10 راز افراد باسلیقه برای تمیز نگهداشتن خانه

نظافت و شستشو

خانه‌ای آشفته و به هم ریخته درست مثل یک ذهن شلوغ است؛ در این حالت تمرکز نخواهید داشت. به هم ریختگی محیط اطراف مستقیما روی ذهن اثر می‌گذارد و در بسیاری از موارد می‌تواند باعث کسالت و کاهش راندمان کاری شود. اگر خودتان را فرد نامرتب و شلخته‌ای می‌دانید یا افراد خانواده شما به اندازه کافی در مرتب نگه داشتن خانه کوشا نیستند؛ این مقاله مجله آچاره برای شماست!

منظم بودن و تمیز نگهداشتن خانه استعدادی ذاتی نیست که با آن متولد شوید؛ به‌کارگیری یک سری عادت‌ها از شما فردی مرتب خواهد ساخت. با رعایت 10 عادت افرادی که همیشه خانه تمیزی دارند شما هم می‌توانید از داشتن خانه‌ای همیشه مرتب و منظم لذت ببرید.

به یاد داشته باشید اگر وقت و حوصله تمیزکاری خانه را ندارید و دنبال یک شرکت نظافت منزل معتبر هستید، نظافتچیان آچاره در خدمت شما هستند.

10 راز افراد باسلیقه برای تمیز نگهداشتن خانه

  1. خانه را شلوغ نمی‌کنند

حتی اگر از آن دسته افرادی نیستید که دائما در حال خرید وسایل نو هستند باید بدانید هر وسیله جدیدی می‌تواند فضای خانه شما را به شکل نامناسبی اشغال کند. یکی از رازهای تمیز نگهداشتن خانه این است که به ازای هر آیتم جدیدی که وارد خانه می‌کنید یک آیتم کهنه و یا وسیله‌ای که استفاده نمی‌کنید را دور انداخته، به خیریه بدهید و یا بفروشید.

نظافت خانه با شرکت نظافت منزل آچاره

10 راز افراد باسلیقه برای تمیز نگهداشتن خانه

2.  از انباشته شدن وسایل روی سطوح جلوگیری می‌کنند

تلنبار شدن انبوهی از کاغذ و لوازم ریز و درشت انباشته شده روی میز، اپن آشپزخانه و کشوها برای اغلب ما منظره‌ای آشنا است. افراد باسلیقه برای تمیز نگهداشتن خانه این مشکل را به سرعت حل می‌کنند. بهترین کار این است که اجازه ندهید این وسایل روی هم انبار شوند و چندبار در روز وسایلی که روی میز و اپن می‌بینید را در جای مناسب‌تری بگذارید. خلوت کردن این سطوح نه تنها ظاهر خانه شما را بازتر و زیباتر جلوه می‌دهد، بلکه تاثیر شگرفی در تمیز نگهداشتن خانه دارد.

3. سیستم نظافتی مخصوص دارند

خانه‌ها خود به خود مرتب نمی‌شوند و تمیز نمی‌مانند! افرادی که همیشه خانه تمیز و مرتب دارند برای قرارگیری هرچیزی در جای مناسب خود یک سیستم و پروتکل از پیش تعیین شده دارند!

این افراد برنامه مشخصی برای نظافت دارند تا از جمع شدن لباس‌های کثیف و به هم ریختن خانه جلوگیری شود. به طور مثال، می‌توانید یک روز مشخص در هر هفته را به نظافت خانه و روز دیگر را به شستشوی لباس و به همین ترتیب موارد دیگر اختصاص دهید. بهترین راه برای همیشه مرتب بودن این است که هر روز یا یک روز در میان کارهای کوچکی انجام دهید.

سیستم نظافتی مخصوص

4. برای وسایل جای مخصوص دارند

اگر برای وسایل مختلف جای مشخصی در نظر نگرفته باشید همیشه جای جای خانه‌تان پر از وسایل خرد و ریز و نامرتب خواهد بود و در تمیز نگهداشتن خانه شکست خواهید خورد. برای وسایل مختلف از جمله لیوان و قاشق و چنگال‌های آشپزخانه تا وسایل هال و اتاق خواب جای مشخصی در نظر بگیرید و همه اعضای خانواده را مقید به قرار دادن وسایل در جای مخصوصش کنید.

نظافت جزئی منزل را عقب نمی‌اندازند

5. نظافت جزئی منزل را عقب نمی‌اندازند

افرادی که همیشه خانه تمیزی دارند نظافت‌ جزئی منزل شامل جمع کردن اسباب بازی بچه‌ها از گوشه و کنار خانه و تا کردن لباس‌های شسته و خشک شده را عقب نمی‌اندازند و در لحظه این امور را مدیریت می‌کنند.

مثلا اگر اتاق خواب کمی به هم ریخته باشد فورا هر چیزی را سر جای خود می‌گذارند تا اوضاع بدتر نشود. اگر تعلل کنید و بهم‌ریختگی خانه بیشتر شود مسلما وقت زیادی را باید برای تمیز کردن خانه صرف کنید.

6. از ابزارهای کمکی برای تمیز نگهداشتن خانه استفاده می‌کنند

ابزارهای زیادی برای استفاده بهتر از فضا و نگهداری وسایل وجود دارد که افراد با سلیقه همیشه به‌درستی از آن‌ها استفاده می‌کنند. ارگانایزر یکی از بهترین ابزارهایی است که می‌توانید برای مرتب‌تر کردن فضای خانه از انواع آن استفاده کنید. جواهرات، لباس‌ها، لوازم آرایش، جوراب و هرچیز دیگری را می‌توانید به وسیله ارگانایزر با نظم بیشتر و در فضای کمتری جای بدهید.

اگر به سازماندهی و نگهداری مرتب وسایل به چشم عملی تاثیرگذار در دکوراسیون خانه نگاه کنید قطعا لذت انجام آن برایتان چند برابر خواهد شد. بطور مثال لباس‌هایتان را به صورت دسته‌بندی شده در کمد مرتب کنید. شلوارها، پیراهن‌ها، کت‌ها و به همین ترتیب لباس‌های مختلف را در دسته مشخص و جداگانه قرار داده و روی هر بخش ارگانایزر برچسب رنگی مخصوص بزنید

ابزارهای کمکی برای تمیز نگهداشتن خانه

7. گاهی برای تمیز نگهداشتن خانه از نظافتچی کمک می‌گیرند

ممکن است بودجه کافی برای استخدام دائم یک نظافتچی منزل نداشته باشید اما می‌توانید هر چند وقت یکبار کار نظافت خانه را به نظافتچی بسپارید. البته باید به 2 نکته توجه داشته باشید:

  • از فردی کمک بگیرید که در نظافت منزل حرفه‌ای باشد.
  • هرگز اجازه ندهید فرد ناشناسی که اطلاعی از سوابقش ندارید وارد منزلتان شود.

 نظافتچی‌های آچاره همگی آموزش‌دیده  و ماهر هستند و از فیلترهای سختگیرانه اخلاقی عبور کرده‌اند و گواهی عدم سوءپیشینه دارند. لذا می‌توانید با خیال راحت نظافت منزلتان را به آنها بسپارید.

گاهی برای تمیز نگهداشتن خانه از نظافتچی کمک می‌گیرند

8. مسئولیت نظافت خانه را به‌تنهایی گردن نمی‌گیرند

ایجاد آشفتگی و به هم ریختگی در خانه یک کار گروهی است، مگر اینکه تنها زندگی کنید. اگر تنها نیستید و افراد دیگری در خانه حضور دارند حتما وظایف نظافتی را بین خودتان تقسیم کرده و هر کار را به یکی از افراد خانواده بسپارید. اگر هر فردی وظایف نظافتی هفتگی داشته باشد احساس مسئولیت بین اعضای خانه بیشتر شده و کارها نیز سریع‌تر انجام می‌شوند.

احتمالا شما هم متوجه شدید که حتی لذت بخش‌ترین کارها زمانی که جنبه وظیفه‌ای به خود می‌گیرند می‌توانند برایمان خسته‌کننده شوند. بهتر است نظافت خانه را به هر نحوی که مناسب می‌دانید برای خودتان به یک تفریح و کار جذاب تبدیل کنید. مثلا هنگام نظافت به پادکست یا موسیقی مورد علاقه‌تان گوش بدهید.

9. ظرف‌ها را روی هم تلنبار نمی‌کنند

اگر صبح‌ها با منظره سینکی پر از ظرف کثیف مواجه می‌شوید بدانید که روزتان را خراب کرده‌اید! اگر ظرف‌های کثیف را بعد از صرف غذا بشویید زمان زیادی از شما نخواهد گرفت و همیشه سینکی تمیز و مرتب خواهید داشت. همچنین هرچه ظروف کثیف بیشتر در سینک بمانند، مواد غذایی باقی مانده روی آن‌ها سفت شده و کار شستشوی شما را سخت و ناخوشایند می‌کنند.

ظرف‌ها را روی هم تلنبار نمی‌کنند

10. برای تمیز نگه داشتن خانه از شوینده‌ دست‌ساز استفاده می‌کنند

صرفا به خاطر نداشتن شوینده‌های لازم برای شستشو، نظافت را عقب نیندازید. مثلا می‌توانید از شوینده‌های خانگی (مثل ترکیب آب و سرکه) استفاده کرده و یا به جای خرید دستمال میکروفایبر از یک تکه پارچه کهنه برای تمیز کردن گرد و خاک استفاده کنید.

نظافت خانه با شرکت نظافت منزل آچاره

جمع‌بندی

تمیز نگهداشتن خانه بیش از آنکه نظافت منزل مزتبط باشد به عادات شما و افراد خانواده‌تان مرتبط است. اگر بتوانید عادت مرتب بودن را در خودتان پرورش داده و به نظافت به چشم یک کار سخت و خسته‌کننده نگاه نکنید، شما هم همیشه خانه‌ای تمیز و مرتب خواهید داشت.

4.8/5 - (113 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا