نظافت منزل آچاره نظافت منزل آچاره

نحوه پاک کردن چسب قطره‌ ای از روی دست + چسب آهن

نظافت و شستشوخانه‌داری

اگر از چسب قطره‌ای و چسب آهن برای ساخت ابزارهای مختلف استفاده کرده باشید، حتماً تا به حال با چالش پاک کردن چسب‌ قطره ای از روی دست خود مواجه شدید. این امر بسیار مهم است و عدم توجه به این موضوع باعث آسیب‌دیدگی پوست دست شما می‌شود.

البته در برخی موارد، پاک کردن این چسب‌ها بسیار آسان است و اگر در مراحل اولیه از پوست دست خود مراقبت کنید، آسیبی به آن وارد نمی‌شود و درنهایت پوست شما لطافت و زیبایی خود را از دست نمی‌دهد. بر این اساس در ادامه، ابتدا به بررسی روش‌های پاك كردن چسب قطره اي از روي دست می‌پردازیم و توضیحاتی هم راجع به پاک کردن چسب آهن ذکر می‌کنیم.

نکات کلیدی

  •  ساده‌ترین روش، شستن دست با آب و صابون است. اگر چسب تازه باشد، این روش معمولاً موثر است.
  • استون یک حلال قوی است که می‌تواند باعث پاک کردن چسب قطره ای از دست شود.
  • نمک به عنوان یک ساینده می‌تواند به جدا شدن چسب از پوست کمک کند.
  • الکل نیز یک حلال قوی است که می‌تواند چسب قطره‌ای را از روی پوست پاک کند.
  • اسید موجود در آب لیمو نیز باعث  جدا شدن چسب از پوست می‌شود.
  • برای پاك كردن چسب آهن از روي دست حلال‌های چسب آهن مانند ایزوپروپیل را می‌توانند استفاده کرد.

پاك كردن چسب قطره اي از روي دست با آب و صابون

آسان‌ترین روشی که در گام اول باید به سراغ آن بروید، شستن با آب و صابون است. از آنجایی که در لحظات ابتدایی، جدا کردن چسب آسان است، سعی کنید این روش را امتحان کنید.

برای اثربخشی بیشتر، در ظرف یک استکان آب و یک استکان آب لیمو را به‌همراه مقداری صابون بریزید و دست را در محلول ذکرشده فرو ببرید. بعد از 1 دقیقه، دستتان را با آب گرم و صابون بشویید. بعد از شستن دستتان، تمامی آثار چسب به‌خوبی از سطح پوستتان پاک شده و به‌نرمی و لطافت اولیه خود رسیده است.پاک کردن چسب قطره‌ ای از روی دست

استفاده از استون برای پاك كردن چسب قطره اي از روي دست

هنگامی که زمان زیادی از آغشته شدن پوست دستتان به چسب قطره‌ای بگذرد، بهتر است که برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر، چسب را به‌وسیله استون، از پوستتان جدا کنید. به این منظور، مایع استون (پاک‌کننده لاک ناخن) را داخل یک ظرف کوچک بریزید، دستتان را 5 دقیقه برای پاک کردن برای جدا شدن چسب درون آن قرار دهید. این ماده حلال چسب قطره ای روی دست است.

نظافت منزل آچاره
نظافت منزل آچاره

درنهایت سعی کنید که چسب را به‌آرامی از پوست دستتان جدا کنید، اگر چسب قطره‌ای از سطح پوستتان جدا نشد، بار دیگر نیز این عمل را تکرار کنید، سپس دست خود را به‌طور کامل با صابون و آب گرم بشویید. برای جلوگیری از آسیب دیدن و خشک شدن پوست، بهتر است، از یک کرم مرطوب‌کننده غلیظ استفاده کنید.

پاک کردن چسب آهن از روی دست

استفاده از آب و نمک برای پاک کردن چسب قطره ای از دست

یکی دیگر از روش‌های مؤثر در از بین بردن چسب قطره‌ای از روی پوست دست، استفاده از محلول آب و نمک است. توجه داشته باشید، اگر فکر می‌کنید، استفاده از استون باعث به پوست شما آسیب می‌زند، آب و نمک بهترین گزینه برای پاک کردن چسب هست.

گرانول نمک به‌عنوان ماده‌ای جهت خمیر کردن چسب خشک‌شده پوست به کار می‌رود؛ با این حال، بهتر است در ابتدا ناحیه‌ای که چسب روی آن قرار گرفته است را برای نرم کردنِ چسب، در آب گرم خیس کنید. سپس نمک را روی چسب بمالید، دوباره آن را در آب گرم بشویید و درنهایت، به‌آرامی چسب را از روی پوست جدا کنید.

توجه داشته باشید، ممکن است در ابتدا چسب از روی پوست جدا نشود؛ پس برای اثربخشی بیشتر نمک، باید کمی فشار بیاورید و اسکراب کردن را حداقل 1 دقیقه ادامه دهید. هنگامی که چسب شروع به لایه‌لایه شدن می‌کند، ناحیه آغشته به چسب را دوباره 1 تا 2 دقیقه در آب گرم خیس کنید.

احتمالاً حالا چسب سریع پاک می‌شود. آن قسمت را به‌طور کامل بشویید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید. اگر برخی از قسمت‌های چسب روی پوست شما باقی ماند، تمام فرایند را مجددا تکرار کنید.

محاسبه رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

استفاده از الکل برای پاك كردن چسب از روي دست

برای پاک کردن چسب قطره ای از روی دست، ابتدا مقداری پنبه را به الکل آغشته کنید و در ادامه آن را روی قسمتی از پوست که به چسب آغشته شده است، قرار دهید. در ادامه بهتر است به‌وسیله فویل آلومینیوم روی آن قسمت را بپوشانید و برای تأثیر بیشتر کمی فشار وارد کنید. بعد از 10 الی 15 دقیقه، پوست دست خود را بشویید، اگر چسب از بین نرود، بهتر است که بار دیگر این روند را تکرار کنید.

توجه داشته باشید، در این روش شاید پوست دست شما کمی ملتهب و قرمز شود. در ادامه به‌وسیله کرم مرطوب‌کننده سطح پوست خود را به‌آرامی ماساژ دهید تا بعد از مدتی، التهاب پوست شما از بین برود.پاک کردن چسب قطره‌ ای از روی پوست

استفاده از آب لیمو برای پاک کردن چسب قطره ای از دست

اسید موجود در آب لیمو قدرت این را دارد که به‌خوبی چسب قطره ای روی پوست را از بین ببرد. بر این اساس بهتر است، مقداری آب لیمو را در آب گرم مخلوط کنید و در ادامه دستتان که به چسب آغشته شده است را درون این محلول قرار دهید.

اگر این امکان برای شما وجود ندارد، می‌توانید دستمالی را به آبلیمو آغشته کنید و آن را روی سطح پوست خود قرار دهید. سپس 10 الی 15 دقیقه پوست خود را با آب و شوینده مخصوص خودتان بشویید. اگر چسب از پوستتان جدا نشد، بهتر است این عمل را بار دیگر تکرار کنید.

همان‌طور که مشاههده کردید، تا اینجا به بررسی روش‌های مهم و کاربردی برای از بین بردن چسب قطره‌ ای از سطح پوست پرداختیم، اما لازم به ذکر است که در برخی از موارد ممکن است پوست شما به چسب آهن آغشته شود که در ادامه راهکارهای از بین بردن آن را نیز بررسی می‌کنیم.پاک کردن چسب آهن از روی پوست

استفاده از حلال‌های چسب آهن برای پاك كردن چسب آهن از روي دست

هنگامی که سطح پوست دست شما به چسب آهن آغشته شود، از بین بردن آن کمی سخت‌تر از چسب قطره‌ای است. یکی از راهکارهای  مهمی که در این موارد می‌توانید از آن استفاده کنید، حلال‌های چسب آهن هستند.

یکی از معروف‌ترین حلال‌ها برای این منظور، ایزوپروپیل است. این ماده، مایعی بی‌رنگ، فرار و با بویی شبیه استون و اتانول است که به‌طور عمده، به‌عنوان محلول ۷۰٪ در الکل پزشکی و ضدعفونی‌کننده‌های دست و حلال چسب آهن استفاده می‌شود.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

مهم‌ترین نکات جلوگیری از چسبیدن چسب آهن روی دست

در این مقاله به روش‌های مهم و کاربردی برای پاک کردن چسب قطره‌ ای و چسب آهن از روی دست اشاره کردیم، در این قسمت نیز به چند پیشنهاد مهم و کاربردی برای از جلوگیری از چسبیدن چسب قطره‌ ای و آهن به‌ دست اشاره می‌کنیم.پاک کردن چسب قطره‌ ای از روی دست

بهتر است، زمان استفاده از چسب‌های قوی، دستکش پلاستیکی بپوشید و آن‌ها را از لباس‌های کتان دور نگه دارید. مواد شیمیایی موجود در چسب قوی، باعث واکنش گرمازا می‌شود که می‌تواند پوست را بسوزاند.

زمانی که تصمیم گرفتید از این چسب‌ها استفاده کنید، بهتر است تمام ابزاری که برای کار به آن احتیاج دارید را در دسترس قرار دهید که درنهایت عوامل محیطی توجه و تمرکز شما را از بین نبرد و کاملاً متمرکز بر کاری که انجام می‌دهید، باشید.

اگر به دنبال بهترین چسب نشتی لوله فاضلاب هستید روی مقاله کلیک کنید.

جمع‌بندی پاك كردن چسب از روي دست

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا با بررسی نحوه پاک کردن چسب قطره‌ ای از روی دست به شما در این روند کمک کنیم. همچنین اطلاعات مهم مربوط به نحوه پاک کردن چسب آهن را نیز مرور کردیم تا شما برای پاک کردن چسب از روی پوست خود با هیچ چالشی مواجه نشوید.

اگر شما هم در این مورد تجربه‌ای دارید، آن را از طریق بخش نظرات با ما درمیان بگذارید تا دیگر کاربران نیز از این تجربیات بهره‌مند شوند. امیدواریم که در پاک کردن پوست خود موفق باشید!

آچاره خدمات مرتبطی مانند نظافت منزل دارد که برای استفاده از خدمات آن می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

3.3/5 - (18 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا