آموزش تمیز کردن مبل چرمی در خانه با 8 گام ساده

نظافت و شستشومبل‌شویی

مبلمان چرم با کیفیت می‌تواند خانه یا محل کار شما را شیک و برازنده کند. تنها مشکل مبل چرم، تمیز و براق نگه داشتن آن است، به‌خصوص در خانه‌هایی که فرزند کوچک دارند. لذا تمیز کردن مبل چرمی یک نیاز دائمی است.

قبل از اینکه سراغ روش 8 مرحله‌ای تمیز کردن چرم مبل برویم یادتان باشد که اگر به محض اینکه با لکه‌ روبرو شدید یا غذا روی مبل ریخت اقدام به تمیز کردنش کنید بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

8 گام برای تمیز کردن مبل چرمی در خانه

1. تهیه مواد لازم برای پاک کردن مبل چرم

پاك كردن مبل چرمی عمر آن را چندین برابر می‌کند و زیبایی آن را تا چندین سال حفظ می‌کند. اگر در منزلتان مبل چرم دارید سعی کنید همیشه همۀ مواد مورد نیاز برای از بین بردن لکۀ مبل چرم در منزل محیا باشد.

به جای استفاده از مواد شیمیایی یا محصولات گران‌قیمت نظافت، از مواد طبیعی که همزمان قابلیت اطمینان و کارایی بالایی دارند استفاده کنید. ابزارها و موادی که شما برای شستشوی مبل چرم به آن نیاز دارید عبارتند از:

  • الکل
  • صابون مایع
  • آب
  • گوش پاک‌کن
  • پارچه میکروفایبر
  • سرکه سفید
  • روغن زیتون
  • جارو برقی
8 گام برای تمیز کردن مبل چرمی در خانه

2. تمیز کردن مبل چرمی را با جاروبرقی شروع کنید

اول از همه و قبل از اینکه کلنجار رفتن با لکه‌های قدیمی را شروع کنید، برای خلاصی از دست گرد و غبار، دوده، مو، مواد حساسیت‌زا و آشغال‌های ریز یک بار مبل را با جاروبرقی کامل تمیز کنید. از تجهیزات کمکی جارو مثل سری باریک برای پاک‌ کردن لای همۀ درزها و شکاف‌ها استفاده کنید.

می‌توانید از گوش‌ پاک‌کن برای بیرون کشیدن آشغال‌های ریز استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم حداقل دو بار در هفته مبل چرمی منزلتان را جارو کنید. چون وجود آشغال روی مبل باعث کثیفی و حتی خراش روی سطح آن می‌شود.

تمیز کردن مبل چرمی با جاروبرقی

3. از صابون و آب ولرم استفاده کنید

در این مرحله از پاك كردن مبل چرمی باید با محلول آب ولرم و صابون مایع مبل را تمیز کنید. برای این کار حتما از دستمال میکروفایبر استفاده کنید و قبل از شروع کار یک آزمایش لکه‌بری روی سطح کوچکی از مبل انجام دهید تا ببینید کارایی محلول بر روی چرم مبل شما چگونه است.

بخش زیرین و دور از دید مبل را برای این آزمایش انتخاب کنید و محلول را روی آن امتحان کنید. چند دقیقه‌ای منتظر بمانید. اگر همه چیز طبق روال پیش رفت می‌توانید با دستمال آغشته به محلول آب و صابون تمام مبل را تمیز کنید و آن را بر روی لکه‌های سخت و دوده‌ها امتحان کنید.

اطمینان داشته باشید که مشکلی برای از بین بردن لکه‌ مبل‌ چرمی نخواهید داشت. می‌توانید از مایع ظرفشویی نیز برای خلاصی از لکه‌ مبل چرم استفاده کنید.

تمیز کردن مبل چرمی با آب و صابون

4. از الکل مخصوص پاک کردن سطوح استفاده کنید

‌لکه‌های کهنه و بدقلق مثل جوهر، قارچ و کپک را با کمک الکل می‌توان پاک کرد. یک پارچه را با الکل مرطوب کنید و سطوح کثیف را به آرامی با دستان‌تان پاک کنید. برای لکه‌هایی مثل جوهر، یک دستمال کاغذی را روی سطح قرار دهید تا آن را جذب کند و بعد با یک پارچۀ نم‌دار که با الکل مرطوب‌شده، آن را پاک کنید.

حتما یادتان باشد که ابتدا الکل مخصوص پاک کردن سطوح را روی بخش کوچکی از مبل که در دید نیست تست کنید تا مطمئن شوید روی چرم مبل شما موثر است و آسیبی به آن نمی‌زند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.
الکل مخصوص پاک کردن سطوح

5. تمیز کردن مبل چرمی با سرکه سفید و روغن زیتون

توصیه می‌کنیم برای نظافت منزل خود از مواد طبیعی و دوستدار طبیعت مانند سرکه و روغن زیتون استفاده کنید. این روش، نتایج درخشانی در پی خواهد داشت بدون آنکه آسیبی به مبلمان ارزشمند خانه‌تان بزند. از سرکه سفید مستقیماً روی سطوح غبارگرفته استفاده کنید و اجازه دهید به طور کامل خشک شود.

حالا، یک دستمال را آغشته به روغن زیتون کنید و بر روی سطوح بکشید. این کار موجب درخشش بیشتر مبل چرم شما می‌شود. فراموش نکنید که در انتهای این مرحله از پاك كردن مبل چرمی، با یک دستمال نرم و خشک، سرکه و روغن‌زیتون باقیمانده را از روی سطح پاک کنید.

تمیز کردن مبل چرمی با سرکه

6. آبلیمو و نشاستۀ ذرت برای پاک کردن لکه چربی از مبل چرم

یک خمیر دست‌ساز حاوی 2 واحد نشاستۀ ذرت و 1 واحد آبلیمو را برای پاک‌کردن لکه‌های غذا و روغن از مبل چرم امتحان کنید. برای شستشوی مبل چرم، آن را روی سطوح کثیف بمالید و با یک مسواک کهنه به آرامی پخش کنید. اصلاً نیاز نیست فشار زیادی به مبل وارد کنید. چرا که باعث آسیب به سطح چرمی مبلمان‌تان خواهید شد.

7. از حرکات آرام برای لکه‌بری مبل استفاده کنید

فرقی نمی‌کند از سرکه سفید استفاده ‌می‌کنید یا از صابون و یا الکل؛ حتما بیاد داشته باشید که باید به آرامی اقدام به پاك كردن مبل چرمی خود کنید. هرگز از دستمال یا اسکاچ زبر و اسکراپ استفاده نکنید. به جای اعمال فشار مسیر چرخشی دست و تکرار چندباره را امتحان کنید.

حرکات آرام برای لکه‌بری مبل

8. برای شستن مبل چرم از بخارشوی استفاده کنید

اگر در خانه بخارشوی دارید می‌توانید از آن برای شستن مبل چرم خود استفاده کنید. بخارشوها تجهیزاتی فوق‌العاده هستند که در زمان و انرژی شما صرفه‌جویی می‌کنند و گرد و غبار و آلودگی را از روی مبل شما پاک می‌کنند. بخار تولید شده توسط بخارشوی نه تنها گرد و غبار، چربی و لکه‌های موجود را بیرون می‌کشد، بلکه سطح آن را ضد عفونی می‌کند.

برای نظافت راه پله از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

کنار هم قرار دادن روش‌های بیان شده در تمیز کردن مبل چرمی باعث می‌شود مبل شما همیشه نو و آراسته به نظر برسد و مجبور نباشید چند سال یکبار مبلمان خانه یا محل کار خود را عوض کنید.

 
به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا