تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

صدای زیاد یخچال و راهکارهای تعمیر و رفع آن

لوازم خانگییخچال و فریزر

زندگی بدون یخچال برای همه ما دشوار است اما همین دستگاه ممکن است منجر به سلب آسایش ما شود. این دستگاه امروزه در تمام خانه‌ها موجود بوده و به ما برای تازه و سالم نگه داشتن مواد مختلف کمک می‌کند.

اما یخچال این قابلیت را دارد که در کنار این مزیت‌ها، یک چالش برای ما ایجاد کند. صدای زیاد یخچال در موارد متعددی باعث می‌شود که افراد خانه آزرده‌خاطر شده و به دنبال یک راهکار برای رفع آن بگردند. با این که همه ما یک آشنایی سطحی با این دستگاه داریم، ممکن است عیب‌یابی و رفع مشکلات آن برای ما مقدور نباشد و به کمک کارشناسان در این راستا نیاز داشته باشیم.

در این مقاله قصد بررسی دلایل صدای زیاد یخچال و راهکارهای رفع آن را داریم تا اطلاعات لازم در اختیار شما قرار بگیرد.

صدای زیاد یخچال از کجاست؟

در شرایطی که به جای صدای طبیعی یخچال برخی صداهای نامعمول از آن شنیده می‌شود، باید روند عیب‌یابی آن را آغاز کنیم. شاید بپرسید که صدای زیاد یخچال از چیست؟ در جواب این سوال باید بگوییم که عوامل مختلفی می‌توانند به ایجاد صدای غیرطبیعی در این دستگاه منجر شوند که در ادامه از مهم‌ترین آن‌ها نام خواهیم برد.

صدای زیاد یخچال

  • کمپرسور یا موتور
  • فن کندانسور
  • فن اواپراتور
  • تایمر دیفراست (یخ‌زدا)
  • تراز نبودن یخچال
  • یخ‌ساز و گاز یخچال

به صورت معمول یکی از موارد بالا دلیل صدای زیاد یخچال شما می‌باشد و برای رفع این مشکل باید اختلال قسمت معیوب برطرف شود. اما روند عیب‌یابی این دستگاه به چه صورت است؟ عیب‌یابی یخچال تقریبا به اندازه رفع مشکل دارای اهمیت بوده و شما با پیدا کردن ریشه بروز اختلال، نصف این مسیر را پشت سر خواهید گذاشت. در ادامه برخی نکات که در این روند به شما کمک خواهد کرد را ذکر می‌کنیم.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر
مقاله پیشنهادی جدول عیب‌یابی مشکلات یخچال فریزر 

عیب‌یابی صدای زیاد یخچال

مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در روند عیب‌یابی صدای زیاد یخچال، شناسایی نقطه شروع این صدا می‌باشد. در این روند لازم نیست منشا صدا را به طور دقیق شناسایی کنید و برای شروع همین که محدوده آن مشخص شود کافی است.

به طور مثال اگر صدا از پایین دستگاه تولید می‌شود، احتمال تراز نبودن آن وجود دارد. در صورتی که این صدا از پشت یخچال به گوش می‌رسد، باید قسمت‌هایی مثل کمپرسور، فن کندانسور و تایمر دیفراست مورد بررسی قرار بگیرند. اگر هم که صدای زیاد یخچال از محدوده داخل آن می‌آید، احتمال بروز اختلال در عملکرد فن اواپراتور و یا یخ‌ساز دستگاه وجود دارد.

صدای زیاد یخچال

بیشتر بخوانید: جدول عیب‌یابی مشکلات یخچال فریزر

با پشت سر گذاشتن این روند شما منشا صدا را به صورت حدودی پیدا کرده و در ادامه عوامل کمتری در راستای رفع این مشکل نیاز به بررسی خواهند داشت. پس از پشت سر گذاشتن این روند، قطعاتی که در محدوده منشا صدای زیاد یخچال قرار دارند را بررسی کرده تا منشا اصلی این صدا پیدا شود. در صورتی که این مرحله موفقیت‌آمیز بود، زمان برطرف کردن این مشکل فرا رسیده است.

رفع صدای زیاد یخچال

در این قسمت برای برطرف کردن صدای زیاد یخچال به شما کمک خواهیم کرد. به این منظور راجع به هر کدام از عوامل ایجاد این صدا، توضحیات مختصری را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

کمپرسور یا موتور یخچال

یکی از رایج‌ترین دلایل ایجاد صدای نامتعارف در یخچال، مخاطره در عملکرد کمپرسور آن می‌باشد. علت صدای موتور یخچال را می‌توان به 3 دسته تقسیم کرد که عبارت‌اند از :

  • نقص در عملکرد کمپرسور
  • نقص در اتصالات کمپرسور
  • نقص در تجهیزات متصل به کمپرسور ( رله و … )

صدای زیاد یخچال

در صورتی که منشا صدای زیاد یخچال شما از داخل کمپرسور باشد، احتمال وجود مشکل در عملکرد آن افزایش می‌یابد و برای بررسی آن به کمک یک کارشناس نیاز خواهید داشت. در این موارد ممکن است این قسمت به تعویض نیاز داشته و بدون تعویض آن مشکل شما برطرف نشود. همچنین در صورتی که این اخلال رفع نشود، ممکن است مشکلات جدی‌تری برای دستگاه شما به وجود بیاید.

اگر وجود نقص در قسمت‌هایی که کمپرسور را در موقعیت خود نگه داشته‌اند باعث ایجاد صدای زیاد یخچال شده است، با اصلاح این اتصالات و اطمینان از محکم و ایمن بودن آن‌ها، مشکل برطرف شده و نیازی به بررسی دیگر قسمت‌ها نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی کدهای ارور یخچال فریزر ساید سامسونگ

قسمت دیگری از کمپرسور که ممکن است باعث بروز صدای زیاد یخچال شود، وجود اختلال در تجهیزات به کار رفته در کنار کمپرسور می‌باشد که در این صورت باید تمام این بخش‌ها مورد بررسی قرار بگیرند. اصلی‌ترین قسمتی که احتمال تولید صدا از آن وجود دارد، رله یخچال بوده که صدایی کلیک مانند را تولید می‌کند. برای رفع این مشکل احتمالا به تعویض این قطعه نیاز خواهد بود.

فن کندانسور

به صورت کلی همه یخچال‌ها فن کندانسور نداشته و صرفا اگر در یخچال شما این قسمت وجود دارد، باید مورد بررسی قرار بگیرد. فن کندانسور از عوامل رایج ایجاد صدای زیاد یخچال محسوب شده و در این شرایط بهتر است در مراحل اولیه سلامت آن چک شود. این بخش در پشت یخچال قرار داشته و معمولا در کنار کمپرسور جایگذاری شده است.

صدای زیاد یخچال 1

قبل از شروع ارتباط دستگاه را با برق قطع کرده و در فن کندانسور به دنبال عواملی همچون کثیفی بیش از حد و یا پره‌های فن خشک شده بگردید. در صورت نیاز با استفاده از یک مسواک نرم تمام قسمت‌های این بخش را تمیز کرده و در نهایت آن را روغن‌کاری کنید. در بعضی از موارد ممکن است این قطعه نیاز به تعویض داشته باشد که در این شرایط پیشنهاد می‌کنیم از کمک کارشناسان استفاده کنید.

فن اواپراتور

یکی دیگر از عواملی که ممکن است به ایجاد صدای زیاد یخچال منجر شود، اختلال در عملکرد موتور فن اواپراتور و یا پره‌های آن می‌باشد. در راستای بررسی سلامت این بخش پس از باز کردن درب یخچال، شاسی لامپ داخلی را فشار داده تا روشنایی قطع شده و فن شروع به حرکت کند. در صورتی که میزان صدا افزایش پیدا کرد، موتور فن اواپراتور باید مورد بررسی قرار بگیرد.

صدای زیاد یخچال

برای دسترسی به این موتور سراغ قسمت فریزر رفته و پنل محافظ آن را جدا کنید. فراموش نکنید که قبل از هر اقدامی اتصال برق را قطع کنید. در صورت نیاز برفک‌های این قسمت را پاک کرده و با دست خود پره‌ها را بچرخانید. اگر این قسمت به صورت آزادانه حرکت نکرده و یا گیر داشته باشد، باید تعویض شود. اگر با روغن‌کاری این مشکل برطرف نشد، تدابیر لازم برای تعویض آن را در نظر بگیرید.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

تایمر دیفراست

در صورتی که صدای زیاد یخچال حالت کلیک و یا خراش دادن داشت، ممکن است اختلال از تایمر دیفراست یخچال باشد. برای بررسی سلامت این بخش، میزان برفک یخچال را زیر نظر داشته و در صورت ایجاد برفک غیرمعمول، برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

البته سیستم دیفراست هنگام یخ‌زدایی کمی صدا ایجاد کرده و این صدا تا یک بار در روز طبیعی است. اگر مدت زمان یخ‌زدایی به 2 بار در روز و مدت هر بار تقریبا 1 ساعت رسید، نظر متخصصین را جویا شوید. کارشناسان مجرب آچاره برای حل این مشکل در کنار شما خواهند بود.

صدای زیاد یخچال

تراز نبودن یخچال

در صورتی که منشا صدای زیاد یخچال مشکل در تراز بودن آن باشد، شما با بررسی پایه‌ها متوجه آن خواهید شد. اگر پس از بررسی پایه‌ها متوجه وجود نقص شدید، این قسمت را مجددا تنظیم کرده و یخچال را در ترازترین حالت ممکن قرار دهید.

بیشتر بخوانید آموزش نحوه شارژ گاز یخچال

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

یخ‌ساز و گاز یخچال

دو عامل دیگر که ممکن است ریشه بروز این مشکل باشند، یخ‌ساز و گاز یخچال شما می‌باشد. در صورتی که دستگاه شما به یخ‌ساز مجهز است، تولید صدای طبیعی توسط آن قابل پیش‌بینی است اما اگر این صدا نامتعارف بود، باید سلامت این بخش توسط کارشناسان مورد بررسی قرار بگیرد.

همچنین اگر صدای زیاد یخچال شما حالت زوزه مانند داشت، گاز دستگاه و بستر حرکت آن به بررسی بیشتر نیاز خواهند داشت. در صورت فرسودگی لوله‌های کندانسور و یا وجود انسداد در طول آن، احتمال تولید صدا بر اثر حرکت گاز یخچال وجود دارد.

برای رفع این مشکل باید گاز یخچال تخلیه شده و بستر حرکت آن به صورت کامل پاکسازی شود تا گاز یخچال در آزادانه‌ترین حالت ممکن به حرکت در بیاید. پس از رفع این مشکل، گاز یخچال دوباره شارژ شده و عملکرد آن بازیابی می‌شود.

صدای زیاد یخچال

بیشتر بخوانید: علت نشتی گاز یخچال

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم که برای رفع صدای زیاد یخچال به شما کمک کنیم. لازم است که اهمیت رعایت نکات ایمنی را یادآور شده و از شما بخواهیم در صورت عدم آشنایی با ساختار و عملکرد یخچال، از تعمیر آن بپرهیزید. تعمیرات لوازم خانگی روندی پیچیده داشته و به تخصص نیازمند است. در غیر این صورت ممکن است این روند برای شما خطرآفرین واقع شود. کارشناسان آچاره  تعمیرات یخچال و … به اندازه یک ثبت درخواست با شما فاصله داشته و شما می‌توانید با خیال راحت از کمک این متخصصین بهره ببرید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید