آموزش تعمیر سنسور دمای چای ساز

لوازم خانگیچای و قهوه ساز

اگر شما هم تا به حال از چای ساز استفاده کرده باشید، احتمالا سوالات مختلفی راجع به نحوه عملکرد این دستگاه در ذهنتان شکل گرفته است. به‌عنوان مثال آیا از خود پرسیده‌اید که پس از جوشیدن آب، چای ساز چگونه خاموش می‌شود؟ سنسور دمای چای ساز چه وظیفه‌ای دارد؟ اگر این دستگاه پس از جوشیدن آب خاموش نشده و به فعالیت خود ادامه دهد، تمام آب موجود در چای ساز بخار می‌شود و درنهایت به ساختار این دستگاه آسیب جدی وارد خواهد شد. اگر شما هم راجع به این مسئله کنجکاو هستید یا چای سازتان این روند را به‌درستی انجام نمی‌دهد، زمان آن رسیده که با سنسور دمای چای ساز آشنا شوید. در این مقاله از مجله آچاره شما را با این دستگاه بیشتر آشنا کرده و اطلاعات لازم در جهت تعمیر سنسور دمای چای ساز را در اختیارتان قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

اجزای چای ساز

برای درک بهتر نحوه عملکرد سنسور دمای چای ساز، بهتر است تا با دیگر اجزای این دستگاه کمی بیشتر آشنا شوید. از مهم‌ترین بخش‌های این دستگاه می‌توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم:

1. بدنه چای ساز

این بخش که کاملا قابل مشاهده است، از جنس‌های مختلفی مثل فلز، پلاستیک و … ساخته شده و دیگر اجزای چای ساز در قسمت‌های مختلف بدنه جایگذاری خواهند شد. هرچه جنس بدنه چای ساز از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، بازدهی دستگاه افزایش پیدا کرده و ماندگاری محتویات آن نیز بیشتر خواهد شد.

خرابی سنسور دمای چای ساز

مطلب پیشنهادی: علت نشتی آب از چای ساز چیست؟

2. سیستم الکتریکی چای ساز

انرژی موردنیاز این دستگاه از طریق سیستم الکتریکی در اختیار آن قرار گرفته و جریان برق شهری با عبور از این سیستم وارد چای ساز می‌شود؛ بنابراین در صورت بروز اختلال در این سیستم، فعالیت چای ساز به‌کلی مختل خواهد شد.

3. المنت چای ساز

پس از این که جریان الکتریکی وارد چای ساز شود، این انرژی به‌وسیله المنت به انرژی حرارتی تبدیل شده که در ادامه آب را به دمای جوش می‌رساند. اگر المنت به‌درستی وظیفه خود را به انجام نرساند، چای ساز قادر به افزایش دمای محتویاتش نخواهد بود.

تعمیر سنسور دمای چای ساز

4. سنسور دمای چای ساز

زمانی که دمای آب موجود در دستگاه به میزان موردنظر برسد، سنسور دمای چای ساز دستور خاموش شدن دستگاه را صادر خواهد کرد. در صورتی که این فرمان در زمان معین صادر نشود، جوشیدن آب ادامه یافته و محتویات بخار می‌شوند. توجه داشته باشید که با ادامه یافتن این روند، آسیب دیدن چای ساز دور از انتظار نیست. شاید بپرسید که سنسور دمای چای ساز کجاست؟ سنسور دمای چای ساز معمولا در قسمت زیرین این دستگاه قرار داده می‌شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

5. گرم‌نگهدارنده چای ساز

هدف از بکارگیری گرم‌نگهدارنده در این دستگاه، حفظ دمای آب پس از به جوش رسیدن آن است تا در مدت زمان طولانی‌تری دمای آب کاهش پیدا کند. این قابلیت به شما اجازه خواهد داد تا مدت زمان بیشتری قادر به استفاده از آب یا چای داغ باشید.

سنسور دمای چای ساز کجاست؟

نحوه عملکرد سنسور دمای چای ساز

شاید در نگاه اول نحوه عملکرد این بخش بسیار ساده به نظر برسد اما در واقعیت این یک تصور اشتباه است. اگر شما هم فکر می‌کنید که این سنسور با استفاده از دماسنج، جوشیدن آب را تشخیص داده و دستگاه را خاموش می‌کند، باید تجدیدنظر کنید. چرا که این نحوه عملکرد یک اشکال اساسی دارد.

از آنجایی که آب در ارتفاع‌های مختلف در دمای متفاوتی به نقطه جوش می‌رسد، استفاده از دماسنج کارایی لازم برای تشخیص جوشیدن آب را ندارد. هرچند که این اختلاف در نقطه جوش آب که 100 درجه سانتی‌گراد در نظر گرفته می‌شود، جزئی است اما در ارتفاع‌های مختلف باعث زود خاموش شدن و دیر خاموش شدن چای ساز می‌شود.

قیمت سنسور دمای چای ساز

مثلا اگر شما در خط ساحلی از چای ساز استفاده کنید، دستگاه قبل از جوشیدن آب خاموش خواهد شد یا اگر در نقاط پرارتفاعی مثل مناطق کوهستانی این روند را پشت سر بگذارید، چای ساز به فعالیت خود پس از جوشیدن آب ادامه خواهد داد. شاید بپرسید که این مشکل چگونه رفع می‌شود؟

با این که در ابتدا از روش‌هایی مثل استفاده از 2 دیسک فلزی که به میزان‌های مختلف و در دماهای متفاوتی منبسط می‌شوند، برای رفع این مشکل استفاده می‌شد اما امروزه با بکارگیری یک روش هوشمندانه‌تر این مسئله برطرف شده است. این راهکار ساده به این شرح است که سنسور دمای چای ساز با دریافت بخار تولیدشده توسط آب از رسیدن آن به نقطه جوش مطلع شده و دستگاه را خاموش می‌کند. به این ترتیب فارغ از این که آب در چه دمایی به نقطه جوش می‌رسد، چای ساز در یک زمان معین خاموش خواهد شد. این نوع عملکرد، بازدهی سنسور دمای چای ساز را به‌صورت قابل‌توجهی افزایش داده است.

تعویض سنسور دمای چای ساز

مطلب پیشنهادی: طرز استفاده از چای ساز کنوود

علائم خرابی سنسور دمای چای ساز

زمانی که عملکرد سنسور دمای چای ساز با مشکل مواجه شده باشد، شما با مشاهده 2 علامت متوجه بروز این اختلال خواهید شد. این علائم عبارتند از:

  • اگر چای ساز شما قبل از این که آب به نقطه جوش برسد، خاموش می‌شود، یکی از دلایل آن خرابی سنسور دمای چای ساز است. البته مشکلاتی مثل رسوب‌گرفتگی مجاری چای ساز هم می‌توانند عامل ایجاد این اختلال باشند اما در این شرایط شما باید نحوه کارکرد سنسور دما را نیز مورد بررسی قرار داده و نسبت به نعمیر سنسور دمای چای ساز اقدام کنید.
  • علامت بعدی که نشان از خراب شدن سنسور دمای چای ساز دارد، خاموش نشدن چای ساز پس از جوشیدن آب است. علت اصلی بروز این اختلال خرابی سنسور دمای چای ساز در نظر گرفته می‌شود که بر اثر عمل نکردن در زمان مناسب، از خاموش شدن خودکار چای ساز جلوگیری می‌کند. در این مواقع نیز شما باید در قدم اول نحوه عملکرد این قطعه را چک کرده و در صورت نیاز اقدامات لازم به منظور تعمیر سنسور دمای چای ساز را در نظر بگیرید.

تعمیر سنسور دمای چای ساز

تعمیر سنسور دمای چای ساز

اگر به وجود اختلال در عملکرد سنسور دما مشکوک هستید، ابتدا باید از خرابی آن اطمینان حاصل کنید. در بسیاری از موارد این سنسور خراب نشده است و صرفا به دلایلی همچون خارج شدن از موقعیت یا تغییر شکل، قادر به اجرای وظایف خود نیست. در این شرایط شما باید ابتدا به این قطعه دسترسی پیدا کرده و عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهید تا در صورت نیاز، نسبت به تعمیر سنسور دمای چای ساز اقدام کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که عیب‌یابی و تعمیر سنسور دمای چای ساز یک روند بسیار تخصصی بوده و باید توسط افراد دارای صلاحیت به انجام برسد. در صورتی که در این زمینه دارای تجربه نیستید، از انجام هر گونه اقدامی بپرهیزید؛ چراکه این دستگاه ساختاری بسیار ظریف و حساس داشته که بر اثر بی‌دقتی آسیب جدی خواهد دید.

پس از این که به سنسور دما دسترسی پیدا کردید، به‌دنبال وجود اشکال در نحوه جایگذاری آن یا موقعیت این قطعه بگردید تا در صورت وجود مشکل آن را شناسایی کنید. اگر در این مرحله مشکلاتی از این دست را شناسایی کردید، با اصلاح آن، عملکرد صحیح چای ساز را بازیابی کنید. اما اگر موقعیت و نحوه جایگذاری سنسور مشکلی نداشت، احتمالا عملکرد آن بر اثر وجود اختلال در ساختار داخلی دچار مشکل شده است. برای باز کردن چای ساز و دسترسی به ترموستات آن می‌توانید از راهنمای تصویری ذیل استفاده کنید:

تعمیر چایساز تعمیر سنسور دمای چای ساز تعمیر تعمیر سنسور دمای چای ساز تعمیر سنسور دمای چای ساز تعمیر سنسور دمای چای ساز تعمیر ترموستات دمای چای ساز

منبع تصاویر: +

اکثر کارشناسان معتقدند که سنسور دمای چای ساز قابلیت تعمیر نداشته و تعمیر سنسور دمای چای ساز از لحاظ اقتصادی به‌صرفه نیست. این کارشناسان توصیه می‌کنند که در این شرایط با تهیه یک سنسور جدید، آن را با سنسور قدیمی تعویض کنید تا چای ساز شما در مدت زمان کوتاهی قادر به اجرای وظایف خود باشد.

شما با تعویض سنسور دمای چای ساز علاوه‌بر صرفه‌جویی اقتصادی در بلندمدت، عمر مفید این قطعه را نیز به‌صورت قابل‌توجهی افزایش خواهید داد. صرفا فراموش نکنید که سنسور دمای جدید را از مراکز معتبر تهیه کرده و روند تعویض آن را به یک فرد متخصص بسپارید تا درنهایت بهترین نتیجه برای شما حاصل شود.

تعمیر سنسور دمای چای ساز

بیشتر بخوانید: آموزش جرمگیری چای ساز با نوشابه

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا شما را با سنسور دمای چای ساز بیشتر آشنا کرده و اطلاعات لازم به‌منظور تعمیر سنسور دمای چای ساز را در اختیار شما قرار دهیم. فراموش نکنید که شما با ثبت درخواست در وب‌سایت و اپلیکیشن آچاره و یا تماس با شماره 1471 می‌توانید روند تعمیر سنسور دمای چای ساز خود را با اطمینان خاطر به کارشناسان مجرب آچاره بسپارید. همچنین شما از طریق بخش نظرات قادر هستید تا سوالات و نظرات خود را با این متخصصین در میان گذاشته و پاسخ خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا