقی و چای ساز

خرابی کتری برقی می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که در ادامه با مهم‌ترین آن‌ها آشنا خواهیم شد:

1. روشن نشدن چایی ساز

خرابی دوشاخه و پریز

یکی از دلایل رایج خرابی چای ساز، روشن نشدن ناگهانی آن است. برای رفع این مشکل ابتدا دوشاخه را چک کنید تا به پریز برق متصل باشد. اگر مشکل بر طرف نشد با استفاده از یک پیچ‌گوشتی دوشاخه را باز و اتصالات آن را چک کنید. در صورتی که باز هم مشکل برطرف نشد، احتمالا خرابی چایی ساز علت دیگری دارد.

قرار نگرفتن صحیح قوری بر روی کتری

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن چایی ساز عدم قرار گیری صحیح قوری بر روی کتری است. کتری و قوری را مجدد در جای خود قرار دهید و چایی ساز را روشن کنید.

دلایل رایج خرابی کتری برقی و چای ساز

خرابی کلید چایی ساز

خرابی کلید چای ساز، عدم روشن شدن چایی ساز را به دنبال خواهد داشت. برای تعمیر کلید چایی ساز باید قاب دستگاه را باز کنید. توصیه می‌کنیم این کار را خودتان به‌تنهایی انجام ندهید و از یک تعمیرکار متخصص کمک بخواهید.

 چای ساز

خرابی برد الکتریکی

اگر مشکل چای‌ساز هیچ کدام از موارد بالا نبود، خرابی چایی ساز می‌تواند از برد الکتریکی آن باشد. از آنجایی که برد حساس‌ترین قطعه در چایی‌ساز است اختلال در آن می‌تواند روشن شدن چایی‌ساز را مختل کند. تعمیر برد چایی ساز کمی دشوار است و باید تعمیر آن را به تعمیرکار متخصص بسپارید.

2. خاموش شدن چایی ساز قبل از جوش آمدن آب

گاهی ممکن است چایی ساز قبل از جوش آمدن آب خاموش شود. دلیل این مشکل می‌تواند از اختلال در سنسور دمای چایی ساز باشد و با تعویض آن این مشکل برطرف خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: آموزش تعمیر سنسور دمای چای‌ساز

3. داغ نشدن کتری

گاهی چایی ساز روشن می‌شود اما آب داخل کتری داغ نمی‌شود. علت این مشکل می‌تواند از المنت‌های داخل چایی ساز باشد. با تعمیر یا تعویض المنت‌ها این مشکل رفع خواهد شد.

4. گرم نشدن سینی چایی ساز

یکی از مهم‌ترین اجزای چایی ساز سینی آن است که وظیفه نگهداری کتری و قوری و گرم نگه داشتن آن‌ها را بر عهده دارد. گرم نشدن سینی چایی ساز می‌تواند ناشی از اختلال در برد یا کلید اتصالات آن باشد.

5. کار کردن چایی ساز به‌طور مداوم

گاهی چایی‌ساز پس از جوش آمدن آب همچنان کار می‌کند و خاموش نمی‌شود. دلیل این مشکل نیز به دلیل خرابی سنسور دما است و باید برای تعویض این قطعه اقدام کرد.

6. تجمع رسوبات

گاهی ممکن است مشکل از خود کتری نباشد. تجمع رسوب‌ها می‌تواند مانع از تبخیر آب و حتی تغییر در طعم آن شود و علاوه بر آن، از عمر دستگاه شما نیز بکاهد. برای از بین بردن رسوبات داخل کتری می‌توانید از جوش شیرین، نوشابه و یا سرکه سفید استفاده کنید.

دلایل رایج خرابی کتری برقی و چای ساز

بیشتر بخوانید: رسوب‌زدایی چای ساز و کتری برقی، انتخاب یا ضرورت؟

 نکات مهم در جلوگیری از خرابی کتری برقی و چای ساز

  • در صورت استفاده از چایی‌ساز باکیفیت، احتمال خرابی آن به حداقل می‌رسد.
  • برای بالا بردن عمر چایی ساز هر چند وقت یک‌بار آن را رسوب‌زدایی کنید.
  • هنگامی که دستگاه روشن یا داغ است، سیم آن را به دورش نپیچید زیرا احتمال برق‌گرفتگی بسیار بالا است.
  • از جوشاندن شیر و سایر مایعات به غیر از آب داخل کتری برقی خودداری کنید.
  •  پس از اتمام استفاده از دستگاه آن را خاموش کنید.
  • دستگاه را به هیچ عنوان در محیط مرطوب قرار ندهید زیرا ممکن است خطر آتش‌سوزی را در پی داشته باشد.
  • بیش از حد مجاز داخل کتری آب نریزید.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله آچاره با دلایل رایج خرابی کتری برقی و چای ساز آشنا شدیم. شما می‌توانید سوالات و دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از کارشناسان آچاره دریافت کنید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا