آماده‌سازی و نظافت منزل برای روز مهمانی

خانه‌دارینظافت و شستشو

اگر میزبان یک دورهمی یا مهمانی هستید، اطمینان از نظافت منزل برای روز مهمانی یک امر ضروری است. این کار برای مهمانان و دوستانتان، احساس خوبی ایجاد می‌کند و خاطره خوبی از شما بر جای می‌گذارد. از این گذشته، هیچ کس دوست ندارد ساعات مهمانی را در خانه‎ای کثیف و به‌هم‌ریخته بگذراند.

چه یک خدمتکار استخدام کنید و چه خودتان کار نظافت را انجام دهید، چند نکته ضروری برای نظافت منزل برای روز مهماني وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

آچاره یکی از شرکت‌های خدماتی پیشتاز در زمینه نظافت منزل است که امروزه در بسیاری از شهرهای کشور، خدمات تخصصی ارائه می‌کند. خدمات نظافت منزل مشهد سرویسی ویژه از آچاره است که توسط نیروهای مجرب و نظافتچی آقا و خانم تمامی مناطق شهر مشهد را تحت پوشش قرار داده است.

برای کسب اطلاعات در خصوص هزینه‌ها و شناخت نیروهای خدماتی این سرویس، روی لینک خدمات نظافت منزل مشهد کلیک کنید.

نکات کلیدی

  • دقت کنید که تمام ظروف شیشه‌ای را برق بیاندازید. زیرا هر لکه‌ای روی ظروف شیشه‌ای به‌خصوص لیوان‌ها به‌راحتی قابل مشاهده است.
  • فراموش نکنید که داخل یخچال و کابینت‌هایی که امکان باز شدن دارند را به‌خوبی تمیز کنید.
  • از لغزنده نبودن کف زمین اطمینان حاصل کنید.
  • اگر فرش‌های گران‌قیمت دارید، آن‌ها را جمع کنید.

دلایل اهمیت نظافت منزل برای روز مهمانی

خانه‌ای تمیز و آراسته برای مهمانی‌ها اهمیت و مزایای بسیاری دارد که بر کسی پوشیده نیست. این حس خوشایند را تمامی ما تجربه کرده‌ایم چه در مقام میزبان و یا به‌عنوان مهمان!

به‌طور کلی اهمیت نظافت خانه برای روز مهمانی را از چند منظر می‌توان بررسی کرد؛

  • ایجاد تجربه مثبت: نمایش خانه‌ی تمیز و آراسته به مهمانان اطمینان خاطر می‌دهد و برای آن‌ها تجربه‌ای مثبت ایجاد خواهد کرد تا شاد و خوشحال باشند.
  • ایجاد حس آرامش: با نظافت و تمیزی منزلتان می‌توانید به مهمانان حس خوشایندی بدهید. به‌ویژه به مهمانانی که کمی وسواس تمیزی دارند و همیشه نگران آلودگی هستند.
  • حفظ سلامتی مهمانان: نظافت منزل به معنای سلامتی است. یک خانه پاک و تمیز کمتر احتمال داشتن مواد آلرژی‌زا و باکتری را دارد.
  • افزایش اعتماد مهمانان به شما: نظافت منزل قبل از مهمانی نشان می‌دهد که شما به خودتان احترام می‌گذارید و میزبان شایسته‌ای هستید.

نظافت منزل برای روز مهمانی

آماده کردن منزل قبل از مهمانی مطابق با شرایط مهمانی

مانند هر دورهمی اجتماعی، یک مهمانی نیز، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد. با توجه به اینکه مهمانی قرار است چگونه برگزار شود و مهمانان شما چه ویژگی دارند، لازم است که وسایل و امکانات لازم را فراهم کنید.

به‌عنوان مثال اگر مهمانی مربوط به تولد کودکان است، بهتر است چیدمان وسایل و مبلمان متناسب با این گروه سنی باشد. اگر مهمانی شما کاملا رسمی است و افرادی به منزل شما خواهند آمد که آشنایی کمتری با ایشان دارید، باید آراستگی و نظافت خانه خود را به شیوه‌ای انجام دهید که مناسب یک مهمانی رسمی باشد.

در حالت کلی بهتر است در برنامه نظافت منزل برای روز مهمانی چند مورد را در نظر بگیرید؛

  1. مبلمان را مرتب کنید. فراموش نکنید که مبلمان را از مسیر خارج کنید تا فضای کافی برای بازی کودکان وجود داشته باشید. همچنین اگر مهمانان شما دوست دارند فعالیت کنند و راه بروند و یا افراد زیادی را دعوت کرده‌اید، باید فضای مناسبی در اختیارشان قرار دهید.
  2. روی فرش‌ها را بپوشانید و یا آن‌ها را جمع کنید. حتماً شما هم نمی‌خواهید مهمانانتان با کفش روی فرش گران‌قیمت شما قدم بزنند یا نوشیدنی‌ها و تنقلات خود را روی آن‌ها بریزند. بدتر از آن، فعالیت و دویدن بچه‌ها روی فرش می‌تواند باعث سر خوردن آن‌ها و بروز حادثه شود.
  3. اگر قصد برگزاری یک جشن مانند تولد را دارید، موسیقی را به‌راحتی در دسترس افراد قرار دهید. برای این کار باید سیستم صوتی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که مهمانان شما بتوانند آهنگ‌های مورد علاقه خود را پخش کنند. اگر نگران هستید که کسی صدای موزیک را بیش‌ازحد افزایش دهد، می‌توانید راهنمای کاربر سیستم صوتی خود را بررسی کنید، به احتمال زیاد، راه‌هایی برای محدود کردن میزان افزایش صدا وجود دارد.
  4. اقلام شکننده و وسایل الکترونیکی را کنار بگذارید، مگر اینکه تعداد انگشت‌شماری مهمان را دعوت کرده‌اید. لپ‌تاپ، تب‌لت، کنسول بازی، گلدان و سایر اقلام ظریف خود را از روی قفسه‌ها، میزها و سر راه بردارید تا دچار خسارت نشوند. زیرا اغلب موارد پیش می‌آید که مهمانان، به‌صورت اتفاقی، آب و یا نوشیدنی خود را روی آن‌ها می‌ریزند. همچنین ممکن است در برخورد با آن‌ها، چیزی به زمین بیافتد.
  5. ظروف پذیرایی را از روز قبل بشویید و آماده کنید تا لکه و گردوغبار روی آن‌ها وجود نداشته باشد.

نظافت خانه برای روز مهمانی

چک لیست نظافت منزل برای روز مهمانی

نظافت منزل برای روز مهمانی، مانند سایر نظافت‌هاست، اما با رویکردی متمرکزتر. از آنجایی که مهمانان شما احتمالاً در چند قسمت کلیدی خانه شما (اتاق نشیمن، آشپزخانه، هال و غیره) محدود می‌شوند، باید مطمئن شوید که این مناطق بی‌عیب و نقص و تمیز باشند.

چک لیست نظافت منزل برای روز مهمانی:

  • سطوح را جاروبرقی بکشید و تمیز کنید.
  • تمام قفسه‌ها، میزها و کانتر و … را گردگیری و پاک کنید.
  • تمام ظروف شیشه‌ای مخصوصاً لیوان و بشقاب‌ها را بشویید و برق بیندازید.
  • رومیزی‌ها را بشویید و اتو کنید.
  • مبلمان و کوسن‌ها را مرتب کنید.

نظافت خانه برای روز مهمانی | نظافت منزل برای روز مهمانی

  • وسایل روشنایی مانند لامپ و لوستر را تمیز کنید.
  • تارهای عنکبوت را از گوشه‌های خانه بروبید.
  • همه چیزهای به‌هم‌ریخته مانند لباس، اسباب بازی و غیره را جمع کنید.
  • هوای تازه را به خانه خود وارد کنید و آن را خوشبو کنید.
  • تمام شیرهای آب، کاسه توالت و سینک‌هایی که مهمانان شما از آن‌ها استفاده می کنند را تمیز کنید و جلا دهید.
  • در و پنجره خانه و کمدها را نظافت کنید.
  • داخل یخچال خود را تمیز کنید.
  • لوازم خانگی دیگر را گردگیری کنید.

سخن پایانی

به طور کلی نظافت منزل برای عید یا مهمانی، یک نشانه از احترام میزبان نسبت به خود و مهمانانش است. با مراقبت‌های نظافت منزل قبل از مهمانی‌ها، شما مدعوین خود اعم از دوست و فامیل را به‌راحتی میزبانی می‌کنید و برای هر کسی که به خانه شما سر می‌زند، تجربه‌ی دلپذیری را فراهم می‌کنید.

شما می‌توانید با تهیه چک لیست نظافت منزل برای روز مهمانی، برای تمام امور نظافت برنامه‌ریزی کنید. به این ترتیب هیچ کاری فراموش نمی‌شود و شما بدون نگرانی به‌موقع تمامی کارهای پیش از مهمانی را انجام خواهید داد.

منبع: www.geauxmaids.com

 

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در مشهد، کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به تعمیر پکیج نیاز دارید، می‌توانید از قسمت بالای سایت با انتخاب شهر مشهد از سرویس های این شهر استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا