دستورالعمل شستن تشک مواج

نظافت و شستشو

شما هم از افرادی هستید که به خاطر عدم آشنایی با طریقه شستن تشک مواج، قید این کار را می‌زنید و تنها به تمیزکردن روتختی و روکش بسنده می‌کنید؟ تشک مواج هم مثل دیگر بخش‌هایی که مستقیماً روزانه با بدن انسان، در ارتباط است برای پاک‌شدن از هرگونه میکروب و آلودگی و قارچ، بایستی حداقل 2 بار در سال شسته شود.

تشک مواج سلولی، یکی از پرکاربردترین تشک‌هایی است که برای بیماری‌های زیادی از جمله عارضه‌های پوستی مثل زخم بستر و یا دردهای مربوط به ستون فقرات به کار می‌رود. در بسیاری از موارد پزشکان به جای استفاده از تشک‌های معمولی، پیشنهاد می‌کنند که بیماران و حتی افراد عادی، از تشک‌ مواج، تشک برقی یا تشک طبی استفاده کنند.

اگر شستشوی تشک برقی بای شما دشوار است نگران نباشید چون در این مقاله قرار است به شما آموزش دهیم چطور این کار را به‌سادگی انجام دهید.

فواید تشک برقی

تشک‌ برقی یا تشک مواج، عموماً برای گرم‌ نگه‌داشتن بدن و کنترل دردهای عضلانی توصیه می‌شود. شیوۀ عملکرد این تشک‌ها به این شکل است که با اعمال حرارت بر نواحی موضعی، باعث به جریان افتادن خون بیشتری در بخش‌های ساکن بدن می‌شوند. همانطور که می‌دانیم، بهبود جریان خون و حرکت پیوستۀ آن، باعث کاهش دردهای عضلانی می‌شود. در مدل‌های جدید تشک برقی، از ولتاژ پایین‌تری استفاده می‌شود و این موضوع ضریب اطمینان دستگاه را هم افزایش داده است.

  1. توزیع حرارت مستقیم در این تشک‌ها باعث کاهش دردهای عضلانی، اسپاسم و رفع کوفتگی و خستگی می‌شود.
  2. با کنترل رطوبت و ایجاد یک گرمای خشک، می‌توانند فضای رشد و نمو حشرات را از بین ببرند و فضایی بهداشتی را به وجود آورند.
  3. با گرم نگه‌داشتن بدن، به ایجاد گردش خون منظم و پیوسته در عضلات کمک می‌کنند.
  4. با استفاده از امکانات تایمر و زمان‌بندی آن‌ها، می‌توان برنامه‌ریزی در ساعاتی خاص از زمان استراحت را انجام داد.
  5. تشک‌های مواج به رغم هزینۀ اولیه بالاتر، به دلیل عمر طولانی و کیفیت و راحتی، مقرون‌ به صرفه‌تر از تشک‌های معمولی هستند.
  6. استفاده از تشک برقی، احتمال مراجعه به پزشکان ارتوپد را کاهش خواهد داد!

دستورالعمل شستن تشک برقی

طریقه شستن تشک‌ برقی با دستگاه

برای شستن تشک برقی با دستگاه مبل شوی یا بخارشو، ابتدا بایستی اتصال آن را از برق جدا کرد. پس در گام اول، سیم‌های اتصال را از تشک جدا کنید و فرایند شستن را آغاز کنید. در هنگام شستن تشک برقی، دقت داشته باشید که حالت دمای دستگاه از 30 درجه سانتیگراد بیشتر نشود.

حالا که فرایند شستشو تمام شد با صبر و حوصله آن را در معرض هوای گرم و خشک قرار دهید تا تمامی رطوبت آن گرفته شود. حتماً مواظب باشید که ذره‌ای از رطوبت در تشک باقی نماند و برای استفادۀ مجدد از آن، عجله نکنید چرا خطر اتصال برق با رطوبت احتمالی باقیمانده، وجود دارد. همچنین مدنظر داشته باشید که بهترین حالت برای خشک‌کردن تشک برقی، قراردادن در حالت افقی است. لازم به ذکر است در شستشوی تشک نجس نیز استفاده از دستگاه مبل شویی روشی مناسب برای تطهیر تشک است.

تمیز کردن تشک مواج

برای شستشوی تشک از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

طریقه شستن تشک مواج با دست

برای شستن تشک مواج با دست، آن را 15 دقیقه در آب گرم قرار دهید تا به طور کامل مرطوب شود. مراقب باشید حداکثر دمای آب، 30 درجۀ سانتیگراد باشد تا به تشک برقی آسیب نرسد. بعد آن را در آب سرد، به آرامی آبکشی کنید. از هرگونه خم‌ و مچاله‌کردن و چلاندن آن خودداری کنید!

چند نکته تکمیلی در شستن تشک مواج

  1. برای پاک‌کردن گرد و غبار تشک برقی، به‌صورت پیوسته از جاروبرقی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که آلودگی‌ها به بافت‌ درونی تشک برقی نفوذ نکنند و نظافت آن راحت‌تر باشد. چه با بخارشو و چه با دست، قصد شستن تشک برقی و طبی خود را داشته باشید، اول از همه، با جارو سعی کنید آشغال‌های بزرگ و گرد و غبار آن را بگیرید.
    شستن تشک مواج
  2. اگر به شکل ناگهانی دست‌تان خورد و مایع چای یا شربت روی تشک برقی اتاق‌تان ریخت، بلافاصله آن را تمیز کنید. برای این کار، پارچه‌ای را خیس کنید و به آرامی روی لکه‌های روی تشک برقی بکشید.
  3. اگر لکۀ روی تشک برقی به شکلی بود که به راحتی پاک نمی‌شد، 2 قاشق غذاخوری آب را با یک قاشق مایع ظرفشویی ترکیب کنید و به آرامی با یک مسواک کهنه که دندانه‌های ملایمی دارد، روی آن بکشید.
  4. همیشه مواظب باشید که تشک برقی، تا نشود. در ابتدای هر روز و بلندشدن از رختخواب، آن را حتماً مرتب و سطح آن را یکدست و هموار کنید
  5. در شستن تشک مواج، برای از بین بردن بوی بد تشک، می‌توانید از جوش‌شیرین استفاده کنید. برای این موضوع، نزدیک به 500 گرم از این ماده را روی تمام سطح تشک برقی، پخش کنید به شکلی که در همۀ بخش‌ها به شکل همگن توزیع شود. حالا تشک برقی را به مدت 24 ساعت در همین حالت قرار دهید. بعد از این مدت می‌بینید که بسیاری از بوهای نامطبوع، کاهش پیدا کرده است.

اگر تشک برقی شما نیاز به شستشو دارد می‌توانید از سرویس شستشوی تشک آچاره با دستگاه مخصوص استفاده کنید. در این روش آب و مواد شوینده با فشار به تشک تزریق می‌شود و توسط دستگاه مکیده می‌شود. لذا پس از شستشو تشک کاملا تمیز و خشک می‌شود. در این روش حتی آلودگی لایه‌های داخلی و نجاست تشک نیز  از بین می‌رود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا