روش وصل کردن گوشي به تلویزیون سامسونگ قدیمی و جدید

تکنولوژیتلویزیونلوازم خانگیلوازم دیجیتالموبایل

یکی از امکانات کاربردی گوشی‌های هوشمند، قابلیت اتصالشان به دستگاه‌های مختلف از جمله تلویزیون است. شما می‌توانید محتوایی که روی گوشي دارید مانند عکس، بازی‌، فیلم‌ و حتی اپلیکیشن‌های مختلف را روی صفحه تلویزیون نمایش دهید.

با توجه به اینکه تنظیمات انجام این عمل در تلویزیون‌های مختلف متفاوت است، شما باید مطابق با تنظیمات نوع تلویزیونی که در دسترس دارید، اقدامات مربوط به وصل کردن گوشي به تلویزیون را انجام دهید. در این مطلب قصد داریم نحوه وصل کردن گوشي به تلویزیون سامسونگ را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر شما هم علاقه‌مند به استفاده از این قابلیت گوشی هوشمند خود هستید یا در وصل کردن گوشي به تلويزيون سامسونگ با مشکل مواجه شده‌اید، با آچاره همراه باشید. همچنین می‌توانید برای رفع مشکلات احتمالی اتصال گوشی به تلویزیون از خدمات تعمیر تلویزیون سامسونگ استفاده کنید.

نحوه وصل کردن گوشي به تلویزیون سامسونگ

برای وصل شدن گوشي به تلويزيون سامسونگ روش‌های مختلفی وجود دارد. در این بخش روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که به راحتی بتوانید اتصال بین این دو دستگاه را برقرار کنید.

  • برنامه Smart View یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انتقال محتوای گوشي به صورت بیسیم به تلویزیون است.

نحوه وصل كردن گوشي به تلويزيون سامسونگ

  • برای اتصال مستقیم بین تلویزیون و گوشي می‌توانید از Wi-Fi Direct استفاده کنید.
  • گزینه Screencast را از تنظیمات گوشي انتخاب کرده، در میان لیست دستگاه‌های موجود، تلویزیون سامسونگ را انتخاب کنید.
  • در صورتی که تلفن همراه شما دارای قابلیت Samsung DeX است می‌توانید از طریق گزینه تنظیمات پیشرفته (Advanced Features) تلفن همراهتان، Samsung DeX را فعال کنید و محتوای تلفن را به تلویزیون سامسونگ انتقال دهید.

در تمامی روش‌های ذکر شده می‌بایست هر دو دستگاه گوشي و تلویزیون به شبکه وای فای متصل شوند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون سامسونگ!

نحوه وصل کردن گوشي به تلویزیون سامسونگ قدیمی

 برای وصل کردن گوشي به تلویزیون سامسونگ در ورژن‌های قدیمی‌تر، می‌توانید از طریق روش‌های زیر اقدام کنید: 

  1. تلویزیون‌های سامسونگ قدیمی معمولاً از قابلیت Smart View برخوردار بوده و از این طریق می‌توانید اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی را برقرار کنید.
  2. همانند تلویزیون‌های سامسونگ نسل جدید از طریق Wi-Fi Direct می‌توانید بین گوشي و تلویزیون یک اتصال مستقیم ایجاد کنید.
  3. در صورتی که تلویزیون سامسونگ دارای درگاه HDMI است، برای اتصال تلفن همراه به آن می‌توانید از تبدیل USB-C به HDMI استفاده کنید.
  4. امکان استفاده از قابلیت Wireless Projection در برخی از گوشي‌ها، به منظور انتقال محتوا به تلویزیون وجود دارد.

در این روش‌ها برای وصل کردن گوشي به تلویزیون سامسونگ، نیاز به متصل شدن هر دو دستگاه به وای فای است. در صورتی که برای انتقال اطلاعات از تلفن همراه به تلویزیون از کابل HDMI استفاده می‌کنید، باید تبدیل مخصوص به آن را خریداری کنید.

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

 آموزش وصل كردن گوشي به تلويزيون سامسونگ با کابل usb 

اگر قصد دارید وصل کردن گوشي به تلویزیون سامسونگ را از طریق کابل usb انجام دهید، کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا باید نرم‌افزار گوشي خود را به‌روزرسانی کنید. قبل از وصل شدن به تلویزیون حتماً از انجام این کار اطمینان حاصل پیدا کنید.
  • در مرحله بعد USB Debugging را فعال‌سازی کنید. برای این کار به بخش Developer Options تلفن همراه رفته و سپس گزینه USB Debugging را انتخاب کنید.
  • کابل usb را به تلویزیون متصل کنید. برای این کار تنها باید یک سر کابل را به تلویزیون و سر دیگر آن را به تلفن همراه خود وصل کنید.

اموزش وصل كردن گوشي به تلويزيون سامسونگ با کابل usb

  • در مرحله آخر باید حالت اتصال را انتخاب کنید. روی گوشي گزینه ‘Media device (MTP)’ را به عنوان حالت اتصال انتخاب کرده تا دسترسی به فایل‌های گوشي امکان‌پذیر شود.

با طی کردن این مرحله تلویزیون، گوشي تلفن همراه شما را به عنوان یک دستگاه ذخیره‌سازی جانبی شناخته و امکان نمایش فایل‌های گوشي روی تلویزیون به وجود خواهد آمد. در صورتی که در انجام این مراحل با مشکلی مواجه شوید، می‌توانید از دفترچه راهنمای تلویزیون یا گوشي استفاده کنید. 

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون سامسونگ با تیم آچاره

سخن پایانی

برای وصل كردن گوشي به تلويزيون سامسونگ به چند روش می‌توان عمل کرد. فقط کافی است قابلیت‌های تلویزیون خود را بدانید و بهترین و راحت‌ترین روش را برای اتصال گوشی و تلویزیون انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، دفترچه راهنمای تلویزیون را مطالعه کنید.

سوالات متداول 

چگونه می‌توانم با استفاده از برنامه Smart View، گوشي خود را به تلویزیون سامسونگ وصل کنم؟

برنامه Smart View را باز کنید، سپس دکمه 'Connect' را انتخاب و در میان لیست دستگاه‌های موجود، تلویزیون سامسونگ را انتخاب کنید.

آیا برای وصل کردن گوشي به تلویزیون سامسونگ قدیمی با کابل HDMI، نیاز به خرید تبدیل خاصی دارم؟

بله، به یک تبدیل USB-C به HDMI نیاز است تا از طریق آن گوشي به تلویزیون وصل شود.

چگونه می‌توانم گوشي را با کابل USB به تلویزیون سامسونگ وصل کنم؟

گوشي خود را با کابل USB به تلویزیون وصل کرده و حالت 'Media device (MTP)' را از تنظیمات اتصال USB گوشي انتخاب کنید. این اقدام سبب می‌شود تا تلویزیون به فایل‌های گوشي دسترسی پیدا کند.

به این پست امتیاز دهید

2 دیدگاه

    1. برخی محدودیت هایی در ایران وجود دارد که ممکن است اتصال بی سیم را با اختلال ایجاد کند. برای تست این مورد باید کابل مودم را به تلویزیون وصل کنید اگر مشکل بر طرف نشد می توانید برای اطلاعات بیشتر روی لینک تعمیر تلویزیون سامسونگ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا