نحوه انجام عایق کاری سرویس بهداشتی و عایق کاری نانو

ساختمانتوالت فرنگیلوله کشی و تاسیسات

بسیار واضح است که عایق کاری سرویس بهداشتی امری ضروری است چرا که احتمال تجمع و ریزش آب در کف سرویس بهداشتی مانند حمام و دستشویی وجود دارد. به طور کلی می‌توان گفت که عایق کاری به دو روش کلی قابل انجام است. عایق سرویس بهداشتی هم می‌تواند به وسیله قیرگونی انجام شود و هم به وسیله ایزوگام قابل انجام است. شاید از خود بپرسید که در میان این دو، بهترین روش کدام است؟ در پاسخ باید به این نکته اشاره کنیم که قیرگونی چسبندگی بسیار بالایی دارد ضمن اینکه ضخیم‌تر است پس می‌توان از آن به عنوان مطلوب‌ترین روش یاد کرد‌.

فراموش نکنید که ایزوگام نسبت به قیرگونی قیمت مناسب‌تر و مقرون به صرفه‌تری دارد از این رو ممکن است در برخی از موارد کارفرما دستور دهد که برای عایق کاری از ایزوگام استفاده شود. اگر قصد شما عایق کاری سرویس بهداشتی با ایزوگام است باید این نکته را در نظر داشته باشید که پس از اینکه بنا سیمان کاری کف را انجام داد می‌بایست تا خشک شدن کامل آن صبر کنید و سپس اضافه لوله فاضلاب را با فرز برش دهید و آن را با کف هم سطح نمایید.

عایق کاری سرویس بهداشتی چگونه انجام می‌شود؟ 

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم باید پیش از هر چیزی کف سرویس بهداشتی را توسط بنا سیمان کاری کنید و این نکته را در نظر داشته باشید عایق کاری شما چه به وسیله قیرگونی و چه به وسیله ایزوگام انجام شود؛ نیاز به یک لایه سیمان دارد. پس از پشت سر نهادن مرحله اول و یک لایه سیمان کاری نوبت به اجرای قیرگونی و یا ایزوگام به صورت عمودی و افقی خواهد رسید. البته پیش از اینکه وارد این مرحله شوید باید پس از خشک شدن سیمان کاری لوله‌های اضافی فاضلاب را به گونه‌ای برش دهید که هم سطح و همتراز با کف باشد. نکته قابل توجه در این زمینه این است که برای بریدن لوله‌های فاضلاب پیش از عایق کاری به هیچ وجه از حرارت استفاده نکنید.

در ادامه کار هنگامی که سطح سیمانکاری شده کامل خشک شد باید با استفاده از قیر یک لایه روی آن را پوشش دهیم تا ایزوگام بهتر به سطح زیرین خود بچسبد. اگر قصد شما عایق کاری سرویس بهداشتی با استفاده از قیر گونی است باید از دو لایه گونی و هم چنین سلاحی غیر استفاده شود. پس از این مراحل برای اینکه از غیرقابل نفوذ بودن آب اطمینان حاصل کنید سرویس بهداشتی را به آب ببندید. در مرحله آخر پس از اینکه ایزوگام‌ها را برش دارید باید نهایت دقت و توجه خود را به کار گیرید و عمل عایق کاری را به پایان رسانید.

عایق‌کاری با نانو

چند نکته در زمینه عایق سرویس بهداشتی

یک اشتباه رایج که اغلب عایق کاران مرتکب آن می‌شوند این است که اقدام به برش لوله تعبیه شده برای توالت فرنگی می‌کنند. این کار باعث می‌شود که پس از اینکه ارتفاع کف بالا آمد و سرامیک کاری شد نمی‌توان توالت فرنگی را به خوبی  کار گذاشت. اکثر این لوله‌ها طولی معادل ۱۲ سانتی‌متر دارند که فرد عایق کار به هیچ وجه نباید آنها را برش دهد. نکته بسیار مهم دیگری که حتماً باید به آن توجه داشته باشید این است که لوله‌های آب گرم و سرد را حتماً با گچ بپوشانید شاید از خود بپرسید که علت این کار چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که عایق کاری سرویس بهداشتی در فضای بسته انجام می‌شود و حرارتی که توسط چراغ ایزوگام ایجاد می‌شود ممکن است باعث تخریب لوله آب گرم و سرد یا آسیب رساندن به آنها شود.

بیشتر بخوانید : انواع درب پی وی سی برای سرویس بهداشتی 

یک اشتباه رایج که اغلب عایق کاران

توجه داشته باشید که هیچ گونه تضمینی برای عدم نم دهی پس از عایق کاری سرویس وجود ندارد بلکه ممکن است تمامی سرویس‌های بهداشتی که قبلاً عایق کاری شده‌اند بنا به هر دلیلی دچار نشتی آب شوند. در این راستا عایق‌های بی‌رنگی وجود دارد که فرد مصرف‌کننده می‌تواند با هزینه بسیار کمی در بازه زمانی کوتاه مدتی اقدام به رفع آنها نمایند بدون اینکه نیازی به تخریب کاشی‌ها داشته باشد.

عایق سرویس بهداشتی با استفاده از عایق نانو

منظور از عایق نانو یک مایع بی‌رنگ است که پس از ریختن آن بر روی کاشی‌های سطح سرویس بهداشتی از طریق بندکشی‌ها به سطح زیرین سرویس بهداشتی نفوذ می‌کنند. در سطح زیرین واکنش‌های شیمیایی رخ می‌دهد که طی آن فرآیند بافت ذره‌ای تمامی اجزای زیر کار آب‌بندی می‌شود در واقع می‌توان گفت که یک لعاب محکم و کاملاً بی‌رنگ ایجاد می‌شود که از نفوذ آب به زیر کار جلوگیری به عمل می‌آورد. این راهکاری منحصر به فرد است که در هزینه‌های مربوط به ترمیم ساختمان صرفه جویی می‌کند. شما می‌توانید در عرض چند ساعت از نشت آب در سرویس‌های بهداشتی‌تان پیشگیری نمایید بدون اینکه درگیر هزینه‌های زائد شوید.

بیشتر بخوانید : نظافت سرویس بهداشتی و از بین بردن آلودگی

هزینه عایق کاری در سرویس بهداشتی با استفاده از عایق نانو بسیار کم و با صرفه است اما توجه داشته باشید که این مسئله دلیل بر بی‌کیفیت بودن آن نیست. علت این امر به میزان مصرف عایق نانو جهت رفع نشت آب در سرویس بهداشتی باز می‌گردد چرا که مصرف بسیار کمی دارد و تنها با یک لیتر عایق نانو می‌توان سرویس بهداشتی یک ساختمان را به طور کامل ضد آب کرد. در خصوص اجرای این عایق باید بگوییم که کاری کاملاً ساده است و نیاز به نیروی متخصص ندارد. در این راستا محصولات دیگری مانند چسب رفع نم به بازار عرضه شده‌اند که توصیه می‌شود به جای خرید آنها اقدام به خرید عایق نانو نمایید. چرا که عایق نانو به هیچ وجه دسته کاشی‌ها و سرامیک‌ها را کدر نمی‌کند.

عایق کاری سرویس بهداشتی

عایق کاری سرویس با استفاده از نانو چگونه انجام می‌شود ؟

برای استفاده از عایق نانو می‌بایست در ابتدا عایق نفوذ شونده یا همان عایق نانو را با قلمو‌های مخصوصی روی کف و همچنین دیوارهای سرویس بهداشتی استعمال کنید. این عایق به شکل مایع است و می‌تواند ملات موجود را مقاوم و آب بند کند. خوب است بدانید که این عایق به عنوان یک پرایمر برای پایه سیمان نیز به کار می‌رود. در مرحله بعد عایق دو جزئی پایه سیمان را با یکدیگر مخلوط کرده و پس از اینکه دوغاب مانند شد آن را با استفاده از یک قلم مو روی تمامی سطح عایق پهن کنید. شاید از خود بپرسید که علت این کار چیست؟ این کار به عنوان یک محافظ برای عایق در برابر ضربه عمل می‌کند.

نحو عایق کاری نانو

هزینه عایق کاری به این روش تقریبا معادل با هزینه عایق کاری به وسیله قیر گونی است در حالی که از نظر عملکرد از قیر گونی ارزشمند‌تر است. در واقع می‌توان گفت که هزینه اجرای عایق کاری سرویس با استفاده از عایق نانو نسبت به هزینه عایق کاری سرویس بهداشتی به وسیله ایزوگام بیشتر است. مخاطبان باید بر این موضوع واقف باشند که با اندکی صرف هزینه بیشتر نتیجه کار مطلوب‌تری را دریافت خواهند کرد و از زیان‌هایی که ممکن است در آینده پیش بیاید مانند خراب شدن سقف طبقه زیرین در اثر نشت آب از سرویس بهداشتی طبقه بالایی پیشگیری به عمل می‌آورند‌.

بهترین جایگزین قیرگونی و ایزوگام در زمینه عایق کاری سرویس بهداشتی

متأسفانه ساختمان‌های تازه ساز به مرور زمان پس از استفاده از سرویس بهداشتی کم و بیش دچار نشتی آب می‌شوند با توجه به تحقیقاتی که تیم ما به عمل آورده است به این مسئله پی بردیم که یکی از علت‌های اصلی نشت آب مربوط به این است که قیر گونی یا ایزوگام در لبه اتصال کف به دیوار هنگام نصب چسبندگی مطلوبی را ندارد آب از قسمت‌های کنج دیوار به ساختار زیرین عایق نفوذ می‌کند. البته توجه داشته باشید که این مسئله تنها علت نشتی آب در سرویس بهداشتی نیست بلکه می‌تواند علت‌های گوناگون دیگری داشته باشد از جمله اینکه هنگام کاشی کاری و اجرای سرامیک کف دقت لازم به عمل نیامده و منجر به سوراخ شدن ایزوگام یا قیرگونی می‌شود.

ایزوگام سیرویس بهداشتی

عایق رطوبتی به عنوان بهترین جایگزین قیرگونی و ایزوگام در زمینه عایق کاری سرویس بهداشتی شناخته شده است و از آنجا که از لایه‌های گوناگونی تشکیل شده می‌توان گفت مقاومت آن حتی از ایزوگام نیز بیشتر است. این عایق رطوبتی به گونه‌ای طراحی و تولید شده است که به هیچ وجه سوراخ نخواهد شد و در برابر عوامل نامساعد محیطی مانند ضربه یا زلزله مقاومت لازم و کافی را از خود نشان می‌دهد. لایه آخرین عایق رطوبتی در واقع یک لاک ضدزنگ و بیرنگ است که مصرف کننده می‌تواند برای جلوگیری از زنگ زدگی درب سرویس بهداشتی نیز از آن استفاده نماید.

بیشتر بخوانید : جلوگیری از یخ زدن لوله های آب ساختمان

نکات مهم پیش از عایق کاری سرویس بهداشتی با ایزوگام

از آنجا که سرویس‌های بهداشتی جزء مرطوب‌ترین قسمت‌های هر خانه هستند می‌بایست عایق‌کاری آن‌ها مورد توجه قرار گیرد. همانطور که در ابتدای مقاله خدمتتان عرض کردیم ایزوگام به عنوان یکی از آیه‌هایی است که در این راستا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولین نکته‌ای که دانستن آن پیش از آینه کاری سرویس بهداشتی با استفاده از ایزوگام الزامی است این است که اگر شما عملا عایق‌بندی را به فردی متخصص نسپارید و همچنین از ایزوگام‌های نامرغوب مانند ایزوگام‌های درجه ۳ استفاده کنید قطعاً هزینه‌های نهایی برای شما بیشتر خواهد شد. چرا که در این موارد ممکن است آب نشکند و شما مجبور کندن کاشی‌ها و ترمیم عایق کاری می‌شوید.

اگر شما نیز قصد عایق کاری سرویس با استفاده از ایزوگام را دارید اولین قدم این است که یک ایزوگام مرغوب و با کیفیت را تهیه نمایید. اما توجه داشته باشید اگر شما اقدام به خرید ایزوگام درجه یک و با کیفیت کرده باشید اما برای نصب و اجرای عایق کاری سرویس بهداشتی از فرد متخصص در این زمینه استفاده نکنید همچنان باعث می‌شود تا نتیجه مطلوبی را نگیرید. پس از اینکه عملیات عایق سرویس بهداشتی به پایان رسید نوبت به نصب لایه‌های بیرونی می‌رسد که معمولاً از سرامیک و کاشی در این زمینه استفاده می‌کنند. این مرحله نیز نیازمند دقت و توجه ویژه ای است چرا که اگر در اجرای آن دقت لازم را به عمل نیاورید باعث آسیب دیدن عایق شما و یا سوراخ شدن آن می‌شود.

برای تعمیر سرویس بهداشتی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مزایای عایق کاری سرویس بهداشتی با ایزوگام 

برای عایق کاری سرویس‌های بهداشتی روش‌های متعددی تعریف شده است که هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب مختص به خود را دارند. ایزوگام کردن سرویس‌های بهداشتی نسبت به قیرگونی کردن آنها ظاهری تمیز‌تر دارد البته این تنها تفاوت این دو عایق نیست بلکه دو نمونه عایق کاملاً متفاوت هستند که هر یک معایب و مزایای مخصوص به خود را دارد. ایزوگام به عنوان یک عایق سبک وزن شناخته شده است و استفاده از آن بار مرده ساختمان را چندان افزایش نمی‌دهد.

عایق کاری سرویس بهداشتی

اگر بخواهیم یک مقایسه کلی بین قیمت سیستم‌های عایق کاری سرویس بهداشتی که تا اینجای کار معرفی کردیم انجام دهیم باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت ایزوگام از همه ارزان‌تر بوده و قیمت‌های عایق قیرگونی و همچنین عایق نانو تقریباً در یک رنج قرار دارد. پیش از نصب هرگونه عایق باید در نظر داشته باشید تا شیب مناسبی را ایجاد کنید این مرحله به وجود این که ساده است اما امری بسیار مهم و تاثیرگذار است. چرا که وجود شیب از تجمع آب جلوگیری می‌کند.

امیدواریم آنچه را که شرح دادیم برایتان مفید و کارآمد واقع شده باشد و شما توانسته باشید ضمن اطلاعات کلی راجع‌به عایق کاری سرویس بهداشتی، با نکات جانبی این موضوع آشنا شده باشید.

3.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا