استفاده صحیح از فرمژه: 12 اشتباه رایج در استفاده از فرمژه

زیبایی و سلامتمژه و ابرو

همه ما احتمالا در کودکی یا نوجوانی، یک ابزار عجیب و غریب روی میز آرایش پیدا کردیم که متوجه شدیم فرمژه است. اغلب بانوان از فرمژه استفاده می‌کنند، اما ممکن است نحوه استفاده صحیح از فرمژه را بلد نباشند. نظر شما در مورد سوالات زیر چیست:

  • آیا قبل از ریمل زدن، باید از فرمژه استفاده کرد یا بعد از آن؟
  • آیا آموزش استفاده از فرمژه مهم است؟
  • فر کردن مژه باعث ریزش آن می‌شود؟
  • چه تفاوتی بین فرمژه‌های ارزان و گران‌قیمت وجود دارد؟
  • آیا استفاده مداوم و هر روزه از فر مژه اشکالی ندارد یا ممکن است به مژه‌ها آسیب برساند؟
  • باید تا چند ثانیه با فرمژه به مژه‌ها فشار بیاوریم؟

فرمژه‌ها علی‌رغم ظاهر ترسناک‌شان، خطرناک نیستند، اما باید از آن‌ها به روش صحیح استفاده کنید تا سهوا، مژه‌های خود را بیرون نکشید یا پلک خود را نیشگون نگیرید. به گفته متخصصان، تا زمانی که از فرمژه تمیز، به روشی صحیح استفاده می‌کنید و آموزش استفاده از فرمژه را بدانید، استفاده هر روزه از فرمژه کاملاً بی‌خطر است. این مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روش استفاده صحیح از فرمژه نگاشته شده است. بدین منظور قصد داریم درباره تمام اشتباهاتی که ممکن است با استفاده نادرست از فرمژه مرتکب شوید و چگونگی جلوگیری از آن‌ها صحبت کنیم.

اگر به هر دلیلی استفاده از فرمژه برای شما سخت است و یا زمان کافی برای انجام این کار ندارید لیفت و لمینت مژه یک راهکار عالی است. ما در آچاره این خدمات را در منزل به شما ارائه می‌دهیم. برای اطلاع از قیمت لیفت مژه و ابرو می‌توانید به این صفحه از آچاره مراجعه کنید و از هزینه ارائه این خدمات در منزل مطلع شوید.

استفاده صحیح از فرمژه

استفاده از فرمژه اصلا سخت نیست و تنها کافی است یک فر مژه با کیفیت تهیه کنید. مارک‌های زیادی وجود دارد، اما برخی از آنها کیفیت بهتری نسبت به بقیه دارند. فر مژه را بالای چشم خود نگه دارید. ممکن است در ابتدا احساس سردی کنید، اما خیلی سریع به آن عادت خواهید کرد. برخی افراد توصیه می‌کنند فرمژه را قبل از استفاده با سشوار گرم کنید. حواستان باشد فرمژه زیاد گرم نشود چون ممکن است مژه‌هایتان را بسوزاند.

گیره مژه را باز کنید و مژه‌های خود را بین آنها قرار دهید.تا جایی که می‌توانید مژه‌ها را بین گیره‌ها قرار دهید و به ریشه مژه نزدیک شوید اما حواستان باشد پوستتان را نیشگون نگیرید. گیره را روی مژه‌ها ببندید و به مدت 3 ثانیه نگه دارید. مژه های خود را در 3 قسمت فر کنید تا همه آنها فر شوند و تا حد امکان پر و ضخیم به نظر برسند.

نکاتی مهم درباره استفاده صحیح از فرمژه

1.  در اولین مرحله آرایش صورت از فرمژه استفاده نمی‌کنید

بسیاری از آرایشگران معتقدند برای استفاده صحیح از فرمژه، باید مژه‌ها را قبل از شروع آرایش فر کنید. این کار، به باز شدن چشم‌ها و همچنین مشخص شدن فرم چشم‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این اگر از یک کانسیلر یا خط چشم، به درستی و زیبایی استفاده کرده‌اید، نباید با استفاده از فرمژه، زیبایی کانسیلر و خط چشم را به خطر بیندازید.

نکاتی مهم درباره استفاده صحیح از فرمژه

2. فرمژه با کیفیت نمی‌خرید

زمانی که قصد خرید فرمژه دارید کمی دست و دلباز باشید و بهترین نوع آن را بخرید. از فرمژه‌هایی که گیره لغزنده دارند استفاده نکنید. زیرا ممکن است روی مژه‌های شما گیر کرده و آن‌ها را بکشند. مدل فرمژه‌ای انتخاب کنید که با انحنای خط مژه مطابقت کامل دارد و در عین حال، فر یکنواختی به مژه‌ها می‌دهد می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. همچنین باید اندازه آن بقدری باشد که کل خط مژه و همه مژه‌ها را بگیرد.

3. فرمژه را درست در دست نمی‌گیرید

برای استفاده صحیح از فرمژه انگشت شست و اشاره خود را در سوراخ‌های دستگیره قرار دهید، سپس فر را به اندازه‌ای باز کنید که مژه‌های بالایی شما بین لاستیک و رویه فلزی قرار گیرند. تا جایی که می‌توانید بدون لمس پوست پلک، به ریشه مژه‌های خود نزدیک شوید. فرمژه را محکم فشار داده و روی مژه‌ها ببندید.

4. از روش مناسب استفاده نمی‌کنید

در مورد آموزش استفاده از فرمژه، توصیه می‌شود که فرمژه را چهار تا هشت بار در قسمت ریشه مژه‌ها فشار دهید، سپس آن را در امتداد مژه‌ها بکشید تا به نوک آن‌ها برسید. در واقع این کار، باعث ایجاد «انحنای زیبایی» در مژه‌ها می‌شود و در عوض، «چین» کمتری ایجاد می‌کند که می‌تواند نتیجه فشار آوردن مداوم به مژه‌ها در یک نقطه ثابت باشد.

بیشتر بخوانید عوارض لیفت مژه

به عبارت دیگر، ایجاد چین در مژه‌ها باعث خم شدن آن‌ها به شکل L می‌شود نه انحنای ملایم. ممکن است سوال کنید چه مدت باید فرمژه را روی مژه‌ها، نگه دارید؟ توصیه می‌شود که برای حدود پنج ثانیه فشار دهید و محکم نگه دارید.

12 اشتباه متداول که هنگام استفاده از فرمژه

5. اعمال فشار بیش از حد به مژه‌ها

آهسته و پیوسته، همیشه بهترین روش است! به‌جای اینکه مژه‌هایتان را به سمت بیرون بکشید یا چین دهید، فرمژه را به آرامی فشار دهید. اگر یک فرمژه خوب دارید، نیازی به فشار زیاد نیست. فشردن بیش از حد، می‌تواند باعث شکستن مژه‌ها یا کنده شدن آن‌ها شود.

اعمال فشار بیش از حد به مژه‌ها

6. فرمژه خود را گرم نمی‌کنید

گرم کردن فرمژه به تثبیت فرها کمک می‌کند. می‌توانید قبل از فر کردن مژه، با کمک سشوار برای چند ثانیه به فرمژه خود گرما دهید. البته قبل از زدن فرمژه، حتما فرمژه را فوت کنید تا مژه‌هایتان را نسوزاند! در صورتی که مژه‌های ضخیمی دارید که به راحتی فر نمی‌شوند، این ترفند، به خوبی جواب می‌دهد.

فرمژه خود را گرم نمی‌کنید

7. قبل از فر کردن مژه‌ها، ریمل می‌زنید

به گفته کارشناسان میکاپ، این یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که هنگام استفاده از فرمژه می‌توانید مرتکب شوید. ریمل به جای اینکه به مژه‌ها حجم بیشتری بدهد یا آن‌ها را بلندتر کند، مژه‌ها را چسبناک می‌کند و این باعث می‌شود هنگام استفاده از فرمژه، مژه‌ها کشیده و کنده شوند. استفاده از ریمل بعد از فر کردن مژه‌ها، می‌تواند به ثابت نگه داشتن مژه‌ها کمک کند. همچنین یک ریمل حجم‌دهنده و فرکننده خوب باعث می‌شود تا فر مژه‌های شما به حداکثر برسد.

قبل از فر کردن مژه‌ها، ریمل می‌زنید

8. فراموش می‌کنید مژه‌های ریز را هم فر کنید

دسترسی به برخی مژه‌ها، سخت‌تر از مژه‌های دیگر است. به جای اینکه همه آن‌ها را به یکباره فشار دهید، از یک فرمژه کوچک هم استفاده کنید تا مژه‌های گوشه چشم که به سختی قابل دسترسی هستند را نیز فر کنید.

9. از فرمژه کثیف استفاده می‌کنید

همه ابزارهای آرایشی باید به‌طور مرتب تمیز شوند. بنابراین تمیز نکردن فرمژه یک اشتباه بزرگ است. استفاده از ریمل خشک شده و پوسته‌دار می‌تواند منجر به آسیب‌دیدگی مژه‌ها شود. هر دو ماه یک‌بار، باید لاستیک و فلز فرمژه را با دستمال مرطوب تمیز کنید. برای دستیابی به نتیجه بهتر، می‌توانید آن را با صابون بشویید و بگذارید یک شب بماند تا خشک شود.

از فرمژه کثیف استفاده می‌کنید

10. از لاستیک فرمژه کهنه استفاده می‌کنید

یکی از نکات مهم استفاده صحیح از فرمژه این است که پس از اینکه لاستیک فرمژه‌تان شروع به ساییدگی کرد، آن را تعویض کنید. این سائیدگی، بسته به دفعات استفاده از فرمژه، تقریباً هر سه ماه یک‌بار اتفاق می‌افتد. استفاده از یک لاستیک پوسته شده، حالت فرمژه‌ها را از بین می‌برد.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.
از لاستیک فرمژه کهنه استفاده می‌کنید

11. از مژه‌ مصنوعی تقلبی و بی‌کیفیت استفاده می‌کنید

شما می‌توانید پس از فر کردن مژه‌ها، از مژه‌های مصنوعی استفاده کنید و دیگر نگران فشاری که ممکن است به مژه‌های مصنوعی شما وارد شود نباشید. البته باید از مژه‌های استاندارد و با کیفیت که انحنای مناسبی دارند استفاده کنید چون در غیر اینصورت با غیرطبیعی شدن مژه‌ها و دو ردیف شدن آنها روبرو خواهید شد.

از مژه‌ مصنوعی تقلبی و بی‌کیفیت استفاده می‌کنید

12. بلافاصله بعد از لیفت مژه یا کراتینه، مژه‌های خود را فر می‌کنید

لیفت مژه مانند یک حجم‌دهنده برای مژه‌های شما عمل می‌کند و ظاهری رو به بالا برای مژه شما ایجاد می‌کند. البته ممکن است با کمک یک فرمژه خوب هم به این نتیجه برسید. این روش‌ها، برای افرادی که به دلیل داشتن مژه‌های خیلی کوتاه یا صاف، نمی‌توانند از فرمژه استفاده کنند گزینه خوبی است. با این حال، اگر می‌توانید از فرمژه استفاده کنید و می‌خواهید پس از لیفت مژه این کار را انجام دهید، حدودا تا یک الی دو هفته بعد از آن صبر کنید. همین موارد احتیاطی در مورد روش‌های کراتینه مژه نیز اعمال می‌شود که به عنوان لیفت مژه کراتینه، شناخته می‌شوند.

2/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا