نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

با گلهای آپارتمانی خوشبو آشنا شوید!

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

وجود گل و گیاه در منزل باعث ایجاد حس طراوت و نشاط می‌شود و روی روحیه بسیار تاثیرگذار است. اگر این گل‌ها خوشبو نیز باشند، تاثیر آن‌ها دوچندان می‌شود. گل‌های عطری علاوه‌بر ظاهر زیبایی که دارند، باعث عطراگین کردن محیط خانه نیز می‌شوند. نکته‌ جالبی که درمورد گلهای آپارتمانی خوشبو وجود دارد این است که بسیاری از گل‌هایی که داخل فضای خانه هستند، به‌نسبت گیاهان داخل باغچه، عطر بیشتری تولید می‌‌کنند.

گل‌ها هم موجودات زنده‌ای هستند که نفس می‌کشند و با بودنشان، حس بهتری را برای ما به ارمغان می‌آورند. گلهای آپارتمانی معطر، نیاز به مراقبت‌ آن‌چنانی ندارند. در واقع این گیاهان آپارتمانی مقاوم طوری هستند که اگر شما تنها سر وقت به آن‌ها آب بدهید، در مقابل نور قرارشان دهید و بامحبت با آن‌ها رفتار کنید، به‌خوبی رشد می‌کنند.

5 نکته برای آبیاری گل و گیاه معطر در منزل

همان‌طور که می‌دانید، گلهای عطری آپارتمانی هم مانند تمام گل‌های دیگر به مراقبت و رسیدگی نیاز دارند. حتی ممکن است که این گیاهان آپارتمانی گلدار به مراقبت بیشتری هم نیاز داشته باشند. یکی از فاکتورهای مهم برای رشد گیاه، آب دادن به‌موقع به گل است:

  1. برای آبیاری گل‌ معطر بهتر است از آب لوله‌کشی استفاده نکنید. چون وجود کلر در آب باعث صدمه زدن به گل می‌شود. باید چندساعتی آب را در محیط خانه بگذاریم و بعد برای آبیاری استفاده کنیم تا کلر آب ته‌نشین شود.
  2. اگر سبزی را شستید، آب آن را دور نریزید زیرا این آب خیلی برای گل‌ها مفید است.
  3. اگر گل در فصل رشد قرار دارد، باید به‌طور منظم و به تعداد مکرر به آن آب بدهید.
  4. هنگامی که تخم‌مرغ را آب‌پز می‌کنید، آب آن را دور نریزید. وجود املاح معدنی در این آب، بهترین گزینه برای آبیاری گل می‌باشد.
  5. هنگام عوض کردن آب آکواریوم نیز آن را نگه دارید و برای آبیاری گل از آن استفاده کنید.

آبیاری اصولی گیاهان

7 گل آپارتمانی خوشبو

1. گل گاردنیا از گلهای آپارتمانی خوشبو

گاردنیا محبوب‌ترین گل معطر آپارتمانی است. دلایل انتخاب گاردنیا به‌خاطر این است که در تمام مناطق سرد و گرم رشد می‌کند. گل سفید و کرم رنگ این گل بسیار زیبا و بزرگ است و به گل رز شباهت است. عطر این گل به تیزی عطر گل یاسمن نیست ولی در عین حال بوی خیلی مطبوعی دارد.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

پخش بوی گاردنیا بالاست و تمام محیط را عطری می‌کند. اما بوی آن اذیت‌کننده نیست و مانند این است که بوی فضا از اول به همین روال بوده است. موقع بارش باران، عطر این گل دوچندان می‌شود. یا موقعی که نسیم مرطوبی بین گل‌ها جریان دارد، عطر خوشبوی آن در تمام فضا پخش شده و حس زیبایی را می‌سازد. گل گاردنیا به طورمعمول در باغچه کاشته می‌شود اما در آپارتمان نیز استفاده می‌شود. با فراهم ‌کردن شرایط مناسب برای این گل، می‌توانید شاهد شکوفه‌های زیبای این گل در تابستان و پاییز باشید.

مطلب پیشنهادی تمیز کردن گل های مصنوعی

گل گاردنیا از گل های آپارتمانی خوشبو

2. گل یاسمن

به جرئت می‌توان گفت که گل یاسمن خوشبوترین گل دنیاست! عطر این گل آنقدر قوی است که برخی از افراد نمی‌توانند به سمت این گل بروند. به خاطر عطر قوی این گل، شما حتی می‌توانید از فاصله دور هم بوی آن را استشمام کنید. از روغن این گل برای عطر درمانی استفاده می‌شود. البته تمام گل‌های یاسمن عطر ندارند.

مثلا یاسمن صورتی، معطرترین گونه یاسمن به‎شمار می‌رود که در شب عطر فوق العاده‌ای را پخش می‌کند. یا مثلا یاس بندری، بویی شبیه به گل گاردنیا دارد و عطر آن بسیار خوشبو است. گل یاسمن هم معمولا در بیرون از منزل کاشته می‌شود. اما می‌توانید آن را به آپارتمان بیاورید و از بوی بی‌نظیرش استفاده کنید. مانند گل‌های دیگر، یاسمن هم به نور فراوان احتیاج دارد. در طول تابستان و بهار باید این گل جلوی نور آفتاب باشد. البته در زمستان هم به نور آفتاب احتیاج دارد اما اگر در مقابل نور مستقیم خورشید هم قرار نگیرد، مشکلی پیش نمی‌آید.

گل یاسمن

3. گل شیپور فرشته

ممکن است شما از زبان باغبان‌ها، اسم دیگری برای این گل یعنی “تاتوره” را نیز شنیده باشید. البته این نام‌گذاری اشتباه است و این دو گل باهم فرق دارند. گل شیپور از گل ‌های عطری آپارتمانی محسوب می‌شود. هنگام غروب آفتاب، بیشترین میزان پخش شدن عطر این گل است. این گل را می‌توان در مناطق سرد نیز پرورش داد اما در اصل در مناطق گرم رشد می‌کند.

مطلب پیشنهادی همه چیز درباره گل یشم

این گل عطر شیرینی دارد و به سرعت در فضا پخش می‌شود. اگرچه گل شیپور معمولا در باغچه کاشته می‌شود اما می‌توان با فراهم کردن شرایط مناسب در خانه، آن را در منزل هم پرورش داد. نکته‌ای که درمورد این گل وجود دارد این است که حشرات موذی و آفات به شدن جذب این گل می‌شوند.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

بنابراین باید با یاد گرفتن روش‌های پیشگیری، از این اتفاق جلوگیری کنید. این گل را در یک اتاق جلوی پنجره نورگیری قرار دهید. زیرا این گل برای شکوفه دادن و رشد کردن نیازمند نور زیاد است.

گل شیپور فرشته

4. گل آفتاب‌پرست

گل آفتاب‌پرست از دسته گلهای آپارتمانی خوشبو است که زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد و فضای خانه‌تان را بسیار زیبا می‌کند. بوی مطبوع این گل، مانند طعم خوش وانیل است. اغلب این گل‌ها به رنگ بنفش هستند اما امروزه این گل در رنگ‌های دیگری نیز عرضه می‌شود. این گل مانند گل‌های قبلی، هم امکان رشد در منزل را دارد و هم در خارج از منزل رشد می‌کند. می‌توانید این گل را در گلدانی بکارید و در بالکن بگذارید. گل آفتاب‌پرست برای رشد به نور زیاد نیاز دارد. این گل روزانه به 6 تا 8 ساعت نور در روز نیاز دارد. پس باید آن را کنار یک پنجره قرار دهید تا نور کافی دریافت کند.

اگر شرایط مناسب را برای گل آفتاب‌پرست فراهم کنید؛ می‌تواند در فضای خانه از اواسط تابستان تا اواسط پاییز شکوفه بدهد. اما در صورت دریافت نکردن نور کافی، گل ‌دادن گیاه متوقف می‌شود. بنابراین گل‌های گیاه به‌جای ضخیم و براق‌ شدن، شکننده و نازک می‌شوند.

گل آفتاب پرست از گل های آپارتمانی خوشبو

5. پرتقال آپارتمانی کامکوات

پرتقال کامکوات یک درخت‌چه مینیاتوری است که میوه مرکباتی دارد. این گیاه رشدی آهسته‌ و عطر بسیار مطبوع و شگفت‌انگیزی دارد. اگر می‌خواهید از این گیاه به بهترین نحو نگه‌داری کنید، این گیاه یک گیاه کم آب است و توصیه می‌کنیم آن را در خاک مرطوب قرار ندهید. این گیاه بسیار نور دوست است. پس تا می‌توانید آن را در معرض نور خورشید قرار دهید تا بیشتر و بهتر رشد کند. مناسب‌ترین خاک برای رشد کامکوات، خاکی است که زهکشی متناسب با این گیاه داشته باشد.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

نگه‌داری‌ کردن از گل کامکوات در آب و هوای شرجی می‌تواند در روند رشد گیاه تاثیر بگذارد. برای رشد این گیاه می‌توانید از کود مرکبات استفاده کنید. البته در زمستان نیازی به استفاده از کود برای کامکوات نیست زیرا رشد این گیاه در زمستان متوقف می‌شود.

پرتقال کامکوات

6. گل همیشه سبز، از گلهای آپارتمانی خوشبو

گل همیشه سبز از دسته گل‌های بسیار زیبا و ظریفی است که شاخ و برگ‌های براق و گل‌های چتری دارد. این گل که حالت پیچک‌طور دارد را هویا نیز می‌نامند. عطر شیرین و دلربای این گل، بسیار مسحورکننده و هوس‌انگیز است. اوج عطرافشانی گل در عصر است. این گیاه شکوفه‌های فوق‌العاده حساسی دارد. پس مراقب باشید! چون اگر گل‌هایش را بچینید، دیگر گلی روی ساقه گیاه رشد نخواهد کرد.

 گل همیشه سبز

7. گل رز مینیاتوری

گل رز مینیاتوری از دسته گلهای آپارتمانی خوشبو است. گل‌های بسیار زیبا و عطر نافذ این گیاه، بسیار دل‌انگیز می‌باشد. گلبرگ‌های این گل، مخملی و لطیف هستند. این گل را “ساناز” نیز می‌نامند. می‌توانید این گل را در سالن منزل یا بالکن قرار دهید. تنوع رنگ و نوع این گل زیاد است اما رنگ‌های صورتی و قرمز این گل بسیار رایج هستند.

گل رز مینیاتوری از گل های آپارتمانی خوشبو

آیا گل‌های شاخه بریده برای حیوانات خانگی ضرر دارد؟

خیر ضرر ندارد. فقط گل‌های لیلیوم و اورینتال در صورت جویده شدن توسط حیوان خانگی مثل گربه، می‌توانند خطرناک باشند. چون گربه‌ها معمولا این گل را می‌خورند و از آن‌جایی که برگ این گیاهان سمی است، برای حیوان ضرر دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی را نیز مطالعه کنید.

مضر بودن گیاهان برای حیوانات خانگی

علت لوله شدن برگ گلهای آپارتمانی خوشبو چیست؟

افراط در آبیاری گل یا سرد بودن محیط گل، باعث بروز این اتفاق می‌شود. وجود آفت شته یا حتی کمبود مواد غذایی در گلهای عطری آپارتمانی هم می‌تواند از دلایل بروز این اتفاق باشد.

خراب شدن برگ گیاهان

نتیجه گیری

گل‌ها نماد و مظهر زیبایی و طراوت هستند. وجود گل در خانه، انرژی مثبت خالص است و می‌تواند روح را جلا دهد. البته تمام گل‌ها امکان نگه‌داری در منزل را ندارند. اما برخی گلهای آپارتمانی خوشبو هستند که مخصوص نگه‌داری گیاه در آپارتمان هستند. این گل‌ها را حتی بیرون از خانه نیز می‌توان کاشت. گل‌های عطری زیادی هستند که وجودشان در منزل باعث رویایی شدن و عطرآگین شدن فضای منزل می‌شود. 

گیاهان آپارتمانی به کوددهی، آبیاری و بسیاری دیگر از مراقبت‌ها نیاز دارند پس به‌راحتی ممکن است محل (اتاق خواب، پذیرایی و…) بهم ریخته شود مخصوصا اگر تعداد گلدان‌ها بالا باشد. برای نظافت منزل بعد از این نوع بهم ریختگی‌ها با آچاره در ارتباط باشید. 

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید