نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان

آموزش نقاشی دیوار با شابلون: راهنمای گام به گام

ساختمانتعمیرات ساختماننقاشی ساختمان

اگر شما هم از طرح‌های زیبای نقاشی با شابلون خوشتان می‌آید و به این فکرید که چگونه یک دیوار را با شابلون رنگ کنید، راهنمای گام به گام ما می‌تواند کمک زیادی به شما کند. نقاشی دیوار با شابلون جزو کارهای کم هزینه‌ای است که می‌تواند تغییر بسیاری در دکوراسیون خانه ایجاد کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و زیبای خانه خود را به‌سادگی چند برابر کنید!

مرحله اول، جمع‌آوری وسایل مورد نیاز برای نقاشی دیوار اتاق با شابلون

مهم‌ترین وسیله برای شما در مرحله اول، خود شابلون است که باید از ابزارفروشی‌های معتبر تهیه کنید. زمان خرید شابلون، با طرح‌های بسیار متنوعی روبرو خواهید شد که سعی کنید حتما طرح مناسبی را انتخاب کنید. رنگ یکی دیگر از ابزار مهم برای شماست. ممکن است در ابتدا بخواهید رنگ پایه روی دیوار بزنید و سپس طرح نقاشی دیوار با شابلون را پیاده‌سازی کنید.

آموزش نقاشی دیوار با شابلون

برای رنگ‌آمیزی دیوار، بهتر است یک مینی غلطک هم خریداری کنید و همچنین یک سینی رنگ هم لازم خواهید داشت. ممکن است در ادامه وسایل جزئی دیگری هم لازم باشد، اما مهم‌ترین وسایل شامل موارد زیر است:

  • شابلون با طرح دلخواه
  • رنگ مناسب برای پایه
  • رنگ مناسب برای شابلون
  • مینی غلتک
  • سینی رنگ

مرحله دوم، رنگ کردن دیوار با رنگ پایه

در این مرحله باید تصمیم قطعی خود را گرفته باشید و بدانید که مناسب با دکوراسیون خوانه خود چه رنگی را انتخاب می‌کنید. حتما توجه داشته باشید که رنگ پایه با رنگ شابلون هارمونی مناسبی با هم داشته باشند. برای انتخاب درست بهتر است که حتما نمونه‌هایی را مشاهده کنید تا در نهایت طرح نقاشی روی دیوار با شابلون به خوبی دربیاید.

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

بنابراین در این مرحله رنگ پایه‌ای را که انتخاب کردید به دیوار می‎زنید. اغلب اوقات بیشتر افراد، رنگ سفید را به عنوان رنگ پایه انتخاب می‌کنند که می‌تواند رنگ مناسبی برای پایه رنگ شابلون باشد.

مراحل نقاشی دیوار با شابلون

مرحله سوم، کشیدن خط صاف روی دیوار

اگر ویدئوهای اموزش نقاشی با شابلون روی دیوار را هم مشاهده کنید، اغلب قبل از چسباندن شابلون به دیوار، یک خط صاف روی دیوار می‌کشند. کشیدن این خط صاف به شما کمک می‌کند تا شابلون را به درستی روی دیوار بچسبانید و طرح اصلی شما انحراف نداشته باشد.

استعلام رایگان قیمت نقاشی ساختمان!

مرحله چهارم، چسباندن شابلون روی دیوار

این مرحله به دقت و ظرفت بالایی نیاز دارد. سعی کنید شابلون را دقیقا روی همان خط صافی که کشیدید، روی دیوار بچسبانید. به شما پیشنهاد می‌کنیم فیلم‌های اموزش نقاشی ساختمان با شابلون روی دیوار را در فضای اینترنت مشاهده کنید.

مرحله پنجم، شروع نقاشی دیوار با شابلون

تجربه‌ها نشان داده است که لایه نازک رنگ می‌تواند برای طرح نقاشی دیوار با شابلون بسیار مناسب باشد. برای این کار بهتر است از یک غلطکی برای رنگ آمیزی با شابلون استفاده کنید. رنگ دلخواه مورد نظر برای طرح شابلون را در سینی رنگ ریختخ و با غلطک روی سنی بکشید تا رنگ را جذب کند. سپس غلطک را چندین بار در سر سینی فشار دهید تا رنگ‌های اضافی از غلطک جدا شوند.

درخواست نقاشی ساختمان

شروع نقاشی دیوار با شابلون

سپس غلطک را به آرامی روی شابلون بکشید و اگر حس کردین کمرنگ شده دوباره همین کار را تکرار کنید و روی آن را دوباره رنگ بزنید. در این مرحله طرح نقاشی روی دیوار با شابلون به پایان می‌رسد. تنها کافیست شابلون را از روی دیوار برداشته و طرح نهایی خود را مشاهده کنید.

نکات مهم در نقاشی دیوار با شابلون

استفاده از رنگی با کیفیت مناسب برای نقاشی با شابلون

کیفیت رنگ انتخابی شما می‌تواند تاثیر به‌سزایی در نتیجه کار داشته باشد. زمانی که قصد نقاشی دیوار اتاق خود را با شابلون دارید بهتر است حتما با یک طراح داخلی صحبت کنید و مشورت‌های لازم را بگیرید. یک طراح دکوراسیون داخلی و همچنین رنگ و ابزارفروشی می‌تواند به شما در انتخاب رنگی با کیفیت مناسب کمک کنند.

عدم استفاده از طرح‎های هندسی شابلون برای افراد مبتدی

اگر قبلا نقاشی با شابلون را امتحان نکرده‌اید و دفعه اولی است که خودتان بدون کمک یک فرد ماهر قصد انجام این کار را دارید، بهتر است از شابلونی با طرح‌های هندسی عجیب و غریب استفاده نکنید. در این شرایط بهتر است از یک شابلون با طرحی ساده اما زیبا استفاده کنید تا بتوانید نتیجه خوبی را به دست آورید.

استفاده از حجم رنگ کم در هنگام رنگ‌آمیزی با شابلون

زمانی که قلم مو یا غلطک خود را در ظرف رنگ یا سینی رنگ می‌غلطانید، بهتر است رنگ زیادی روی قلم مو و غلطک خود برای نقاشی نداشته باشید. شاید گمان کنید هرچه رنگ بیشتر باشد رنگ‌آمیزی شما بهتر درمی‌آید؛ اما اینگونه نیست. رنگ زیاد ممکن است به زیر شابلون نفوذ کرده و طرح شما را به هم بزند. پس بهتر است با لایه‌های نازک رنگ، دیوار خود را با شابلون رنگ‌آمیزی کنید.

ایجاد حرکات دایره‌ای با قلم مو روی دیوار در هنگام رنگ‌آمیزی شابلون

اگر برای رنگ کردن دیوار اتاق خود با شابلون از قلم مو استفاده می‌کنید، بهتر است با حرکات دایره‌ای قلم مو را روی شابلون بکشید. این کار باعث می‌شود دیوار شما به صورت یکدست نقاشی شود و در نهایت طرح زیبا و یکدستی داشته باشید.

سخن آخر

برای نقاشی دیوار با شابلون تنها مسئله‌ای که اهمیت بسیاری دارد، دقت و ظرافت بالای شماست. اگر قصد دارید بدون کمک افراد حرفه‎ای این کار را انجام دهید، بهتر است از طرح‌های ساده استفاده کنید و دقت زیادی به خرج دهید. نقاشان حرفه‌ای نیز می‌توانند به شما کمک کنند تا نتیجه دلخواه خود را به دست بیاورید. به این نکته توجه داشته باشید که برای انتخاب طرح شابلون و همچنین رنگ دیوار و رنگ شابلون از افراد متخصص کمک گرفته و حتما هارمونی آن‌ها با هم را بررسی کنید.

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید