تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

روش باز کرن منوی مخفی تلویزیون ال جی

لوازم خانگیتلویزیون

برند ال جی یکی از محبوب‌ترین برند‌ها در ایران و جهان است که محصولات مختلفی دارد. محصولات مختلف این برند مانند گوشی موبایل، تلویزیون و انواع وسایل خانه، فروش نسبتاً بالایی در ایران دارند. می‌توان گفت تلویزیون ال جی از پرفروش‌ترین محصولات این برند است که ویژگی‌های زیادی دارد، برای مثال نصب نرم افزار روی تلویزیون ال جی یکی از پرطرفدارترین قابلیت‌های آن است.

یکی از ویژگی‌های تلویزیون‌ ال جی، منوی مخفی است. منوی مخفی تلویزیون ال جی در کنار منو‌های دیگر نمایش داده نمی‌شود و راه‌های مختلفی برای رسیدن به این منو وجود دارد. در این مقاله به آموزش باز کردن منوی مخفی تلویزیون ال جی پرداخته شده است.

منوی مخفی ال جی چیست؟

تلویزیون‌های ال جی یک یا چند منوی مخفی دارند که رسیدن به آن‌ها به سادگی منوی‌های دیگر نیست. در واقع نمی‌توان منوی مخفی ال جی را با فشار دادن یک دکمه باز کرد و مراحل مختلفی برای باز کردن این منو وجود دارد. دلیل وجود این مراحل، مواردی است که در منوی مخفی ال جی وجود دارند.

تنظیمات پیشرفته‌تر تلویزیون در منوی مخفی قرار دارند. به همین دلیل باز کردن این منو به تمام افراد توصیه نمی‌شود. انتخاب یک گزینه اشتباه در منوی مخفی تلویزیون ال جی می‌تواند به خرابی کل تلوزیون بی‌انجامد. این منو مخصوص تعمیرکاران و تکنسین‌ها است که هنگام تعمیر از آن استفاده می‌کنند.

همچنین بعد از تعمیر کردن تلویزیون، از منوی مخفی تلویزیون برای تنظیم مجدد آن استفاده می‌نمایند.

منوی مخفی چیست؟

نحوه باز کردن منوی مخفی تلویزیون ال جی

1- در مرحله اول باید از کنترل مناسبی برای این کار استفاده کنید. کنترل‌های اورجینال ال جی، بهترین کنترل‌ها برای رسیدن به منوی مخفی در تلویزیون‌های ال جی هستند. ممکن است بتوانید با کنترل‌هایی که شرکت‌های دیگر برای تلویزیون ال جی ساخته‌اند نیز به این منو دست پیدا کنید. با این حال احتمال شکست در این کار نیز وجود دارد. به همین دلیل بهتر است تا از نمایندگی ال جی کنترل اورجینال آن را تهیه کنید. همچنین کنترل magic برای این کار مناسب نیست. این کنترل‌ها مخصوص تلویزیون‌های اولد هستند و نمی‌توان با آن‌ها به منوی تلویزیون دسترسی پیدا کرد.

2- در مرحله دوم، کلید input را روی کنترل فشار دهید. پس از این کار ورودی‌های مختلفی در صفحه نمایش داده خواهند شد.

3- پس از رسیدن به این صفحه، کد 3195 را شماره‌گیری کنید. در برخی از مدل‌های تلویزیون ال جی این کار مستقیماً منوی مخفی را باز می‌کند و کار دیگری لازم نیست انجام دهید. اولین گزینه در منوی مخفی، بازگردانی تلویزیون به حالت کارخانه است. در صورتی که با این کار به منوی مخفی نرسیدید، دوباره کلید input را فشار دهید و به مرحله بعد بروید.

چگونه برنامه‌های شخص ثالث استفاده کنیم

تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

4- در صورتی که با زدن کد به منوی مخفی نرسیدید، کلید menu را به مدت 10 ثانیه نگه دارید. در این صورت باید پنجره‌ای برای وارد کردن پسوورد نمایش داده شود. با این حال ممکن است این کار نیز پاسخ‌گو نباشد زیرا تلویزیون‌های ال جی مدل‌های مختلفی دارند و ممکن است این روش‌ها در برخی از آن‌ها به نتیجه نرسد. در صورتی که با این کار به نتیجه نرسیدید یا کلید منو روی کنترل وجود ندارد، راه‌های زیر را امتحان کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

  • کلید settings یا کلید home را فشار داده و به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا محلی برای وارد کردن پسوورد در صفحه ظاهر شود. این گزینه در صورتی کارساز است که روی کنترل کلید منو وجود نداشته باشد.
  • کلید منو روی تلویزیون و روی کنترل آن را به صورت همزمان فشار داده و نگه دارید تا محل وارد کردن کد به نمایش درآید.
  • راه دیگر، نگه داشتن کلید تأیید روی تلویزیون و کنترل به صورت همزمان است.

5- زمانی که کادر وارد کردن کد به نمایش در آمد، کلید‌ها را ر‌ها کنید. اگر به جای صفحه پسوورد، اطلاعاتی راجع به کانال‌ها به نمایش درآمده است، همچنان می‌توانید با وارد کردن پسوورد‌های مرحله بعد، به منوی مخفی برسید.

6- پسوورد‌های مختلفی برای باز کردن منوی مخفی در تلویزیون‌های ال جی وجود دارد. این کد با توجه به مدل هر تلویزیون می‌تواند متغیر باشد. از کد‌هایی که برای باز کردن منوی مخفی تلویزیون ال جی استفاده می‌شوند، می‌توان به 0000، 0413، 7777، 8878، 8741، 8743 و 3195 اشاره کرد.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

نمی‌توان فهمید که هر کد برای کدام مدل بوده و انتخاب کد‌ها کاملاً تصادفی است. به همین دلیل باید تمام کد‌ها را امتحان کنید تا یکی از آن‌ها منوی مخفی را باز کند. پس از وارد کردن کد باید کلید تأیید را فشار دهید تا منو باز شود.

نحوه باز کردن منوی مخفی

در منوی مخفی چه چیزهایی وجود دارد؟

در این منوی مخفی شما به تنظیمات زیادی دسترسی پیدا می‌کنید و همچنین می‌توانید اطلاعات زیادی را راجع به تلویزیون ببینید. در منوی مخفی می‌توانید تنظیمات آی‌پی و اینترنت خود را عوض کنید. همچنین می‌توانید منطقه و ریجن خود را تغییر دهید. امکان تغییر سطح صدای تلویزیون، تنظیمات USB، تنظیمات HDMI و تنظیمات رنگ صفحه نیز وجود دارد. همچنین می‌توانید سخت افزار تلویزیون خود را بررسی کنید و تغییراتی در آن ایجاد نمایید.

بهتر است قبل از ایجاد هرگونه تغییری در این منو، گزینه‌های پیش‌فرض را بنویسید یا از آن‌ها عکس بگیرید. در این صورت اگر بعد از تغییر با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید تنظیمات منوی مخفی تلویزیون را به حالت قبلی خود بازگردانید. هرگونه تغییر نامناسب در این تنظیمات، می‌تواند تلویزیون را از کار بیندازد. به همین دلیل بهتر است در صورت عدم آگاهی، از تغییر دادن گزینه‌های این منو خودداری کنید.

به این پست امتیاز دهید

2 دیدگاه

    1. با سلام، دستگاه‌های ال جی برای ورود به منوی مخفی نیاز به ریموت کنترل کد سرویس دارند و با کنترل خود تلویزیون قابل انجام نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا