بهترین روش تمیز کردن فن سرویس بهداشتی

لوازم خانگینظافت و شستشوهود و هواکش

تمیز کردن فن سرویس بهداشتی به عملکرد بهتر دستگاه کمک می‌کند. با توجه به ضرورت وجود فن و سیستم تهویه در سرویس بهداشتی لازم است که در فواصل زمانی مشخصی دستگاه تهویه را نظافت کنید. این کار علاوه‌بر افزایش طول عمر دستگاه، موجب تهویه بهتر هوای سرویس بهداشتی و حمام می‌شود و از بوی بد توالت و حمام در فصل تابستان خلاص می‌شوید.

برای نظافت بهتر، لازم است که قطعات داخلی فن را هم تمیز کنید. برای آموزش تمیز کردن فن سرویس بهداشتی با مجله آچاره همراه باشید.

چنانچه فن سرویس بهداشتی شما دارای اتصالی است یا کارکرد پره‌ها یا موتور آن دچار اشکال است، می‌توانید از طریق ثبت سفارش در بخش تعمیر هواکش از متخصصان و تعمیرکاران ممتاز آچاره، مشاوره رایگان دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • تمیز کردن فن سرویس بهداشتي هر 6 ماه ضروری است و به کارکرد بهتر آن کمک می‌کند.
  • برای شستشوی فن سرویس بهداشتی و حمام، لازم است ابتدا جریان برق را قطع کنید.
  • برای تمیز کردن فن سرویس بهداشتی و محفظه داخلی آن، می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید تا گردوغبار را از بین ببرد.

اهمیت نصب سیستم تهویه در سرویس بهداشتی

سیستم تهویه سرویس بهداشتی دارای اهمیت زیادی است و با توجه به وضعیت ساختمان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها به یک فن یا یک پنجره نیاز دارند. وجود دستگاه تهویه گذشته از اینکه برای از بین بردن بوهای نامطبوع بسیار موثر است، از تراکم گازهای مسموم چاه فاضلاب در محیط بسته سرویس بهداشتی جلوگیری می‌کند.

برای کارکرد بهتر فن، باید به‌طور تقریبی هر ۶ ماه یک بار، برای تمیز کردن فن سرویس بهداشتی اقدام کنید.

اگزوز قطعه‌ای در فن حمام است که می‌تواند آلاینده‌های مختلف هوا، بوهای نامطبوع و غیره را از بین ببرد. هنگامی که رطوبت وارد حمام می‌شود، می‌تواند مشکلات مختلفی را به وجود آورد که این مشکلات شامل زنگ‌‌زدگی، کپک و غیره هستند. فن حمام می‌تواند این مشکلات را به‌راحتی حل کند و یا به‌عبارتی دیگر از بروز آن‌ها جلوگیری نماید.

تمیزکاری فن سرویس بهداشتی

نحوه تمیز کردن فن سرویس بهداشتی

برای این که بتوانید تمیز کردن فن حمام را به‌خوبی انجام دهید‌، در ابتدای کار باید درپوش هواکش را بردارید و مطمئن شوید که برق فن خاموش است. برای ایمنی و اطمینان بیشتر، بهتر است مدار را هم خاموش کنید. اگر درپوش هواکش به‌صورت چراغ‌دار است، ابتدا باید آن را جدا کنید و سپس ادامه کار خود را انجام دهید‌.

تمیز کردن درپوش چراغ‌دار کار راحتی است و می‌توانید برای پاکیزه کردن این قسمت‌، از آب داغ و چند قطره صابون استفاده کنید. درپوش را داخل ترکیب آب گرم و صابون قرار دهید و بگذارید چند دقیقه بماند و سپس اجازه دهید تا خشک شود سپس می‌توانید با استفاده از حوله هم آن را خشک نمایید.

کار بعدی که باید انجام دهید، این است که باید فن آن را تمیز کنید. برای این کار نباید موتور فن را خارج کنید. برای انجام تمیز کاری داخل محفظه، می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید تا گردوغبار را از بین ببرد. در مرحله بعد می‌بایست تمامی قسمت‌های محفظه را با استفاده از پارچه میکروفیبر پاکیزه کنید.

تميز کردن فن سرويس بهداشتي

قسمت بعدی نظافت فن سرویس بهداشتی به تمیز کردن عمیق مربوط می‌شود که موتور باید در این قسمت جدا شود. برای این کار می‌توانید از دوشاخه آن کمک بگیرید. چند نوع پیچ در این قسمت وجود دارد که باید آن‌ها را جدا کنید و هنگام جدا کردن پیچ آخر، باید موتور را دست بگیرید و سپس از انتهای محفظه در آورید.

بعد از انجام این عمل تمیز کردن فن سرویس بهداشتی به پایان می‌رسد و باید قطعات را دوباره داخل محفظه قرار دهید و هر کدام را در جای مخصوص خود نصب کنید.

همان‌طور که گفته شد، برای این قسمت از تمیزکاری باید موتور را جدا کنید و در نهایت اولین قدم این است که موتور را در جای خود قرار دهید. سپس پیچ‌ها را هم تعویض کنید و در نهایت، کار خود را به پایان برسانید.

تمیز کردن فن دستشویی

اشتباهات رایج در استفاده و نظافت فن دستشویی

یکی از سؤال‌های رایج و متداولی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند، این است که آیا باید هواکش را روشن بگذاریم یا نه؟ یکی از اشتباهاتی که ممکن است انجام دهید، این است که هواکش را برای مدت طولانی روشن نمی‌گذارید. بعد از این که از دستشویی خارج می‌شوید، بهتر است به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه هواکش را در حالت روشن قرار دهید.

اشتباه رایج دیگر در خصوص تمیز کردن فن سرویس بهداشتی این است که برای تمامی قسمت‌های سرویس بهداشتی از یک شوینده استفاده می‌کنید. نکته کلیدی اینجاست که هر کدام از قسمت‌های سرویس بهداشتی به یک شوینده مخصوص نیاز دارند، پس این نکته را در نظر داشته باشید.

نظافت فن سرویس بهداشتی | تمیز کردن فن سرویس بهداشتی

سؤال دیگری که درباره تمیز کردن فن سرویس بهداشتی وجود دارد، این است که آیا فقط باید قسمت‌های پر از کثیفی سرویس بهداشتی را تمیز کرد؟ پاسخ این سؤال منفی است. برخی از افراد فکر می‌کنند که فقط باید قسمت‌هایی که بیشترین آلودگی را دارند تمیز نمایند. پیشنهاد می‌کنیم هنگام نظافت فن سرویس بهداشتی، تک‌تک قطعات را بررسی و تمیز کنید.

در نتیجه این نکته کلیدی را هم باید ذکر کنیم که نباید برای تمیز کردن فن سرویس بهداشتی، برس خیس را داخل آن قرار دهید. همین‌طور از تمیز کردن وسیله‌های کوچک مانند دستگیره هم غافل نشوید، زیرا آن‌ها هم می توانند منبعی برای آلودگی باشند.

کلام آخر

یکی از دغدغه‌هایی که ممکن است در مورد تميز کردن فن سرويس بهداشتی وجود داشته باشد، در مورد این است که چگونه قطعات داخلی فن را تمیز کنیم؟

در این مطلب تلاش کردیم به‌صورت کاربردی تمامی موارد را بیان کنیم تا مشکلی برای نظافت فن دستشویی نداشته باشید. اما در آخر یادآور می‌شویم که سرویس بهداشتی و حمام، محیطی مرطوب هستند و برای پیشگیری از برق‌گرفتگی به‌هنگام تمیز کردن فن سرویس بهداشتی، حتما باید جریان برق را قطع کنید.

دیگر سرویس‌های مرتبط
به این پست امتیاز دهید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا