ترفندهای پاك كردن ادامس از لباس

خشکشویینظافت و شستشو

پاك كردن ادامس از لباس چالشی است که بسیاری از ما آن را تجربه کرده‌ایم. آدامس به‌دلیل خاصیت چسبندگی زیاد، وقتی روی پارچه می‌چسبد دردسرساز می‌شود و برای پاک کردن آن دچار زحمت فراوانی می‌شویم.

اما با یادگیری ترفندهای از بین بردن آدامس از روی لباس، بدون اینکه به بافت لباس آسیبی برسد، به‌راحتی می‌توان آدامس را از روی پارچه پاک کرد.

البته در مورد پارچه‌های ظریفی مانند ابریشم، ساتن، مخمل و غیره بهتر است بعد از پاک‌سازی اولیه ، لباس را برای شستشوی بهتر و ایمن به خشکشویی بسپارید. به این ترتیب هیچ‌ لکه‌ای روی پارچه باقی نخواهد ماند.

اگر برای خشکشویی لباس نیاز به مشاوره و خدمات دارید، فقط کافی است در بخش سرویس مربوطه سفارش خود را ثبت کنید و ضمن اطلاع از تعرفه خشکشویی از خدمات باکیفیت این سرویس استفاده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری ۱۴۷۱ تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  •  روغن آرگان یکی از بهترین روش‌های طبیعی برای پاك كردن آدامس از روي لباس است. برای این‌کار، روغن آرگان را روی آدامس بریزید و به‌آرامی آن را با یک قطره دستمال پاک کنید.
  • انتخاب بهترین روش برای پاک کردن آدامس از روی لباس، به نوع آدامس، جنس و بافت لباس و شرایط مختلف مربوط می‌شود
  •  اسپری ضدچسب می‌توانددر پیشگیری از چسبیدن آدامس به لباس‌ها کمک کند. پیش از پوشیدن لباس، اسپری ضد چسب را روی لباس بپاشید.

روش‌های پاك كردن ادامس از لباس

برای پاک کردن آدامس از روی پارچه و لباس می‌توانید یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید؛ البته توجه داشته باشید که ممکن است بعضی از این مواد برای رنگ و بافت پارچه شما مناسب نباشد.

از بین بردن آدامس از روی لباس

بنابراین از طریق تست پارچه و استفاده ماده پاک‌کننده انتخابی خود در قسمتی از لباس که دور از دید است، از ایمن بودن آن مواد بر رنگ و بافت پارچه مطمئن شوید.

1. استفاده از یخ برای پاك كردن آدامس لباس

پاك كردن ادامس از لباس با استفاده از یخ، راهکاری موثر و ایمن است. با استفاده از یخ می‌توان آدامس را از روی لباس پاک کرد. برای این کار، یخ را روی آدامس قرار دهید. یخ به‌آهستگی به آدامس می‌چسبد و با حرکت دادن لباس زیر یخ، آدامس پاک می‌شود.

برای پارچه‌های دارای بافت ظریف می‌توانید یخ را داخل یک کیسه پلاستیکی بگذارید و سپس روی آدامس قرار دهید.

از بین بردن آدامس از روی لباس

2. استفاده از روغن آرگان جهت پاك كردن ادامس از روی لباس

روغن آرگان یکی از بهترین روش‌های طبیعی برای پاك كردن آدامس از روي لباس است. برای این‌کار، روغن آرگان را روی آدامس بریزید و به‌آرامی آن را با یک قطره دستمال پاک کنید.

3. استفاده از مواد شیمیایی

برخی از مواد شیمیایی نظیر الکل، اسید استیک، اتر و اتانول نیز می‌توانند برای پاك كردن ادامس از لباس کاربرد دارند. برای استفاده از این مواد شیمیایی که برخی از آنها در نظافت منزل نیز استفاده می‌شوند، بهتر است از دستکش استفاده کنید و پس از استفاده، لباس را به‌صورت کامل بشویید.

4. تراشیدن آدامس از روی پارچه با ابزار نوک تیز

اگر پارچه لباس شما ضخیم است و در تماس با ابزار نوک تیز آسیبی نمی‌بیند، می‌توانید با نوک چاقو و کاردک آدامس را از روی لباس بتراشید. البته این روش زمانی کارساز خواهد بود که آدامس هنوز خشک نشده باشد.

چگونه آدامس را از لباس پاک کنیم

انتخاب بهترین روش برای پاك كردن ادامس از لباس، به نوع آدامس، جنس و بافت لباس و شرایط مختلف مربوط می‌شود؛ بنابراین، قبل از استفاده از هر روشی برای پاک کردن آدامس، باید بررسی کنید که آیا آن روش برای لباس مورد نظر شما مناسب است یا خیر.

۵. از بین بردن آدامس با اتو

آدامس لباس را روی یک دستمال به سمت پایین بچرخانید. اتوی با حرارت متوسط را محکم روی پشت لباس فشار دهید. اتو را حرکت ندهید، زیرا با این کار آدامس را پخش خواهید کرد. وقتی گرما آدامس را ذوب کن به دستمال می‌چسبد.

برای پاک شدن کامل لکه باید از روش‌های دیگر هم به عنوان روش تکمیلی استفاده کنید.

۶. از بین بردن آدامس با سرکه

سرکه سفید مقطر را در ظرف  بریزید و آن را در مایکروویو گرم کنید. یک مسواک را به مایع گرم آغشته کنید و آن را روی آدامس بمالید. اسید موجود در سرکه سفید آدامس را نرم می‌کند و به پاک شدن آن از پارچه کمک می‌کند.

۷. حذف آدامس از لباس با الکل

می‌توانید از یک پد الکلی برای کندن آدامس از روی لباس‌ها استفاده کنید. پد را روی محل بگذارید تا خیس بخورد و خشک شود (کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد). در ادامه آدامس از روی لباس کنده خواهد شد.

8. از بین بردن اثر آدامس با کره بادام زمینی

مقداری کره بادام زمینی روی آدامس بمالید. اجازه دهید چند دقیقه بماند تا چربی و روغن موجود در کره بادام زمینی جذب شوند. سپس آدامس و کره بادام زمینی را با یک چاقو یا لبه یک کارت اعتباری خراش دهید.

راهکارهای پیشگیری از چسبیدن آدامس به لباس‌ها

برای پیشگیری از چسبیدن آدامس به لباس‌ها، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

1. استفاده از برگ‌های نعناع

اگر می‌خواهید از چسبیدن آدامس به لباس‌ها جلوگیری کنید، می‌توانید از برگ‌های نعناع استفاده کنید. برگ نعناع را روی لباس قرار دهید و پس از چسبیدن آدامس به لباس، آن را با برگ نعناع جدا کنید.

محاسبه رایگان هزینه خشکشویی در محل!

2. استفاده از گریس

گریس یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از چسبیدن آدامس به لباس‌ها است. قبل از پوشیدن لباس، گریس را روی قسمت‌هایی که ممکن است با آدامس تماس داشته باشند، بمالید.

3. استفاده از اسپری ضدچسب

اسپری ضدچسب می‌تواند در پیشگیری از چسبیدن آدامس به لباس‌ها کمک کند. پیش از پوشیدن لباس، اسپری ضد چسب را روی لباس بپاشید.

پاك كردن آدامس از روي لباس

4. استفاده از خشک‌کننده مو

خشک‌کننده مو همچنین می‌تواند به شما در پیشگیری از چسبیدن آدامس به لباس‌ها کمک کند. پیش از پوشیدن لباس، خشک‌کننده مو را روی قسمت‌هایی که ممکن است با آدامس تماس داشته باشند، اعمال کنید.

نکاتی که باید در نگهداری و شست‌وشوی لباس‌ها بعد از پاک کردن آدامس رعایت شود

پس از پاک کردن آدامس از روی لباس، باید به چند نکته در نگهداری و شست‌وشوی لباس‌ها توجه کنید:

  • بعد از پاک کردن آدامس، لباس را به‌صورت کامل بشویید تا هیچ اثری از آدامس روی لباس باقی نماند.
  • بسته به نوع لباس، از دمای مناسب برای شستشو استفاده کنید. برای لباس‌های حساس و نرم، از دمای کمتری استفاده کنید.
  • بهتر است لباس را به‌صورت جداگانه بشویید و از شستشوی همزمان با لباس‌های دیگر خودداری کنید. این کار باعث حفظ کیفیت و رنگ لباس شما شود.
  • از مواد شیمیایی ملایم و مناسب برای شستشوی لباس استفاده کنید. همچنین، از انواع نرم کننده‌ها استفاده کنید تا لباس شما نرم و بافت آن حفظ شود.
  • در صورت لزوم، لباس را اتو کنید. برای این کار، از دمای مناسب برای هر نوع لباس استفاده کنید و بهتر است لباس را از داخل به خارج اتو کنید تا از آسیب دیدن بافت آن جلوگیری شود.

با رعایت این نکات، می‌توانید لباس خود را پس از پاک کردن آدامس به بهترین شکل ممکن نگه دارید و از کیفیت آن برای مدت طولانی‌تری لذت ببرید. 

مزایای استفاده از مواد طبیعی برای پاك كردن ادامس از لباس

استفاده از مواد طبیعی و شوینده دست‌ساز خانگی برای پاك كردن ادامس از لباس، مزایای زیادی برای حفظ محیط زیست و سلامتی افراد دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • کاهش استفاده از مواد شیمیایی

با استفاده از مواد طبیعی برای پاك كردن ادامس از لباس، کمتر از مواد شیمیایی که غالبا برای سلامتی و حفظ محیط زیست زیان‌آور هستند استفاده می‌شود.

چگونه آدامس را از لباس پاک کنیم

  • حفظ محیط زیست

روش‌های طبیعی برای پاک کردن آدامس، اغلب باعث کاهش آلودگی محیط زیست و محافظت از منابع طبیعی مانند آب و خاک می‌شود. برخی از این روش‌ها، مانند استفاده از سرکه و سدر، قابل تجدید هستند و تاثیر زیادی بر روی محیط زیست ندارند.

  • کاهش هزینه‌ها

غالبا مواد طبیعی ارزان‌قیمت‌تر از محصولات شیمیایی و پاک‌کننده‌های کارخانه‌ای هستند. از همین رو استفاده از این مواد برای پاک کردن آدامس از روی لباس به کاهش هزینه‌های مربوط به خرید محصولات تجاری و مواد شیمیایی کمک می‌کند.

خدمات خشکشویی در محل با تیم آچاره

  • حفظ سلامتی

استفاده از مواد طبیعی برای پاک کردن آدامس، می‌تواند به حفظ سلامتی افراد کمک کند. مواد شیمیایی ممکن است برای سلامتی افراد مضر باشند، در حالی که روش‌های طبیعی معمولاً از مواد طبیعی و بی‌خطر تشکیل شده‌اند.

 نتیجه‌گیری

در این مطلب به این نکته پرداختیم که چگونه آدامس را از لباس پاک کنیم و چه موادی برای پاک کردن آدامس از روی لباس و لکه‌بری پارچه موثر هستند.

در نهایت توصیه می‌کنیم در مواقع لزوم و زمانی که احتمال می‌دهید برای لباس شما مشکلات این چنینی رخ دهد، از روش‌های پیشگیرانه که در همین مطلب شرح دادیم، استفاده کنید تا کمتر بابت پاك كردن ادامس از لباس دچار زجمت شوید.

 

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به کارگر خانم برای نظافت مشهد نیاز دارید روی لینک کلیک کنید.
به این پست امتیاز دهید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا