شستن تشک گارد دار نوزاد

نظافت و شستشو

تشک گارد دار تا 6 ماهگی انتخاب بسیار خوبی برای نوزادان است. این نوع تشک با داشتن گارد محافظی که قابلیت تنظیم دارد، احساس امنیت بیشتری را در مادر و فرزند ایجاد می‌کند. اگر شما هم برای نوزادتان تشک گارد دار تهیه کرده‌اید، احتمالا با چالش شستشوی تشک مواجه شده باشید. به دلیل فرم خاص این نوع تشک‌ها، شستن آن‌ها کمی چالش‌برانگیز است. در این مقاله از آچاره طریقه شستن تشک گارد دار نوزاد را به شما آموزش خواهیم داد.

طریقه شستن تشک گارد دار نوزاد

موقعیت‌هایزیادی برای کثیف شدن تشک نوزاد وجود دارد و به‌موقع شستن آن برای حفظ سلامتی نوزاد شما بسیار حائز اهمیت است. بسته به نوع و برند تشکی که تهیه می‌کنید، ممکن است تشک حاوی دفترچه راهنمای شستشوی باشد.

در صورتی که این راهنما وجود ندارد می‌توانید از روش شستشوی ارائه شده در این مقاله استفاده کنید. چند نکته مهم جهت شستشوی انواع تشک نوزاد را به یاد داشته باشید:

  1. از مواد شیمیایی قوی مثل وایتکس و دیگر شوینده‌های نامناسب برای کودکان استفاده نکنید.
  2. قبل از شستشو از جارو برقی برای تمیز کردن گرد و خاک روی تشک استفاده کنید.
  3. پس از شستشو تشک را به‌طور کامل خشک کنید. رطوبت فضای بسیار مناسبی برای رشد و تکثیر انواع قارچ و باکتری است.

طریقه شستن تشک گارد دار نوزاد

یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود زحمت شستشوی تشک نوزاد کمتر شود، استفاده از کاور است. می‌توانید یک کاور یا پد (ضد آب) مخصوص تشک تهیه کنید و هر بار کافی است کاور را عوض کرده و یا در ماشین لباسشویی بیاندازید تا کاملا تمیز شود. در صورتی که از کاور یا پد استفاده نمی‌کنید و یا بعد از مدتی استفاده، قصد دارید تشک را به‌طور کامل شسته و تمیز کنید مراحل زیر را انجام بدهید.

طریقه شستن تشک گارد دار نوزاد

طریقه شستن تشک گارد دار در ماشین لباسشویی

در صورتی که قصد دارد از ماشین لباسشویی جهت شستشوی تشک گارد دار استفاده کنید حتما قبل از شستشو راهنمای محافظت از تشک را چک کرده و مطمئن شوید که شستشوی آن در ماشین لباسشویی باعث آسیب به تشک نمی‌شود.

در صورتی که تشک گارد دار نوزاد شما قابل شستشو در ماشین لباسشویی است، آن را به‌ تنهایی داخل لگن ماشین گذاشته و برنامه شستشوی مورد نظرتان را انتخاب کنید. بهترین درجه برای شستشوی تشک گارد دار نوزاد 55 درجه سانتی‌گراد است.

طریقه شستن تشک گارد دار نوزاد

برای شوینده بهتر است از پودر شوینده ملایم بدون اسانس (ممکن است اسانس برای نوزاد شما حساسیت زا باشد) استفاده کنید. مطمئن شوید که شوینده انتخابی‌تان ملایم، فاقد مواد سفیدکننده و هرگونه عطر و اسانس است.

طریقه شستن تشک گارد دار با دست

اگر نگران آسیب دیدن تشک در ماشین لباسشویی هستید می‌توانید آن را به‌صورت دستی تمیز کنید. یادتان باشد شستشوی یک تکه از تشک (فقط بخش لک شده) باعث لک شدن باقی تشک می‌شود و بهتر است هر بار کل تشک را بشویید.

برای شستشوی دستی تشک گارد دار ابتدا با سر باریک جاروبرقی تمام گرد و خاک موجود روی تشک را جارو کنید. سپس محلولی از 5 پیمانه آب و 1 قاشق غذاخوری شوینده ملایم (همان‌طور که اشاره شد پودر یا مایع شستشوی فاقد مواد سفیدکننده، عطر و اسانس) درست کرده و آن را به‌ وسیله یک پارچه یا اسفنج روی تشک مالیده و تشک را مرطوب کنید.

اگر از پودر شوینده استفاده می‌کنید حتما آن را به‌طور کامل در آب حل کنید تا زبری دانه‌های پودر باعث آسیب به پارچه تشک نشوند.

استعلام رایگان قیمت شستشوی تشک تخت با دستگاه

طریقه شستن تشک گارد دار نوزاد

به هیچ عنوان تشک را در محلول آماده شده نخیسانید. برای از بین بردن لکه‌های سرسخت‌تر می‌توانید از آب لیمو استفاده کنید. آب لیمو را به وسیله پارچه یا اسفنج به آرامی روی لکه مالیده و آن را بیش از حد نسایید؛ چرا که این کار باعث پخش شدن لکه می‌شود. پس از تمیز کردن یک سمت تشک، آن را روی یک حوله تمیز برگردانده و سمت دیگر را به همین ترتیب تمیز کنید. فراموش نکنید که هر چهار طرف تشک را با روش ذکر شده بشویید.

سپس اجازه دهید تشک کاملا خشک شود. بهترین راهکار این است که تشک را در فضای باز و زیر آفتاب گذاشته تا علاوه بر خشک شدن، تشک ضدعفونی هم بشود. نور آفتاب همچنین باعث تاثیرگذاری بیشتر آب لیمو در از بین بردن لکه‌ها خواهد شد. با این روش تشک گارد دار نوزاد شما به‌طور کامل تمیز و ضدعفونی می‌شود.

طریقه شستن تشک گارد دار نوزاد

تشک نوزاد هر چند وقت یک‌ بار باید شسته شود؟

روش شستشوی دستی را بهتر است یک یا دو بار در ماه انجام بدهید. همچنین می‌توانید تشک را هفته‌ای یک بار در ماشین لباسشویی بشویید.

با انجام روش‌های گفته شده می‌توانید به راحتی تشک گارد دار نوزاد دلبندتان را تمیز کرده و از او در برابر آلودگی‌ها محافظت کنید. بهترین کار تمیز کردن هفتگی و خصوصا جارو زدن تشک برای از بین بردن گرد و خاک است تا سلامتی نوزاد شما به خطر نیافتد و خوابی راحت و آسوده را تجربه کند. همچنین شما می‌توانید به این منظور، با اطمینان خاطر کامل از خدمات نظافتی آچاره استفاده کنید.

برای نظافت منزل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا