ریزش و کم‌پشتی مو را با مزوتراپی مو درمان کنید!

زیبایی و سلامتمراقبت از مومو

مزوتراپی مو به‌‌عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌ها در زمینه درمان و کنترل ریزش مو و همچنین ترمیم موهای آسیب‌دیده شناخته می‌شود. اگر شما هم قصد استفاده از این روش را برای درمان ریزش مو دارید، توصیه می‌کنیم اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید تا با آگاهی کامل از این روش درمانی بهره ببرید.

چنانچه برای جوانسازی و پاکسازی پوست و لایه‌برداری از پوست و همچنین کراتیه و ویتامینه مو، نیاز به خدمات تخصصی و مشاوره دارید، درخواست خود را در وبسایت آچاره ثبت کنید و از متخصصان این حوزه مشاوره رایگان دریافت کنید.

نکات کلیدی

  • پس از مزوتراپي مو به سر خود فشاری وارد نکنید و آن را نپوشانید تا در تماس با هوای آزاد باشد.
  • بعد از انجام مزوتراپی به‌مدت 3 روز حمام نروید و در این باره با پزشک خود مشورت کنید.
  • سر و موهای خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید.
  • به هیچ عنوان از استخر استفاده نکنید.
  • در رابطه با استعمال داروها حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایید.
  • از مصرف نوشیدنی‌های الکلی بپرهیزید.
  • به‌مدت چند روز از ورزش یا هر عملی که سبب تعریق شود، بپرهیزید.
  • در طول دوره درمان از سر و موهای خود مراقبت بیشتری کنید و موهایتان را قبل از مراجعه به پزشک بپوشید.

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپي مو یکی از چندین تکنیکی است که امروزه برای افزایش رشد و تراکم مو استفاده می‌شود. این روش مو در کنار روش‌های ترمیم پوست و مو مانند پی ‌آر پی قرار می‌گیرد و محبوبیت فوق‌العاده‌ای دارد. استقبال از این روش درمانی نشان می‌دهد که بسیاری از افراد از انجام آن نتایج مثبتی دریافت کردند.

اما بهتر است تعریف جامع‌تری از این روش درمان و ترمیم پوست و مو ارائه شود. در این روش بر خلاف پی‌ آر پی پلاکتی وجود ندارد و پزشک از عصاره‌ها، هورمون‌ها و ویتامین‌ها برای ترمیم موها استفاده می‌کند.

مزوتراپی مو تکنیکی است که از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی برای جوان‌سازی و ترمیم پوست سر و همچنین درمان ریزش مو استفاده می‌کند.

مزوتراپی مو بعد از کاشت مو

اثرات درمانی مزوتراپي

اگرچه امروزه مزوتراپي را بیشتر به‎‌‌‌عنوان روشی برای درمان ریزش مو می‌دانیم، اما باید بگوییم که این روش درمانی در بهبود بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز مؤثر است. مزوتراپي در موارد درمانی و ترمیمی زیر کاربرد دارد:

  • روشن‌کننده پوست و محوشدن رنگ‌‌‌دانه‌های تیره
  • تنظیم مجدد عملکرد بدن
  • کاهش سلولیت (تجمع چربی)
  • از بین ‌بردن چین‌وچروک و خطوط پوست

مزوتراپي چگونه انجام می‌شود؟

هیچ فرمول استانداردی برای تزریق مواد درمانی برای انجام مزوتراپی مو وجود ندارد. پزشکان از راه‌‌حل‌ها و روش‌های مختلفی برای انجام مزوتراپی و کاهش مشکل ریزش مو استفاده می‌کنند.

این روش‌ها شامل:

  • هورمون‌هایی مانند کلسی‌تونین و تیروکسین
  • آنزیم‌هایی مانند کلاژناز و هیالورونیداز
  • عصاره‌های گیاهی
  • ویتامین‌ها و مواد معدنی

در طول هر جلسه پزشک با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف مواد درمانی را به پوست تزریق می‌کند. سوزن مزوتراپي ممکن است به یک ابزار مکانیکی متصل شود تا تزریق را سریع‌تر و پشت ‌به ‌پشت انجام دهد.

بسته به ‌شدت آسیب و نیاز به درمان، تزریق در عمق ۱ تا ۴ میلی‌متری انجام می‌شود. در هر تزریق فقط یک قطره کوچک از محلول وارد پوست می‌شود.

مزوتراپی مو مناسب چه افرادی است

تکنیک یا فرمول خاصی برای انجام مزوتراپی مو وجود ندارد و مهم‌ترین عامل موفقیت این روش می‌تواند انتخاب یک پزشک معتمد و ماهر باشد. پزشک با توجه به نیاز و شرایط شما از روشی خاص و مقدار مشخصی از مواد درمانی برای کاهش مشکل ریزش مو در مزوتراپی استفاده می‌کند.

مزوتراپي مو و کاشت مو

فولیکول‌های مو برای رشد به موادی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارند، با این روش، مواد معدنی، ویتامین‌ها و برخی آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز فولیکول‌های مو مستقیماً به لایه مزودرم بافت پوست داده می‌شود.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که انجام مزوتراپی قبل و بعد از کاشت مو، هیچ تأثیر منفی بر نتایج کاشت مو نخواهد داشت و اگر در زمان مناسب و توسط پزشک متخصص انجام شود، مشکلی را در پی نخواهد داشت.

 این روش درمانی می‌تواند مستقل از کاشت مو یا به‌‌صورت مکمل انجام شود، در واقع مزوتراپی را می‌توان در دو مرحله قبل و بعد از فرآیند کاشت مو انجام داد.

مزوتراپی مو بعد از کاشت مو به‌‌منظور اطمینان از ضخیم‌شدن تارهای مو و بهبود کیفیت مو برای فرایند کاشت انجام می‌شود. دومین کاربرد مزوتراپی، پس از پایان مراحل بهبودی و پس از کاشت مو است که یکی از راهکارهای تقویت مو پس از کاشت است. مزوتراپی به رشد موهای جدید از فولیکول‌های موی پیوند شده کمک می‌کند.

محاسبه رایگان هزینه کراتینه و ویتامینه مو!

تأثیر مزوتراپي در درمان ریزش مو

مزوتراپی علاوه‌بر درمان مشکلات پوستی مانند چین ‌وچروک و رفع چربی‌های ناخواسته، برای درمان ریزش موی ناشی از آلوپسی نیز مؤثر است. در مزوتراپی مو از عصاره‌های گیاهی طبیعی، ویتامین‌ها یا داروهایی مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل برای تزریق به لایه مزودرم پوست سر استفاده می‌شود.

فواید مزوتراپي مو

از جمله اثرات خوب این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم تعادل هورمونی در فولیکول مو و اطراف آن را اصلاح می‌کند
  • مواد مغذی را به مو می‌رساند

با این‌ حال مانند سایر کاربردهای مزوتراپي، شواهد زیادی وجود ندارد که این روش بتواند مستقیماً ریزش مو را برطرف کند. هنوز مطالعات گسترده‌ای در مورد تأثیر عصاره‌ها و ویتامین‌های گیاهی انجام نشده است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که مزوتراپی با فیناستراید و ماینوکسیدیل می‌تواند به‌میزان قابل ‌توجهی ریزش مو را کاهش دهد.

مزایا و فواید مزوتراپی مو

این شیوه درمان، روشی مشابه پی آر پی است که برای انجام آن از سوزن‌های بسیار ظریف استفاده می‌شود. پزشک با استفاده از سوزن‌های ظریف، ماده درمانی را به لایه میانی یا مزودرم پوست سر تزریق می‌کند. هدف مزوتراپی مو رفع مشکلات اساسی پوست و مو است.

با انجام مزوتراپی، گردش خون ضعیف پوست سر درمان می‌شود، التهاب پوست کاهش می‌یابد و در نتیجه ریزش مو به‌میزان قابل ‌توجهی کاهش می‌یابد. افزایش گردش خون در پوست سر باعث رشد فولیکول‌های مو می‌شود.

هنگامی که فولیکول‌های مو تقویت می‌شوند، ساقه مو بهبود یافته و رشد مو افزایش می‌یابد؛ بنابراین با استفاده از مزوتراپي و تکرار جلسات درمانی مزوتراپي می‌توان تراکم مو را افزایش داد.

خدمات ویتامینه و کراتینه مو با تیم آچاره

مزوتراپي مو چه عوارضی دارد؟

مزوتراپی در مقایسه با سایر روش‌های ترمیم و درمان ریزش مو خطر کمتری دارد، اما باید واقع‌بین باشید و بپذیرید که هر روش درمانی گاهی می‌تواند عوارضی هرچند خفیف بر جای بگذارد.

اگر مزوتراپي توسط متخصص ماهر انجام ‌شود، مطمئن باشید که خطری سلامتی شما را تهدید نمی‌کند و عوارض آن خیلی سریع از بین خواهد رفت. از شایع‌ترین عوارض مزوتراپی مو و پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کبودی پوست
  • قرمزی پوست
  • عفونت پوستی
  • ایجاد زخم‌های خفیف و کوچک روی پوست
  • ایجاد لکه‌های تیره روی پوست
  • برجسته بودن در محل تزریق
  • خارش پوست ناحیه تحت درمان
  • تورم ناحیه تحت درمان
  • حساسیت پوستی
  • احساس درد در ناحیه تحت درمان

درمان با روش مزوتراپي چقدر طول می‌کشد؟

مزوتراپی مو یکی از جدیدترین روش‌های درمان ریزش مو است. این روش به‌‌تنهایی یا در ترکیب با روش‌های دیگر استفاده می‌شود و معمولاً به‌خوبی جواب می‌دهد.

مزوتراپي یک روش غیرتهاجمی است که در مطب‌ها و کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. اما ماندگاری مزوتراپی مو یکی از مهم‌ترین مسائلی است که مورد سؤال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

مزوتراپي در جلسات متعدد انجام می‌شود و هر زمان که پزشک تشخیص دهد وضعیت فرد رو به‌ بهبود است، درمان را متوقف خواهد کرد. بنابراین طول دوره این روش درمانی بستگی به نظر پزشک دارد.

سن مناسب مزوتراپی مو

مزوتراپی مو مناسب چه افرادی است؟

در خصوص سن مناسب مزوتراپی مو، باید بگوییم که مزوتراپی روشی برای درمان ریزش مو در مردان و زنان است. بر اساس نظر پزشکان و متخصصان بهترین بازه سنی برای این روش درمانی بین 20 تا 35 سال در نظر گرفته شده است.

سخن پایانی

مزوتراپی مو به‌‌عنوان یکی از کم تهاجمی‌ترین روش‌های درمان ریزش مو شناخته می‌شود که مزایای زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند قبل از کاشت مو و پرداخت هزینه‌های سنگین مزوتراپي را تجربه کنند.

مهم‌ترین نکته‌ای که در روش درمانی مزوتراپی مو باید به‌ خاطر بسپارید مراجعه به پزشک متخصص و کلینیک معتبر است.

سؤالات متداول

آیا مزوتراپي یک روش درمانی دائمی است؟

خیر، این روش موقتی است و درمان باید در چند جلسه تکرار شود.

مؤثرترین کاربرد مزوتراپی مو چیست؟

این روش برای جوان‌سازی پوست، رفع لکه‌های پوستی، رفع لکه‌های بارداری، لیفتینگ پوست، آب‌شدن سلولیت و چربی‌های اضافی و درمان ریزش مو مناسب است.

نتایج مزوتراپي چه زمانی مشخص می‌شود؟

این موضوع به وضعیت بدن و روند درمان بستگی دارد. در برخی مواقع بیماران پس از یک جلسه نیز نتایج را مشاهده خواهند کرد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا