نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

از بین بردن شته و سمپاشی گیاهان آپارتمانی

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

از بین بردن شته و سمپاشی گیاهان آپارتمانی کار دشواری نیست، در صورت داشتن اطلاعات کافی در رابطه با روش از بین بردن انواع آفات به‌راحتی می‌توانید از پوسیدگی گیاهان در منزل جلوگیری کرده و باعث رشد سریع آنها شوید. ما در طول متن تمام روش‌های مؤثر جهت از بین بردن انواع آفات گیاهان آپارتمان را به صورت دقیق توضیح داده‌ایم. پس اگر جزو افرادی هستید که به دنبال روش‌های مناسب برای از بین بردن شته و سمپاشی گیاهان آپارتمانی هستید در این مقاله مجله آچاره همراه ما باشید.

اصول از بین بردن شته و سمپاشی گیاهان آپارتمانی

قبل از اینکه اقدام به از بین بردن شته و آفات گیاهان کنید در مرحله اول باید اطلاعات کاملی در رابطه با انواع آفات گیاهان آپارتمانی داشته باشید تا بتوانید از سم مناسب و روش مناسب برای از بین بردن این آفات استفاده کنید.

رایج‌ترین آفات گیاهان آپارتمانی که باعث پژمردگی گیاه می‌شوند در لیست زیر بیان شده اند:

1. کنه

کنه قابل مشاهده با چشم نیست و جزو رایج‎‌ترین آفات گیاهان آپارتمانی به حساب می‌آید. کنه معمولاً به رنگ سفید است در پشت برگها یافت می‌شود که به صورت تدریجی باعث ضعیف شدن گیاه می‌گردد.

اگر برگ گیاهان را به صورت دقیق زیر نور آفتاب بررسی کنید در این حالت امکان مشاهده آن وجود دارد. برای از بین بردن شته و سمپاشی گیاهان آپارتمانی بهتر است از آفت کش یا سم مناسب را از گلخانه‌ها تهیه کرده و سپس اقدام به سمپاشی گیاه کنید.
نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

2. شپشک

شپشک از مهم‌ترین علت‌های نابودی گیاهان کاکتوس به حساب می‌آید که برای از بین بردن این آفات، ابتدا باید گیاه را به صورت کامل با فشار آب بشویید سپس از سم مناسب جهت از بین بردن شپشک‌ها استفاده کنید.

3. شته

شته ها معمولاً در روی برگ‌هایی که تازه رشد کرده‌اند جمع شده و با ترشح ماده چسبناکی باعث آسیب رسیدن به برگ گل و گیاهان می‌شوند. جهت از بین بردن این آفات ابتدا باید با فشار آب تمام سطح گیاه را به صورت کامل پاک کرده، سپس از سم مناسب برای از بین بردن شته های موجود در پشت گلبرگ‌ها استفاده کنید.

4. پشه قارچی

پشه های قارچی به رنگ قهوه‌ای یا سیاه هستند که اکثراً در اطراف گیاه وجود دارند و با سوراخ کردن ریشه گیاهان باعث آسیب رسیدن به گیاه می‌شوند.

5. حلزون

حلزون‌ها معمولاً با جویدن برگ گلها باعث آسیب رسیدن به برگ گیاهان می‌شوند. شما با تهیه سم مناسب از می‌توانید اقدام به سمپاشی کنید. هرگز بدون نظر کارشناسی سم نخرید چون نوع سم به نوع گساه و آفت آن وابسته است.

از بین بردن شته و سمپاشی گیاهان آپارتمانی

6. قارچ

قارچ ها به صورت لکه های سفید پودری بر روی برگ گل گیاهان آپارتمانی قابل مشاهده هستند.  توجه داشته باشید که اگر گیاه به قارچ آلوده شده باشد، در این حالت حتما باید بخش‌های آلوده را از قسمت سالم گیاه جدا کنید تا احتمال انتشار آلودگی به بخش‌های سالم تر به حداقل برسد. می‌توانیم به این نتیجه برسیم که از بین بردن شته و سمپاشی گیاهان آپارتمانی کار راحتی است شما تنها با بررسی دقیق و سمپاشی می‌توانید از پژمرده شدن گیاه جلوگیری کنید.

نکات مهم در رابطه با جلوگیری از بروز آفات در گیاهان آپارتمانی

همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده و شما با رعایت کردن چند نکته مهم می‌توانید از بروز آسیب در گیاهان جلوگیری کنید.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

  • حتماً سعی کنید برگ‌های زرد شده گیاهان را سریع از گیاه جدا کنید، چون اگر برگ های خراب شده زیاد در روی گیاه بماند در این حالت می تواند باعث آسیب به برگ‌های سالم شود.
  • برگ گل‌ها را به صورت کامل با فشار آب بشویید، این کار تاثیر زیادی در جلوگیری از خراب شدن گیاهان و آلوده شدن تمام بخش‌های گیاه به انواع آفات را دارد. این کار را باید حداقل دو هفته یک بار انجام دهید و بعد از شستشوی کامل گیاه با استفاده از یک دستمال نرم اقدام به خشک کردن برگ گیاهان کنید.

  • گیاهان را به صورت مستقیم چند ساعت زیر نور مستقیم افتاب قرار دهید.
  • سعی کنید هر چند ماه یکبار خاک گیاه را تغییر داده و از کودهای مناسب جهت رشد گیاهان استفاده کنید.
  • حتماً باید گیاهان را به صورت روزانه بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه لکه‌های زرد و سفید و سوراخی در روی برگ گل‌ها، اقدام به سمپاشی کنید.

بهترین روش از بین بردن شته و سمپاشی گیاهان آپارتمانی

راه‌های مختلفی جهت از بین بردن شته و سمپاشی گیاهان آپارتمانی وجود دارد، در حالت کلی می‌توان سم‌ها را به دو دسته شیمیایی و خانگی بخش بندی کرد.

معمولا سم‌های شیمیایی به دو صورت پودر و یا محلول هستند که توسط گل فروشی‌های مختلف قابل دسترسی هستند و می‌توانید اقدام به خرید کنید. توجه داشته باشید که ارائه اطلاعات کامل در رابطه با آفات برگ گل‌ها مهم‌ترین گزینه جهت خرید سم مناسب سپس بر حسب دستورالعمل استفاده که در روی بسته بندی سم یا آفات کش نوشته می‌شود شروع به سمپاشی گل کنید.

اگر وضعیت گیاه حاد نیست در این حالت می‌توانید از محلول‌های خانگی نیز جهت از بین بردن آفات استفاده کنید.

توجه داشته باشید که در برخی مواقع استفاده کردن از روش‌های خانگی که به وسیله اطرافیان توصیه می‌گردد علاوه بر اینکه آفات را از بین نمی‌برد می‌تواند باعث بروز آسیب بیشتر به گیاه گردد.  پس همیشه سعی کنید بر حسب روش‌هایی که متخصصین و افرادی که اطلاعات کاملی در رابطه با این موارد دارند اقدام به سمپاشی گیاهان آپارتمانی کنید.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

استفاده از سم خانگی جهت از بین بردن آفات گیاهان آپارتمانی

برخی از روش‌های خانگی برای دفع آفات گیاهان آپارتمانی وجود دارد که در حالت کلی استفاده از این سم‌ها تا حدی جزئی می‌تواند اثر داشته باشد.

توجه داشته باشید استفاده از روش خانگی در اکثر مواقع مهم‌ترین علت بروز آسیب جدی در گیاهان است.  پس حتماً توجه داشته باشید که برحسب توصیه‌های افراد متخصص از این سم‌های خانگی استفاده کنید.

چند نمونه از روش‌های رایج خانگی که جهت از بین بردن آفات گیاهان استفاده می‌شود در لیست زیر بیان شده است:

  • چند عدد سیر و فلفل را به صورت کامل لح کرد و این محلول را با آب مخلوط کرد، سپس با استفاده از آبپاش می‌توانید شروع به سمپاشی کنید.
  • استفاده از مایع دستشویی و آب جهت از بین بردن آفات گیاهان توسط برخی از افراد استفاده می‌شود.
  • استفاده از پرتقال جهت از بین بردن آفات گیاهان از روش‌های دیگر خانگی است، در این روش پوست پرتقال را با آب جوش مخلوط می‌کنند و از این محلول جهت سمپاشی برگ گل‌ها استفاده می‌نمایند.

در حالت کلی روش های خانگی متعددی توسط افراد استفاده می‌شود که معمولاً این روش‌ها گزینه مناسبی نیستند و حتماً سعی کنید شما با مشاوره متخصص روش‌های مطمئن و درست را برای از بین بردن آفات گیاهان استفاده کنید.

سخن آخر

اگر شما از آن دست افرادی هستید که گیاهان آپارتمانی زیادی در منزلتان نگهداری می‌کنید و موقع تمیزکاری با جابه‌جایی این گلدان‌ها دچار مشکلاتی مثل کمر درد و حتی اتلاف وقت می‌شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده کنید. افراد متخصص در زمینه نظافت خانه‌های پر از گل‌های آپارتمانی و حتی گلخانه را در سریع‌ترین زمان ممکن تمیز می‌کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید