آموزش طرز استفاده از حنا برای مو سفید

رنگ موزیبایی و سلامتمو

در گذشته که خبری از رنگ‌ موهای متنوع امروزی نبود، حنا اصلی‌ترین ماده برای رنگ کردن موها به شمار می‌آمد؛ اما در سال‌های اخیر که استفاده از مواد ارگانیک در محصولات آرایشی و بهداشتی مورد توجه قرار گرفته است، بسیاری از زیباجویان برای پوشش‌دهی موهای سفید خود به استفاده از حنا روی آورده‌اند.

از این رو برای بهره بردن از خواص این گیاه بهتر است که طرز استفاده از حنا برای مو سفید را بدانیم. با مجله آچاره همراه باشید تا ضمن بررسی خواص این گیاه، با روش صحیح رنگ کردن مو سفید با حنا آشنا شوید.

اگر در زمینه قیمت رنگ کردن مو،  قیمت اکستنشن مو  و یا سایر خدمات زیبایی آچاره نیاز به مشاوره دارید می‌توانید از طریق ثبت سفارش با متخصصان زیبایی و آرایشگران نام‌آشنای شهر خود در تماس باشید. برای کسب اطلاع از قیمت خدمات رنگ مو و مشاوره رایگان با کارشناسان کلیک کنید.

نکات کلیدی

  • ترکیب حنا و سرکه، می‌‌تواند باعث مشکی شدن موها شود.
  • حنا می‌تواند تا حد خوبی، خارش سر را هم کاهش دهد.
  • حنا این قابلیت را دارد که با میکروب‌ها و باکتری‌های پوست سر، مبارزه کند.

حنا چیست؟

تقریبا تمامی افراد در سراسر جهان با حنا آشنا هستند و آن را به عنوان ماده قرمز یا قهوه‌ای تیره می‌شناسند که می‌تواند به موها و ناخن‌های آن‌ها رنگ بدهد.‌ حنا گل‌های صورتی و سفید دارد و همینطور میوه‌های آن هم کوچک هستند.

حنا به شیوه‌های مختلفی تولید می‌شود، مانند عصاره آبی، رنگ، مرهم پوست و غیره. عناصری که داخل حنا وجود دارند، دارای خاصیت‌های مختلفی از جمله خاصیت ضدالتهابی، خاصیت ضدویروس، ضدباکتریایی و کاهش‌دهنده فشار خون هستند.

طرز استفاده از حنا برای مو سفید

حنا چه خواصی دارد؟

حنا ویژگی‌های بسیار شگفت‌انگیزی دارد که بیشترین خواص شناخته شده در زمینه تقویت و رنگ کردن موها است. در این بخش به اصلی‌ترین خواص حنا می‌پردازیم؛

1. رشد مو

یکی از خاصیت‌هایی که مصرف حنا دارد، این است که می‌تواند سریعا به رشد موها کمک کند و فولیکول‌های مو را تحریک نماید. در واقع باید بگوییم که اگر می‌خواهید رشد موهایتان بهتر شود، می‌توانید از حنا استفاده کنید و همینطور حنا می‌تواند جریان گردش خون را در سر بهبود ببخشد.‌

این محصول قادر است رشد موها را بیشتر کند و از طرفی دیگر از ریزش آن‌ها هم جلوگیری نماید. برای استفاده از این محصول، باید آن را به صورت صحیح روی موهای خود ماساژ دهید تا بتوانید روند کار را بهتر کنید.

2. جلوگیری از ریزش مو

حنا این قابلیت را دارد که ریشه موها را مستحکم کند و همینطور از شکستن آن‌ها جلوگیری نماید. بسیاری از خانم‌ها با مشکل موخوره مواجه هستند و برای رفع این مشکل می‌توانند از حنا استفاده کنند.

البته باید این مورد را هم اضافه کنیم که حنا به صورت مستقیم نمی‌تواند باعث جلوگیری از ریزش موها شود، ولی این توانایی را دارد که ریزش موها را کاهش دهد.

3. تغذیه ریشه مو

همانطور که می‌دانید، مو برای این که بتواند رشد بهتری داشته باشد، باید از لحاظ تغذیه هم تامین باشد و بنابراین شما باید ریشه موهای خود را به خوبی تغذیه کنید. اگر از حنا استفاده کنید، می‌‌توانید فولیکول‌های موهایتان را نرم کنید و تارهای موی خود را هم مستحکم نمایید.

از طرفی دیگر مصرف حنا باعث می‌شود که ریشه مو بتواند مواد مغذی و ویتامین‌های مختلف را دریافت نماید و این امر موجب افزایش سلامتی موها می‌شود. به طور کلی حنا می‌تواند تاثیرات خوبی برای تغذیه ریشه مو داشته باشد.

چگونه با حنا موهای سفید را مشکی کنیم؟

4. نرم شدن موها

داشتن موهای نرم، حس خوبی به افراد می‌دهد و حنا می‌تواند این مزیت را هم داشته باشد. تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که حنا می‌تواند باعث خشکی مو هم بشود، ولی شما از طریق ترکیب حنا با مواد مفید دیگر، می‌توانید به نرم شدن موهای خود کمک کنید.

اگر می‌خواهید موهای خود را نرم و آبرسانی کنید، توصیه می‌کنیم که حنا را با موادی مانند آووکادو، تخم مرغ، روغن نارگیل، عسل، آبلیمو و غیره ترکیب کنید.

5. جلوگیری از خارش سر

خارش سر امری ناخوشایند برای تمامی افراد است و می‌تواند باعث آزار آن‌ها شود. ظاهرا حنا از جمله محصولاتی است که می‌تواند به این امر هم کمک کند و در کاهش خارش سر موثر باشد.

حنا این قابلیت را دارد که با باکتری‌ها و میکروب‌هایی که داخل پوست سر وجود دارند، مبارزه کند. برخی از افراد هم معتقدند که مصرف حنا می‌تواند از پوسته شدن سر جلوگیری کند و به طور کلی از خارش سر هم جلوگیری می‌کند.

طرز استفاده از حنا برای مو سفید

مزایای رنگ کردن مو سفید با حنا

بسیاری از افرادی که پا به سن می‌گذارند، موهای خود را با استفاده از مواد شیمیایی مختلف رنگ می‌کنند که این مواد شیمیایی هم ضررهای خاص خود را دارند و باعث آسیب رساندن به ریشه‌ها و تارهای مو می‌شوند.

پیشنهاد ما این است که موهای خود را با استفاده از مواد طبیعی رنگ کنید تا سلامتی و درخشندگی را به موهای خود هدیه دهید؛ بنابراین اگر از موهای خاکستری یا سفید خود خسته شدید، می‌توانید از یک ماده طبیعی به نام حنا برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنید.

حنا می‌تواند موهای شما را تیره کند و همینطور باعث نرمی، ضخیم‌تر شدن و همینطور قوی‌تر شدن موهایتان شود. توجه داشته باشید که اگر به صورت منظم و مرتب از این محصول استفاده کنید، می‌توانید به بهترین شکل ریشه موهایتان را تقویت نمایید.

حنا یک ماده طبیعی به حساب می‌آید که دارای خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی است. اگر برای رنگ کردن موهای خود حنا خریداری کرده‌اید، باید پودر آن را در یک مکان سرد و تاریک نگهداری کنید، زیرا نور باعث می‌شود قدرت آن از بین برود.

اگر موهای خاکستری رنگ دارید و می‌خواهید از شر آن‌ها خلاص شوید، باید حنا را در مدت ۳ الی ۴ هفته مصرف کنید.

آموزش طرز استفاده از حنا برای مو سفید

در این قسمت می‌خواهیم به شما عزیزان آموزش دهیم که چگونه می‌توانید با استفاده از حنا، موهای سفید و خاکستری خود را رنگ کنید.

رنگ کردن مو سفید با حنا

  • اولین مرحله طرز استفاده از حنا برای مو سفید این است که از برگ‌های چای سیاه استفاده کنید و آن‌ها را بجوشانید. برای این کار از یک ماهیتابه استفاده کنید و داخل آن آب بریزید و گاز را روشن کنید و سپس برگ چای را به ماهیتابه اضافه کنید تا بجوشد. آب را به آرامی حرارت دهید تا به نصف کاهش پیدا نماید.
  • مرحله بعدی این است که ماسک حنا را آماده کنید و برای این کار باید پودر طبیعی حنا را با توجه به اندازه موهای خود بردارید و به مدت ۸ ساعت در آب خیس نمایید.
  • بعد از گذشت مدت زمان ۸ ساعت، مخلوطی که از چای سیاه آماده کردید را به این ترکیب اضافه کنید و کمی هم آبلیموی تازه به آن اضافه نمایید.
  • سپس ترکیب مورد نظر را به خوبی هم بزنید و همینطور کمی هم پودر املا به آن بیفزایید.
  • حالا نوبت آن رسیده است که ماسک را روی موهایتان بزنید و برای این کار باید قسمتی از موهای سفید یا خاکستری خود را جدا کنید.
  • توجه داشته باشید که اگر تمام موهایتان سفید یا خاکستری است، می‌توانید حنا را روی تمام روی موهای خود قرار دهید و این کار را با استفاده از برس مو انجام دهید.
  • در مرحله بعدی باید صبر کنید تا حنا روی موهایتان بماند؛ حداقل باید ۳۰ دقیقه صبر کنید. در این مدت می‌توانید یک کلاه که مخصوص رنگ است را روی موهایتان قرار دهید و به کارهای خود برسید.
  • سپس موهایتان را بشویید و حتماً اطمینان حاصل کنید که حنا را به خوبی روی موهایتان شستشو دادید. این کار ممکن است کمی زمانبر باشد و آب سرد می‌تواند به کمکتان بیاید.
  • همینطور می‌توانید از مقداری نرم کننده هم استفاده کنید و در نهایت پس از شستشوی کامل، می‌توانید از نتیجه کار لذت ببرید.

نکات مهم طرز استفاده از حنا برای مو سفید

اگر موهای شما کاملا سفید است و به سختی رنگ می‌گیرد توصیه می‌کنیم برای تقویت بیشتر موها و رنگ کردن بهتر آن‌ها طبق دستورالعمل زیر اقدام کنید؛

  • برای این که بتوانید با استفاده از حنا موهای خود را مشکی کنید، باید یک ظرف بردارید و در آن دو قاشق غذاخوری حنا و همینطور چهار قاشق غذاخوری وسمه که رنگ حنا است، بریزید.
  • سپس یک لیوان آب جوش را به این ترکیب اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. کار بعدی شما این است که یک تخم مرغ را بعد از گذشت ۵ دقیقه به ترکیب اضافه نمایید.
  • ترکیب را روی موهایتان بریزید و با استفاده از آن، موهای خود را رنگ کنید.
  • دو ساعت صبر کنید و سپس موهایتان را شستشو دهید.
  • در ادامه کار می‌بایست در یک ظرف، یک لیوان سرکه و ۵ قاشق حنا بریزید و یک ساعت بعد این ترکیب را به سر خود بمالید و بگذارید تا این مواد یک ساعت روی سرتان باقی بمانند تا از این طریق موهایتان مشکی شود.

سخن پایانی

یکی از مواد طبیعی که از گذشته تا به امروز برای رنگ و تقویت موها مورد استفاده قرار می‌گیرد، حنا است. این محصول فواید زیادی برای مو دارد و همینطور قابلیت تغییر رنگ موهای شما را هم دارا است. حنا می‌تواند با مواد دیگری هم ترکیب شود و یک رنگ زیبا را روی موهایتان به وجود آورد.

از جمله کاربردهای حنا، استفاده از آن برای تیره کردن موهای سفید و خاکستری است. با نکاتی که در خصوص طرز استفاده از حنا برای مو سفید بیان کردیم، می‌توانید به راحتی موهای سفید خود را تیره کنید و به این ترتیب نگرانی بابت مواد مضری که در سایر رنگ موها وجود دارند را نخواهید داشت.

سوالات متداول

اسکیما پیدا نشد.
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا