رفع پیغام overheating گوشی‌های سامسونگ

لوازم دیجیتالموبایل

طبق آمار‌های موجود، حدود 90 درصد کاربران سامسونگ با مشکل پیغام overheating روبه‌رو هستند. این پیغام که نشان‌دهنده داغ شدن بیش از حد گوشی‌های سامسونگ است، باعث شده تا بسیاری از کاربران از این برند و گوشی‌های سامسونگ خود ناراضی باشند. در ادامه این مطلب از مجله آچاره به بررسی دلیل پیغام overheating گوشی‌های سامسونگ می‌پردازیم و چند راهکار برای رفع پیغام overheating گوشی‌های سامسونگ ارائه می‌­دهیم.

پیغام overheating گوشی‌های سامسونگ چیست؟

پیغام overheating گوشی‌های سامسونگ نشان‌دهنده داغ شدن بیش از حدِ این مدل گوشی است. این پیغام، کاربران بسیار زیادی را کلافه و ناراضی کرده است و مانع از آن می‌شود تا کاربران گوشی‌های سامسونگ، به‌راحتی با گوشی‌های خود کار کنند. روش‌های بسیار زیادی برای رفع پیغام overheating گوشی‌های سامسونگ وجود دارد که در این مقاله 5 راهکار اصلی را برای شما معرفی می‌کنیم.

دلیل مشاهده پیغام overheating گوشی‌های سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ دارای یک استانه حرارت هستند که اگر از یک محدوده مشخص بیشتر شوند، گوشی داغ شده و پیغام گرم شدن بیش از حد را نشان می­‌دهد. اغلب این پدیده زمانی اتفاق میفتد که گوشی‌های سامسونگ بیش از حد کار کرده باشند یا برای مدت زیادی جلوی نور مستقیم خورشید قرار بگیرند.

رفع پیغام overheating گوشی های سامسونگ

دلایل پیغام overheating گوشی سامسونگ

  • از آداپتور غیراصل برای گوشی‌های سامسونگ استفاده کنید.
  • با دیتای موبایل، بازی‌های سنگین بیشتر از یک ساعت انجام بدهید.
  • چند برنامه سنگین به‌طور همزمان بر روی گوشی شما فعال باشد.
  • گوشی سامسونگ شما به‌صورت مستقیم زیر نور خورشید قرار بگیرد.
  • چند فایل با حجم بالا در یک زمان و با استفاده از دیتای موبایل دانلود کنید.
  • هنگام مشاهده فیلم با گوشی‌های سامسونگ، روشنایی را خیلی بالا ببرید.
  • کاور موبایل خیلی حجیم و سفت که به بدنه گوشی آسیب وارد کند.
  • امکان دارد گوشی شما ویروسی شده باشد!

رفع پیغام داغ شدن گوشی سامسونگ

رفع پیغام overheating گوشی‌های سامسونگ

رفع پیغام overheating گوشی‌های سامسونگ یا داغ شدن بیش از حد گوشی را می‌توان با برخی از راهکارها برطرف کرد. البته این نکات را باید همیشه رعایت کرد؛ نه فقط زمانی که گوشی سامسونگ داغ می‌کند.

برای تعمیرات موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

علت داغ شدن گوشی های سامسونگ

1. به‌روز نگه داشتن گوشی خود

گوشی سامسونگ خود را به‌روز و آپدیت نگه دارید. هر زمانی که سازنده برای گوشی شما آپدیت داد، سریعا گوشی خود را به‌روز کنید. در این بخش نحوه مشاهده و آپدیت گوشی را مرور می‌کنیم:

  • تنظیمات >> به‌روزرسانی نرم‌افزار >> دانلود و نصب

رفع پیغام overheating گوشی های سامسونگ

2. بستن برنامه‌های اضافی

خیلی از افراد بدون آن‌که به تعداد برنامه‌های باز شده در گوشی خود توجهی داشته باشند، دائما با گوشی کار می‌کنند و با پیغام overheating گوشی‌های سامسونگ روبه‌رو می‌شوند. به این نکته توجه داشته باشید که دلیل اصلی و شایع خالی شدن باتری گوشی شما، فعال ماندن همین برنامه‌ها در پس زمینه گوشی است. شاید برنامه‌ها حجم بالای نداشته باشند، ولی اگر تعداد برنامه‌های باز در صفحه گوشی بیش از حد باشد، می‌تواند شارژ باتری شما را خیلی سریع کاهش دهد و شما را با پیغام overheating مواجه کند.

شما برای رفع پیغام overheating گوشی‌های سامسونگ باید تمام برنامه‌هایی که در پس زمینه باز هستند، ولی نیازی به آن‌ها ندارید را ببندید. شما برای این کار می‌توانید به این نحو عمل کنید:

  1. به تنظیمات گوشی سامسونگ بروید.
  2. بر روی گزینه مراقبت از باتری کلیک کنید
  3. بر روی گزینه محدودیت‌های استفاده از پس‌­زمینه کلیک کنید
  4. درنهایت گزینه Put unused apps to sleep را روشن کنید.

دقت داشته باشید که این کار، فقط برنامه‌هایی را در حالت خواب قرار می‌دهد که شما نیازی به استفاده از آن‌ها ندارید و شما می‌توانید به‌صورت روزمره و عادی با گوشی خود کار کنید.

مطلب پیشنهادی:هزینه تعوض ال سی دی گوشی

3. حذف برنامه‌هایی که استفاده نمی‌کنید

برای رفع پیغام overheating گوشی‌های سامسونگ، شما باید برنامه‌هایی که نیاز ندارید و از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌­کنید را حذف کنید. به این نکته توجه داشته باشید که داخل برنامه گوگل پلی (google play)، سپر ایمنی خود را نیز روشن کنید. همچنین فقط از گوگل پلی برنامه‌ها و بازی‌ها خود را دانلود کنید و مورد استفاده قرار بدهید.

جالب است بدانید که بالای 50 درصد مواقع، با حذف برنامه‌هایی که به آن‌ها نیازی ندارید،  می‌توانید به رفع پیغام overheating گوشی‌های سامسونگ کمک کنید؛ چراکه با حذف برنامه اضافی، حافظه گوشی سامسونگ شما خالی می‌شود و در اثر آن گوشی بهتر کار می‌کند.

 4. به گوشی خود کمی استراحت دهید

خیلی از زمان‌ها پیش می‌آید که شما برای مدت طولانی و بدون استراحت با گوشی‌تان کار می‌کنید و با پیغام overheating گوشی‌های سامسونگ مواجه می‌شوید. بهتر است برای رفع پیغام overheating گوشی‌ های سامسونگ، حداقل بعد از هر یک ساعت کار با گوشی، اندکی به آن استراحت دهید تا هم گوشی کمی خنک بشود و هم خودتان کمی استراحت داشته باشید. شما باید بعد از یک الی 2 ساعت کار مستقیم با گوشی، بین 10 تا 15 دقیقه به گوشی به‌صورت کامل استراحت دهید.

 5. گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید

آخرین روشی که برای رفع پیغام overheating گوشی‌های سامسونگ به شما پیشنهاد می‌شود، این است که گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. این پیشنهاد را در مرحله آخر قرار دادیم؛ چراکه احتمال بسیار زیادی وجود دارد که با همان 4 روش قبلی کارتان راه بیفتاد و رفع پیغام overheating گوشی‌ سامسونگ شما انجام شود.

اگر 4 روش قبلی برای شما مؤثر نبود، باید این مرحله را امتحان کنید. برای استفاده از قابلیت بازگشت به تنظیمات کارخانه، برخی نکات را در ادامه بررسی می‌کنیم که قبل از انجام این کار، باید تمامی آن‌ها را رعایت کنید:

  1. قبل از انجام عمل بازگشت به تنظیمات کارخانه، حتما از تمامی اطلاعات موجود در گوشی خود نسخه پشتیبان یا بک‌آپ تهیه کرده و این اطلاعات را در جای مطمئنی مثل فلش یا سیستم کامپیوتر خود ذخیره کنید.
  2. حتما چک کنید که گوشی شما بالای 70 درصد شارژ داشته باشد. زمانی که شارژ گوشی شما زیر 50 درصد است،نباید از قابلیت بازگشت به تنظیمات کارخانه استفاده کنید.
  3. تمامی رمزها یا پسوردهای داخل گوشی و مرورگر خود را یک جا یادداشت کنید؛ چراکه پس از انجام عمل بازگشت به تنظیمات کارخانه، دیگر بازیابی این رمزها امکان‌پذیر نیست.

چگونه گوشی‌های سامسونگ را بازگشت به تنظیمات کارخانه بزنیم؟

حالا که تصمیم به ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه گرفته‌اید، در ادامه مراحل انجام این کار را مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد:

بازگشت به تنظیمات کارخانه برای رفع پیغام overheating گوشی‌های سامسونگ از طریق 3 روش انجام می‌شود:

  1. بازگشت به تنظیمات کارخانه از طریق تنظیمات
  2. بازگشت به تنظیمات کارخانه از طریق کد ریست فکتوری سامسونگ
  3. بازگشت به تنظیمات کارخانه زمانی که به تنظیمات گوشی سامسونگ دسترسی نداریم.

روش اول: در مرحله اول شما باید وارد بخش تنطیمات گوشی سامسونگ شوید و گزینه Backup and reset را انتخاب کنید. در مرحله دوم شما باید در صفحه‌ی بازشده، به دنبال گزینه Factory data reset بگردید و بر روی آن کلیک کنید. در مرحله آخر هم باید روی RESET DEVISE کلیک شود. با کلیک بر روی گزینه RESET DEVISE فرایند بازگشت به تنظیمات کارخانه شروع می‌شود و شما باید تا انتهای عملیات ریست فکتوری با گوشی کار نکنید.

برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

روش دوم: این روش زمانی استفاده می‌شود که شما به تنظیمات گوشی دسترسی ندارید یا رمز گوشی خود را فراموش کرده‌اید. برای انجام بازگشت به تنظیمات کارخانه با این روش، مراحل ذیل را دنبال کنید:

  • ابتدا با استفاده از دکمه پاور که کنار گوشی قرار دارد، گوشی را به‌صورت کامل خاموش کنید. در مرحله بعد باید دکمه Power و دکمه منو یا Home گوشی را همزمان با هم بگیرید و چند لحظه نگه دارید. پس از شنیدن لرزه گوشی دکمه‌ها را رها کنید.
  • پس از ظاهر شدن صفحه، بر روی گزینه wipe data/Factory reset کلیک کنید. سپس گزینه Delete all user data را انتخاب کرده و درنهایت با کلیک بر روی گزینه Reboot system now، گوشی را به تنظیمات کارخانه باز گردانید.

با انجام ریست فکتوری کامل گوشی، رفع پیغام overheating گوشی‌ های سامسونگ نیز کامل انجام می‌شود و شما دیگر با پیغام overheating گوشی‌های سامسونگ مواجه نخواهید شد.

مطلب پیشنهادی: دلایل اصلی سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

نتیجه‌گیری

در این مقاله از مجله آچاره سعی کردیم تا شما را با نحوه رفع پیغام overheating گوشی‌های سامسونگ آشنا کنیم. در این راستا 5 روش اختصاصی و کارآمد را معرفی کردیم. همچنین شما با نحوه ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه در 2 روش آشنا شدید. اگر شما تجربه‌ایی در این زمینه دارید، حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا دیگر کاربران نیر از تجربیات شما استفاده کنند.

4.3/5 - (21 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا