آموزش نصب و تشخیص سیم آنتن در پشت بام

برقکاریآنتن تلویزیونساختمان

نصب سیم آنتن یکی از مهم‌ترین مراحلی است که باید هنگام سیم‌‌کشی ساختمان انجام دهید تا از تماشای تلویزیون بدون نویز لذت ببرید. اگر به خانه جدیدی نقل مکان کرده‌اید و می‌خواهید آنتن تلویزیون خود را نصب کنید یا از کیفیت آنتن دهی خود راضی نیستید و در دریافت شبکه بدون باران و باد مشکل دارید، در این مقاله از مجله آچاره با آموزش نصب و تشخیص سیم آنتن در پشت بام با ما همراه باشید.

وسایل مورد نیاز برای نصب و تشخیص سیم آنتن در پشت بام 

برای انجام سیم‌کشی و نصب سیم آنتن تلویزیون به مجموعه ای از لوازم جانبی نیاز دارید.

1. کابل آنتن کواکسیال یا سیم آنتن تلویزیون

  • کابل آنتن تلویزیون یا سیم آنتن در بازار با نام کابل کواکسیال شناخته می‌شود. کابل کواکسیال آنتن تلویزیون یک هادی مسی رسانا در حالت سیمی تشکیل می‌دهد. این هسته مسی توسط یک لایه عایق پلی اتیلن پوشانده شده است. نوار فویل از مس یا آلومینیومی بافته شده و به عنوان سپر استفاده می‌شود. این کابل‌ها با امپدانس خاص خود طراحی شده‌اند. اما بهترین کابل برای آنتن تلویزیون کواکسیال با امپدانس 75 اهم است. هنگام استفاده از کابل کواکسیال به عنوان گیرنده در توزیع آنتن تلویزیون، این نوع کابل صداهای مزاحم و سیگنال های خارجی را از تلویزیون حذف می‌کند و کیفیت تصویر دریافتی را بهبود می‌بخشد.
  • منبع تغذیه یا تقویت کننده آنتن
  • تقویت کننده آنتن تلویزیون وسیله‌‍ای است که بین تلویزیون و آنتن متصل می‌شود.

2. داکت (در صورت سیم کشی روکار آنتن)

اگر کابل کشی آنتن روکار انجام شود، سیم آنتن باید در داخل کابل پنهان شود تا به محیط زیست و ظاهر کابل های آنتن آسیب نرسد.

3. لوله برق

استفاده از لوله برق برای سیم کشی آنتن داخلی بسیار مهم است. برای این منظور اغلب از خطوط لوله برق پلیکا استفاده می‌شود.

4. پریز آنتن

از آنجایی که ما چندین پریز آنتن در ساختمان می‌خواهیم، ​​باید سوکت را برای آنتن آماده کنیم. در گذشته، اتصالات آنتن فقط در سمت گیرنده ساختمان ها نصب می شد، اما مقررات جدید ممکن است امکان اتصال آنتن را در اتاق خواب نیز فراهم کند. معمولا برای یک آپارتمان سه اتاقه به 3 سوکت یا خروجی آنتن نیاز داریم.

5. قوطی

نصب کردن پریز بدون داشتن یک قوطی عملا کاری غیرممکن است، توجه داشته باشید که برای آنتن علاوه بر لوله تغذیه مجزا، سوکت جداگانه نیز در نظر گرفته شود در غیر این صورت بر امواج تلویزیون دریافتی تاثیر نامطلوبی خواهد گذاشت.

آموزش سیم‌کشی تلویزیون

در گذشته اتصال آنتن تلویزیون بسیار ساده و سرراست بود، به این صورت که یک طرف کابل آنتن در پشت بام یا بالکن و سر دیگر کابل به کمک دوشاخه به ورودی تلویزیون متصل می شد. عیب بزرگ این روش اتصال آنتن تلویزیون این بود که آنتن یا کابل آن از باد و کوچکترین طوفان جدا می شد و ساعت‌ها طول می کشید تا آنتن را به امید دریافت تصویر واضح تنظیم کنید. اما با ورود گیرنده‌های دیجیتال تمامی این مشکلات برطرف شده و کیفیت تصویر آنتن تلویزیون بهبود یافته است. با این حال، سیم‌کشی‌های استاندارد برای هدایت کابل‌های آنتن به پشت بام مورد نیاز است. سیم کشی آنتن تلویزیون به دو صورت انجام می‌شود:

سیم کشی تلویزیون

 سیم‌کشی آنتن تلویزیون به صورت روکار

گاهی مشاهده می‌شود که ساختمان مسکونی مجهز به کابل آنتن داخلی است اما در اتاق نشیمن بزرگ فقط یک سوکت آنتن وجود دارد و یا در اتاق خواب پریز آنتن وجود ندارد. در این شرایط اگر صاحب خانه قصد دارد محل قرارگیری تلویزیون را در اتاق نشیمن یا اتاق خواب تغییر دهد، باید به وضعیت آنتن تلویزیون فکر کند. زیرا افزودن کابل آنتن به کابل قبلی مشکلات خود را دارد و حتی می‌تواند با ایجاد نویز کیفیت تصاویر گرفته شده در تلویزیون را کاهش دهد. در چنین شرایطی بهترین کار این است که آنتن تلویزیون را به صورت رو کار در ساختمان انجام دهید. برای نحوه اتصال آنتن تلویزیون به سطح، لطفاً مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا مساحت کابل آنتن را از محل تلویزیون تا محل آنتن دهی روی پشت بام اندازه گیری کنید.
  2. سپس باید یک کابل آنتن بخرید. کابل آنتن تلویزیون باید 75 اهم کواکسیال باشد.
  3. اکنون می‌توان سیم کشی آنتن را در ساختمان اجرا کرد، یعنی کابل را مستقیماً از دیواری که تلویزیون در آن نصب می کند تا آنتن سقفی رو کار ببرید.
  4. در این مرحله به ارتفاع آنتن روی سطح و قدرت سیگنال دریافتی توجه می‌کنیم. اگر ساختمان های اطراف خیلی بلند باشند، سیگنال دریافتی ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. بنابراین لازم است یک آمپلی فایر بین آنتن و تلویزیون قرارگیرد.
  5. برای این کار خروجی کارت را به تلویزیون وصل کرده و ورودی را به آنتنی که کلمه ورودی روی آن درج شده است متصل کنید.
  6. حالا باید سیم آنتن را از محیط جدا کنید. برای این کار کابل را داخل مجرا قرار می‌دهیم.
  7. منبع تغذیه آنتن یا تقویت کننده را به منبع تغذیه و برق وصل کرده تا بتوانید از آنتن استفاده کنید.

آموزش نصب و تشخیص سیم آنتن در پشت بام

سیم‌کشی آنتن تلویزیون به صورت توکار

بهترین راه سیم کشی آنتن به شکل توکار اجرا می‌شود، پس سیم کشی آنتن را باید توکار انجام داد یعنی با اجرای سیم‌کشی برق ساختمان آنتن را هم از خرطوم های برق عبور دهیم.

مرحله اول: تهیه نقشه از محل قرارگرفتن صحیح پریزهای آنتن

ابتدا باید طرح کانکتور آنتن را روی یک تکه کاغذ پیاده سازی کنید تا بتوانید سیم کشی آنتن را با توجه به تعداد و محل پریزها طراحی کنید. تصور کنید این کار را برای یک ساختمان3 اتاق خواب با یک سالن بزرگ انجام می‌دهیم.

  • بنابراین ابتدا باید دو کانکتور برای هر قسمت از پذیرایی که احتمال نصب تلویزیون در آن وجود دارد در نظر بگیریم.
  • ثانیاً نیازی به نصب پریز برق در اتاق خواب ها نیست، بلکه می‌توانیم در هر یک از اتاق خواب ها پریز آنتن نیز نصب کنیم.
  • یکی از جنبه های قابل توجه این برد، چیدمان سوکت های آنتن است که به صورت سری چیده شده‌اند.
  • نصب 4 یا بیشتر پریز آنتن به صورت سری در یک ساختمان باعث ایجاد نویز در سیگنال آنتن می‌شود، بنابراین باید از یک تقسیم کننده سیگنال در مسیر سیم کشی آنتن استفاده شود.

آموزش سیم کشی تلویزیون

مرحله دوم: لوله گذاری برای آنتن

مهم‌ترین مرحله در اجرای کابل آنتن، اتصال لوله به آنتن است. چرا می‌گوییم لوله‌ها برای آنتن دهی باشند؟ زیرا قرار گرفتن آنتن در نزدیکی کابل برق در داخل لوله برق باعث ایجاد نویز و کاهش کیفیت دریافت تصویر و صدا می‌شود.

  • مسیر لوله کشی باید طوری انتخاب شود که بیش از دو کابل آنتن داخل جعبه نباشد. به خاطر این که دوشاخه آنتن فقط می‌تواند دو کابل آنتن را نگه دارد.
  • برای لوله کشی می‌توانیم از لوله پلیکا استفاده کنیم. به این ترتیب ابتدا طبق نقشه کانکتور آنتن در محل هر یک از سوکت ها در دیوار شیارهایی ایجاد می‌کنیم.
  • سپس ظرف را به جای سوراخ‌های نصب و در ارتفاع 40 سانتی متری از کف در دیوار جا گذاری می‌کنیم و در انتها لوله را در محل عبور مجرا قرار می‌دهیم.
  • اکنون باید لوله ها و قوطی‌ها را در جای خود ثابت کنیم، برای این منظور از گچ استفاده می‌کنیم.

مرحله سوم: سیم کشی آنتن

همانطور که در توضیحات بالا ذکر شد، برای اتصال آنتن از یک کابل کواکسیال 75 اهم استفاده می‌کنیم که تماماً از مس ساخته شده است. به طوری که از انتهای خط  اول کانکتور آنتن خارج شده و به بیرون برود. در صورتی که ساختمان مورد نظر ما ویلایی باشد این ورودی به پشت بام نیز تعمیم می‌یابد. اما در ساختمان‌های آپارتمانی یک سر آنتن تابالابر هم می‌رود.

مرحله چهارم: نصب پریزها

طبق نقشه سیم‌کشی آنتن تلویزیون، محل دوشاخه بسیار واضح است و فقط باید به دنبال قوطی ها بگردید. برای نصب پریزها روی کابل آنتن باید کابل آنتن را بدون بریدگی و کاملا از داخل پریزهای آنتن رد کنید. برای اتصال دوشاخه تلویزیون به کابل آنتن، کابل آنتنی که از پریز خارج می‌شود معمولاً نیم متر بلندتر در نظر گرفته می‌شود. در این حالت، سیگنال از دست دادن تلویزیون وجود نخواهد داشت. ما این فرآیند را برای تمام سوکت های آنتن در پذیرش و اتاق ها انجام می‌دهیم.

نحوه نصب آنتن در ساختمان

پس از اتمام سیم‌کشی آنتن در ساختمان، باید سیم آنتن را به آنتن وصل کنیم. بخشی از این کار نصب آنتن در داخل ساختمان است. آنتن تلویزیون در مدل های مختلف زمینی، هوایی، دیجیتال و رومیزی در بازار موجود می‌باشد. در ادامه نمونه ای از آنتن هوایی از نوع شاخه ای را برای شما توضیح می‌دهیم.

  • آنتن هوایی از نوع شاخه‌ای از چندین میله رسانا و فلز سبک تشکیل شده است که هر کدام به موازات بخشی از آنتن نصب شده اند.
  • برد الکترونیکی یا برد پایانی قسمت اصلی آنتن است. این قسمت در داخل یک جعبه پلاستیکی کوچک روی آنتن محافظت می‌شود.
  • برای نصب آنتن روی پشت بام، ابتدا آنتن را در بالاترین نقطه ساختمان و دور از موانعی مانند دیوارها و ساختمان های بلند قرار دهید تا آنتن بتواند به راحتی امواج را دریافت کند. اگر اطراف ساختمان ما با ساختمان‌های بلند احاطه شده است، باید آنتن را تا حد امکان بالا ببریم.
  • برای این کار می‌توانیم یک میله فلزی ساده مانند لوله آب را به دیوار سقف تکیه دهیم و سپس یک آنتن به آن وصل کنیم. پس باید جهت آنتن تلویزیون را روی فرستنده در شهر تنظیم کنیم. اگر مسیر فرستنده در شهر را نمی‌دانیم، آنتن‌های دیگری که نزدیک خانه ما نصب شده اند می‌توانند به ما کمک کنند. در نهایت، لازم است کابل آنتن متصل به کف یا واحد در پشت بام را پیدا کنید و هر دو سیم کابل کواکسیال را به خروجی آنتن متصل کنید.

آموزش نصب و تشخیص سیم آنتن در پشت بام

نکات طلایی در نصب و تشخیص سیم آنتن در پشت بام 

اگر می خواهید به طور عمده یک آنتن تلویزیون را وصل کنید و از یک تصویر تلویزیونی با کیفیت لذت ببرید، لطفاً به موارد زیر توجه کنید:

  • بیش از 3 یا 4 پریز آنتن را به صورت سری وصل نکنید. در غیر این صورت، کیفیت آنتن بدتر می‌شود و ممکن است تصویر تلویزیون قابل مشاهده نباشد.
  • طبق استانداردهای جدید فاصله پریزهای هوا در اتاق نشیمن تا اتاق خواب از کف 40 سانتی متر است اما در صورت عدم تایید سیم کشی ساختمان توسط مدیر می‌توان سوکت هوا را در ارتفاع مورد نظر قرار داد.
  • اگر ساختمان مورد نظر در یک طبقه باشد برای اتاق نشیمن و اتاق خواب یک سوکت آنتن لازم است یعنی اگر ساختمان دو خوابه باشد 3 سوکت آنتن لازم است.
  • نحوه اتصال سوکت آنتن در ساختمان هایی که حداکثر 3 سوکت وجود دارد، سوکت آنتن به صورت سری و آبشاری چیده می‌شود و نیازی به استفاده از اسپلیتر نیست.
  • در یک ساختمان دو طبقه، یک انتهای هر خط آنتن را می‌توان به طور جداگانه به بالای پشت بام یا جعبه ایمنی راه پله هدایت کرد.
  • اگر قصد نصب ماهواره در کنار آنتن تلویزیون را دارید، باید دو ورودی مستقل یکی برای آنتن و دیگری برای ماهواره را در قسمت دریافت در نظر بگیریم.

آموزش نصب و تشخیص سیم آنتن در پشت بام

  • چیدمان پریزهای تلفن، برق و آنتن در ساختمان از چپ به راست: پریز برق، پریز تلفن و پریز آنتن است. استفاده از یک خطوط لوله واحد برای آنتن با خطوط تلفن و برق باعث ایجاد تداخل در خطوط تلفن و آنتن می شود. بنابراین یک لوله جداگانه برای آنتن باید در نظر گرفته شود. اما نصب پریزهای تلفن و برق در نزدیکی سوکت آنتن مشکلی ندارد.
  • برای هر سه سوکت آنتن داخلی  بهتر است یک سر کابل آنتن را به سقف یا پله ها وصل کنید. اگر قرار است بیش از سه سوکت آنتن در یک بلوک ساختمانی نصب شود، باید برای هر یک از سه سوکت و یک خط پایان متفاوت استفاده کنند.
  • گاهی می شنویم که طول کابل آنتن کیفیت تصویر تلویزیون را به قدری کاهش می‌دهد که سیگنال به انتهای سوکت آنتن نمی‌رسد. به همین دلیل توصیه می‌شود کیفیت تصویر را به میزان 2 دسی بل در هر طبقه یا سه متر کابل اضافی کاهش دهید. بنابراین استفاده از کابل آنتن بیش از 20 متر مجاز نمی‌باشد. تصور نکنید که می‌توانید کابل آنتن را به همان روش کابل برق وصل کنید. این باعث از بین رفتن سیگنال های آنتن می‌شود. اگر نیاز به اتصال دو کابل آنتن دارید تنها راه استفاده از یک پریز اضافی است.

3 روش آسان برای تشخیص سیم آنتن در پشت بام

گاهی اوقات سیم های آنتن از داخل ساختمان عبور می‌کنند و اکنون می‌خواهیم این سیم آنتن را پیدا کنیم. برای اتصال آنتن به کابل عقب، باید بتوانید کابل آنتن روی سقف را تشخیص دهید. اما گاهی اوقات در یک ساختمان با چندین دستگاه، تشخیص کابل‌های آنتن دستگاه، کابل‌های تلویزیون و ماهواره‌ها کمی دشوار است. بیایید 3 روش تشخیص آنتن سقف را با هم بررسی کنیم.

روش اول: استفاده اهم متر دیجیتال

گفته می‌شود که هسته کابل آنتن به غلاف مسی در وسط دوشاخه یا سوکت و محافظ کابل به غلاف اطراف متصل می شود. برای آزمایش، ابتدا سیم متر یا ترمینال فاز را در ناحیه بین پریز محافظ و هسته کابل قرار دهید و سیم مورد نظر را در سقف جستجو کنید تا مکان آن را پیدا کنید. با قرار دادن یک اهم متر روی مهره، دو سر سیم اهم متر را بررسی کرده و به محافظ‌های هسته و کابل متصل کنید تا با شنیدن صدای بوق از اهم متر، محل سیم آنتن را پیدا کنید. استفاده از روش کنترل اهم متر بیمر برای تعیین محل کابل آنتن روی سقف معمولاً راحت است، اگرچه پریز آنتن گاهی اوقات می‌تواند اتصالی داشته و باعث خطا شود.

روش دوم: فاز دادن

برای یافتن سیم آنتن روی پشت بام طبق روش فاز دادن باید یک سر سیم آنتن را فازبندی کنیم و سپس با فازمتر به دنبال سیمی فاز روی زمین باشیم. ما از یک قطعه سیم پخش کن برای فازبندی کابل آنتن استفاده کردیم. ابتدا با فازمتر در فاز کنار آنتن فاز را به سیم آنتن وصل کرده و سپس با کمک فازمتر روی سطح سیمی را که فاز را نشان می‌دهد جستجو می‌کنیم.

روش سوم: استفاده از لامپ تست

همان گونه که از نام آن پیداست، برای تست به یک لامپ ترجیحاً با قدرت کم نیاز داریم. لامپ را به درپوش وصل کنید و دو سیم به اندازه مورد نیاز خود را وصل کنید. در منبع، یعنی داخل ساختمان، انتهای سیم به فاز متصل می‌شود. سپس در مقصد، یعنی روی پشت بام، ابتدا یک طرف سیم تست را به خنثی نزدیکترین ظرف وصل کنید  و سر دیگر تست را به کابل مورد نظر می‌رساند تا کابل آنتن را پیدا کند. اگر چراغ تست روشن شود، کابل مورد نظر همان سیم آنتن است. فقط مطمئن شوید که سیم خنثی به انتهای سیم لامپ تست متصل است. چون اگر فازی را به آن وصل کنیم فاز منبع و هدف را وصل می کند و لامپ روشن نمی‌شود و اگر فاز مخالف باشد لامپ دوفاز می‌شود و منفجر می‌شود و آسیب می‌بیند.

خرید آنتن

با توجه به اینکه تلویزیون دیجیتال در اکثر نقاط ایران ارائه می شود، می توانید یک آنتن ساده حدودا 5 یا 6 تیغه ای خریداری کنید و با شفافیت کامل به تمامی شبکه های رادیویی و تلویزیونی دسترسی داشته باشید. البته بستگی به این دارد که گیرنده تلویزیون دیجیتال داشته باشید یا خیر. قیمت اتصال و نصب آنتن مرکزی بر اساس تعداد واحد تعیین می‌شود.

یافتن سیم آنتن مخصوص طبقه‌ی خودتان

در این مرحله اگر سیم کشی ساختمان روی سیم‌کشی سقف، نام طبقه را نوشته باشد، برای شما بسیار آسان خواهد بود، اما اگر نمی توانید تشخیص دهید که آنتن شما کدام سیم است، می‌توانید با کمک این کار را انجام دهید. از یک شخص بخواهید یکی از سیم‌های روی سقف را بکشد و شخص دیگری در همان ساختمان ببیند کدام سیم جابجا می‌شود. در این صورت به راحتی می‌توانید سیم آنتن طبقه ی مربوطه‌ی خودتان را پیدا کنید.

اتصال سیم به برد داخل آنتن

ابتدا انتهای کابل را از لوله پلاستیکی کابل عبور دهید. در مرحله بعد به سراغ اتصال کابل به برد داخلی می رویم. سیم های آنتن (کواکسیال) از دو قسمت تشکیل شده است. طناب بافته شده دور طناب و طناب در وسط. ابتدا حدود 2 تا 3 اینچ سیم از کلاهک را بردارید. برای این کار می توانید از یک شی نوک تیز مانند کاتر یا چاقو استفاده کنید. سعی کنید یک برش نازک در حلقه دور سیم ایجاد کنید تا دیواره سیم بریده نشود. سپس دیواره پلاستیکی داخلی را که به دور سیم پیچیده شده است به اندازه نیم اینچ برش دهید. روی تخته دو حلقه وجود دارد، یکی بزرگ و دیگری کوچک. سیم مرکزی سیم باید رزوه شود و در حلقه کوچکتر پیچ شود و سیم رزوه شده باید به حلقه بزرگتر بسته شود. توجه داشته باشید که این دو سیم هرگز نباید با یکدیگر یا با حلقه ای غیر از حلقه شما برخورد کنند. زیرا با امواج دریافت کننده تداخل ایجاد کرده و در زمان دریافت تصویر و صدا نویز ایجاد می‌کند.

بستن جعبه بُرد آنتن

در این مرحله درب جعبه پلاستیکی قرار گرفته در اطراف صفحه آنتن را بردارید. این جعبه وظیفه محافظت از تخته در برابر نور خورشید و باران را بر عهده دارد. برای محافظت بهتر در برابر باران و نفوذ آب به داخل جعبه، به شما توصیه می‌کنیم چند چسب شیشه ای پهن را دور جعبه بپیچید تا از نفوذ آب و گرد وغبار به داخل آن جلوگیری کند.

نصب پایه‌ی آنتن

برای نصب آنتن در ارتفاع مناسب، به لوله ای با ارتفاع زیاد نیاز داریم. بهترین مکان برای نصب آنتن در بالاترین نقطه ساختمان است که به راحتی قابل دسترسی است. مکانی که می توانید به آسانی و به دور از همه خطرات و در صورت لزوم تعمیرات خود را انجام دهید. اگر ساختمان شما نسبت به ساختمان‌های اطرافتان ارتفاع خوبی دارد، نیازی نیست آنتن را زیاد بلند کنید. زیرا امواج به راحتی به آن برخورد خواهند کرد. بنابراین ارتفاع لوله را بر اساس آن انتخاب کنید. لوله نباید خیلی ضخیم باشد و ممکن است از لوله آب با قطر کمتر هم بتوان کمک گرفت. برای ثابت کردن این لوله به دیوار به 2 گیره نیاز دارید. این براکت‌ها را با 4 پیچ به دیوار محکم کنید.

نصب پایه آنتن تلویزیون

نصب آنتن بر روی پایه

قبل از اینکه لوله آهنی را با گیره به دیوار محکم کنید، آنتن را از بالا بپوشانید و سپس لوله را ثابت کنید. سیم‌های لوله را در چندین جا با چسب برق ببندید تا باد سیم‌های آنتن را از روی برد باز نکند.

راه حل مناسب برای نصب فیش آنتن در اتصال به پشت تلویزیون

در این مرحله، طبق مرحله اتصال کابل آنتن به کارت، پریز ورودی آنتن را در پشت تلویزیون وصل کنید. سپس دوشاخه را به موقعیت دلخواه تلویزیون یا سوکت وصل کنید و سعی کنید کانالی را پیدا کنید. اگر همه مراحل ذکر شده را به درستی انجام دهید این سیستم تمام کانال های تلویزیونی و رادیویی محلی را برای شما نشان می‌دهد.

سخن آخر

نصب فیش آنتن ممکن است بسته به نوع آنتن و تلویزیون متفاوت باشد. فیش آنتن یکی از چند دستگاهی است که برای انتقال تصویر به تلویزیون باید به درستی نصب شود. هنگامی که فیش آنتن نصب می‌شود، اتصال نادرست کانکتور سر آنتن به کابل می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. نصب آنتن و در نتیجه نصب دوشاخه آنتن در گذشته با مشکلات زیادی در انتقال تصویر به تلویزیون همراه بوده است. در واقع آنتن، کابل آنتن و اتصالاتی مانند دوشاخه، سوکت، کانکتور، اسپلیتر، گیرنده دیجیتال و تلویزیون به درستی کار می‌کنند تا تصویر تلویزیونی خوبی داشته باشند. نصب فیش آنتن به عنوان یکی از مراحل مهم کار آنتن است که باید به دقت و به درستی انجام شود. در این مقاله به آموزش نصب و تشخیص سیم آنتن در پشت بام پرداختیم. شما می‌توانید سوالات و دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخ خود را در سریع‌ترین زمان ممکن از متخصصین آچاره دریافت کنید.

4.5/5 - (16 امتیاز)

5 دیدگاه

  1. سلام . ممنون و سپاس از مقاله خوبتون.
    ولی باید یک نکته رو عرض کنم روش به کار بردن فاز یا همون ولتاژ 220 ولت در روش دوم و سوم کاری بس خطرناک هست و ممکنه یا خود شخص دچار برق گرفتگی بشه یا سیم انتن اتصالی کنه. بهترین روش همون روش اول هست و چنانچه قصد استفاده از برق رو دارید بهتره از ولتاژ 12 ولت AC یا DC استفاده بشه که خطری برای کاربر نداشته باشه.

  2. روش فاز بهتره فقط در ساختمانهای بدون ساکن یا در حال ساخت استفاده بشه چون بسیار خطرناکه چه برای وسایل الکتریکی و چه انسان.
    استفاده از بوق بیزر در ولتمترهای دیجیتال بهترین و راحتترین روشه.البته همه‌ی روشها دارای خطا هم هستن.
    بنظرم بهترین کار تلفیق دو روش تست بیزر و تست فاز هستش که البته در تست فاز بهتره با همراه داشتن ترانس ۱۲ولت یا آداپتور ۱۲ ولت از خطرات برق ۲۲۰ جلوگیری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا