بهترین روش تميز كردن كاغذ ديواری قابل شستشو

نظافت و شستشو

اگر در حال خواندن این مطلب هستید احتمالا کاغذ دیواری‌های منزلتان کثیف و یا کدر شده‌اند و دیگر جلوه روزهای اول را ندارند. کاغذ دیواری آشپرخانه می‌تواند تحت تاثیر دوده و روغن‌های پخش شده هنگام پخت و پز بسیار کثیف و کدر شود و یا کاغذ دیواری به کار رفته در سرویس بهداشتی تحت تاثیر رطوبت و پخش شدن آب رنگ و روی خودش را از دست داده باشد.

علت سیاه شدن کاغذ دیواری بستگی زیادی به محل قرارگیری آن دارد. هرچه رنگ کاغذ دیواری روشن‌تر باشد این کثیفی و کدر شدن جلوه بیشتری پیدا خواهد کرد. در این مقاله از مجله آچاره بهترین راه برای تميز كردن كاغذ ديواری قابل شستشو آن را بررسی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

شما می‌توانید برای انجام امور نظافتی خانه خود مانند تمیز کردن کاغذ دیواری از نظافتچیان آچاره کمک بگیرید.

از کجا بفهمیم کاغذ دیواری قابل شستشو است؟

قبل از هر اقدامی برای تميز كردن كاغذ ديواری قابل شستشو باید ابتدا نوع کاغذ دیواری و قابل شستشو بودن آن را بررسی کنید. احتمالا هنگام خرید کاغذ دیواری مد نظرتان به این موضوع پی برده‌اید، ولی اگر قصد تمیز کردن کاغذ دیواری‌های از پیش نصب شده و یا بسیار قدیمی را دارید که از قابل شستشو بودنشان مطمئن نیستید بهتر است شستشو را با احتیاط بیشتری انجام بدهید.

قابلیت شستشوی کاغذ دیواری به وجود یک لایه نازک pvc برمی‌گردد که تشخیص آن با دست ممکن نیست و تنها راه فهمیدن آن از طریق اطلاعات سازنده است. در ادامه روش‌های تمیز کردن کاغذ دیواری غیرقابل شستشو و قابل شستشو را به طور جداگانه بررسی می‌کنیم.

تميز كردن كاغذ ديواری قابل شستشو

همانطور که قبل‌تر اشاره شد، کاغذ دیواری قابل شستشو یک لایه نازک pvc (نوعی از pvc به نام ونیل) روی خود دارد که مانع از نفوذ آب به زیر این لایه می‌شود. به همین علت هنگام شستشوی این نوع کاغذ دیواری به هیچ وجه نباید از اجسام زبر مثل اسکاچ استفاده شود، چرا که باعث از بین رفتنن لایه pvc می‌شود و قابلیت شستشوی کاغذ دیواری به مرور زمان از بین می‌رود.

بهترین راه برای تميز كردن كاغذ ديواری قابل شستشو، آغشته کردن یک اسفنج به محلول آب ولرم و صابون و کشیدن آن روی لکه‌های کاغذ دیواری است. هنگام مالیدن اسفنج به کاغذ دیواری مراقب حاشیه‌های آن باشید تا آب به پشت کاغذ دیواری نفوذ نکند. پس از شستشوی کاغذ دیواری به این روش، قسمت‌های کف زده شده را آبکشی کرده و سپس با یک دستمال یا حوله تمیز سطح کاغذ را کاملا خشک کنید.

تمیز کردن کاغذ دیواری غیر قابل شستشو

اگر از غیرقابل شستشو بودن کاغذ دیواری مطمئن هستید و یا نمی‌دانید قابلیت شستشو دارد یا نه بهتر است از این متد استفاده کنید. برای نظافت و تمیز کردن کاغذ دیواری غیر قابل شستشو به مایع ظرفشویی با قدرت پاک کنندگی متوسط و ملایم، آب گرم، سرکه، جوش شیرین (اختیاری)، بطری اسپری، و دستمال (ترجیحا میکروفایبر) نیاز دارید.

  • ابتدا گرد و خاک روی سطح کاغذ دیواری را با دستمال میکروفایبر پاک کنید. این کار را با یک فشار آرام انجام دهید و به هیچ عنوان دستمال را محکم روی سطح کاغذ دیواری نکشید.
  • آب گرم، سرکه، جوش شیرین، و مایع ظرفشویی ملایم را در یک بطری اسپری مخلوط کنید.
  • جهت تمیز کردن کاغذ دیواری غیر قابل شستشو، محلول را به مقدار کم و از فاصله 30 سانتی روی دیوار اسپری کنید. سپس با دستمال به آرامی و با حرکات عمودی کاغذ دیواری را پاک کنید.
  • اجازه بدهید کاغذ دیواری کاملا خشک شود.
  • برای لکه‌های ماندگارتر از پاک کن استفاده کرده و یا مجددا روی محل مورد نظر اسپری زده و روی آن دستمال بکشید. هرگز دستمال را محکم روی کاغذ دیواری نکشید.

تميز كردن كاغذ ديواری قابل شستشو با بخارشو

بهتر است در صورتی که از قابل شستشو بودن کاغذ دیواری مطمئن هستید از این روش استفاده کنید. همچنین پس از استفاده از بخارشو می‌توانید برای از بین بردن لکه‌های سرسخت‌تر از روش‌های گفته شده در این مطلب استفاده کنید. استفاده از بخارشو جهت پاک کردن کاغذ دیواری انتخاب مناسبی برای محیط‌های مرطوب نیست و بهتر است در چنین محیط‌هایی از دیگر روش‌های معرفی شده در این مطلب استفاده کنید.

برای نظافت از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

تميز كردن كاغذ ديواری قابل شستشو با بخارشو

هر چند وقت یکبار کاغذ دیواری را بشوییم؟

در صورتی که کاغذ دیواری منزل شما غیر قابل شستشو است بهتر است حداقل هر 2 تا 3 ماه یکبار آن را به روش گفته شده تمیز کنید. در صورتی که لکه‌ها بلافاصه پاک نشوند و یا لکه‌های ضعیف‌تر مدت زمان زیادی روی کاغذ دیواری بمانند پاک کردن آن‌ها بسیار سخت خواهد شد. هرگز از تمیز کننده‌های حلال، استون یا هرگونه مواد شیمیایی قوی روی کاغذ دیواری‌های غیرقابل شستشو استفاده نکنید.

کاغذ دیواری قابل شستشو نیز بهتر است هر دو ماه یکبار به طور کامل تمیز شود تا لکه‌ها روی آن ماندگار نشوند. همچنین، بهتر است پس از ایجاد لکه روی کاغذ دیواری در صورت امکان آن را فورا با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

نحوه پاک کردن لکه انار از كاغذ ديواری قابل شستشو

پاک کردن لک میوه‌هایی مثل انار و آلبالو چه از روی لباس و فرش و چه از روی کاغذ دیواری کمی سخت است. بهتر است به محض لک شدن دیوار آن را فورا با دستمال مرطوب تمیز کنید.

از کجا بفهمیم کاغذ دیواری قابل شستشو است؟

در صورتی که لکه انار از قبل روی دیوار مانده و خشک شده می‌توانید با استفاده از محلولی که جهت شستشوی دیوار غیر قابل شستشو آموزش دادیم لکه را پاک کنید. همچنین می‌توانید ترکیب آب ولرم و شوینده لباس را به وسیله یک اسفنج روی لکه انار مالیده و سپس آن را با دستمال خشک پاک کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا