تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

بررسی 7 علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال دوو

لوازم خانگییخچال و فریزر

مهم نیست برند یخچال شما چیست؛ زیرا طراحی و سیستم یکسان در برندهای مختلف باعث می‌شود تا دلایل روشن نشدن صفحه نمایش یخچال‌ها یکی باشد. با پیشرفته شدن تکنولوژی و به وجود آمدن تغییرات کاربردی در تولید لوازم الکترونیکی، این امکان برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان ایجاد شده تا از یخچال فریزرهای جدیدتر با صفحه نمایش جذاب و کاربردی لذت ببرند.

با این حال، بعضی وقت‌ها حتی برای این وسیله‌های پیشرفته نیز مشکلاتی به وجود می‌آید. به عنوان مثال آیا شما علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال دوو را می‌دانید؟ مطمئنا این اتفاق بی دلیل رخ نمی‌دهد و باید ریشه یابی شود.

در این صورت اگر مشکل جدی باشد، می‌توانید سریعا با یک متخصص به تعمیر یخچال بپردازید. اگر قرار باشد به طور مختصر مفید اطلاعاتی راجب علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال دوو بخوانید، باید بگوییم که اصلی‌ترین علل این اتفاق در ادامه این مقاله آورده شده است. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 صفحه نمایش یخچال کجاست؟

صفحه نمایش یخچال فریزر یا ساید بای ساید، از جمله مهم‌ترین قسمت‌ها در یخچال شما است. این بخش اطلاعات زیادی از جمله دمای داخل یخچال و فریزر، فعال بودن یا نبودن قفل کودک، تنظیمات مربوط به آب ریز و یخ ساز، وضعیت فیلتر، خنک کردن سریع و… را در اختیار شما قرار می‌دهد.

علاوه بر این، صفحه نمایش یخچال برای شما این امکان را فراهم می‌کند که دمای یخچال یا فریزر خود را تغییر دهید. همچنین دیسپلی به کاربر اطلاع می‌دهد که درب برای مدت طولانی باز مانده و باید هر چه سریع‌تر آن را ببندد. صفحه نمایش یخچال

صفحه نمایشگر یخچال اطلاعات مناسبی از احوالات یخچال و سلامت آن نیز به ما می‌دهد؛ به عنوان مثال کثیف بودن فیلتر و نیاز به تعویض آن را به خوبی از اطلاعات روی صفحه نمایشگر پیدا می‌کنید.

صفحه نمایش دستگاه ارتباط مستقیمی با برد و سیم کشی و چند مورد دیگر دارد. بنابراین اگر هر یک از این اجزای متصل به آن خراب شوند، ممکن است اختلالی در عملکرد دیسپلی دستگاه ایجاد کند و همین نیز علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال دوو باشد.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

بخش‌های مختلف صفحه نمایش یخچال

گزینه دمای یخچال و فریزر که روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود، این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که دمای فریزر و یخچال را تنظیم کرده و از آن اطلاع کسب کنند.

گزینه تنظیمات کودک به این صورت است که اگر کودکی دارید، می‌توانید این گزینه را استفاده کنید. در نتیجه هنگامی که کودک با صفحه نمایش بازی می‌کند، تنظیمات بهم نمی‌خورد.

گزینه تنظیمات آب ریز و یخ ساز به شما کمک می‌کند تا از هر یک به طور جداگانه استفاده کنید. تنظیمات فیلتر به شما نشان می‌دهد که چه زمانی فیلتر نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

از طرف دیگر اگر به عنوان مثال به خاطر قطعی برق تنظیمات دمای محفظه یخچال و فریزر بهم خورده باشد، با انتخاب این گزینه می‌توانید با سرعت بیشتری یخچال را به دمای تنظیم شده برسانید. صفحه نمایش به شما کمک می‌کند تا حتی زمانی که برد و سیم‌کشی دچار مشکل شد از آن اطلاع پیدا کنید.

علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال دوو

صفحه نمایش یخچال دوو چه زمانی روشن می‌شود؟

صفحه نمایش یخچال فریزر ساید بای ساید دوو هنگام لمس کردن صفحه یا کلیدهای روی پنل جلویی یخچال روشن می‌شود. همچنین شما می‌توانید با باز و بسته کردن در یخچال یا قرار دادن آن به روی وضعیت خود صفحه نمایش یخچال را روشن کنید.

در صورتی که با انجام این کارها صفحه نمایش یخچال روشن نشد، ممکن است دستگاه دچار مشکل شده باشد. همچنین گاهی وقت‌ها ممکن است که صفحه نمایش یخچال به خاطر صرفه‌جویی در مصرف برق برای یک دوره سیاه یا خاموش شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

دلایل خاموش شدن صفحه نمایش یخچال دوو

امروزه اکثر یخچال‌های ساید بای ساید دارای دیسپلی یا همان صفحه نمایشگر هستند. خراب شدن دیسپلی می‌تواند بر عملکرد آب ریز و یخ ساز یخچال و فریزر تاثیرگذار باشد. در نتیجه تعمیر این قطعه از دستگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

از طرف دیگر یکی از مسئولیت‌های دیسپلی پیدا کردن اطلاعات لازم از یخچال است. بنابراین با خراب بودن این قطعه شما قادر نخواهید بود از سلامت یخچال دوو خاطر جمع شوید و در صورتی که یخچال و فریزر دوو به مشکل بخورد، نمی‌توانید از بروز آن مطلع شوید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

1. قطع شدن برق

وقتی متوجه شدید که صفحه نمایش یخچال دوو خراب شده است، خاموش شده و دیگر کار نمی‌کند، اولین چیزی که باید چک کنید جریان برق است. جالا چه برق کل واحد، ساختمان و یا منطقه دچار مشکل شده باشد یا این که برای اتصال یخچال به برق مانعی به وجود آمده باشد.

برای این که دقیقا متوجه شوید که علت خاموشی صفحه نمایش برق است یا نه، ابتدا پریز را کاملا بررسی کنید. اگر پریز مشکلی نداشت، سچس محافظ را خوب نگاه کنید تا مطمئن شوید همه قسمت‌های یخچال به برق متصل هستند. بعد از آن دو شاخه و پریزها را بررسی کنید که با این کار مطمئن می‌شوید مشکل از کجا است.

2. متعادل نبودن دمای یخچال

نکته جالب این است که یک قابلیت هوشمند هشدار به مصرف کننده به نکته‌های مثبت یخچال فریزرهای جدید اضافه شده است. این قابلیت خود می‌تواند یکی از علت‌های خاموش شدن صفحه نمایش یخچال دوو باشد.

اگر بخواهیم برای این اتفاق مثال بزنیم، باید بگوییم که اگر به هر دلیلی دمای داخل محفظه یخچال متعادل نباشد یا رو به گرم شدن برود به طوری که خطر فاسد شدن مواد غذایی وجود داشته باشد، یخچال برای اینکه به شما هشدار دهد و شما را از این مشکل مطلع کند، در ارائه برخی خدمات اصطلاحا کم کاری می‌کند. متعادل نبودن دما

3. خراب بودن سنسور یخ ساز یخچال فریزر

سنسور یخ ساز یخچال یکی از مهم‌ترین یخش‌های این دستگاه است. گاهی این سنسور به دلایل مختلف، مثل بسته بودن خط انتقال آب به سنسور، خرابی قطعات یا مشکل داشتن ترموستات، گرفتگی فیلتر، یخ زدن لوله‌های انتقال آب و… از کار افتاده و خراب می‌شود.

هنگامی که این اتفاق رخ می‌دهد، بر حسب عادت، دستگاه یخچال فریزر سعی می‌کند توجه عزیزان را به سمت و سوی این موضوع جلب کند. در نتیجه شما برای حل کردن مشکل به وجود آمده راهکاری پیدا می‌کنید. با این حساب، این مورد یکی از علل خاموش شدن صفحه نمایش یخچال دوو خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:تعمیر کمپرسور کولر گازی دوو

4. مشکل در برد یخچال

برد یخچال به عنوان مغز این وسیله کار می‌کند و همان صفحه نمایشگری است که بر بخش جلویی یخچال نصب می‌شود. بر اساس مدل یخچال فریزر، شما خواهید توانست که دمای محوطه داخلی یخچال را کم یا زیاد کنید و یا در برخی مدل‌های پیشرفته‌تر بدون باز کردن در یخچال فریزر خود ببینید که چه خوراکی‌ها و اقلامی درون این وسیله موجود است.

دلیل خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال ممکن است هم مستقیم باشد و هم غیر مستقیم؛ در نتیجه این موضوع کاملا منطقی است که امکان خراب بودن اجزای خود صفحه نمایشگر در کنار سایر عوامل وجود دارد.

برد یخچال

5. خراب شدن ترموستات یخچال

احتمالا با قطعه ترموستات یخچال آشنا هستید. کاربرد ترموستات در هر وسیله این است که گرمای موتور را در نظر بگیرد و در صورت داغ شدن بیش از حد آن، ترموستات این قدرت را دارد که به موتور دستگاه دستور خاموش شدن بدهد.

در صورتی که ترموستات یخچال و فریزر دوو دچار مشکل شود، طبیعتا دستوراتی که این قطعه به برد و موتور ارسال می‌کند نیز اشتباه خواهد بود. بنابراین ممکن است عملکرد روزمره یخچال تحت تاثیر قرار بگیرد.

6. خرابی سیم کشی دستگاه؛ علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال دوو

مشکلات مربوط به صفحه نمایشگر یخچال فریزر دوو، ممکن است مربوط به خراب بودن سیم‌های یخچال باشد. اگر صفحه نمایش یخچال روشن نمی‌شود یا اطلاعات را به اشتباه در اختیار شما می‌گذارد، این احتمال وجود دارد که سیم کشی‌ها به درستی وصل نشده و یا شل شده باشند. در نتیجه ممکن است صفحه نمایش یخچال روشن نشود و یا در صورت لمسی بودن آن، سنسور مربوط به قابلیت لمسی به دست شما پاسخ ندهد. در این حالت است که باید سیم کشی مربوط به درب یخچال و سیم کشی بین برد یخچال و برد صفحه توسط افراد متخصص بررسی شود. در صورتی که سیم کشی از نقطه‌ای به نقطه دیگر قطع شده باشد، فرد متخصص می‌تواند به درستی آن را تشخیص و بهم دیگر وصل کند. در صورت آسیب دیدگی سیم‌ها باید حتما آن‌ها را عوض کرد.

مطلب پیشنهادی:ارور ماشین لباسشویی دوو

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

7. تنظیم مجدد صفحه نمایشگر یخچال

اولین کاری که بعد از به مشکل خوردن صفحه نمایش یخچال باید انجام دهید، ریست کرن صفحه نمایش است. برای ریست کردن یا همان تنظیم مجدد نمایشگر، باید در قسمت صفحه نمایشگر که در گوشه سمت راست بالای درب یخچال فریزر یا ساید بای ساید قرار گرفته یک سری کارها انجام دهید. به همین خاطر باید دکمه‌ای که برای تنظیمات مجدد قرار گرفته را فشار دهید تا دستگاه ریست شود.

همچنین دقت کنید که دکمه ریست کردن و مدت زمان نگه داشتن آن در یخچال‌های متفاوت فرق می‌کند. به طور مثال در یک یخچال ممکن است تنها با نگه داشتن سه ثانیه ریست انجام شود اما در یک یخچال دیگر باید چند دکمه را با هم و برای ده ثانیه فشار دهید. در نتیجه ریست کردن دیسپلی یخچال، در یخچال‌های مختلف متفاوت بوده و این به مدل و برند یخچال بستگی دارد.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

قیمت تعمیر صفحه نمایش دوو

نکات تکمیلی درباره علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال دوو

اگر صفحه نمایش یخچال فریزر یا ساید بای ساید دوو شما خاموش است، بهترین راه این است که دستگاه را از برق جدا کنید و سی ثانیه صبر کنید. بعد از آن می‌توانید دوباره یخچال را به برق متصل نمایید. در نتیجه این کار دیسپلی یخچال دوو به طور خودکار ریست می‌شود و ممکن است با همین روش مشکل صفحه نمایش برطرف شود در این صورت دیگر نیازی به تکنسین نیست و نباید هزینه‌ای کنید.

توصیه ما این است که اگر مهارت و تخصص کافی برای انجام تعمیر یا تعویض صفحه نمایش را ندارید و یا اصلا نمی‌توانید تشخیص دهید که مشکل اصلی کجاست، تحت هیچ شرایطی اقدام به بررسی و تعمیر یخچال نکنید. در این صورت ممکن است آسیب بیشتری به دستگاه خود وارد کنید و در آخر هم ممکن است دستگاه دیگر قابلیت تعمیر نداشته باشد.

اتفاق دیگری که ممکن است با ناشی گری دست خود دهید این است که آسیب بیشتری به یخچال وارد کرده‌اید و حالا برای تعمیر آن لازم است که هزینه گزافی را متقبل شوید. در نتیجه پیشنهاد ما این است که اگر یخچال فریزر دوو یا یخچال ساید بای ساید دچار مشکل شد، در اولین فرصت با تعمیرکار خبره یخچال دوو تماس حاصل کرده و برای رفع مشکل خود کمک بگیرید.

2.9/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید