نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

اگر شما هم به دنبال فهرستی از گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی خود هستید با ما همراه باشید. دو چیز وجود دارد که ما در زندگی به آن‌ها علاقه داریم: گیاهان و حیوانات خانگی. ولی متأسفانه بسیاری از گیاهان برای گربه‌ها و سگ‌ها خطرناک هستند. ممکن است برخی از گیاهان برای حیوانات خانگی سمی باشند و گاهی باعث تشنج، لرزش یا مشکلات بدتر از آن شوند. حتی خوش‌رفتارترین حیوانات هم در مواقعی ممکن است یک گیاه آپارتمانی را گاز بگیرند و بخورند.
در نتیجه برای حفظ سلامت این موجودات دوست داشتنی باید در انتخاب گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی دقت لازم را داشته باشیم. از آنجایی که اضافه کردن فضای سبز به خانه برای تمیز کردن هوا و بهبود خلق و خوی افراد و همچنین اطمینان از سلامت دوست پشمالوی ما امری مهم و ضروری است در این مقاله سعی داریم 19 مورد گیاهان آپارتمانی که برای حیوانات خانگی بی خطر هستند را مورد بررسی قرار دهیم.

چرا حیوانات خانگی گیاهان آپارتمانی را می‌خورند؟

قبل از این که به بررسی گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی بپردازیم ببینیم چرا گربه‌ها و سگ‌ها گیاهان آپارتمانی را می‌خورند؟ همان‌طور که بسیاری از صاحبان گربه می‌دانند به نظر می‌رسد دوستان گربه ما اغلب عاشق خوردن علف و بسیاری از گیاهان خانگی هستند. در حالی که هیچ کس به طور قطع نمی‌داند که چرا گربه‌ها این رفتار را نشان می‌دهند تئوری‌های زیادی در مورد دلیل انجام این رفتار وجود دارد.

گیاهان آپارتمانی گلدار

یک تئوری این است که وقتی گربه با یک بیماری زمینه‌ای گوارشی، مانند بیماری التهابی روده یا آلرژی‌های غذایی دست و پنجه نرم می‌کند خوردن علف ممکن است به او کمک کند تا احساس بهتری داشته باشد. همان‌طور که همه ما می‌دانیم بیماری‌های گوارشی می‌توانند باعث ناراحتی‌هایی همچون درد در معده یا روده شوند و تحمل آن دشوار است. تئوری دیگر این است که خوردن علف ممکن است برخی از مواد مغذی مورد نیاز بدن گربه شما را فراهم کند یا ممکن است یک عامل ضروری برای کمک به سلامت دستگاه گوارش باشد. علف یک فیبر طبیعی است که ممکن است به حرکت دستگاه گوارش کمک کند.

اگرچه گربه‌ها گوشت‌خوار هستند برخی از محققان پیشنهاد می‌کنند که خوردن گیاهان مناسب گربه می‌تواند عناصر کمیاب یا ویتامین‌هایی را فراهم کند که ممکن است در رژیم غذایی آن‌ها وجود نداشته باشد.
نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

فهرستی از گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی

آیا به دنبال گیاهان آپارتمانی دوستدار حیوانات خانگی هستید که برای گربه‌ها و سگ‌ها بی‌خطر باشند؟ در اینجا 18 مورد از گیاهان آپارتمانی که برای حیوانات خانگی بی‌خطر هستند را با ذکر جزئیات مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پیدا کردن گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی می‌تواند یک چالش باشد به همین دلیل این راهنمای تأیید شده انجمن آمریکایی حمایت از حقوق حیوانات را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید گیاهان و حیوانات خانگی خود را راضی نگه‌ دارید.

1. نخل هندی یا فوفل    

آیا به دنبال یک گیاه آپارتمانی بزرگ هستید که هم برای گربه‌ها و هم برای سگ‌ها بی‌خطر باشد؟ نخل هندی از جمله گیاهان مناسب سگ و گربه جایگزین مناسبی برای دیگر گیاهان شما خواهد بود. نخل آرکا یا نخل هندی می‌تواند تا 2 متر قد بکشند. بنابراین نیاز به هرس منظم دارد و در خاک مرطوب و یکنواخت با نور زیاد و مستقیم رشد می‌کند. این گیاهان همچنین تصفیه کننده‌های عالی هوای داخل ساختمان هستند و آلاینده‌هایی مانند استون، زایلن و تولوئن را از هوا حذف می‌کنند.

گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی

2. بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی یک گیاه آپارتمانی کاملاً ایمن برای گربه‌ها و سگ‌ها بر اساس انجمن حمایت از حقوق حیوانات است. این گیاهان نه تنها دوستدار حیوانات خانگی هستند بلکه ظاهری زیبا هم دارند. بنفشه‌های آفریقایی که به خاطر شکوفه‌های بنفش خیره‌کننده و مرکز زرد آن‌ها محبوبیت پیدا کرده‌اند رنگ زیبایی را به فضای داخلی اتاق‌ها می‌بخشند. بنفشه آفریقایی رطوبت بالا، دمای گرم و خاک مرطوب اما زهکشی خوب را ترجیح می‌دهد.

گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی

3. گل همیشه بهار

  گل همیشه بهار کیپ در رده گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی از جمله گربه‌ها، سگ‌ها و حتی اسب‌ها در نظر گرفته می‌شوند. با توجه به انجمن آمریکایی حمایت از حیوانات خانگی این گیاه حتی اگر بلعیده شود آسیب کمی به حیوانات خانگی شما وارد می‌کند و کمترین احتمال ایجاد ناراحتی‌های گوارشی را دارد که دانستن آن خالی از لطف نیست. گل همیشه بهار با رنگ‌های نارنجی و زرد آفتاب سوخته خود به راحتی قابل تشخیص است و می‌تواند هر اتاقی را با رنگ‌های پر جنب و جوش زنده کند.

گل همیشه بهار

4. گیاه یشم یا درخت پول

آیا به دنبال یک گیاه آپارتمانی بزرگ دیگر هستید؟ زمانی که گربه دارید، درخت پول از میان گیاهان مناسب گربه احتمالاً بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در حالی که به گفته انجمن حمایت از حیوانات خانگی درختان پول برای گربه‌ها و سگ‌ها غیر سمی هستند با این حال توصیه می‌شود آن‌ها را دور از دسترس حیوانات نگه دارید. مشخص شده که برگ‌های درخت پول در صورت مصرف مکرر باعث ناراحتی دستگاه گوارش می‌شوند.

گیاه یشم یا درخت پول

5. سرخس بوستون   

سرخس‌های بوستون همیشه من را به یاد پارک ژوراسیک می‌اندازند. سرخس بوستون از جمله گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی و کاملاً ایمن برای گربه‌ها و سگ‌ها است. آن‌ها نه تنها سمی نیستند و به‌صورت آویزان شگفت انگیز به نظر می‌رسند بلکه یکی از معدود گیاهان آپارتمانی هستند که در صورت مصرف توسط دوست چهارپای شما کمتر ممکن است باعث ناراحتی دستگاه گوارش یا گرفتگی معده شوند.

گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی

6. برگ عبایی

اگر به دنبال یک گیاه خانگی سنتی و متوسط ​​هستید که برای گربه‌ها و سگ‌ها بی‌خطر باشد گیاه برگ عبایی می‌تواند بهترین گزینه‌ برای شما محسوب شود. این گیاه جایگزین فوق‌العاده‌ای برای دیفن باخیای سمی است. برگ عبایی گیاهی بسیار مقاوم است و در برابر تغییرات شدید دما، گرد و غبار، دود و شرایط دیگر مقاومت می‌کند.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

گیاهان برگ عبایی نیز در میان کسانی که زمان کمی برای مراقبت از گیاهان دارند بسیار محبوب هستند چون به نگهداری بسیار کمی نیاز دارند. آن‌ها را در مکانی نگهداری کنید که نور زیاد اما غیرمستقیم دریافت کند زیرا نور مستقیم بیش از حد خورشید می‌تواند برگ‌های آن‌ها را بسوزاند.

برگ عبایی

7. گیاه گندمی

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی که برای حیوانات خانگی بی‌خطر هستند گل گندمی است. این گیاه بسیار قوی، ایمن و شیک بوده و مطمئناً به هر اتاقی طعم تزئینی زیبایی می‌بخشد. نگهداری از گیاهان گندمی که یکی از ساده‌ترین گیاهان برای مبتدیان به حساب می‌آید کاری آسان خواهد بود.
گل گندمی یکی از گیاهان مناسب گربه و حیوانات خانگی است و باید در زیر نور غیر مستقیم خورشید نگهداری شود. اگر عاشق گیاهان سبدی آویزان هستید، گیاه گندمی برای شما گزینه‌ای عالی است و برای دوست پشمالوی شما نیز بی‌خطرتر است! ساقه‌های بلند و آویزان آن می‌توانند برای گربه‌ها واقعاً فریبنده باشند بنابراین آن‌ها را بالا نگه دارید. همچنین گیاه گندمی جزو گیاهان تصفیه کننده هوا نیز محسوب می‌شود.

گیاه گندمی     

8. چمن عروس

گیاه چمن عروس شما را به هر کاری وادار می‌کند جز گریه کردن. این گیاه رونده سبز زیبا، لطیف و خوش طعم دارای برگ‌های گرد ریز است که برای گلدان‌های کوچک یا سبدهای آویز عالی خواهد بود. چمن عروس از جمله گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی است که محبوبیت زیادی بین افراد دارد و در صورت خوردن هیچ مشکل گوارشی برای حیوانات خانگی ایجاد نمی‌کند.

چمن عروس

9. نخل بامبو

نخل بامبو که به نخل شانس هم معروف است یکی از گیاهان آپارتمانی غیر سمی برای حیوانات خانگی در نظر گرفته می‌شود و رنگ سبز زیبایی را به محیط هر خانه‌ای اضافه می‌کند. یک هشدار مهم این که این گیاهان آپارتمانی می‌توانند تا 2 متر رشد کنند. نخل بامبو در نور غیرمستقیم متوسط ​​به بهترین وجه رشد می‌کند اما می‌تواند محیط‌های کمی سایه تر را نیز تحمل کند. اگر در خانه یا آپارتمان تاریک و کم نور زندگی می‌کنید این گیاه گزینه‌ای عالی است.

نخل بامبو

10. ارکیده

خوشحال خواهید شد اگر بدانید که ارکیده، که در میان بسیاری از صاحبان گیاهان محبوب است یکی از گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی در نظر گرفته می‌شود. گیاه ارکیده هیچ عارضه جانبی سمی شناخته شده‌ای برای گربه‌ها یا سگ‌ها ندارد بنابراین شما می‌توانید این گیاهان آپارتمانی خیره کننده را در خانه خود نگه دارید. مراقبت از انواع خاصی از ارکیده‌ها می‌تواند بسیار دشوار باشد اگرچه به عنوان یک قانون کلی، بیشتر آن‌ها محیط‌های مرطوب و گرم را دوست دارند.

ارکیده

11. گل آناناسی

نگهداری از این گیاهان آپارتمانی ایمن برای حیوانات خانگی بسیار آسان است و فقط به نور روشن و محیطی مرطوب نیاز دارند. گل‌های آناناسی با برگ‌های صورتی و قرمز مریخی زیبای خود برای گربه‌ها و سگ‌ها غیر سمی و بی‌خطر هستند. بسیاری از این گیاهان در شرایط بدون خاک نیز رشد می‌کنند و به‌جای آن به چوب متصل می‌شوند. بنابراین برای حیوانات خانگی‌ای که دوست دارند در خاک گلدان حفاری کنند گزینه‌ای مطلوب‌تر خواهد بود.

گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی

12. هاوورتیا یا کاکتوس گورخری

اگر از دوستداران گیاه آلوئه ورا هستید اما به دنبال جایگزینی برای حفظ ایمنی حیوانات خانگی هستید هاوورتیا برای شما مناسب است. همه گونه‌های هاوورتیا در رده گیاهان مناسب سگ و گربه هستند. علاوه بر این نگهداری از آن‌ها نسبتاً آسان است یعنی فقط به مقداری نور و آبیاری هفتگی در فصول گرم‌تر نیاز دارند.

گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی

13. پپرومیا قاشقی

تنوع و رنگ‌های پپرومیا آن‌ها را به یک گیاه آپارتمانی محبوب برای بسیاری از صاحبان خانه تبدیل کرده است. این گیاهان جایگزین شگفت‌انگیزی برای اکثر فیلودندرون ها که همه آن‌ها برای حیوانات خانگی بسیار سمی هستند خواهند بود. خوشبختانه این گیاه برای حیوانات خانگی ایمن است و خود را در مجموعه گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی جای داده است. با این گیاه انگار شما طبیعت را به خانتان آورده‌اید.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

14. مارانتا   

گیاه مارانتا که به خاطر برگ‌های راه راه زیگزاگی و ترکیب سفید و سبز روشنش معروف است یکی از گیاهان آپارتمانی است که قطعاً می‌توانید آن را به فهرست گیاهان مناسب برای گربه و سگ خود اضافه کنید.

این گیاه آپارتمانی خیره‌کننده برای گربه‌ها و سگ‌ها سمی نیست و در نور روشن، اما غیرمستقیم خورشید رشد می‌کند. اما می‌تواند در نور کم‌تر هم زنده بماند و به راحتی می‌تواند به یک نقطه زیبا و برجسته در مرکز هر اتاق تبدیل شود.

مارانتا

15. نخل دم اسبی

نخل دم اسبی رنگ سبز زیبایی را به هر خانه‌ای اضافه می‌کند. یکی از بهترین گیاهان خانگی تصفیه کننده هوا بر اساس مطالعه ناسا در سال 1989 است و مراقبت از آن بسیار راحت می‌باشد. شما قطعاً می‌خواهید این گیاه را به لیست گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی خود اضافه کنید.

نخل دم اسبی

16. گیاه گل سنگ

اگر عاشق رنگ صورتی هستید گیاهان خال خالی گل سنگ را دوست خواهید داشت. این گیاهان آپارتمانی غیر سمی هستند و رنگ درخشانی را به هر اتاقی از خانه می‌دهند. اگر گربه یا سگ شما دوست دارد گیاهان شما را خرد کند بهتر است این گیاه را دور از دسترس نگه دارید زیرا در صورت مصرف طولانی می‌تواند باعث استفراغ خفیف و اسهال شود.

گیاه گل سنگ

17. گل آشوریا

این گیاه آپارتمانی زرق و برق‌دار می‌تواند به معنای واقعی کلمه از میان شکاف‌های سنگ رشد کند بنابراین می‌تواند در خانه شما به خوبی دوام بیاورد حتی اگر قاتل گیاهان باشید! همچنین از جمله گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی محسوب می‌شود.

گل آشوریا

18. نخل شامادورا

ممکن است کلمه “نخل” را بشنوید و بلافاصله فکر کنید که این گیاهان برای زنده ماندن به آب و هوای گرم و گرمسیری نیاز دارند. اما نخل‌های سالنی به دلیل توانایی آن‌ها در انعطاف‌پذیری در اکثر شرایط داخلی به خوبی رشد می‌کنند. نخل شامادورا از جمله گیاهان غیر سمی برای حیوانات خانگی است و زیبایی خیره کننده‌ای به اتاق شما می‌بخشد.

نخل شامادورا

جمع‌بندی

به خاطر داشته باشید که فقط به این دلیل که یک گیاه به خودی خود برای حیوانات خانگی سمی نیست این معنی را ندارد که آن گیاه را باید پرورش دهید. عوامل دیگری وجود دارد که باید در مراقبت از گیاه در نظر گرفت. گیاهان خانگی با آفات زیادی مانند کرم، شته‌ها و کنه‌های عنکبوتی مواجه می‌شوند. برخی از آفت‌کش‌ها و حشره‌کش‌ها برای حیوانات خانگی سمی هستند.

ابراز عشق به موجودات پشمالو و گیاهان هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. اما وقتی صحبت از سلامت و ایمنی آن‌ها می‌شود مهم است که گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی را بشناسیم تا از آن‌ها در برابر مسمومیت‌های احتمالی محافظت کنیم. در این مقاله مطالبی را به اشتراک گذاشتیم تا بتوانیم گیاهان آپارتمانی که برای حیوانات خانگی بی‌خطر هستند را بشناسیم و با خیال راحت و مسئولانه گیاه بعدی را وارد محیط خانه خود کنیم.

اگر به نگهداری از گل و گیاه علاقمند هستید و در خانه خود گلخانه دارید؛ می‌توانید تمیز کردن آن را به ما بسپارید. نظافت گلخانه تاثیر زیادی بر شادابی گل‌های شما دارد. تمیز کردن گلخانه با وجود تعداد زیادی گلدان و ریختن مداوم خاک پای گلدان کار ساده‌ای نیست. از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت سفارش خود را به‌رایگان ثبت کنید.

3.9/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید