مخفی کردن پریز برق با چند راه حل ساده

برقکاریساختمانکلید و پریز

پریزهای برق اگرچه ضروری هستند، اما می‌توانند خطرآفرین باشند. در خانه‌هایی که حیوانات خانگی یا کودکان خردسال دارند، وجود پریز برق می‌تواند یک خطر تلقی شود. مخفی کردن پریز برق بهترین راه برای مخفی کردن سیم کشی و جلوگیری از صدمات ناشی از برق گرفتگی است.

بسته به ترجیح شما، پوشاندن، مخفی کردن یا عایق بندی پریزهای برق راه‌های آسان و موثری برای دور نگه داشتن آنها از دید شما هستند. امروزه در همه مکان‌ها از جمله خانه و محل کار وسایل برقی متعددی وجود دارد که هر کدام از آنها برای کار کردن نیاز به یک پریز برق دارند. در کنار رفع این نیاز، باید به فکر زیبایی و مرتب بودن آنها بود. برای رفع این مشکل می‌توان از متدهای مختلف جهت پوشاندن پریزهای برق استفاده کرد.

مخفی کردن پریز برق به کمک وسایل خانه

با کمک مبلمان منزل یا محل کار پریز را مخفی کنید. اگر قصد استفاده از پریز برق را ندارید، خروجی آن را با کمک یک مبل بپوشانید تا از دید پنهان شود. در صورتی که نیاز به استفاده موقت از پریز دارید، می‌توانید مبل را جلو کشیده دوشاخه را به پریز وصل کنید و دوباره مبل خود را مرتب کنید. حتی می‌توانید سیم برق خود را از زیر مبل رد کنید تا به هم ریختگی آن مشخص نباشد.

مخفی کردن پریز برق

برای اینکار بهتر است از مبلی سبک وزن استفاده کنید تا بتوانید به آسانی آن را جابجا کنید. در نظر داشته باشید که مبل را حداقل چند سانتی متر از دیوار دور نگهدارید تا دسترسی راحت تری به خروجی پریز برق خود داشته باشید.

مخفی کردن پریز برق با کمک قاب عکس

راه کار دیگر برای مخفی نگهداشتن پریزها استفاده از قاب عکس است. برای پریزهایی که در سطوح بالای دیوار قرار دارند، با کمک یک قلاب یا میخ در فاصله مناسبی از پریز، می‌توانید قاب عکس را وصل کنید. در صورت نیاز به استفاده از پریز در حالی که آن قاب عکس پریز را پنهان کرده می‌توانید کمی‌آن را کنار بکشید و دوشاخه خود را به پریز وصل کنید.

باکس مخفی کردن پریز برق

در نظر داشته باشید پوسترها یا استیکرهایی که باید بر روی دیوار بچسبند، گزینه مناسبی برای این کار نمی‌باشند، چراکه برای هر بار استفاده از پریز برق باید پوستر را جدا کنید.

با کمک یک باند صوتی پریز برق خود را مخفی کنید

یک دستگاه الکتریکی یا صوتی بزرگ را جلوی پریز قرار دهید. اگر از پریز برای دستگاهی استفاده می‌کنید، دستگاه را مستقیماً در مقابل آن قرار دهید. سیم را تا حد امکان بپیچانید و پشت دستگاه قرار دهید تا به هم ریختگی ایجاد نکند. بطور مثال، اگر بلندگوهای استریو دارید، آنها را مستقیماً در مقابل پریز قرار دهید تا زمانی که از آنها استفاده می‌کنید، پریز را نیز پنهان کنند.

با کمک باکس‌های مخصوص پریز را مخفی کنید

با کمک یک جعبه توخالی یا مخصوص این کار می‌توانید پریزها را کاملاً بپوشاند. جعبه‌های توخالی کل پریز شما را به یکباره مخفی می‌کنند و برای عبور دادن کابل خود می‌توانید سوارخی در کنار آن ایجاد کنید. اگر می‌خواهید کل پریز را بپوشانید و در عین حال از لمس دیگران جلوگیری کنید، استفاده از این باکس‌ها بهترین راه حل است.

مخفی کردن پریز برق
اگر پریز شما در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان با خرید جعبه‌های توخالی این کار را انجام داد.

با کمک درب‌های لولایی پریز خود را مخفی کنید

با کمک یک درب لولایی پریز خود را مخفی کنید. با کمک روکش‌های لولادار، بدون اینکه عملکرد پریز را از دست بدهید،می‌توانید پریز را در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید پنهان کنید. این درب‌ها را می‌توان در آشپزخانه، کتابخانه‌ها، قفسه‌ها، کمد دیواری و فضاهای باز مورد استفاده قرار داد.

با استفاده از پریزهای توکار پریزهای برق را مخفی کنید

استفاده از این پریزهای تو کار از به هم ریختگی و پراکنده بودن سیم‌های وسایل برقی می‌کاهد. بیشترین کاربرد پریزهای توکار در آشپزخانه منازل و میزهای محل کار است.

مقاله پیشنهادی تشخیص سیم فاز و سیم نول بدون فازمتر

پریز توکار استوانه ای

در این نوع پریز با توجه به شکل ظاهریش می‌توان از چند جهت به آن پریز وصل کرد. البته میزان بلندی آن نیز در تعداد پریز‌هایی که می‌تواند به آن متصل شود موثر است.

پریزهای توکار

پریز توکار مستطیلی

در این نوع پریز چون با کانتر هم سطح می‌شود، تقریبا می‌توان گفت اصلا دیده نمی‌شود.

پریز توکار USB دار

این نوع پریز مستقیما وسایل الکترونیکی به آن وصل می‌شود و کاربرد بسیاری در میزهای محل کار دارد که در کنار زیبایی، از شلوغی میز بسیار جلوگیری می‌کند.

محاسبه رایگان هزینه خدمات سیم‌کشی و برقکاری ساختمان!

پریز توکار آسانسوری

این پریز بسیار شبیه مدل مستطیلی است با این تفاوت که تعداد ورودی‌های بیشتری دارد و به همین نسبت کاربرد بیشتری دارد.

با استفاده از روکش‌های مخصوص ، پریزهای برق را مخفی کنید.

راه حل دیگری که می‌توان با کمک آن پریزهای برق را مخفی کرد، استفاده از روکش‌های مخصوص این کار می‌باشد. این روکش‌ها به چند صورت مختلف در بازار موجود می‌باشد که می‌توانید براساس نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

با استفاده از استیکرهای مخصوص، پریزهای برق خود را زیباتر کنید.

اگر به فکر پوشاندن کامل پریزهای برق نیستید و فقط می‌خواهید که پریزهای برق شما زیباتر به نظر برسند، می‌توانید از استیکرهایی که در بازار جهت این کار ساخته شده اند، این کار را انجام دهید. تنوع موجود در این استیکرها و حتی قابلیت سفارش و طراحی شخصی آنها کمک بزرگی به زیباتر کردن پریزهای برق منزل شما می‌کند.

بیشتر بخوانید دو فاز شدن برق ساختمان 

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا