5 نکته انتخاب قالیشویی خوب که باید بدانید!

نظافت و شستشو

شستن فرش و قالی یک دغدغه برای همه مردم است. معمولا از دم عید که بیش‌تر افراد قصد خانه تکانی دارند، فرش‌های خود را به قالیشویی می‌دهند. اگر هم حیاط داشته باشند خودشان کار شست‌و‌شو را انجام می‌دهند. یکی از چالش‌های مهم، انتخاب یک قالیشویی کاربلد و حرفه‌ای است. چون کیفیت کار قالیشویی روی تمیز شدن فرش تاثیرگذار است. همیشه یک سوال ذهن‌ها را به خود مشغول می‌کند و آن هم این است که آیا قالیشویی‌ها فرش را خراب می‌کنند یا خیر؟ با ما همراه باشید تا به شما نکات انتخاب قالیشویی خوب را توضیح دهیم.

آیا قالیشویی‎ها فرش را خراب می‌کنند؟

همان‌طور که می‌دانید، شست‌و‌شوی صحیح فرش برای همه اهمیت دارد. بنابراین این سوال همیشه در ذهن پیش می‌‎آید که آیا قالیشویی‌ها فرش را خراب می‌کنند یا خیر؟ قالی‎شویی باید طبق سلیقه مشتری کار کند و تنها اهداف خود را دنبال نکند. امروزه متاسفانه برخی از قالی‎شویی‌‏ها تنها به دنبال سود خودشان هستند.

محاسبه رایگان هزینه خدمات قالیشویی در محل!

نکات انتخاب قالی‌شویی خوب

بر همین اساس، اعتماد کردن سخت شده و نمی‌‎توانیم درست تصمیم بگیریم که کدام قالی‎شویی بهتر است. تنها راهی که برای شناخت بهتر قالیشویی وجود دارد، پرس‌و‌جو از افراد دیگر است.

افراد، خدمات خوب و بد را بازگو می‌کنند. پس اگر فرش‌هایشان را به یک قالیشویی بسپارند که از کار آن مجموعه راضی باشند، مطمئنا به همه معرفی می‌کنند. از جمله خدمات قالیشویی‌ها که موجب جلب اعتماد می‌شود شامل موارد زیر است:

  1. نحوه قبول سفارشات
  2. نحوه تحویل سفارشات
  3. شکل درست و اصولی شست‌و‌شوی فرش
  4. مشتری‌مداری و طریقه برخورد با مشتری
  5. و…

گاهی اوقات افراد تجارب بد خود را در انتخاب یک قالی‎شویی غیر‌حرفه‌ای، این‌گونه تلقی می‌کنند که قالیشویی فرش را خراب می‌کند و بهترین کار نظافت قالی در خانه و به روش سنتی است. کارخانه‌های قالیشویی که کیفیت بالایی دارند، دارای پرسنل و روش‌های حرفه‌ای هستند. آشنا بودن به مهارت فرش شستن، روی عمر فرش اثر می‌گذارد. نکات انتخاب قالیشویی خوب حائز اهمیت است و روی تجربه شما با انتخاب قالیشویی غیر‌متخصص تاثیر مستقیم دارد. انتخاب قالی‌شویی خوب

تاثیر شست‌و‌شوی صحیح فرش و قالی روی عمر مفید آن

 بدیهی است که شست‌و‌شوی فرش اگر با‌دقت انجام نشود، ممکن است عمر مفید آن را کاهش دهد. اکثر مردم تا چند سال پیش، شست‌و‌شوی قالی را در منزل و به روش سنتی انجام می‌دادند. با پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات و دستگاه‌های مدرن که سرعت انجام کار را بالا می‌برد هم می‌توان از شست‌و‌شوی اشتباه جلوگیری کرد.

طبیعی است که مردم نگران این موضوع باشند؛ چرا‌که شست‌و‌شوی فرش، روی بافت آن تأثیر می‌گذارد. اگر شستشوی فرش به درستی انجام نشود، کثیفی‌ها روی فرش می‌ماند و در طولانی‌مدت به فرش آسیب می‌زند. بهتر است بدانید که با روش‌های مدرن، دیگر این نگرانی‌ها وجود ندارد. برطرف کردن آلودگی و گرد و خاک، از مهم‌ترین کارهایی است که در قالیشویی‌ها انجام می‌دهند.

نکات شستشوی فرش

نکات انتخاب قالیشویی خوب

در قسمت زیر به ذکر نکات انتخاب قالیشویی خوب اشاره می‌کنیم که کاربردی است:

1. امتیاز تجربه و سابقه کار بالا

تجربه داشتن کارخانه‌های شست‌و‌شوی فرش، یک امتیاز محسوب می‌شود. در‌مقابل، اهمیت دادن به مشتری، باعث جلب رضایت آن‌ها می‌شود. سال‌های زیادی است که کارخانه‌ها به اعتبار خدمات با‌کیفیت، توانسته‌اند مشتریان زیادی را به خود جذب کرده و حفظ‌شان کنند.

نکات انتخاب قالی‌شویی خوب

2. تحقیق در مورد رضایت مشتری

تحقیق درمورد رضایت مشتری، از ویژگی‌های قالیشویی خوب است. قالیشویی شغلی است که با مردم زیادی سر‌و‌کار دارد و اگر نتواند رضایت مشتریان را به‌دست آورد، ضرر می‌کند. یکی از نکاتی که می‌تواند در این تحقیق به شما کمک کند، توجه به تعداد شعبه‌های قالیشویی است.

وجود مشتریان قدیمی و ثابت و مراجعه‌کننده زیاد، نشان از رضایت مشتریان دارد. هم‌چنین می‌توانید با پرس‌و‌جو کردن از افراد و آشنایانی که از خدمات قالیشویی مورد‌نظر استفاده کرده‎‌‌اند، متوجه شوید سطح کاری آن‎ها چطور است.

برای قالیشویی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

نحوه شستشوی صحیح فرش

3. کیفیت خدمات، از نکات انتخاب قالیشویی خوب

از نکات انتخاب قالیشویی خوب، می‌توان به کیفیت بالای خدمات اشاره کرد. کیفیت در‌واقع همه چیز است. شاید موارد دیگر در خصوص انتخاب قالیشویی مناسب، زیاد مهم نباشند؛ اما کیفیت همیشه حرف اول را می‌زند.

کیفیت کار یک کارخانه، شامل تمام کارهایی است که از اول تا آخر برای شستن فرش و دیگر موارد به‌کار می‌برد. نحوه برخورد با ارباب رجوع و تعهد کاری هم از مسائل بسیار مهمی است که در کیفیت خدمات مهم است. خوش‌قول بودن و سرموقع تحویل دادن کارها نیز، از موارد مثبتی است که در ذهن مشتری نقش می‌بندد.

قالی‌شویی خوب

4. دسترسی آسان و مناسب

دسترسی آسان به مراکز و کارخانه‌های قالیشویی از نکات انتخاب قالیشویی خوب محسوب می‌شود. دور بودن برخی از کارخانه‌های قالی‎شویی از‌نظر مسافت، باعث بالا رفتن هزینه‏‌های رفت‌وآمد و دشواری در حمل‌ونقل می‌شود.

بنابراین بهتر است با انتخاب مکان‎‌‌های نزدیک‎تر و در‌دسترس‌‎تر، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم. هم‎چنین در دسترس بودن، باعث تحویل زود هنگام سفارش‌ها و راحتی در حمل‌ونقل می‌شود.

شستشوی قالی

5. مجاز بودن قالیشویی

آخرین مورد از نکات انتخاب قالیشویی خوب، مجاز بودن قالیشویی است. مجاز بودن تنها به معنی داشتن جواز و مجوز کارخانه نیست. برخی از مراکز فرش، به ارائه خدماتی مثل تعمیر و رفوگری و برطرف کردن ایرادات و مشکلات جزئی در فرش نیز مشغول هستند. کارخانه‌هایی که به‌صورت قانونی فرش می‌شورند، زیرنظر اتحادیه قالیشویی هستند و مجوز دارند.

داشتن این مجوز به شما این اطمینان را می‌دهد که فرش شما در محلی امن شسته می‌شود. تمامی پروسه قالیشویی که شامل گرفتن سفارش و شستن و خشک کردن و تحویل دادن می‌شود، تحت‌نظر کارشناس انجام می‌شود. از دیگر مزایای قالیشویی مجاز، تحویل سالم فرش به مشتری است.

نکات انتخاب قالی‌شویی

 برای شستن فرش‌ها به کجا مراجعه کنیم؟

از آن‌جا که شستن فرش یک موضوع بسیار مهم است، حتما فرش را برای شست‌و‌شو جای مطمئن ببرید. برخی از کارخانه‌هایی که به صورت غیر‌قانونی اقدام به شستن فرش می‌کنند، حرفه‌ای نیستند و از مواد نامناسب استفاده می‌کنند. استفاده از مواد نا‌مرغوب و حمل و نقل غلط در خراب شدن بافت فرش تاثیر زیادی دارد.

قالیشویی آچاره با بالاترین کیفیت فرش شما را تمیز و پاکیزه می‌کند و با صرف کم‌ترین زمان، فرش را به شما تحویل می‌هد.

مراحل نهایی شستن فرش

نتیجه‌گیری

فرش به عنوان یک المان مهم در منازل ایرانی، از اهمیت زیادی برخوردار است. گفتیم که یکی از چرا‌ها و سوالات ذهن کاربران برای شستن فرش این است که آیا قالیشویی‌ها فرش را خراب می‌کنند یا خیر؟ جواب سوال ساده است؛ به‌طور کلی قالی‎شویی فرش را خراب نمی‌کند و آسیبی نمی‌زند.

اما باید نکات قالیشویی خوب را هنگام انتخاب کردن درنظر بگیرید. قالیشویی اگر دارای سابقه بالا و پرسنل حرفه‌ای باشد، آسیبی به فرش نمی‌زند. خوب است که به عمر و سلامت فرش خود اهمیت بدهید و برای شست‌و‌شو، آن را به یک قالی‎شویی حرفه‌ای و معتبر بسپارید. ممنون که تا پایان مقاله همراه ما ماندید. با‌سپاس.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام ممنون از مقاله خوبتون، من یه خبر توی مجله اقتصاد آفرین خوندم نوشته بود نرخ شتسشوی موکت هر متر 7 هزار تومنه، خواستم بدونم برای یک موکت 12 متری چقدر هزینه ش میشه؟

    ممنون میشم راهنمایی کنید🙏💙

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا