تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

کد خطای IE ماشین لباسشویی LG چیست و چگونه آن را رفع کنیم؟

لوازم خانگیماشین لباسشویی

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های ماشین لباسشویی، کنترل فرآیند ورود و خروج آب در حین شستشو است. در صورتی که در این فرآیند اختلالی به وجود بیاید با کد خطای IE ماشین لباسشویی LG مواجه خواهید شد. به طور معمول در زمان نمایش این خطا یا شیر آب ورودی دچار مشکل شده و یا گرفتگی فیلتر آب مانع از انجام صحیح فرآیند ورود آب شده است. در این مقاله از آچاره علت رخ دادن خطای IE را دقیق‌تر بررسی کرده و شما را با راهکارهای رفع این خطا آشنا خواهیم کرد.

کد خطای IE ماشین لباسشویی LG به چه معنی است؟

مواجه شدن با کد خطای IE ماشین لباسشویی LG به این معنی است که فرآیند ورود آب جهت شروع چرخه شستشو دچار اختلال شده است و نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی دارید. زمانی که ماشین لباسشویی در وارد کردن آب برای شستشو دچار مشکل شود، چرخه شستشو شروع نخواهد شد. به طور کلی، خطای IE به معنی وجود یک مشکل مهم در ماشین لباسشویی است که مانع از شروع فرآیند شستشوی ماشین می‌شود.

کدهای خطای ماشین لباسشویی معمولا با علائمی همراه هستند. به طور مثال، در مورد خطای ورودی IE با مشکل پر نشدن آب ماشین هنگام شروع چرخه شستشو مواجه خواهید شد. در نتیجه اگر به مشکل کمبود آب داخل دیگ ماشین لباسشویی هنگام شروع چرخه شستشو برخوردید به این معنی است که خطای نمایش داده شده مهم و درست است. ایجاد مشکل در فرآیند ورودی آب دلایل متعددی دارد و ممکن است علت روشن نشدن ماشین لباسشویی شما باشد. که در ادامه مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

دلایل بروز خطای IE در ماشین لباسشویی LG

همانطور که اشاره شد مشکل در فرآیند ورود آب به دلایل مختلفی بستگی دارد. عموما این مشکل ناشی از ایراد در منبع تامین آب و یا شلنگ‌ها، شیر آب ورودی و یا فیلترهای ورودی است.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

مشکل منبع آب ورودی و شلنگ‌ها

ماشین لباسشویی LG شما مستقیما به منبع تامین آب خانگی متصل است. ممکن است ماشین شما دو اتصال جداگانه برای آب گرم و سرد داشته باشد. آب از نزدیکترین خروجی به داخل شلنگ‌های ورود آب که مستقیما به پشت ماشین لباسشویی متصل هستند جریان پیدا می‌کند. جهت عملکرد درست ماشین لباسشویی، آّب باید به طور مداوم و مستمر تامین شود. اما مهم‌تر از این استمرار، فشار آب است که در صورت کافی نبودن آن ممکن است وارد چرخه شستشو نشود.

  • نحوه تشخیص: در زمان بررسی مشکل ورود آب، اولین قدم بررسی دقیق منبع آب و شلنگ‌ها است. با بررسی وجود جریان آب در لوله‌های خانه شروع کرده و از قطع نبودن آب مطمئن شوید. در مرحله بعد، شلنگ ورودی آب متصل به ماشین لباسشویی را بررسی کنید. به احتمال زیاد این شلنگ پیچ خورده و یا تحت فشار بین دیوار و ماشین لباسشویی قرار گرفته و تا شده است. وجود هرکدام از این موارد، جریان آب را قطع کرده و به نمایش کد خطای IE در ماشین لباسشویی LG منجر می‌شود.
  • نحوه رفع مشکل: قبل از هرچیز مطمئن شوید که شیر آب ورودی باز است. سپس شلنگ‌ ورودی آب را از نظر تا شدگی و پیچ خوردگی بررسی کنید. مطمئن شوید که بین ماشین لباسشویی و دیوار فضای کافی وجود داشته و به شلنگ فشاری وارد نمی‌شود.

خرابی شیر ورودی آب

شیر ورودی آب در داخل ماشین لباسشویی LG قرار دارد. این شیر جهت اتصال شلنگ آب به ماشین لباسشویی و کنترل جریان آب تعبیه شده است. در زمان شروع یک چرخه شستشو، شیر ورودی باز شده و باعث جریان یافتن آب به داخل دیگ ماشین لباسشویی می‌شود. زمانی که دیگ به میزان کافی از آب پر شد، شیر ورودی جهت جلوگیری از سرریز آب بسته می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

در بعضی از مدل‌ها شیر ورودی هم منبع آب سرد و هم آب گرم را به ماشین لباسشویی متصل می‌کند. چه هر دو منبع آب به ماشین متصل باشند یا نه، منبع تامین آب باید جریان و فشار مناسبی داشته باشد تا بتواند از شیر رد شده و به داخل ماشین لباسشویی برسد.

خرابی شیر آب در خطای IE ماشین لباسشویی LG

  • نحوه تشخیص: شیر ورودی آب ممکن است هم از نظر الکتریکی و هم مکانیکی دچار مشکل شود. زمانی که مشکل الکتریکی باشد به این معنی است که برق لازم جهت باز و بسته شدن شیر ورودی به آن نمی‌رسد. از طرف دیگر، مشکل مکانیکی هم ممکن است اتفاق بیافتد. به طور مثال، شیر ورودی در حالت بسته گیر کرده باشد و مانع از ورود جریان آب به داخل ماشین لباسشویی شود.
  • نحوه رفع مشکل: چه مشکل شیر ورودی ماشین لباسشویی شما الکتریکی باشد و چه مکانیکی، راه حل آن تعویض شیر خراب است. حواستان باشد قبل از اقدام برای تعویض، حتما ماشین لباسشویی را از برق کشیده باشید. ابتدا باید با برداشتن نزدیک‌ترین پنل، به شیرها دسترسی پیدا کنید. سپس، می‌توانید با جدا کردن اتصالات الکتریکی و باز کردن پیچ‌های اتصال، شیرها را به‌طور جداگانه باز کرده و شیر معیوب را شناسایی کنید. در نهایت شیر جدید را جایگزین کرده و اتصالات را دوباره وصل کنید.

گرفتگی فیلتر ورودی آب

در مسیر اتصال شلنگ آب به شیر ورودی یک یا چند فیلتر مشبک قرار گرفته است. این فیلترهای کوچک وظیفه فیلتر کردن گرد و خاک و آشغال‌هایی که در آب لوله‌های خانگی موجود است را به عهده دارند.

  • نحوه تشخیص: این فیلترها پس از استفاده و کارکرد طولانی مدت به دلیل وجود آشغال‌های زیاد دچار گرفتگی شدید می‌شوند. در این صورت آب نمی‌تواند از فیلتر عبور کرده و به داخل لگن ماشین لباسشویی برسد. چنین مشکلی می‌تواند منجر به نمایش کد خطای IE در ماشین لباسشویی LG شود.
  • نحوه رفع مشکل: جهت رفع مشکل باید فیلترهای ورودی را تمیز کنید. ابتدا جریان آب ورودی به ماشین را قطع کرده و شلنگ متصل به شیر ورودی را جدا کنید. سپس، با یک انبر دم‌باریک فیلتر را به آرامی خارج کنید. پس از خارج کردن فیلترها می‌توانید آشغال‌ها را جدا کرده و فیلترها را داخل سینک آشپزخانه بشویید.

بررسی فیلتر در خطای IE ماشین لباسشویی LG

چگونه نمایش کد خطای IE را متوقف کنیم؟

برای متوقف کردن نمایش کد خطای IE در ماشین لباسشویی LG بهتر است ماشین را یک بار ریست کنید. در صورتی که مشکل رفع نشده باشد مجددا با این کد خطا مواجه خواهید شد. بهتر است ابتدا از رفع مشکل اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به ریست ماشین لباسشویی کنید. برای ریست کردن ماشین لباسشویی کافی است آن را خاموش کرده و سپس دکمه Start/Pause را به مدت 5 ثانیه فشار داده و نگه دارید.

بررسی ماشین لباسشویی LG بعد از رفع مشکل

بهتر است جهت حصول اطمینان از برطرف شدن مشکل، عملکرد ماشین لباسشویی را بعد از اقدام به رفع خطا بررسی کنید. از آنجایی که کد خطای IE به مشکل ورود آب مربوط می‌شود، می‌توانید بعد از استارت چرخه شستشو وضعیت ورودی آب را بررسی کنید. جهت بررسی کلی‌تر می‌توانید یک چرخه کامل شستشو را استارت بزنید تا از عملکرد مناسب ماشین لباسشویی و نبود مشکل در بخش‌های دیگر اطمینان حاصل کنید. همچنین می‌توانید وارد diagnostics mode ماشین لباسشویی شده و اجازه دهید ماشین به طور خودکار وجود یا عدم وجود مشکل را بررسی کند.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

حالت Diagnostics Mode در ماشین لباسشویی LG

  1. قبل از شروع، ماشین لباسشویی را در حالت Standby قرار بدهید. قرارگیری در این حالت به این معنی است که ماشین لباسشویی به منبع برق متصل اما خاموش است.
  2. سپس دکمه‌های Soil Level و Spin Speed را همزمان فشار دهد.
  3. بعد از فشار دادن دو دکمه قبلی، دکمه Power را بزنید. در این حالت دوبار صدای “دینگ” را می‌شنوید که به معنی قرارگیری ماشین لباسشویی در حالت Diagnostics Mode است.
  4. حالا ماشین لباسشویی شما در مراحل متعددی مشکلات احتمالی مربوط به هر بخش را جداگانه بررسی می‌کند. جهت رد کردن سریع‌ آنالیز هر بخش می‌توانید دکمه Start/Pause را بزنید تا در صورت وجود مشکل تنها کد خطای نمایش داده شود.
  5. پس از تکمیل حالت Diagnostics Mode ماشین لباسشویی به طور خودکار خاموش می‌شود.

خطای IE ماشین لباسشویی LG

سخن پایانی

نمایش ارور IE در ماشین لباسشویی LG به این معنی است که در فرآیند ورود آب به ماشین لباسشویی مشکلی بوجود آمده است. به‌طور معمول در زمان نمایش این خطا یا شیر آب ورودی دچار مشکل شده و یا گرفتگی فیلتر آب مانع از ورود آب شده است. با کمک راهنمایی‌های این مقاله از مجله آچاره می‌توانید خودتان مشکل را حل کنید. اگر برای رفع مشکل نیاز به کمک داشتید کافی است از طریق وبسایت، اپلیکیشن یا شماره تلفن 1471 از تعمیرکاران آچاره کمک بگیرید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید