همه چیز درباره رنگ کردن موی سفید

زیبایی و سلامترنگ مومو

رنگ کردن موی سفید و ریشه‌های سفید رنگی که پس از مدتی بعد از رنگ کردن موهایتان ظاهر می‌شود، شاید کار چندان خوشایندی نباشد و تکرار این کار ممکن است برای افراد دشوار باشد. موهای سفید درواقع سفید نیستند و این اتفاق با از بین رفتن رنگدانه‌هایی که در اثر افزایش سن رخ می‌دهد، به وجود می‌آیند. موی سفید اغلب ضخیم بوده و در برابر رنگ کردن مقاوم است به همین علت پوشش تارهای سفید ممکن است کار آسانی نباشد. در این مطلب از مجله آچاره قصد داریم شما را با چند نکته از رنگ کردن موی سفید آشنا کنیم.

هر چند وقت یک بار باید موهایم را برای پوشاندن سفیدی آن رنگ کنم؟

تقریبا بهترین زمانی که برای رنگ کردن موی سفید می‌توان پیشنهاد داد بین چهار تا شش هفته است. البته محصولات زیادی مانند پودرها وجود دارند که سفیدی مو را پوشش می‌دهند؛ البته این رنگ ‌ها موقتی هستند و با شستن سر از بین می‌روند.

طبق گفته متخصصان بیولوژی و آرایش مو، موهای سفید بافتی ضخیم‌تر نسبت به موهای جوان داشته و همین دلیلی است تا در مقابل رنگ کردن مقاوم باشند. موهای سفید در برابر موهای جوان‌تر از مواد مغذی کمتری برخودارند و به همین دلیل بافتی ضخیم به خود می‌گیرند و رنگ کردن آن‌ها را به خصوص رنگ کردن ریشه موی سفید را دشوارتر می‌سازند.

هایلایت برای موی سفید بهتر است یا لو لایت؟

موهای سفید را می‌توان هایلایت کرد. فقط به خاطر داشته باشید که وقتی موهای سفید را برجسته می‌کنید، این کار باعث بالا رفتن سن شما می‌شود زیرا موهای سفید بیشتر خود را نشان می‌دهند.

لو لایت کردن موهای سفید در مقابل هایلایت کردن جلوه بهتری به موی شما می‌دهد و طبیعی‌تر ظاهر می‌شود.

موهای سفید را هایلایت کنیم یا رنگ ؟

هایلایت کردن در بیشتر موارد در ترکیب کردن موی سفید با بقیه موهای شما موثرتر از رنگ کردن سنتی است. یک فرمول ساده: هایلایت برای پنهان کردن موهای سفید زمانی توصیه می شود که 30 درصد موهای شما سفید شده باشد نه بیشتر.

چگونه موهای سفید را بدون رنگ پنهان کنیم؟

استفاده از مواد آرایشی

  • از پودرهای رنگ موقت استفاده کنید.
  • از اسپری‌های رنگ مو استفاده کنید.
  • کانسیلر را بر ریشه مو بمالید.
  • مدل موی خود را تغییر دهید .
  • برای پوشاندن ریشه ها از مواد آرایشی استفاده کنید .

استفاده از مواد طبیعی

قهوه

یک فنجان قهوه دم کرده می‌تواند به شما کافئین بدهد همچنین می‌تواند به رنگ کردن موهای شما کمک کند و حتی ممکن است برخی از موهای سفید را بپوشاند.

برای رنگ کردن موهای سفید با قهوه می‌توانید تفاله قهوه را با نرم‌کننده قاطی کرده و بر موهای خود بمالید.

حنا

پودر حنا را با روغن کرچک بجوشانید و اجازه دهید روغن، رنگ حنا را بگیرد. پس از سرد شدن، این خمیر را روی ریشه و موهای سفید خود بمالید. بگذارید دو ساعت بماند و سپس با آب و شامپوی ملایم بشویید.

چگونه موهای سفید را رنگ کنیم؟

ترفندهایی برای کمک به رنگ کردن موهای سفید:

  • از رنگ دائمی استفاده کنید
  • یک دوز مواد طبیعی رنگ دهنده استفاده کنید
  • موهای سفید را بیشتر به رنگ آغشته کنید.
  • موها را تحت گرما قرار دهید
  • از فرمول‌های رنگ دهنده استفاده کنید
  • موهای سفید را هایلایت کنید
  • موهایتان را رنگ پذیر کنید

چگونه موهای سفید را قبل از رنگ کردن رنگ پذیر کنیم؟

رنگ پذیر کردن مو تکنیکی است که توسط بسیاری از آرایشگران برای موهای سفید استفاده می شود. این تکنیک شامل استفاده مستقیم از رنگ، بر روی موهاست. اجازه دهید رنگ مستقیما چند دقیقه بر روی موهای شما بماند. سپس رنگ مو را با فعال کننده رنگ یا اکسیدان قاطی کنید و مجددا بر روی موهای خود بمالید.

آیا موهای سفید را می‌توان با هر رنگی رنگ کرد؟

موهای سفید را می توان با رنگ‌های مختلف رنگ کرد، مانند بلوند پلاتینی، قهوه‌ای متوسط یا مشکی. برای رنگ کردن موهای سفید خود نیازی به نگرانی بیش‌از حد نیست. موهای سفید را به راحتی می‌‎توان به هر رنگی در آورد.

آیا باید موها را از ریشه رنگ کرد؟

شما باید رنگ مو را از ریشه شروع کنید. ریشه مو سالم‌ترین قسمت مو است شما برای رنگ کردن مو بهتر است از ریشه شروع کنید ساقه مو مقاومت کمتری در برابر رنگ شدن دارد. ابتدا ریشه را رنگ کنید سپس به وسیله شانه رنگ را به ساقه مو نیز برسانید.

محاسبه قیمت خدمات رنگ مو در منزل

رنگ کردن موی سفید

5 نکته برای رنگ کردن موهای سفید در خانه

1. موهای سفید را بیشتر رنگ کنید.

رشد موهای جدید را می توان در عرض 7 تا 10 روز مشاهده کرد، بنابراین ممکن است لازم باشد موهای خود را بیشتر رنگ کنید تا سفیدی آن‌ها را از بین ببرید. اگر مرتبا رنگ می‌کنید، مهم است که به دنبال محصولات کم‌ترشیمیایی باشید تا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی موجود در رنگ مو را کاهش دهید. برخی از موادی که معمولا در فرمول‌های رنگ مو یافت می‌شوند می‌توانند از طریق پوست جذب شوند. پروفسور موکبل، محقق و جراح سرطان سینه مستقر در لندن، PPD را به عنوان یک ماده تشکیل دهنده که باید در محصولات رنگ مو کاهش دهند، شناسایی کرده است. بهترین انتخاب برای رنگ مو دائمی رنگ مویی بدون آمونیاک و PPD است.

یک رنگ که دارای روغن ها و عصاره‌های گیاهی است را انتخاب کنید. مواد گیاهی می‌توانند پوست سر را تسکین دهند، موها را تغذیه کنند و در طول فرآیند رنگ کردن، موها را  ترمیم کنند.

2. رنگ موی خود را دقیق انتخاب کنید.

برای اینکه رنگ را فقط روی موهای سفید خود اعمال کنید تا فقط موهای سفیدتان رنگ بگیرند باید در انتخاب رنگ خود و محلی که آن‌را قرار می‌دهید دقت داشته باشید. از رنگی استفاده کنید که توانایی رنگ کردن موی سفید را داشته باشد. دقت کنید بهتر است رنگ جدید روی ساقه‌هایی که قبلا رنگ شده‌اند قرار نگیرد تا باعث کدر شدن رنگ موهای شما نشود.

3. موهای خود را تقسیم کنید و از یک برس رنگ برای رنگ کردن موهای سفید خود استفاده کنید.

قبل از رنگ کردن موهای خود آن‌‌ها را تقسیم کنید. برای تقسیم کردن موهای خود از برس تقسیم مو و گیره استفاده کنید.

قلم مو یک ابزار رنگ کردن مو ی ساده و ارزان است که به شما امکان می‌دهد محل قرارگیری و مقدار رنگ را کنترل کرده و رنگ را با دقت بر موها پخش کنید . از دسته برس برای ایجاد برش‌های نازکی از موها استفاده کنید تا رنگ سفید شما پوشش بهتری داشته باشد. موها را تقسیم کرده و شروع به رنگ کردن مو کنید. از برس مو برای مالیدن رنگ به ریشه‌ها استفاده کنید و سپس کمی رنگ اضافی روی ریشه ها به خصوص در اطراف پیشانی و خط فرق موی خود پخش کنید.

4. زمان زیادی را باید برای رنگ کردن موی سفید صرف کنید.

پس از گذشت زمان لازم موهای سفید خود را مجددا رنگ کنید و ماساژ دهید تا به خوبی رنگ در موهای شما نفوذ کند. فراموش نکنید رنگ کردن موهای سفید زمان بیشتری نسبت به رنگ کردن موهای دیگر نیاز دارد.

5. موهای خود را برای رنگ شدن آماده کنید.

موهای سفید رنگدانه طبیعی خود را از دست داده اند و همراه با از بین رفتن رنگدانه، تغییرات ساختاری نیز در موها ایجاد می شود. موهای سفید لایه کوتیکول بیرونی محکم تری دارند که ورود رنگ به مو را دشوارتر می کند، زیرا مانع ورود رنگ بیشتر می شود، به همین دلیل است که موهای سفید می توانند در برابر رنگ مقاومت بیشتری داشته باشند.

برای رنگ کردن موهای سفید ابتدا آن‌ها را نرم یا چرب کنید. سپس موها را رنگ کنید. برای نتیجه‌دهی بهتر می‌توانید از کلاه رنگ استفاده کنید. کلاه رنگ موهای شما را گرم نگه‌می‌دارد این عمل باعث می‌شود موهای شما بهتر رنگ بگیرند. در مواردی نیز می‌توانید با استفاده از سشوار حرارت مورد نیاز برای رنگ گرفتن موها را ایجاد کنید.

آچاره

در این مطلب از مجله آچاره، آچاره به معرفی راه‌هایی برای رنگ کردن موی سفید پرداخت. اگر خواهان دریافت خدمات رنگ مو در منزل خود هستید به ثبت سفارش بپردازید.

4.7/5 - (23 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا