تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

فاصله بین یخچال و دیوار باید چقدر باشد؟

لوازم خانگییخچال و فریزر

دلیل اصلی وجود یخچال در منازل، سرد نگه داشتن مواد غذایی است. دمای سرد کمک می‌کند تا غذا برای مدت طولانی‌تری تازه بماند. در واقع یخچال فعالیت باکتری‌های موجود در غذا را کاهش می‌دهد. این کار باعث می‌شود تا مدت زمان بیشتری طول بکشد تا باکتری‌ها، غذا را فاسد کنند.

منجمد نگه داشتن گوشت، تازه ماندن میوه و سبزیجات و دردسترس بودن آب خنک چند نمونه از کاربردهای یخچال است که آن را برای ما به یک وسیله ضروری تبدیل کرده است. همانطور که می‌دانید، یخچال یکی از گران‌ترین تجهیزات آشپزخانه است که در نگهداری و استفاده از آن، باید دقت زیادی داشت باشید.

فاصله بین یخچال و دیوار از جمله نکاتی است که در زمان راه‌اندازی آن در آشپزخانه باید به آن توجه کرد. اگر فاصله یخچال و دیوار کم باشد، باعث نقص در عملکرد آن خواهد شد. نزدیک بودن فر گاز به یخچال نیز، یخچال را مستعد خراب شدن می‌کند. با ما همراه باشید تا این دو مورد را از جنبه‌های مختلف با هم بررسی کنیم.

فاصله بین یخچال و دیوار چقدر باید باشد؟

یخچال‌ها بزرگ و سنگین هستند و جابجایی آنها کار مشکلی است. با این حال، از آنجایی که بسیاری از آشپزخانه‌ها فضای محدودی دارند، پیدا کردن یخچالی که اندازه آن مناسب باشد، دشوار است.

شما باید بدانید که یک یخچال به چه مقدار فضا نیاز دارد. بنابراین، باید فاصله بین یخچال و دیوار کناری، همچنین فاصله آن از دیوار پشتی را به طور دقیق بررسی کنید. درب‌های یخچال نیز می‌تواند برای شما مشکل ساز باشد، به خصوص اگر به دیوار برخورد کند. به همین منظور باید آیتم‌های زیر برای جا دادن یخچال در آشپزخانه مد نظر قرار دهید.

اندازه گیری محل قرارگیری یخچال

این روزها، دیگر اندازه استانداردی برای یخچال‌ها وجود ندارد. طرح‌ها مرتباً تغییر می‌کنند، به طوری که برخی از مدل‌ها بلندتر، عمیق‌تر و عریض‌تر از نمونه‌های چند سال پیش هستند. به عنوان مثال، مارک‌ها و مدل‌های مختلف همچون فریزر بالا، فریزر پایین، ساید بای ساید، درب ضد عمق و درب فرانسوی در بازار موجود می‌باشند که از نظر ابعاد با هم تفاوت‌های اساسی دارند.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر
یخچال‌ها معمولاً در آشپزخانه، در کنار میزهای کابینت قرار می‌گیرند. قبل از خرید یخچال باید ابعاد را اندازه بگیرید. ارتفاع، عرض و عمق آشپزخانه را با متر اندازه‌گیری کنید. اگر ابعاد محل قرارگیری یخچال با یخچال فریزر شما همخوانی داشته باشد، خیلی راحت می‌توان آن را در محل مورد نظر جای داد.

برای جابجایی اگر بخش پایینی یخچال شما چرخ ندارد، بهتر است یک ورق مقوای ضخیم را برای محافظت از کفپوش بر روی زمین گذاشته و یخچال را روی آن بکشید.

مطلب پیشنهادی حداقل فاصله بین یخچال و گاز

اندازه گیری محل قرارگیری یخچال

فاصله بین یخچال و دیوار کناری

به طور قطع، قبل از سفارش یخچال جدید، فروشنده به شما خواهد گفت که فاصله  بین یخچال و دیوار جانبی، همچنین فاصله آن با سقف سوله باید یک و نیم تا دو سانتی‌متر باشد. از طرفی باید فاصله بین یخچال و دیوار پشتی را حدودا 5 سانتی‌متر در نظر بگیرید.

از آنجایی که یخچال‌های امروزی در ابعاد بزرگ تولید می‌شوند، قرار دادن یخچال جدید در آشپزخانه قدیمی می‌تواند مشکل ساز باشد. رعایت این نکات برای این است که کمپرسور بتواند به خوبی عملیات تهویه را انجام دهد. به همین دلیل باید فاصله بین یخچال و دیوار مناسب باشد تا گرما به خوبی از پشت یخچال خارج شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

برای افزایش عمر یخچال خود، هرگز نباید آن را در کنار ماشین ظرفشویی، اجاق گاز یا فر نصب کنید. این گرمای اضافی می‌تواند فشار بیشتری بر قابلیت‌های خنک‌کننده یخچال وارد کند. دما را مطابق با توصیه‌های سازنده تنظیم کرده و به یاد داشته باشید که مرتباً بخش‌های مختلف یخچال را تمیز کنید.

مطلب پیشنهادی آموزش نحوه تعویض روغن موتور یخچال

بهترین یخچال برای آشپزخانه‌های کوچک

اگر آشپزخانه شما کوچک است، ممکن است بخواهید یک یخچال کم عمق بخرید. این مدل یخچال‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با کابینت‌ها هم سطح باشند. در زمان سفارش سوله برای یخچال، اندازه‌گیری اشتباه ممکن است شما را با یک مشکل بزرگ روبرو کند. سوله‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که با بازکردن یخچال، درب آنها به دیوار زده نشود. پس هنگام اندازه‌گیری سوله، حتما یک فضای کافی برای باز شدن درها در نظر بگیرید.

اگر یخچال کنار دیوار باشد، حدودا 5 سانتی‌متر بین طرف لولا و دیوار فاصله بگذارید. در غیر این صورت، ممکن است نتوانید درب آن را به طور کامل باز کنید. اگر آشپزخانه شما کوچک است، یخچال‌های ساید بای ساید یا یخچال با درب فرانسوی برای شما جزء بهترین انتخاب‌هاست.

زیرا این یخچال‌ها در مقایسه با نمونه‌های دیگر، عرض و عمق کمتری دارند. از این رو، به فضای زیادی برای باز کردن درب نیاز ندارید. طراحی آشپزخانه دارای نکات مهمی است. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله اصول طراحی کابینت; مثلث کار آشپزخانه را نیز مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی تفاوت فر گازی با فر برقی

یک یخچال چقدر می‌تواند به فر نزدیک باشد؟

همه ما دوست داریم، یک آشپزخانه ایمن، راحت و در عین حال بسیار زیبا داشته باشیم. به همین دلیل نحوه قرارگیری کابینت، فر و یخچال در آشپزخانه برای ما بسیار مهم است. با توجه به اینکه از یخچال برای نگهداری محصولات سرد استفاده می‌شود و معمولاً اجاق گاز گرما منتشر می‌کند، احتمالاً نگران نحوه تعامل این دو وسیله در مجاورت یکدیگر هستید.

داشتن یخچال نزدیک به فر می‌تواند بسیار خطرناک باشد. یخچال باید حداقل نیم متر از اجاق گاز فاصله داشته باشد. اما اگر اجاق گاز شما از نوع صفحه‌ای است، باید حداقل 5 سانتی‌متر فاصله بین یخچال و فر در نظر بگیرید.

اینها یک سری دستورالعمل‌های کلی هستند که باید به‌طور دقیق در آشپزخانه اجرا شوند. اما بسیاری از افراد از جزئیات دقیق آن بی‌اطلاع می‌باشند. عوامل مختلفی وجود دارد که تعیین می‌کند یخچال تا چه حد می‌تواند به اجاق گاز نزدیک باشد. مواردی که هنگام قرار دادن یخچال و فر در آشپزخانه باید در نظر بگیرید، به شرح زیر هستند:

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

انتخاب یخچال و فر متناسب با ابعاد آشپزخانه

قرار دادن فر گاز، درست در کنار یخچال می‌تواند باعث گرم شدن یخچال شود. این مورد باعث می‌شود، یخچال شما برای خنک ماندن به سختی کار کند. و باعث افزایش مصرف انرژی شده و به طور بالقوه طول عمر یخچال را کوتاه کند.

اگر یخچال فریزر و فر گاز نسبتاً مدرنی دارید، فاصله بین این دو از هم، عمدتا نگران کننده نیست. زیرا  این نوع یخچال‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بدون توجه به خنک نگه داشتن خود، به راحتی گرمای ساطع شده از فر گاز را پس می‌زنند. با این حال، مدل‌های قدیمی‌تر یخچال احتمالاً برای دفع حرارتی که فر تولید می‌کند، مشکل دارند. پس بهترین کار این است که این دو دستگاه تا حد امکان از هم فاصله داشته باشند.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

مطلب پیشنهادی آموزش تعویض شیشه فر اجاق گاز

فاصله بین درب یخچال فریزر و فر گاز

برخی از آشپزخانه‌ها اغلب فضایی تنگ و کوچک دارند، به طوری که بیشتر از دو نفر نمی‌توانند در آن مشغول به کار شوند. با این وضعیت قطعا وسایل بزرگ آشپزخانه با فاصله بسیار کم در کنار هم چیده شده‌اند. به عنوان مثال، اگر بخواهید غذای گرم خود را از فر بیرون بیاورید، در حالی که شخصی در یخچال را باز کرده است، می تواند بسیار سخت و استرس زا باشد.

زیرا ممکن است درب یخچال و فر گاز به هم برخورد کرده و دچار آسیب جدی شوند. علاوه بر این، فضای ناکافی در محل قرار گیری اجاق گاز و یخچال، باعث می‌شود، چربی‌ها و مواد غذایی به طور ناگهانی به سمت یخچال پرتاب شوند. در چنین شرایطی، زحمت شما چند برابر شده، زیرا مدام باید در حال پاک کردن این لکه‌ها و چربی‌ها از روی یخچال باشید.

کلام آخر

این روزها آشپزخانه‌های مدرن به گونه‌ای طراحی می‌شوند که از لوازم خانگی گرفته تا حوله‌های ظرفشویی، دارای فضای شیک و منحصر باشند. اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که ایمنی و استاندارد بودن، بر زیبایی بصری اولویت دارد. زیرا نامناسب بودن محل قرارگیری وسایلی همچون یخچال فریزر، فر و اجاق گاز می‌تواند به آنها آسیب بزند و شما مجبور شوید مدام تعمیر یخچال و لوازم خانگی انجام داده یا با نمونه جدید جایگزین کنید.

بنابراین، فضای بین یخچال و فر گاز، همچنین فاصله بین یخچال و دیوار از سمت دیوارهای پشتی و کناری باید استاندارد باشد تا عمر استفاده از آنها طولانی‌تر گردد.

4.1/5 - (29 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید