تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن و آشنایی با وظیفه آن

لوازم خانگییخچال و فریزر

امروزه در اکثر دفاتر کاری و فضاهای عمومی از آبسردکن برای تهیه آب آشامیدنی استفاده می‌شود. بسته به نوع دستگاه آبسردکن، ممکن است این دستگاه امکان تهیه آب جوش را هم برای شما فراهم کند. آبسردکن‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف و با ظرفیت‌های متفاوت در بازار وجود دارند؛ اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره آبسردکن‌ها بدانید این است که اصلی‌ترین نقش در نحوه عملکرد این دستگاه‌ها برعهده قطعه‌ای به‌نام ترموستات است. به همین دلیل هم ما تصمیم گرفته‌ایم تا در این مقاله درباره نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن با شما صحبت کنیم.

بررسی انواع آبسردکن‌ها بر اساس نوع سیستم کنترل

قبل از این‌که بخواهیم به سراغ توضیح طرز تنظیم ترموستات آبسردکن برویم، بهتر است ابتدا شما را با انواع این دستگاه آشنا کنیم تا شما برای نصب یا تعمیر آبسردکن با مشکلی مواجه نشوید. در ادامه انواع آبسردکن‌ها را بر اساس نوع سیستم کنترلی که دارند، بررسی خواهیم کرد.

1. آبسردکن‌های دیجیتال

این نوع از آبسردکن‌ها برای کنترل دمای مربوط به آب، آب سرد و گرم، از یک سری مدار استفاده می‌کنند. تنظیمات اولیه این نوع آبسردکن‌ها در زمان راه‌اندازی اولیه توسط شرکت ارائه‌دهنده خدمات دستگاه انجام می‌شود.نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن

2. آبسردکن‌های معمولی

در این گروه از آبسردکن‌ها هیچ نوع مدار یا برد الکترونیکی وجود ندارد و تنظیمات دمای آب به‌وسیله اجزای مکانیکی درون دستگاه انجام می‌شود. در این مدل از آبسردکن‌ها دانستن روش تنظیم ترموستات آبسردکن مهم است، چراکه تنظیمات دمای آب توسط ترموستات انجام می‌شود.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

ترموستات رنج‌های دمایی مختلفی را شامل شده و در واقع به‌نوعی می‌توان گفت که قطعه‌ای برای بروز حساسیت به دما است. وظیفه این قطعه قطع و وصل کردن فعالیت دستگاه، با توجه به تنظیماتی بوده که روی آن اعمال شده است و اگر این قطعه وظیفه خود را به‌درستی انجام ندهد، شما باید روند تعویض ترموستات را پشت سر بگذارید.

آشنایی با وظیفه ترموستات برای تنظیم ترموستات آبسردکن

یکی از اصلی‌ترین قطعات تشکیل‌دهنده دستگاه‌های آبسردکن، ترموستات است. این قطعه موجب روشن و خاموش شدن و قطع و وصل کردن آبسردکن به‌منظور کار کردن و تهیه آب با دمای موردنیاز می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

نحوه عملکرد ترموستات در آبسردکن به این صورت است که وقتی ترموستات دستور قطع شدن را به دستگاه می‌دهد، آبسردکن دمای آب را در محدوده مطلوب نگه می‌دارد و با صادر شدن دستور دوباره از سوی ترموستات، دستگاه روشن و شروع به فعالیت می‌کند و آب را به دمای موردنظر می‌رساند. به‌طور کلی می‌توان گفت که وظیفه ترموستات در آبسردکن، کنترل کردن دمای آب دستگاه است.

برای تعمیر آبسردکن در محل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن

  1. اولین قدم بعد از خرید آبسردکن، قرار دادن دستگاه در جایی مسطح و محکم و راه‌اندازیِ آن است.
  2. بعد از روشن کردن دستگاه، این امکان وجود ندارد که آبسردکن شما به‌طور دائم در حال سرد یا گرم کردن آب باشد. به همین منظور درون دستگاه ترموستات تعبیه شده است تا زمان و دمای درست را تشخیص دهد.
  3. زمانی که دستگاه در حال انجام کار برای بالا بردن دمای آب یا پایین آوردن و خنک‌کردن دمای آب است، ترموستات کاری انجام نمی‌دهد.
  4. زمانی که درجه آب به میزان تعیین‌شده برسد، ترموستات با صدور دستور قطع، فعالیت آبسردکن را متوقف می‌کند. همین‌طور زمانی که درجه آب از حد موردنظر پایین‌تر بیاید، ترموستات به دستگاه دستور فعالیت و روشن شدن را می‌دهد. این چرخه به‌طور مداوم در طول زمانی که دستگاه آبسردکن روشن است، اتفاق میفتد.
  5. اما نکته مهم در مورد نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن این است که آبسردکن‌های معمولی که با ترموستات کار می‌کنند، در قسمت داخلی یا روی بدنه دستگاه دکمه‌ای برای تنظیم ترموستات دارند که به مدل دستگاه بستگی دارد.
  6. در صورتی که می‌خواهید آبسردکن را برای اولین بار راه‌اندازی کنید، می‌توانید دمای آب را روی 12 درجه سانتی‌گراد تنظیم و بعد از آن به‌طور دلخواه دما را کمتر یا بیشتر کنید.
  7. بهترین دما هنگام تنظیم ترموستات آبسردکن، برای مناطق گرم ۱۳ الی ۱۸ درجه سانتی‌گراد و برای مناطق معتدل ۱۰ الی ۱۵ درجه سانتی‌گراد است.تنظیم دمای آبسردکن

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

کلام آخر در مورد نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن

نکته‌ای که باید در مورد تنظیم ترموستات آبسردکن در نظر داشته باشید، دمای دقیق آب است. اگر دما به‌درستی تعیین نشود، ترموستات هم به‌صورت صحیح کار نمی‌کند و درنهایت دستگاه آبسردکن شما دچار مشکل می‌شود. چون ترموستات براساس دمایی که شما برای دستگاه تعیین می‌کنید کار کرده و دستور قطع و وصل شدن و روشن و خاموش شدن را صادر می‌کند. اگر ترموستات و دستگاه دچار اختلال شود، ممکن است که دمای آب از حد موردنظر گرم‌تر یا سردتر شده و باعث داغ شدن یا یخ زدن آب شود. امیدواریم که از مطالعه این مطلب از مجله آچاره بهره برده باشید.

برای ثبت سفارش تعمیر یخچال در اصفهان هم اکنون می توانید اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید