از بین بردن ویروس و باکتری فرش (منبع پنهان آلودگی!!)

نظافت و شستشوقالیشویی

از بین بردن ویروس و باکتری فرش کار دشواری نیست و در صورت داشتن اطلاعات کافی در رابطه با روش صحیح شستشو فرش، به‌راحتی می‌توانید تمام آلودگی فرش را از بین ببرید. باکتری‌های موجود در فرش می‌توانند سبب بروز بیماری باشند پس توجه به شستشو فرش مهم‌ترین گزینه جهت حفظ سلامت اعضای خانواده است.

ما در این مقاله از مجله آچاره تمام روش‌های مناسب را برای از بین بردن ویروس و باکتری فرش توضیح خواهیم داد، پس جهت کسب اطلاعات کامل و دقیق در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

ویروس و باکتری‌های موجود در فرش چه خطراتی دارند؟

امروزه در تمام منازل ایرانی انواع فرش‌ها با مدل‌های گوناگون یافت می‌شود و جزو اصلی‌ترین گزینه‌ها در هر منزلی است.  پس باید همه افراد در رابطه با مشکلاتی که ویروس‌ها یا به باکتری‌های موجود در فرش می‌تواند به وجود آوردند، اطلاع داشته باشند. در این خصوص پیشنهاد می‌کنیم مقاله خطرات فرش کثیف برای سلامت انسان را نیز مطالعه بفرمایید.

ویروس و باکتری‌های موجود در فرش مهم‌ترین علل ایجاد شدن مشکلات یا بیماری‌های پوستی بوده و می‌تواند تاثیر منفی در دستگاه تنفسی داشته باشد. نظافت منزل و توجه به تمیز کردن فرش مسئله مهمی است چون حتی در برخی مواقع مهم‌ترین دلیل مریضی نوزادان و کودکان باکتری‌های موجود در فرش است. پس همیشه باید نسبت به رفع آلودگی‌های موجود در فرش توجه داشته باشید و در کوتاه مدت و با استفاده از روش‌های مناسب حتماً تمام آلودگی‌های موجود در فرش را از بین ببرید.

مشاهده رایگان هزینه خدمات نظافت منزل و ساختمان!

حال این سوال مطرح می‌شود که آیا شستشو فرش باعث از بین بردن ویروس و باکتری فرش می‌شود؟

در پاسخ می‌توان گفت که استفاده کردن از شوینده‌های مناسب تاثیر زیادی را در از بین بردن ویروس و باکتری فرش دارد. نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که حتماً باید از آب فراوان جهت شستشوی فرش استفاده گردد و حتماً به دمای آب توجه گردد.

لازم به ذکر است که استفاده از روش مناسب جهت خشک کردن فرش نیز مهم است و حتما باید فرش به صورت مستقیم زیر نور آفتاب خشک گردد و به هیچ عنوان پهن کردن فرش که هنوز مرطوب است درست نیست. بسیاری از افراد این سوال را می‌پرسند که آیا سپردن فرش به قالیشویی‌ها روش درستی برای از بین بردن ویروس‌های موجود در فرش است یا خیر؟

روش کار قالیشویی ها بسیار مهم است مثلا استفاده از محلول‌ها و شوینده‌های مناسب بسیار مهم است. در واقع اگر شستشو فرش به صورت اصولی انجام گردد در این حالت می‌توان گفت که تا حد زیادی می‌توان باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در فرش را از بین برد. پش شما حتما باید شستشو فرش را به محل‌های معتبر بسپارید تا تمام مراحل از بین بردن ویروس و باکتری فرش بصورت کامل انجام شود.

در واقع تفاوت زیادی بین تمیز کردن معمولی و تمیز کردن عمیق و ضدعفونی کردن کامل فرش وجود دارد.

شستشوی فرش در منزل جهت از بین بردن ویروس و باکتری فرش

اگر قصد شستشوی فرش را دارید حتماً باید از شوینده‌های آنتی باکتریال استفاده کنید. توجه داشته باشید محلول آنتی باکتریال باید حداقل ۱۰ دقیقه در روی فرش بماند تا تاثیر گذاری آن افزایش یابد.

هیچ وقت با شستشو سطحی فرش نمی‌توان گفت که تمام ویروس‌ها و باکتری‌های موجود در فرش از بین می‌رود. سعی کنید از آب داغ و آب گرم بسته به جنس فرش هنگام شستشو فرش استفاده نمایید، و حتماً سعی کنید از شوینده‌های مناسب استفاده کنید. اگر چند مرحله از شوینده استفاده کنید و آبکشی فرش در مرحله آخر بصورت کامل انجام شود در این حالت تا 90 درصد آلودگی‌های فرش از بین خواهد رفت.

بانوان باید دقت داشته باشند که کار از بین بردن ویروس و باکتری فرش چندان دشوار و پیچیده نیست و فقط با مد نظر قرار دادن برخی نکات مهم می‌توانند این کار را براحتی انجام دهند.

انتقال ویروس از فرش

ویروس‌ها و باکتری‌ها به‌راحتی از طریق تماس با اجسام یا از فردی به فرد دیگر قابل انتقال هستند و این مهم‌ترین گزینه‌ای است که باعث می‌شود تا سلامتی افراد به خطر بیافتد، مخصوصاً برخی از لوازمی که در منزل وجود دارد منبع آلودگی می‌تواند باشد.

پس همیشه باید نسبت به تمیز کردن برخی از وسایل و لوازمی که در منزل وجود دارند نهایت دقت را داشته باشید و باید بحث تمیز کردن یا شستشو به صورت عمیق انجام شود تا احتمال بروز بیماری و مشکل به حداقل برسد.

مهم‌ترین منبع آلودگی در منزل

فرش‌ها بهترین گزینه جهت جمع شدن گرد و غبار و کثیفی و میکروب‌ها در بین الیاف‌ها هستند که به‌راحتی آلودگی‌های موجود در سطح فرش قابل مشاهده نبوده و یک منبع اصلی برای بروز بیماری است.

در حالت کلی به دلیل اینکه ویروس‌ها تا ۱۲ روز در فرش می‌توانند زنده بمانند پس حتماً باید نسبت به تمیز کردن عمیق فرشها توجه خاصی کنید و حتما باید فرش‌ها را با بخار و با حداقل 70 درجه سانتی گراد به مدت ۵ دقیقه یا با دمای 100 درجه به مدت ۱۲ دقیقه تمیز کنید.

بر حسب تحقیقاتی که انجام شده است به هیچ عنوان تنها استفاده از جاروبرقی گزینه مناسبی برای از بین بردن ویروس‌ها یا باکتری‌های موجود در فرش نیست و حتماً باید بحث شستشو به صورت دقیق انجام گردد.

امروزه به دلیل ویروس کرونا حتماً باید بحث نظافت در منزل بر اساس روش‌های مناسب انجام گردد، چون بر حسب تحقیقاتی که انجام شده است این ویروس‌ها در سطوح مختلف ساعت‌ها می‌توانند زنده بمانند.  پس توجه به منابعی که می‌تواند آلوده باشد بسیار مهم است و بانوان باید توجه خاصی به این مورد کنند.

نکات مهم جهت جلوگیری از آلوده شدن فرش

برخی از نکات مهم جهت کاهش آلودگی فرش در لیست زیر بیان شده است:

  • همیشه سعی کنید با کفش به منزل وارد نشوید.
  • حتما روزی یکبار از جاروبرقی استفاده کنید.
  • حتما از بخارشوی برای تمیز کردن فرش‌ها استفاده کنید.
  • هر هفته یک بار فرش‌ها رو زیر تابش مستقیم آفتاب قرار دهید.
  • اگر قالیشویی خاصی را سراغ دارید که کار خود را به صورت کاملاً حرفه‌ای انجام می‌دهد در این صورت می‌توانید فرش را جهت شستشو به قالیشویی خوب بسپارید.

یا شستن فرش در حیاط منزل با استفاده از محلول‌های آنتی باکتریالی که به راحتی قابل دسترسی هستند و با استفاده از شوینده‌های مناسب مهم‌ترین گزینه‌ای است که احتمال بروز بیماری را به حداقل می‌رساند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا