چگونه کتری استیل سوراخ شده را تعمیر کنیم؟

لوازم خانگیچای و قهوه ساز

اگر شما هم از کتری استیل برای جوشاندن آب استفاده می‌کنید، قطعا در طول روز استفاده‌ی زیادی از این وسیله دارید و در صورتی که کتری قادر به اجرای وظیفه خود نباشد، با مشکل مواجه خواهید شد. یکی از عواملی که باعث بی‌استفاده شدن کتری می‌شود، ایجاد سوراخ در بدنه آن است. در صورتی که قسمتی از کتری استیل سوراخ شود، شما دیگر قادر به استفاده از آن نخواهید بود و باید اقدامات لازم برای رفع این مشکل را انجام دهید. در این شرایط 2 راهکار پیش روی خود دارید که یکی تعویض کتری و دیگری تعمیر کتری استیل است. از آنجایی که خرید کتری جدید برای شما هزینه قابل‌توجهی را به همراه خواهد داشت، در این مقاله درباره موضوع تعمیر کتری استیل سوراخ شده، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

تعمیر کتری استیل سوراخ شده

بهترین راهکاری که می‌توان برای تعمیر کتری استیل سوراخ شده در نظر گرفت، لحیم کاری کتری است. از آنجایی که سطح کتری به صورت مداوم و مستقیم در معرض حرارت قرار دارد، شما برای رفع سوراخ ایجاد شده در آن نمی‌توانید از روش‌هایی مثل خمیر اپوکسی استفاده کنید. استفاده از لحیم کارایی صحیح کتری را به طور کامل به آن برگردانده و شما پس از تعمیر این وسیله می‌توانید همانند گذشته به استفاده از آن در جهت جوشاندن آب و دیگر مایعات بپردازید.تعمیر کتری استیل سوراخ شده

در ادامه به لوازمی که شما برای تعمیر کتری استیل سوراخ شده نیاز خواهید داشت، اشاره می‌کنیم:

  • سنباده
  • برس فلزی
  • رزین
  • آهن لحیم‌کاری یا شعله‌افکن
  • اسید لحیم‌کاری
  • لحیم
  • دستکش نسوز
  • صفحه مسی (در صورت نیاز)

توجه داشته باشید که جوشکاری کتری برای رفع سوراخ موجود در آن به شما توصیه نمی‌شود. تفاوت اصلی جوشکاری و لحیم‌کاری در این نکته است که در روند جوشکاری فلز پایه نیز ذوب خواهد شد. در صورتی که در روند لحیم‌کاری فلز پایه حالت اصلی خود را حفظ کرده و صرفا لحیم پس از ذوب شدن به این سطح متصل می‌شود.وسایل مورد نیاز

مراحل تعمیر کتری استیل سوراخ شده

شما با پشت سر گذاشتن مراحلی که در ادامه به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت، می‌توانید تعمیر کتری استیل خود را در مدت زمانی کوتاه به سرانجام برسانید.

  • هشدار: لحیم‌کاری که یک روند بسیار تخصصی محسوب شده که دارای خطرات احتمالی زیادی است. در صورتی که در این زمینه تجربه‌ای ندارید، از انجام هر گونه اقدامی در این راستا پرهیز کرده و تعمیر سوراخ کتری استیل خود را به افراد دارای صلاحیت بسپارید. فراموش نکنید که رعایت نکات ایمنی در تمام مراحل اولویت اصلی بوده و شما تحت هیچ عنوانی نباید سلامت خود را در معرض خطر قرار دهید.لیحم‌کاری
  • در قدم اول شما باید با استفاده از سنباده سخت و نرم و در ادامه با برس فلزی، سطح اطراف سوراخ را کاملا صاف کنید. وجود هر گونه ناهمواری در این سطح و لبه‌های سوراخ، نتیجه نهایی را به صورت مستقیم تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. پس از اینکه سنباده‌کاری به اتمام رسید، اسید لحیم‌کاری را بر روی سطح اعمال کنید.سمباده زدن کتری
  • از این مرحله حتما از دستکش نسوز خود برای جلوگیری از سوختگی استفاده کنید.
  • در صورتی که سطح کتری شما لعابی نباشد، پس از اتمام مرحله قبل یک لایه اکسید، سطح سنباده کشیده شده را خواهد پوشاند. از آنجایی که اکسید شدن این ناحیه، لحیم‌کاری سطح را به شدت دشوار می‌کند، شما باید این سطح را با استفاده از رزین مذاب بپوشانید.
  • در مرحله بعد شما باید با اعمال حرارت، دمای لبه‌های سوراخ و سطح اطراف آن را افزایش دهید. دقت داشته باشید که اگر این حرارت صرفا بر روی سوراخ اعمال شود، این ناحیه تغییر شکل پیدا خواهد کرد.
    به همین دلیل شما باید به صورت همزمان سطح اطراف را نیز داغ کنید. البته تمرکز حرارت باید بر روی سوراخ و لبه آن قرار داشته باشد.
  • پس از این که دمای سطح کتری به میزان موردنظر برای ذوب شدن لحیم رسید، باید لحیم‌کاری از ناحیه کناری سوراخ آغاز شود. به این منظور ابتدا لحیم را در لبه‌های سوراخ قرار داده و سپس به سمت مرکز سوراخ حرکت کنید.
    این مرحله را به آرامی و با دقت کامل طی کنید تا لحیم به صورت یکنواخت تمامی نواحی مدنظر را بپوشاند.
  • اگر قطر سوراخ ایجاد شده در کتری شما بیشتر نیم سانتی‌متر است، توصیه آچاره به شما استفاده از یک صفحه مسی برای پوشاندن سوراخ است. در صورتی که شما سوراخ عریض کتری را صرفا با لحیم‌کاری تعمیر کنید، احتمال سوراخ شدن مجدد کتری شما وجود دارد.
    برای جلوگیری از بروز این مشکل شما می‌توانید یک صفحه مسی که مقداری از سوراخ کتری بزرگتر است را تهیه کرده و آن را کاملا سنباده‌کشی کنید. سپس بعد از صاف شدن کامل سطح این صفحه، آن را با مایع لحیم‌کاری بپوشانید.
    با طی کردن این مراحل پس از این که صفحه مسی بر روی سطح موردنظر قرار گرفته و حرارت بر روی آن اعمال شود، صفحه سوراخ کتری را پوشانده و همانند وصله به این سطح متصل می‌شود.
  • زمانی که روند لحیم‌کاری به پایان رسید، شما باید تا خنک شدن کامل این سطح منتظر بمانید. پس از این دمای بدنه کتری کاهش پیدا کرده و به دمای اتاق بازگشت، مجددا با استفاده از سنباده و برس فلزی، سطح لحیم‌کاری شده را سنباده‌کشی کنید تا هر گونه ناهمواری در سطح این ناحیه از بین برود.

لحیم کاری کتری سوراخ

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا پاسخ این سوال که چگونه کتری استیل سوراخ شده را تعمیر کنیم، را در اختیار شما بگذاریم. شما با استفاده از این راهنما قادر هستید تا روند تعمیر کتری استیل سوراخ شده را به بهترین شکل ممکن پشت سر گذاشته و به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.
فراموش نکنید که در طول تمام مراحل نکات ایمنی را رعایت کرده و در صورت نیاز از کمک افراد متخصص استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات با کارشناسان مجرب آچاره در میان گذاشته و پاسخ خود را در زمانی کوتاه دریافت کنید. از این که تا انتها با ما همراه بودید، سپاس‌گزاریم.

4/5 - (32 امتیاز)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا