از مزایا و معایب خشکشویی لباس بیشتر بدانید

نظافت و شستشو

این روزها ما در دنیای بسیار شلوغی زندگی می‌کنیم. ما دیگر زمان کافی برای انجام برخی از کارها را نداریم و این دلیل خوبی برای ایجاد شدن شغل‌هایی مانند خشکشویی است. این نوع خدمات به ما کمک می‌کنند تا زندگی خود را به روش صحیح مدیریت کنیم. خدمات خشکشویی در انواع مختلفی ارائه می‌شود.

خشکشویی‌ها آسایش و راحتی را برای ما فراهم می‌کنند که برای این روزگار بسیار ضروری است. وضعیت اقتصادی سخت مستلزم این است که زمان زیادی را در محل کار خود بگذرانیم و همین امر موجب می‌شود تا بیشتر افراد برای انجام کارهایی مانند شستن لباس‌ها وقت کافی نداشته باشند. خدمات خشکشویی برای رفع این مشکل عالی است؛ اما خشکشویی هم کاملاً بی‌عیب و نقص نیست و ما در این مقاله مزایا و معایب خشکشویی لباس را بررسی می‌کنیم.

مزایا و معایب خشکشویی لباس

مزایای خشکشویی لباس عبارت‌اند از:

1. صرفه‌جویی در زمان

بسیاری از افراد زمان زیادی را در محل کار خود به سر می‌برند و زمان کافی برای شستن لباس‌های خود ندارند. ساعات زیادی که به کار اختصاص داده شده است به شما اجازه انجام کارهای خانگی را نمی‌دهد و بنابراین باید از متخصصان کمک بگیرید.

مزایا و معایب خشکشویی لباس

خدمات خشکشویی تضمین می‌کند که کار شما به موقع انجام می‌شود؛ بنابراین، هرگز نباید یک رویداد مهم را به دلیل کثیف بودن لباس‌ها از دست بدهید. این بدان معناست که برای دریافت خدمات خشکشویی نیازی نیست زمان زیادی را برای فکر کردن تلف کنید. شما می‌توانید زمانی را که می‌خواهید برای شستشو و اتوی لباس‌ها صرف کنید، برای کارهای شخصی دیگرتان بگذرانید.

 مزایا و معایب خشکشویی

2. از بین بردن لکه‌های سخت

همیشه این امکان وجود دارد که لباس‌های شما موقع غذا خوردن و یا کار کردن کثیف شود و یا لکه‌های سختی روی آن‌ها ایجاد شود. مخصوص اگر در خانه بچه‌هایی با سن کم داشته باشید، احتمال لک شدن لباس‌ها خیلی بیشتر است. لکه‌های روی لباس به سختی پاک می‌شوند و یا در صورت پاک شدن، ممکن است تاروپود لباس شما آسیب ببیند.

خشکشویی‌ها راه‌های مختلفی برای پاک شدن لکه‌ها می‌دانند. خدمات خشکشویی همچنین تضمین می‌کند که کل فرآیند باعث از بین رفتن رنگ لباس شما و آسیب دیدن لباس شما نمی‌شود.

لکه بری لباس در خشکشویی

3. خشکشویی از لباس‌ها در برابر آسیب دیدن محافظت می‌کند

یکی دیگر از مزایای خدمات خشکشویی، محافظت از لباس شما است. لباس‌های باکیفیت و اقلام مورد علاقه می‌توانند سال‌ها با خشکشویی معمولی دوام بیاورند. این فرآیند در طول زمان در مقایسه با یک ماشین لباسشویی استاندارد خانگی آسیب بسیار کمتری را به همراه دارد. همچنین مواد خشکشویی از حرکت رنگ‌ها روی پارچه جلوگیری می‌کنند.

این به لباس‌ها ظاهری تازه‌تر و سالم‌تر می‌بخشد. این مواد پاک کننده همچنین از ضعیف شدن پارچه که هنگام شستن لباس در خانه رخ می‌دهد، جلوگیری می‌کند. خشکشویی به پارچه اجازه می‌دهد استحکام و نرمی را برای مدت طولانی حفظ کند. خشکشویی از چروک شدن لباس یا تغییر در بافت پارچه که ممکن است در خانه رخ دهد جلوگیری می‌کند.

معایب خشکشویی

4. راحتی

خدمات خشکشویی امکانات بسیاری را به‌خصوص برای افرادی که غرق در کار هستند و وقت کافی برای نظافت ندارند ارائه می‌دهد. این به‌ویژه برای خانه‌های بزرگ با تعداد زیادی فرزند خوب است.

خشکشویی مکانیزه

5. برخورداری از ظاهر حرفه‌ای

لباس‌ها همیشه اتو کشیده شده روی چوب‌لباسی، معمولاً در یک کیسه پلاستیکی محافظ قرار می‌گیرند. معمولاً دکمه‌های گم‌شده و پارگی‌های محسوس نیز تعویض یا تعمیر می‌شوند. همین‌طور خشکشویی‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در صورت تمایل رنگ لباس‌ها را تغییر دهید و در صورت بور شدن لباس‌ها دوباره آن‌ها را رنگ کنند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

معایب خشکشویی لباس

معایب خشکشویی لباس

  • یکی از اصلی‌ترین معایب خشکشویی، استفاده از مواد شوینده‌ای است که برای لباس‌ها کمی سخت و قوی است. در موارد نادری ممکن است این مواد به لباس‌ها آسیب بزنند و عمر لباس شما را کوتاه کنند.
  • یکی دیگر از معایب خشکشویی لباس، افزایش پیدا کردن هزینه‌های ماهیانه شما است. شستشوی لباس در خانه ارزان‌تر است اما از طرفی دیگر کاری وقت‌گیر است ولی خشکشویی لباس‌ها در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند اما برای شما هزینه اضافی به همراه دارد.
  • مواد شوینده مورد استفاده در خشکشویی‌ها به دلیل قدرت شویندگی بالا، ممکن است باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی شود.
  • یکی دیگر از معایب خشکشویی لباس این است که به دلیل عدم استفاده از آب در شستشو، نجاست لباس را برطرف نمی‌کند. مگر اینکه قبل از سپردن به خشکشویی آن‌ها را با آب بشویید.
  • محدودیت در شستشوی برخی لباس‌ها: برخی از لباس‌ها مانند پارچه‌های حساس و یا لباس‌هایی که برای شستشوی آن‌ها نیاز به آب دارند، نمی‌توانند در خشکشویی شسته شوند.

لکه لباس

پس از تجزیه و تحلیل مزایا و معایب خشکشویی، به راحتی می‌توانید قضاوت کنید که فرآیند تمیز کردن لباس‌ها در خشکشویی برای شما بهتر و به صرفه‌تر است و یا شستن لباس‌ها در خانه با لباسشویی. در هر صورت توصیه می‌شود لباس‌های مجلسی و یا پتوهای بزرگ خود را خشکشویی کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. با سلام
    میخواهم یک مغازه خشک شویی راه اندازی کنم
    لطفا عزیزان بفرمایید بصورت آب شویی انجام دهم یا بصورت خشک شویی که مشتریان بیشتر راضی باشند
    لطفا عزیزان راهنمایی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا