فاصله زمانی برای بند انداختن صورت و نکات اصولی بند انداختن

زیبایی و سلامتاصلاح صورت و ابرومژه و ابرو

یکی از قدیمی‌ترین و متداول‌ترین روش‌های اصلاح موهای زائد صورت در زنان، بند اندختن است. اما یکی از سوالاتی که در این باره وجود دارد، این است که «چند وقت یکبار باید صورت را بند انداخت؟» در این نوشتار تلاش می‌کنیم به این سؤال پاسخ دهیم. اما قبل از رسیدن به جواب این سؤال، نکاتی را درباره بند انداختن برای شما ذکر خواهیم کرد.

نکاتی که باید درباره بند انداختن بدانید

  • بند انداختن باید با یک نخ ظریف انجام بگیرد.
  • چیزی که باعث کندن موها از فولیکول می‌شود، تغییر حالت دست است نه فشار بیش از حد نخ روی پوست صورت. بنابراین اگر تبحر کافی برای انجام این کار را ندارید، خودتان آن را انجام ندهید. به‌خصوص در قسمت ابرو که می‌تواند فرم ابرو را خراب کند.
  • قبل از اقدام به بند انداختن مطمئن شوید هیچ آرایشی روی صورتتان وجود ندارد. در غیر این صورت آرایشگر نمی‌تواند موهای روی صورت را ببیند.
  • بند روشی است که در آن از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و پوست را هم نمی‌کشد. بنابراین اگرپوست حساسی دارید، از این روش به جای وکس استفاده کنید.
  • بعضی بانوان بعد از بند انداختن با قرمزی روی صورت مواجه می‌شوند که به صورت طبیعی بعد از 2 ساعت از بین می‌رود. بنابراین نیازی به نگران شدن در این مورد نیست اما استفاده از آب سرد بعد از بند انداختن در بهبود سریع‌تر این حالت مؤثر است.

بهترین فاصله زمانی برای بند انداختن صورت

چند وقت یکبار باید صورت را بند انداخت؟

حالا به جواب سؤال اصلی می‌رسیم که هر چند وقت یکبار باید صورت را بند انداخت؟ این موضوع به دو عامل بستگی دارد. سرعت رشد موهای صورت شما و همینطور حساسیت پوست. بنابراین موضوع خود شما بهترین کسی هستید که می‌توانید فاصله بین آن را تشخیص دهید. اما به صورت معمول فاصله 2 تا 4 هفته، بهترین فاصله برای بند انداختن مجدد با توجه به هر نوع پوستی است. این فاصله به حدی است که موهای زیرپوستی بیرون بیاید و حساسیت پوست‌های حساس نسبت به آن از بین برود.

بهترین فاصله زمانی برای بند انداختن صورت

نتیجه‌گیری

در این مقاله تلاش کردیم علاوه بر جواب دادن به سؤال “چند وقت یکبار باید صورت را بند انداخت؟“، به سایر نکاتی که می‌شد درباره بند انداختن اشاره کرد نیز اشاره کنیم.

4.1/5 - (34 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا