تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت صدای یخچال الکترواستیل چیست؟

لوازم خانگییخچال و فریزر

یخچال یکی از مهم‌ترین وسایل منزل است و خراب شدن آن می‌تواند برای افراد بسیار ناخوشایند باشد. این دستگاه از قطعات مختلفی تشکیل شده که هرکدام وظیفه‌ای را در یخچال ایفا می‌کنند. شنیدن صدا از یخچال فریزر کاملا طبیعی است، اما گاهی اوقات سروصدا این دستگاه به شدت افزایش یافته و ممکن است صداهای جدیدی از آن شنیده که نشان دهنده وجود مشکلی در یخچال فریزر می‌باشد. شما بایستی در چنین شرایطی تمامی قسمت‌ها را مورد بررسی قرار دهید تا دلیل اصلی را پیدا کنید. یخچال الکترواستیل یکی پرفروش‌ترین یخچال‌ها در بازار است که از جمله مشکلات رایج در آن می‌تواند به سروصدای بیش از حد، اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا علت صدای یخچال الکترواستیل را مورد بررسی قرار داده و برای رفع آن راه حلی را به شما ارائه دهیم.

هیچ‌گاه نباید انتظار داشت که یخچال هیچ صدایی نداشته باشد. زیرا از بخش‌ها و قطعات متعددی تشکیل شده که هریک برای کارکردن صدایی را از خود تولید می‌کنند. تنها زمانی نیاز است به فکر تعمیر یخچال باشید، که صداهای جدید و بسیار بلندی از دستگاه شنیده شود. در چنین شرایطی شما باید هریک از قطعات را چک کنید که پیشنهاد می‌شود برای این کار حتما از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

 انواع صدا در یخچال فریزر الکترواستیل

لازم است بدانید که صدای یخچال فریزر الکترواستیل می‌تواند به‌صورت مختلفی باشد. به عبارت دیگر هر صدا به دلیل یک مشکل خاص در دستگاه است. بنابراین برای این که بتوانید علت صدای یخچال الکترواستیل را پیدا کنید، باید در ابتدا متوجه شوید که چه نوع صدایی از آن شنیده می‌شود.

1. علت صدای تق تق در یخچال الکترو استیل

در برخی اوقات ممکن است که در یخچال فریزر متوجه صدایی همانند صدای تق تق شوید، این صدا به قسمت لوله‌ها مربوط می‌شود. در واقع لوله‌های دارای یک لایه فومی هستند؛ زمانی ‌که این لایه از لوله جدا می‌شود چنین صدایی را دستگاه می‌شنویم.
این صدا در یخچال فریزر طبیعی بوده و نشان دهنده یک مشکل جدی نیست. اما در صورتی که صدای تق تق خیلی بلند باشد، به این معناست که در بخش داخلی سیستم مشکل جدی وجود دارد.

2. صدای ویبره یخچال

به طور معمول این صدا به دلیل برخورد دستگاه به وسیله‌ای ایجاد می‌شود. توجه داشته باشید که یخچال فریزر باید حدود یک سانتی متر با دیوار وسایل اطراف خود فاصله داشته باشید.
از جمله دیگر علت‌های صدای ویبره در یخچال می‌توان به تراز نبودن و یا شل بودن سینی آن اشاره کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در اینخصوص فاصله بین یخچال و دیوار باید چقدر باشد؟ را مطالعه کنید.

3. دلیل صدای کلیک یخچال فریزر

وجود صدای برفک در یخچال الکترواستیل  معمولا به بخش برفک زدایی دستگاه مربوط می‌شود. البته در برخی مدل‌های دیگر صدای کلیک ناشی از کنترل ترموستات بوده که این صدا در اول و آخر چرخه یک‌بار شنیده می‌شود. توجه داشته باشید که وجود چنین صدایی در سیستم طبیعی است و نیاز نیست تا جهت تعمیر آن اقدام کنید.صدای کلیک یخچال فریزر

4. علت صدای قل قل

در برخی اوقات ممکن است که متوجه صدای قل قل در یخچال فریزر شوید. دلیل اصلی این صدا ریختن روغن موجود در کمپرسور داخل اواپراتور است. این اتفاق می‌تواند به خاطر بد جا به جا کردن یخچال باشد.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

در چنین شرایطی نباید نسبت به صدای قل قل یخچال فریزر الکترواستیل بی توجه بود و لازم است تا جهت تعمیر دستگاه هرچه سریع‌تر با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس گرفت. در غیر این صورت خسارات بسیار زیادی به دیگر قطعات یخچال وارد می‌شود. برای رفع این صدا ابتدا باید گاز یخچال کاملا تخلیه شده و مدار آن پاک‌سازی شود. بعد از انجام این مراحل بایستی گاز خنک کننده یخچال را مجدد شارژ کنید. به دلیل این‌که روغن کمپرسور نشت داشته و مقدار زیادی از آن به هدر رفته است، توصیه می‌شود که حتما روغن این بخش را نیز شارژ کنید.

برای سرویس یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

5. دلیل صدای خرخر در یخچال الکترواستیل

یکی دیگر از مواردی که می‌توان آن را علت صدای یخچال فریزر الکترواستیل دانست، فرسودگی لوله‌ها است. صدای ناشی از این مشکل شبیه به صدای خرخر بوده و باید هرچه سریع‌تر جهت تعویض آن اقدام شود. البته در برخی اوقات نیز دلیل صدای خرخر در یخچال، گردش مایع خنک کننده در لوله‌ها بوده که کاملا طبیعی است. تنها در صورتی باید برای تعمیر دستگاه اقدام کرد که این صدا بسیار بلند و آزاردهنده باشد.

6. صدای تیک تیک در یخچال

در صورتی که کویل‌های کندانسور آلوده باشند، شما صدای تیک تیک در یخچال فریزر می‌شنوید. در واقع اگر این قطعات در کندانسور کثیف باشند، سیم پیچ سعی می‌کند سیستم را ریست کند. همین امر موجب ایجاد چنین صدایی می‌شود.

به منظور پیشگیری از ایجاد صدای تیک تیک بهتر است که هرچند وقت یکبار کویل کندانسور را حتما تمیز کنید. از جمله دیگر دلایل این صدا می‌توان به خرابی رله فن اشاره کرد. در برخی اوقات نیز ممکن است این صدا با سرد نشدن یخچال نیز همراه باشد که بدون شک دلیل آن عدم کار کردن کمپرسور است. در چنین شرایطی بهتر است که هرچه سریع تر برای تعمیر دستگاه اقدام کنید‌. توصیه می‌شود که سرخود کاری را انجام نداده و حتما از یک تکنسین کمک بگیرید.

7. صدای وز وز

از دیگر انواع صدا در یخچال می‌توان به صدای وز وز  اشاره کرد. دلیل این صدا در بهترین حالت چسباندن اشیا روی بدنه دستگاه است. اگر اجسام را از روی یخچال خارج کردید و صدا همچنان وجود داشت، به احتمال زیاد یخچال در جای مناسبی قرار نگرفته و تراز نیست.

در دستگاه‌هایی که به مجهز به یخ‌ساز هستند، دلیل این صدا وجود آب زیاد در مخزن یخساز است. هرچه قدر فشار آب بیشتر باشد، صدای وز وز بلندتر می‌شود.

علت اصلی سروصدای یخچال چیست؟

پس از آشنایی با انواع صدا در یخچال بهتر است که به بررسی علت صدای یخچال فریزر الکترواستیل بپردازیم. به طور کلی دلایل این مشکل شامل موارد زیر می‌شود:

1. عدم تراز یخچال فریزر

از جمله مهم‌ترین دلایل سروصدای یخچال می‌توان به تراز نبودن آن اشاره کرد. لازم است بدانید که این مورد می‌تواند روی نحوه عملکرد قطعاتی همانند کمپرسور نیز تاثیر بسزایی داشته باشد. به همین در زمان راه اندازی دستگاه توجه داشته باشید که آن در جای مناسبی قرار دهید.

بیشتر بخوانید : معایب یخچال الکترواستیل

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

2. شکستن پروانه فن

فن یکی از قطعات بسیار مهم در یخچال فریزر است که وظیفه انتقال هوای خنک را به داخل دستگاه دارد. چنانچه پروانه فن شئ دیگری برخورد داشته و بشکند، از یخچال صدای آزاردهنده‌ای شنیده می‌شود. در چنین شرایطی بایستی فن را تعویض کنید که این کار بسیار راحت بوده و هزینه زیادی نخواهد داشت.

3. معیوب بودن فن اوپراتور

از دیگر مواردی که می‌توان آن را علت صدای یخچال الکترواستیل دانست، خراب شدن فن اپراتور است. این قطعه وظیفه دارد که در کویل‌های اپراتور جریان هوا را برقرار کند. اگر متوجه شدید که در بخش فریزر یخچال صداهای ناهنجاری شنیده می‌شود، بدون شک این در فن اپراتور مشکل جدی وجود دارد.معیوب بودن فن اوپراتور

از جمله علائم‌ خرابی این قطعه می‌توان به سرد نشدن یخچال و افزایش مدت زمان یخ‌زدایی اشاره کرد. در چنین شرایطی باید از یک تعمیرکار حرفه‌ای جهت تعویض فن رادیاتور کمک بگیرید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

4. برفک علت صدای یخچال

در برخی اوقات نیز دلیل سروصدای یخچال وجود برفک بیش از حد روی قطعات است. زمانی‌ ‌که روی بخش‌های داخلی دستگاه وجود داشته باشد، صداهای عجیبی از آن شنیده می‌شود. بهترین روش جهت رفع این مشکل، خاموش کردن یخچال به مدت دو شبانه روز است تا تمامی برفک‌ها کاملا آب شوند.

5. کثیف بودن کمپرسور

آخرین علت صدای یخچال الکترواستیل کثیف بودن کمپرسور است. بنابراین اگر صداهای بلند و ناهنجاری را از دستگاه شنیدید، لازم است در ابتدا این قطعه را بررسی کنید. در صورتی که کمپرسور کثیف بود توسط یک برس آن را به خوبی تمیز کنید.

برای سرویس یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

جمع بندی

یخچال‌ها جزو مهم‌ترین وسایل منزل هستند که ممکن است پس از گذشت مدت زمانی دچار مشکل شوند. از جمله مشکلات رایج یخچال فریزر می‌توان به سروصدای آن اشاره کرد. در واقع صدای یخچال می‌تواند مختلف باشد که هرکدام بیان کننده یک مشکل هستند. از جمله دلایل اصلی صدای یخچال فریز می‌توان به تراز نبودن، شکستن پروانه فن، کثیفی کمپرسور و… اشاره کرد.

بیش از 4600 تعمیرکار یخچال ماهر در آچاره مشغول ارائه خدمت به شما در شهرهای مختلف هستند. شما می‌توانید با ثبت سفارش رایگان در سایت یا اپلیکیشن آچاره درباره مشکلات یخچال خود با تعمیرکاران صحبت کنید و استعلام قیمت رایگان بگیرید!

برای ثبت سفارش تعمیر انواع یخچال در اصفهان هم اکنون می توانید اقدام کنید

3.3/5 - (16 امتیاز)

6 دیدگاه

  1. سلام من یک ماه پيش یخچال فریزر 30 فوت التتو مدل 842 کمبی گرفتم هالا بعضی وقتا درب را که باز میکنیم به مدت 3 ثانیه ارور E2 در میاد و زود میره ایا مشکلی داره چون فقط در حد 3تا بوق ارور بعد درست میشه
    ممنون میشم کمکم کنید

    1. درود، نه مشکلی ندارد. سنسور دما احتمالا مشکل داشته باشد ولی در کل مشکل خاصی نیست.

  2. سلام وقت بخیر ،بنده دوازده روز پیش یخچال دو قلو الکترواستیل رو نصب کردم البته نمایندگی اومد ولی واقعا از همون لحظه اول که نصب کردم صدای موتور فریزرش بیش از حد معمول زیاده در صورتی که من اتاق کناری آشپزخانه استراحت می کنم مزاحم خوابم میشه لطفاً بفرمایید چکار کنم؟

  3. سلام درب فریزرالکتدو بسته نمیشه فکر میکردم از لاستیک درب هست .لاستیک رو با درب یخچال عوض کردم درب باز میمونه اما رو در یخچال خوبه علت چیه ممنون

  4. سلام خسته نباشید
    من یخچال الکترو استیل دارم مدتی هست که با بستن درب فریزر آن صدای لرزش و ویبره از درش میشنوم .علتش چیه ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید